Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden.

@ Lievie,Charis en Faye...Welkom hier,gezellig! Het wordt nog druk in December.

@ Diana,Gefeliciteerd met Jamillah. Wat gaat dat hard zeg..!

@ Mariska,Ik las dat het spuiten mee was gevallen gelukkig.

Ik ben net terug van een dagje en nachtje Eindhoven met stiefdochter en het was super! We hebben veel gelachen en gekocht natuurlijk.

Nog 6 dagen en dan ga ook ik beginnen met de deca. Gaat eigenlijk best wel hard de tijd. Inderdaad maar hopen dat 2010 veel geluk en gezonde baby's gaat brengen voor ons allemaal.

Mariska 12 December start Deca

Debbie 19 December start Deca

Sanna 21 December start Deca

Daruma 25 December start Deca

Wendy 26 December start Deca.

Maaike 26 December start Deca.

Lievie 28 December sart Deca.

Charis 15 December intake.

Suzanne 21 December gesprek ziekenhuis.

Groetjes Debbie.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé meiden van december! Wat een gezellig clubje hebben jullie al, net als wij van november.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen!!

Caroline

Geplaatst

@Caroline Dank je wel jij ook heel veel succes ze net dat je vandaag de punctie hebt gehad. Is het een beetje meegevallen.

Vandaag dag 2 heb ook direct sinds vandaag opvliegers. Ik weet weer hoe mijn moeder zich telkens voelt haha. Maar ja na de 26ste als ik met puregon ben begonnen gaat dat wel weer over.

Morgen weer acupunctuur en moet zeggen dat het qua rugklachten nog niet helpt, maar ja we zien wel of het voor de behandeling helpt. Misschien is het ook wel te vroeg om te zeggen of het helpt na 2 keer.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor alle felicitaties! We hebben een heel leuk weekend gehad met het vieren van Jamillah's eerste verjaardag. Onze meid is nu geen baby meer, dat voelt wel raar!

Qua behandeling schiet het totaal niet op, ik wacht nog steeds op de bloeding.

Vorige week maandag gestopt met de deca, dus ik had het dit weekend wel verwacht, maar helaas, nog geen tekenen te zien! Ik zal dus nog wel even geduld moeten hebben. Er is ook niet gezegd hoelang het kan duren.

Maar hoelanger het duurt hoe nerveuzer ik word hoor.

Liefs Diana :tree:

Geplaatst

Hi meiden,

Mariska, Zo te lezen is het toch echt wel een aanslag op je lijf. Ik denk ook dat je na een paar acupunctuurbehandelingen pas kan zeggen of het echt werkt. Zelf ben ik met yoga begonnen afgelopen september om me voor te bereiden op dit traject, het helpt ook tegen rugklachten ...misschien iets voor in de toekomst? Hoe heb jij het 'buikspuiten' ervaren de vorige ronde? ,Debbie spuit bv in haar been omdat ze het spuiten in haar buik een stuk gevoeliger vind. En wat berteft die opvliegers, die gaan nog wel even duren ben ik bang... sterkte!

Caroline: dank je, hoe gaat het nu met jou? Hopelijk is de punctie meegevallen en is de score goed!

Diana: wachten is vervelend he? hopelijk zet het snel door.

Debbie: fijn dat jullie het leuk gehad hebben. Nu kan je er waarschijnlijk weer even tegen.

Geplaatst

@Debbie wat fijn dat jullie het leuk gehad hebben nou op naar zaterdag.

@Sanna Ik heb inderdaad al eens aan yoga gedacht, eerst dit maar eens afwachten. Het spuiten in de buik gaat wel, zolang ik maar aan de rechter kant spuit aan de linker kant word het direct bont en blauw als ik daar spuit daar zullen de aders wel iets hoger liggen. En het nadeel daarvan is dat ik na een paar dagen een hele gevoelige buik heb omdat ik maar aan 1 kant kan spuiten. Maar ik ga na het spuiten lekker met een warme kruik naar bed. Maar het spuiten valt over het algemeen wel mee. In het been heb ik nooit geprobeerd, misschien een optie als ik het rechts niet meer kan hebben.

Dit is jullie eerste poging of niet?

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hi Mariska,

Wel vervelend dat je maar aan één kant de spuiten kan verdragen, dan zal het wel een stuk gevoeliger zijn dan dat je kunt afwisselen. Maar goed een warm kruikje doet dus wonderen... mag je eigenlijk zelf het tijdstip kiezen waarop je spuit?

Voor ons is dit de eerste poging.

Geplaatst

Hey Sanna

Ja wij mochten wel zelf het tijdstip kiezen. Ik denk ook niet of het veel uitmaakt hoelaat je het doet alleen moesten we wel elke dag op hetzelfde tijdstip spuiten. Dus ik doe het maar om 10 uur 'savonds. Bevalt mij prima. Het enige nadeel is als je op visite moet of een feestje hebt dan moet je de spuit elke keer mee nemen, maar ja daar heeft iedereen wel begrip voor dt jehet daar even in de koelkast legt. Zou ook niet weten hoe ik het anders moest don tijdens kerst en oud en nieuw.

Ga je je zelf spuiten dan of laat je het doen?

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hey Mariska,

Ik wil/ga het zelf doen ...of ben ik het nu aan het onderschatten??

Het vorige consult is mij uitgelegt dat er twee soorten zijn, één met een prikpen en één met een gewone injectie. Nu ben ik al twee weken aan het duimen dat ik de prikpen krijg, lijkt me toch een stuk prettiger! Welke heb jij en spuit jij zelf? Heb bij een andere topic gelezen dat de spuit die je één dag voor de punctie moet zetten heel vervelend is, daarvoor heb ik al een vriendin die verpleegster is "gereserveerd"

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Sanna

Nee je onderschat het niet je kunt rustig zelf prikken. Ik laat het doen door mijn vriend ik kon het namelijk bij de prikles wel en toen ik ht alleen moest lukte hetniet meer alleen wanneer mijn vriend het niet zou willen had ik het waarschijnlijk ook wel zelf gedaan. Klinkt raar ik weet het maar het is voor mij zo makkelijker.

Wat moet je naast de deca gaan spuiten dan? Want ik heb namelijk nu de deca dat is een kant en klare injectiespuit en die spuit je tot 3 dagen voor de punctie en vanaf 26 december begin ik met puregon en dat is een prikpen wat je zelf moet instellen elke avond en die spuit je dan ook tot 3 dagen voor de punctie en dan 35 uur voor de punctie spuit je de pregnyl. Die moet je zelf mengen, maar dat leggen ze normaal precies uit hoe dt moet. Ik weet niet in welk ziekenhuis jullie zijn, maar in Enschede Heb ik helemaal les gehad in dit alles, dus je weet precies wat je moet doen en je kunt altijd bellen naar het zh als je iets niet snapt terplekke. Of natuurlijk hier vragen.

De pregnyl spuit was bij mij iets gevoeliger maar niet heel erg dus al de rest goed gaat hoef je daar denk ik niet speciaal iemand voor bij te halen. Ik zou die spuit gewoon een paar uur van te voren klaar maken dan kan er nooit iets mis gaan. Maar dat zeggen ze als het goed is wel vante voren.

Spannend of niet de eerste keer.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hi allemaal,

Leuk om te horen dat we 'samen' starten in december. Ik start de 17e met Deca en heb inderdaad m'n koelkast ook helemaal vol. Dit is m'n tweede verse IVF poging en ga nu i.p.v. Gonal F, Menopur spuiten. Wel meer gedoe omdat je eerst moet mengen terwijl Gonal F in een spuitpen zit.

Ik herken ook als ik anderen hoor zeggen 'zin' te hebben om weer te beginnen. Altijd weer spannend! Eerste IVF poging was in april, daarna veel cryo pogingen waarvan ik in zomer zwanger ben geraakt maar helaas miskraam na 10 weken. Nu dus weer 'nieuwe ronde, nieuwe kansen'. Leuk om met jullie mee te leven en elkaar op de hoogte te houden.

Groeten,

Tess

Geplaatst

Hoi Tess...welkom hier! Wat erg een miskraam. Je weet gelukkig wel net als ik dat je wel zwanger kunt raken. Succes!

Charis...succes met de intake vandaag!

Mariska 12 December start Deca.

Tess 17 December start Deca.

Debbie 19 December start Deca.

Sanna 21 December start Deca.

Daruma 25 December start Deca.

Lievie 28 December sart Deca.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hoi dames,

omdat ik het nodig had zal ik het nu herhalen en bevestigen...

Het spuiten stelt echt niks voor! Eitje, het naaldje glijdt in de vel als in boter...nou, das miss overdreven maar echt, gewoon niet nadenken, in 1 keer erin, niet te langzaam, maar gewoon, tsjakka!

en je voelt het wel, maar echt het gevoel is geen pijn, echt niet.

Ik gebruikte deca en puregon tegelijk overigens. Deca in kant en klaar spuitje en puregon in pen. Maar voor mijn gevoel geen verschil.

Succes iedereen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met met iedereen? Het is voor de meeste nog maar even aftellen.

Mariska: Die prik die zo vervelend was is inderdaad de pregnyl prik, zo zie je maar dat het toch weer voor iedereen anders is. Begrijp goed hoor dat jij je door je vriend laat spuiten. Voor je vriend misschien ook wel heel fijn, het is toch iets voor samen.

Morgen gaan we naar de gyn. Dan wordt er besloten welke hormonen ik krijf en krijg ik ook meteen spuitles. De vorige keer dat ik er was (twee weeken geleden) heb ik er twee gezien, een gewone en een prikpen. Zodra de keuze gemaakt is welke ik mag gaan gebruiken gaat de 'oefening' van start. Zal morgen wel melden welke ik heb.

Tess: welkom! Wat jammer dat het mis gegaan is de vorige keer bij 10 weken. Ben je eindelijk zo ver en dan toch weer een tegenslag, verschrikkelijk lijkt me. Goed dat je er weer zo positief inzit.

Sabke: ook welkom! Je hebt het grootste traject er al opzitten. Fijn zo'n positief verhaal, hopelijk zitten de komende weken je ook mee.

Charis: hoe was het op het intake gesprek?

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat druk he zo in die decembermaand met z'n allen! Wel fijn om dit met elkaar te delen, want zo voelt het toch voor mij!

De groente-la in de koelkast is ook hier weer vol. Mijn vorige poging, alweer 5 jaar geleden heb ik mijn vriend laten prikken maar nu ben ik vastberaden het zelf te doen!

Spannend Sabke! Jij bent voor ons denk ik deze maand echt de ijsbreker! Ik ga voor je duimen!

Ik had ook nooit verwacht dat ik het zou zeggen maar ik heb er echt zin in, kom maar op!

Debbie, zou je mij er nog bij kunnen proppen :tongueP: op deca 26-12? Alvast bedankt!

Geplaatst

Hey meiden,

Wat komt het allemaal dichtbij he?!

Hier helaas nog steeds geen rode duivels te bekennen, arghhhhhh

Ik voel wel vanalles rommelen sinds zaterdag, en gisteren echt flinke buikpijn en vanochtend als bonus hoofdpijn, dus tekenen zijn er wel, nu nog doorgaan zetten.

Morgen bij de apotheek de rest van de deca halen. Ik moet er 2 per dag gaan spuiten, dus het past amper in de koelkast straks. Hoe ga ik nu mijn kerstboodschappen er nog bij krijgen?:santahat:

Nou hopenlijk tot snel met goed nieuws over de rode duivels!

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana,

Dat ze maar snel mogen komen! Zo verafschuw je ze, zo ben je nog nooit zo blij geweest met hun komst!

Toen ik gisteren met de kilo's hormonen thuis kwam dacht ik ook even: hmm...gelukkig vier ik Kerst bij anderen, er kan geen gourmetschotel meer bij hahahaha!

Succes met wachten!

Geplaatst

Moon74 27 December start Deca.

Lievie 28 December start Deca.

Net m'n verhaal in apart topic gezet, maar sluit me (ook voor mijzelf) onverwacht snel, maar gráág bij jullie aan.

Pil slik ik intussen, 27 december komt daar Deca bij.

Dit wordt voor ons de 3e behandeling, onder strikt medische afspraken gezien mijn voorgeschiedenis/afloop eerdere behandelingen (ziekenhuisopname a.g.v. ernstige overstimulatie). Ik heb er wel vertrouwen in dat dát stuk goed gaat verlopen. Nu die gewenste zwangerschap nog...

Geplaatst

Moon..Deze keer maar hopen op een vlotte behandeling zonder problemen en natuurlijk een positieve test...succes!

Faye..je staat erbij hoor.

Fay 26 December start Deca.

Moon74 27 December start Deca.

Lievie 28 December start Deca.

Geplaatst

Dames.......

Spannend he, het gaat voor ons allen nu wel erg dichtbij komen, en voor een aantal is het al begonnen,SUCCES!

Ik ben ook vastberaden dat ik zelf ga spuiten. Maarre, ik lees dat jullie spuitles hebben gekregen, maar ikke niet????

heb lekker 2,5 week vrijaf genomen, dan kan ik even aan de hele handel wennen!!!

Groetjes!

Geplaatst

Hey maaike,

je vroeg of ik een lang traject had,

maar naar mijn weten niet.

26 dec beginnen met deca en 6 jan al de eerste echo, valt mee toch?

Sorry voor de late, maar het het heel druk met mijn werk.

Groetjes wendy

Geplaatst

Vraagje?

Hebben jullie ook zo last van je borsten????

ik heb t idee dat als ik te wild doe, dat ze op knappen staan.........vreselijk pijnlijk!!!

Normaal????

Groetjes

Geplaatst

@Tess Alvast heel veel succes morgen met spuiten.

Nou heb ik even een vraagje misschien dat iemand antwoord heeft. De vorige behandeling ben ik ook op zaterdag begonnen met spuiten en dus vrijdags de laatste pil geslikt, maar toen werd ik na een paar dagen ongesteld. Alleen nu ben ik ook zaterdag begonnen en nu ben ik nog niet ongesteld. Nou weet ik dus niet of het hoort of niet. Misschien wel een rare vraag maar ik weet het even niet meer. Ik maak me nog niet echt zorgen maar anders bel ik morgen voor de zekerheid het ziekenhuis wel even.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hoi maris,

Ik moet zaterdags beginnen met spuiten en de dinsdag daarop pas stoppen met de pil.

Dat is denk ik voor iedereen anders!

Greetz

Geplaatst

Hoi Maris,

Ik weet het ook niet zo goed, maar ik ben 4 dagen geleden met de pil begonnen en ga 26-12 beginnen met spuiten. De pil zal ik 21 dagen slikken. Het loopt dus voor een periode samen. Ze noemden dit het lange protocol. De vorige keer heb ik helemaal geen pil gehad en op dag 3 van mijn cyclus begonnen met spuiten van beide hormonen.

@Rackster: misschien komt het door de pil? Want je bent toch nog niet begonnen met spuiten toch?

Hier even een beetje een dipdag. Ik reageer altijd zo heftig op hormonen (ook erg veel last van PMS) dus zelf met het kleinste anti-conceptie-rot-pilletje voel ik me al neerslachtig. Naast dat ik er naar uitkijk om te starten, maak ik me wel zorgen om het effect van de spuiten als ik me nu al rottig voel. (dit is ook de reden dat ik 5 jaar een "kleine pauze" heb ingelast..... :)

En bij jullie alles een beetje onder controle? Spannend allemaal he?

Deb: Dank je wel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden