Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Maris: ik weet niet wat het kan zijn buiten een zwangerschap om maar lees wel dat die dames adviseren om goed in te smeren met olie of bodylotion of mentholpoeder te gebruiken.

@Noa: hoop dat je toch nog een ok weekend hebt gehad!

@Sanna: heb je al nieuws over hoe en wanneer?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maris: weet niet wat je er tegen kunt doen. Ik zal de goede tips van Faye proberen.

Hoe gaat het verder met jou, weet al wanneer jullie naar Dusseldorf mogen?

Faye: hoe gaat het met jou, al af aan het tellen tot 1 maart?

Wij moeten de volgende cyclus afwachten en dan bellen voor een nieuwe afspraak op cd 12. Dan gaan ze kijken of alles rustig genoeg is en gaan ze de evt follikel opmeten. Ze gaan dan twee cryo's ontdooien en áls ze beiden goed ontdooien worden er twee terug geplaatst in maart. Maar goed als ze op mij lijken doen ze dat niet want ik ben zo'n koukleum ...dus als het goed mag gaan zal het wel een kleine versie van mijn vriend worden haha

Afgelopen maandag eisprong gehad dus over ruim drie weken zal ik ongeveer meer weten.

X Sanne

Geplaatst

Sanna: valt het mee dat wachten op (alweer) een nieuwe cyclus? Toch wel heel fijn dat je nog een poging krijgt zonder die belastende hormonen en punctie!

Met mij gaat het prima! Weinig klachtjes alleen met de dag voel ik me meer moe. Echt rond een uur of 13.00 al krijg ik het verlangen om lekker in bed te kruipen! Zouden ze ook niet in de 1e 3 maanden verlof kunnen geven hahahaha!

Ik kijk zo uit naar 1 maart! Het is weer net als de behandeling: van fase naar fase, wachten, wachten en onzekerheid en onzekerheid!

Geplaatst

Faye: je zit nu inderdaad weer op een nieuw wachtbankje.

Hoop dat je na de eerste echo zo gerustgeslteld wordt dat de onzekerheid een beetje afneemt. Lijkt me zo super zo'n bonzend hartje te horen!!!

Ben zeker blij dat we cryo kansen hebben!

Bij het wachten heb ik me vorige week maandag al zo goed als neergelegd.

Nu ben ik een paar dagen verplicht vrij geweest ivm carnaval. Heb het dit jaar niet gevierd maar had dat beter wel kunnen doen... Heb zo lopen piekeren, merk dat ik niet zo goed met die onzekerheid kan omgaan.

Geplaatst

Maris,

Uhm, jeukende tepels. Met een washandje vrij hard erover wassen met koud water en daarna met een harde handdoek (dus eentje die niet in de droger is geweest, haha) droog wrijven.

Heb dit een paar keer gehad en deze tip hielp bij mij goed.

Succes!

Sanna,

Hoop voor je dat je geen lange cyclus hebt.

Wel fijn dat je geen medicatie hoeft te gebruiken, kan je lichaam ook een keertje 'uit rusten'.

Toi, toi, toi!!!

Faye,

Die moeheid zal denk ik wel welkom zijn, omdat dit van je zwangerschap af komt. Haha!

En van wachtbankje naar wachtbankje is frustrerend maar ik hoop toch ook een keer op jou wachtbankje plaats te nemen.

Sterkte met het wachten op je eerste echo!!!

Lfs

Geplaatst

Daar hou ik je aan Wish! Ik hou voor iedereen een plekje open!

Ik zou alle klachten van de wereld maal 10 in het kwadraat kunnen verdagen voor een zwangerschap!

Het is allemaal nog zo onwerkelijk!

Geplaatst

Dat wil ik best geloven!

Lieve Faye, ik hoop dat je een mooi kloppend hartje mag gaan zien, of 2 natuurlijk dat zou ook nog kunnen. (of 3 zoals bij een vriendin van mij)

Daar hebben ze er 2 terug geplaatst en eentje daarvan is nog eens gaan delen.

Ze hebben 4 jaar behandelingen ondergaan en nu hebben ze 3 heerlijke jongens!

Lfs

Geplaatst

3? Tja.....dat kan natuurlijk ook nog!!! O| jee.....hahahahahaha! Dat zal wel heel heftig zijn zo die eerst jaren voor je vrienden?

In de 1e week dacht ik, misschien zijn het er wel 2! Ik was echt heel misselijk, rook alles 10 keer zo sterk, duizelig etc. Nu die klachten zijn verdwenen denk ik eerder dat het er 1 is, maar we zullen zien 1 maart! Spannend!!!!!

Geplaatst

Ha Wish,

Ik weet niet of een cryo tp volledig zonder hormonen is.

Dat hoor ik de volgende keer denk ik pas als we daar zijn.

Volgens mij moet ik zowiezo pregnyl zetten een paar dagen voor de tp.

Het wisseld heel sterk per ziekenhuis of je na de tp nog ondersteuning van utrogestan of pregnyl krijgt. Heb van de utrogestan de vorige keer wel wat last gehad, heel moe en vlekken in mijn gezicht. Ga nu weer vragen of ik evt de pregnyl mag gebruiken ipv die bolletjes. Had ik de vorige keer ook gedaan maar dat kon toen niet omdat ik toen lichte overstimulatie had.

Jij hebt toch ook een keer een cryo tp gehad, heb je toen wel of geen hormonen gehad?

Mijn cyclus is al weer op gang gelukkig, weet bijna voor 100% zeker dat ik maandag de eisprong had.

Misschien tot snel op een nieuw wachtbankje! Als jullie direct doormogen gaan we weer ongeveer gelijk op.

X Sanne

Geplaatst

Sanna,

Ik heb helemaal geen medicatie gebruikt tijdens de cryo tp.

Ik kreeg echo's om mijn follikel groei in de gaten te houden en bms.

Heb ovulady testen moeten gebruiken om m'n ovulatie te bepalen.

Het is niet geheel vlekkeloos verlopen.

Ik heb een gyn getroffen die ik niet vertrouwde.

Had een echo gehad en bms van 7mm en follikel van 14mm.

Twee dagen later had ik weer een echo toen bms van 5 en een follikel die de gyn in eerste instantie niet wou opmeten omdat hij die niet zo groot in schatte.

Ben toen vanaf die dag ovulady testen gaan doen omdat ik niet zou willen dat ik een maand over zou moeten slaan.

Hoe kan mijn bms nu minder worden terwijl ik geen eisprong heb gehad???

2 dagen later weer echo, die gyn zag bms van 9 á 10mm en follikel van 17mm.

Ik gaf aan dat ik het niet vertrouwde en alvast ovulady testen had gedaan.

Ik had die ochtend een positieve test.

Ze wou me 1 dag later weer terug zien omdat ze mijn eisprong niet wou missen.

'S avonds voelde ik mijn eisprong en inderdaad de volgende dag was de follikel weg/leeg.

Volgens mij 5 dagen later terug plaatsing van 2 cryo's.

Verder geen bolletjes ofzo gebruikt.

Pfff, hopelijk kom je wijs uit mijn lange verhaal.

Lfs

Geplaatst

Hoi Dames

Bedankt voor de tips ik zal ze zeker uitproberen.

Faye ik kan me indenken dat je nog liever vandaag als morgen de echo wil lijkt me zo spannend.

Sanne nee wij weten nog niet precies wanneer we weer mogen beginnen ik zit te wachten op het schema. Ik denk dat ik de volgende ongi (dat is eind van de maand ongeveer of begin maart) weer aan de pil mag. Het is weer afwachten geblazen.

Goed teken toch als je maandag alweer een eisprong hebt gehad dan kun je ook eerder weer verder.

Wish wanneer moeten jullie voor het eerst naar het geertgen?

Geplaatst

hai dames,

vanuit hierzo GOED NIEUWS! ik heb vandaag bloedtest gedaan en t was positief.

kan t allemaal nog niet bevatten maar ik ben zo blij.

duimendraaien heeft geholpen.

bedankt.

xxx bubbels

Geplaatst

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Martha 22/1 (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28/1 (wd 13 menstruatie)

Mariska 28/1

Carolina 29/1 (bloedtest)

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Faye 5/2 (bloedtest)

Wendy 6-2

Nouschka 6/2

Wish 14/2 (wd 12 ongie)

NoaNoa 17-2

Bubbels 17-2

Bij deze Bubbels, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ga ervan proberen te genieten, nu op naar je eerste echo.

Wanneer is die?

Lfs

Geplaatst

Ook al heb ik niet zo heel vaak meegepraat op dit topic.

Wil ik iedereen toch heel veel succes wensen met alles.

Hopen dat voor jullie ook jullie dromen mogen uitkomen.

Hier gaat het prima.

Dinsdag toch in het ziekenhuis geweest voor een echo.

Ik had veel buikpijn en blaasproblemen.

We hebben ons kleintje gezien met een kloppend hartje.

Wat bijzonder.Zo ver ben ik nog nooit geweest.

Voor de rest was er een afgestorven wel geprobeerd in te nestelen.

En daar heb ik waarschijnlijk die buikpijn van gehad.

Verder de zwangerschap kwaaltjes erg misselijk en erg moe.

1 maart hebben we de acht weken echo.

Ben toch een stuk geruste dan vorige week.

Iedereen heel veel succes,

Lieve groet Maaike

Geplaatst

Ik denk dat dit topic nu wel gesloten is.

Meiden allemaal bedankt voor jullie steun.

Sommige van jullie kom ik weer gezellig tegen in een ander topic.

En de andere blijf ik natuurlijk ook volgen hier op dit geweldige forum!

:hugs2:

Geplaatst

Ha lieve allemaal!!

Wil me aansluiten bij Wish, dank jullie wel voor de steun.

Iedereen veel succes bij het komende traject of zwangerschap!

XX Sanne

Geplaatst

Ik sluit me ook helemaal aan bij de rest super bedankt allemaal voor die geweldige steun.

:hugs2::hugs2:

Ik blijf jullie zeker volgen.

Lfs Mariska

Geplaatst

Tja wat kan ik nog meer aanvullen? Ik weet niet of elk topic dit van zichzelf vindt (wrs wel :)) maar ik heb nog nooit zo'n fijn contact gehad! Iedereen is zo betrokken!!! Het is echt vreemd om dit af te sluiten.....en daarom blijf ik iedereen volgen!!!!

Bedankt lieve meiden!!

Geplaatst

Ik hoop samen met alle andere rode namen in een volgend topic ook groen te worden.

Voor de groentjes onder ons. Heel veel succes en geluk met jullie zwangerschap, hopelijk weten jullie het lekker negen maanden uit te dragen en ik hoop dat jullie nog gezellig eens meekletsen op een volgend forum.

Bedankt en tot schrijfs!

Lieve groeten Noa

Geplaatst

Ook ik hoop we over een tijdje (binnen afzienbare tijd) met z'n allen groen zullen zijn/worden!

Tot de volgende discussie op wachtbank of daarna op een zwangeren discussie!

Dank je wel voor jullie steun!

Liefs

Francis

Geplaatst

Toen ik dit topic opende hoopte ik dat er in ieder geval een paar meiden op hetzelfde moment gingen starten om elkaar er een beetje doorheen te trekken. Inmiddels is er gewoon een hecht groepje ontstaan en zijn we erg begaan met elkaar. Ik zal jullie ook zeker blijven volgen. Bedankt lieve meiden voor alle support!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden