Ga naar inhoud

24 november starten met decapeptyl

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden,

allemaal druk geweest met sinterklaas vieren? Tis stil hier, maar wellicht stilte voor de storm. Volgens mij moeten we allemaal deze week voor een echo/eerste FM. Spannend! Ik moet as dinsdag om 8 uur.

Verder weinig nieuws; alleen hoofdpijn en moe, maar dat kan ook gewoon aan detijd van het jaar liggen :-)

Werkze vanaf morgen weer!

Liefs Fren

• Reacties 179
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tis inderdaad stil hier, ik vond het hele forum sowieso rustig dit weekend... zal wel met Sinterklaas te maken hebben.

Iedereen succes met de echo's!

Caroline

Geplaatst

He Caroline, succes met je echo! Hopelijk ziet het er allemaal goed uit, met die gekke cyste.

Hier alles ok. 2e Gonal gezet gisteren en bij vlagen echt megahoofdpijn. Verder niks nieuws onder de zon. Weer een werkweek voor de boeg, jeuj!!

Geplaatst

Goedemorgen!

Inderdaad een gezellig sinterklaasfeest gevierd dit weekend. Ik houd erg van deze periode van het jaar!

Ook hier mijn tweede gonal prik gezet. Ik vind de Gonal veel makkelijker om te prikken, gelukkig maar. Ik heb last van opvliegers, vannacht 3 keer wakker geworden badend in zweet....verder nog geen hoofdpijn, wel een moe hoofd, maar of dat door de Gonal komt?

Spannende week voor ons allemaal! Succes alle meiden! En Caroline, ook bij mij was er een kleine cyste te zien (voor het eerst), ze hebben me verzekerd dat het niets ernstigs is, alleen dat ze in de gaten moeten houden dat ze het bij de punctie niet aanprikken. Nou succes meid, met de echo!!

Fijne dag en werkse....ook hier weer een week voor de boeg!!

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 -- echo 8/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- echo 10/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo 7/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- echo 11/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 9/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12

Dank je wel meiden! Ik moet om half 11 dus zal daarna melden hoe het geweest is. Heb niet zo goed geslapen, merk dat ik zo'n nacht voor een FM toch wel gespannen ben... terwijl ik mezelf probeer toe te spreken dat ik er toch niks aan kan doen en het allemaal over me heen moet laten komen...

Caroline

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook ik ben dit weekend niet echt in het net geweest. Zondag mijn mannetje weggebracht, dus nu 2 weken alleen thuis.

Begin mijn buik al behoorlijk te voelen. Het stimuleren gaat dus wel goed denk ik.

Donderdag mag ik voor de 1e fm, ben heel benieuwd of ik ook nu weer een broedkip ben.

Caroline, heel veel succes, hoop dat het er goed uitziet en dat de punctie gepland kan worden!!!

Geplaatst

Dank je Gerda maar ik reken er niet op, de vorige keer heb ik 15 dagen Gonal gespoten en 4 FM's gehad...

Jij veel sterkte zonder man, hopelijk heb je een paar fijne mensen om je heen, maar dat zal vast wel.

Caroline

Geplaatst

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo 9/12

Hoi allemaal,

Net al in mijn eigen topic verslagje gedaan: rechts nog steeds 5 follikels, links eentje bijgekomen, nu 4. Minder dus dan de vorige keer maar misschien betere eitjes? Mooi om te bedenken in ieder geval. Cyste zit alleen vocht in dus ben gerustgesteld...

Woensdag FM 3, hoogstwaarschijnlijk vrijdag dus de punctie, brrrr!

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Begint nu toch wel spannend te worden. Nog even lekker op je eitjes blijven zitten. Wees lief voor ze dan wordt de kwaliteit vast super!!

Geplaatst

Ha Caroline, klinkt positief! Ik duim verder :-)

Gerda, balen dat je man weg is! Wij zijn er hoor!

Ik broed hier vrolijk door. Spuiten wordt al zo normaal dat ik gisteren bijna vergat dat ik het nog moest doen. Gelukkig heb ik een alarm in mn telefoon staan :-) Ben wel heel benieuwd naar morgen! Moet er om 8 uur zijn...

Geplaatst

Ik ben ook heel benieuwd naar jouw eerste meting Fran, succes!

Ik weet nog wel dat ik de eerste keer heel erg opgelucht was dat er inderdaad iets gebeurd in je lijf, dat je niet voor niks zit te spuiten elke avond...

Caroline

Geplaatst

Caroline: goed nieuws toch? Hopelijk woensdag weer een goede echo en dan vrijdag de punctie.

Francis: morgen de echo! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Ik duim voor je!

Hier weinig nieuws. Ik voel me goed, heb vrijwel nergens last van. Dat maakt me dan ook weer onzeker, stom he? Ik ben blij als het vrijdag is ;)

Geplaatst

Fijn dat het goed uit zag, Caroline. Wow, vrijdag punctie, spannend!

Vind je het nu minder spannend dan de 1e x, omdat je weet wat er gaat gebeuren, of werkt het zo niet?

Fren; jij morgen aan de beurt, succes he!

Misschien beeld ik het me wel in, maar ik heb echt het idee dat ik mijn eierstokken voel. Beetje opgeblazen gevoel ofzo. En dan na 2x Gonal. Ben benieuwd waar dit eindigt...

Lekker broedkippen allemaal!!

Geplaatst

Dat niks voelen en dan denken, klopt dat wel....herken ik ook! Voor mijn gevoel spuit je ook heel weinig van de Gonal. Naast ontzettende opvliegers verder nergens last van.....! Deze week weten we allemaal meer! Spannend hoor. Op naar een goed resultaat!

Geplaatst

Grappig hoe de een zich opgeblazen voelt en de ander (waaronder ik) niks voelt... het kan allemaal en betekent niks meer dan dat we allemaal anders in elkaar zitten...

SterreMaud, ik zie niet heel erg op tegen de punctie, vind het niet leuk maar de eerste keer viel het me zo mee, ik heb toen zelfs een topic geopend dat heette: Superpunctie gehad! Van tevoren had ik zoveel vreselijke verhalen gehoord... Ik hoop alleen wel dat ik weer dezelfde arts heb die het doet, onze vaste arts, want in haar heb ik veel vertrouwen.

Wat een spannende week is dit voor ons allemaal!

Caroline

Geplaatst

Hoi allemaal,

even flink bijgelezen, was het weekend lekker in een huije in Friesland, heerlijk. En gezellig Sinterklaas gevierd.

Caroline, 9 eitjes is mooi toch? Hopelijk groeien ze allemaal door! Jij bent de eerste die al een fm heeft gehad toch? Of vergeet ik nu iemand? Fren, jij morgen aan de beurt. Ik ben benieuwd!!! Ik voel ook niet echt veel hoor, wel elke avond vlak na het prikken voel ik dat er wat gebeurt in mijn eierstokken, maar de volgende ochtend voel ik daar niks meer van. Donderdag ga ik ook voor de eerste fm. Fren succes morgen!

Sterre Maud, jij vroeg van dat onderzoek he? Wij zijn ook benaderd en gaan wel mee doen. Ik heb er niets op tegen en neem aan dat de kans op succes er in elk geval niet door verkleind wordt, eerder vergroot. En ik vind het een mooi idee om ergens aan mee te werken, om de kans op succes voor toekomstige ivf/icsi stellen te vergroten.

Ik heb nog steeds weinig last van bijwerkingen, valt me echt alles mee! Alleen af en toe knallende koppijn, maar ik lees dat meerderen van jullie dat hebben.

Geplaatst

Hoi Leeuw,

Moontje heeft al een FM gehad, had toevallig precies hetzelfde aantal follikels als ik! (Weet nog niet of het ook echt 9 eitjes zijn natuurlijk, dat weet je pas bij de punctie, zie mijn handtekening...)

Succes donderdag!

Caroline

Geplaatst

Zo, het lijstje weer even naar voren gehaald..

gaat een spannend weekje worden weer!!

Mijn buikje begint behoorlijk op te zetten. Langdurig zitten is minder prettig.. Maar alles voor het goede doel!!

Hou vol meiden!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag weer echo gehad, nu 12 eitjes maar ze groeien niet goed. Dus vanaf vandaag dosis Gonal verhogen en dan donderdag weer terug voor echo. Nu maar hopen dat het aanslaat want volgende week donderdag vertrekken we op wintersport..... (desnoods gaan we wat later). Ik hoop eigenlijk op een punctie aanstaande zondag.

Dus de komende dagen duimen voor goed groeiende eitjes!

Caroline, fijn dat je vrijdag mag voor de punctie, je gaat nu toch voorlopen op mij!

Groetjes Moontje

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 10/12

Geplaatst

Hoi Moontje,

Klinkt als het verhaal van mijn eerste ICSI: best veel, maar langzame groeiers. Lekker trouwens, wintersport, wat vroeg al!

Ik weet nog niet zeker of ik vrijdag de punctie heb hoor, als ze woensdag niet tevreden zijn, kan het best zijn dat ik vrijdag de 4e FM moet en ook zondag pas de punctie heb! Net als de vorige keer. Maar ik hoop het eigenlijk niet... ze waren tussen de 11 en 16 mm dus ik weet het niet.

We gaan weer lekker door!

Caroline

Geplaatst

Meiden,

even een direct vraagje, ben vorige week dinsdag ongesteld geworden, maar het houdt maar niet op. Hoe is dat bij jullie? Hoop dat het morgen/woensdag wel echt over is.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden