Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sanna

Het scheelt dat mijn vriend vakantie heeft kan hij mooi helpen met alles.

Ik had volgens mij geen ongi gevoel dat begon iets later toen ik ook echt ongi werd. Verder werd ik na 2a3 dagen wel eerder moe, maar iedereen reageert anders op die hormonen. Ik reageer al heel sterk op de pil dus deze spuiten zeker, maar dat is met een paar dagen afgelopen als ik met de puregon ben begonnen.

Ik wist dat eigenlijk elke keer van te voren dat ik puregon moest spuiten, ik krijg zodra ik met de pil begin een schema thuis gestuurd waar alles in staat, van datums voor echo afspraken tot het soort medicijn. Maar misschien dat dat ook komt dat ze bij mij al weten wat ik moet spuiten omdat er bij mij verder geen problemen zijn, maar bij mijn vriend. Maar elk ziekenhuis is inderdaad anders. Waar zijn jullie onder behandeling dan?

Groetjes Mariska

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Mariska,

Misschien komt het omdat ik in mijn eigen cyclus spuit, hoef de pil niet te gebruiken. Met mij is ook niets aan de hand, ook alleen bij mijn vriend.

Wij zijn bij geertgen onder behandeling.

Geplaatst

Hey Sanna

Dan weet ik het niet het is overal anders wij zitten in Enschede/Zwolle. Maar ja maakt niet uit waar je geholpen word denk ik, uiteindelijk werkt het allemaal bijna hetzelfde die nare punctie en ww ontkomt niemand aan. Maar ook dat is weer voor iedereen anders.

Wij hebben donderdag de uitgangsecho zal mij benieuwen hoe het gaat daarbinnen.

Geplaatst

Hoi Mariska,

Het begint al aardig op te schieten bij jou! Hopelijk is alles positief bij de echo.

En ben je de 26e van je opvliegers af. Wat bedoel je eigenlijk met ww?

Geplaatst

Hallo allemaal!

We hebben de uitslag van mijn vriend zijn zwemmers en we mogen zaterdag gewoon beginnen met spuiten!:blob1::blob1:

Groeten een hele blije Wendy

Geplaatst

@Wendy Geweldig nieuws toch dat je toch zaterdag mag beginnen. Alvast heel veel succes. Nou hopen dat we allemaal goed nieuws hebben eind januari.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Wendy, wat een goed nieuws!

Kunnen we weer met iets (de hoop op) positiefs het oude jaar uit en het nieuwe jaar in! Laten we hopen dat 2010 voor ons allen meer geluk brengt dan afgelop(en) jaren!

Mariska, die wachtweken lijken mij ook verschrikkelijk. Ik denk dat ik die tzt maar hartstikke vol ga plannen zodat ik geen tijd heb om er continu over na te denken...

Laat morgen inderdaad maar even weten hoe de echo gegaan was als je daar nog tijd voor hebt. Succes!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Mag ik vragen hoeveel dagen jullie Decapeptyl spuiten voordat je de eerste echo hebt en kan beginnen met Gonal-f?

Of gebruikt hier niemand Gonal-f, dan zal het waarschijnlijk anders zijn.

Ik moet 27 dec beginnen met Deca en heb pas 19 jan de eerste echo.

Dat is dus 24 dagen spuiten als ik het goed tel!

Dat is toch wel echt lang of ben ik de vorige keer 'verwend', toen heb ik volgens mij zo'n 15 dagen Deca gebruikt voordat ik de echo kreeg.

Snap het ff niet, zal morgen maar eens aan het bellen gaan.

24 dagen vind ik toch wel lang om die botte naaldjes in m'n buik te darten. :sed:

En dan ook nog de dagen tot aan de punctie erbij, pffff. Haha!

Groetjes Wish

Geplaatst

Wendy,

Super dat de uitslag goed was om te beginnen met spuiten.

Succes!

Maris,

Hoop dat de echo er goed uit ziet!

Dat je daarna vol goede moed naar de volgende echo uit mag gaan kijken...

Sanna,

Wel prettig dat je verder geen pil hoeft te gebruiken.

Ik moet dat wel en ik heb toch een normale cyclus, mijn vriend heeft te weinig en trage zwemmers.

Maar, ik heb gelukkig geen hinder van de pil.

Groetjes Wish

Geplaatst

Hoi Wish,

Ik ben de 21e begonnen met de eerste spuit. Voor de uitgangsecho moet ik bellen als ik ongi ben geworden, dan maken we daar een afspraak voor. Voor zover ik begrepen heb zal dat ongeveer op de 4e dag zijn. Inderdaad minder lang dus... maar goed weet niet wanneer ongi komt omdat dat later schijnt te zijn door de deca. Was dat bij jou veel later dan normaal? Ik heb ook nooit hinder van de pil gehad, maar goed vind het ook helemaal niet erg dat ik deze niet hoeft te slikken.

De 27e is al snel, jij mag dus ook al zo van start. Succes!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Sanne,

Ik werd de vorige keer volgens mij een dag of 3-4 na het stoppen van de pil gewoon ongi.

Dus dat was bij mij niet anders dan dat ik geen Deca zou gebruiken.

Tja, het is zo 27 dec. maar dan nog 24 dagen spuiten voordat ik de eerste echo krijg, daar ben ik op dit moment van aan het balen.

Maar goed, ik moet ook nuchter blijven en blij zijn dat we meteen door kunnen en mogen voor de tweede poging.

Dus, geen gezeur meer van mij!!!

Groetjes Wish

Geplaatst

@Rackster: Go Rackster, Go Rackster, Go Rackster!!!!!! Goed nieuws

@Mariska: succes morgen he! Ik hoop op veel activiteit! Gaat het een beetje met je rug?

@Wish: Ik ga ook Gonal spuiten en start 26-12 met de deca. Als alles goed gaat stop ik 1 januari met de pil en dan krijg ik op dag 3 van mijn ongi een nieuwe uitgangsecho zodat ik kan starten met de Gonal. Ik heb jouw schema nog niet eerder gezien, maar het klinkt wel heel lang ja!

Geplaatst

Hoi Wish en andere meiden,

Ik start 27/12 met deca, stop 3/1 met de pil, start dan 10/1 ook met Gonal en heb vervolgens 18/1 m'n eerste echo.

Volgens mij aardig vergelijkbaar met jouw schema, toch?

Rackster: lekker dat je weet dat je snel mag starten nu. Zit je toch een soort van 'op te wachten', niet? Neemt al wat spanning weg, lijkt me. Al komt er even andere spanning voor terug, misschien? Maar dat spuiten gaat best, is mijn ervaring. Bij de eerste zit ik altijd een paar keer moeilijk 'van spuit naar buik' te kijken, maar het is zo gepiept weer. Je wordt er steeds handiger in.

Geplaatst

Hoi Dames

Heb net de echo gehad en het zag er perfect uit. Rechts was het nog rustig maar links zaten al aardig wat eiblaasjes, dus dat is weer geweldig. Op naar de puregon zaterdag en 4 januari de eerste meting.

Iedereen hele fijne feestdagen (voor zover als dat gaat).

Groetjes Mariska

Geplaatst

@wish: ik mag de 26ste starten met deca, 4 dagen later stoppen met de pil en 6 januari al de eerste echo en de eerste gonal f spuit.Bij mij is het veel korter?!?!

@Mariska: super goed joh, hopen dat t aan de andere kant ook nog wat wordt!

Fijne dagen allemaal1

Geplaatst

Hallo allemaal,

Volgens mij hoor ik hier ook bij.

We gaan weer voor een nieuwe cryo-poging.

Afgelopen dinsdag ben ik begonnen met het slikken van progynova (2x daags).

Als alles goed gaat met ontdooien e.d., hoop ik de eerste of tweede week van januari de tp te krijgen van onze laatste cryo uit ivf-poging nr. 4.

Iedereen heel veel succes toegewenst ..., maar nu eerst even genieten van de feestdagen!

X, Martha.

Geplaatst

Hallo Martha,

Welkom hier. Hopelijk heb je deze ronde meer succes! Wat ben jij allang aan het wachten op een zwangerschap zeg.

Succes en fijne feestdagen.

Groetjes Sanne

Geplaatst

@Martha: Hartstikke welkom en vooral heel veel succes! Hoop dat je het nieuwe jaar geweldig mag beginnen!

@Sanna: Hoe gaat het met de hormonen? Al veel last van de bijwerkingen?

@Mariska: Goed nieuws!!! Hoeveel had je er?

@Allemaal: wat gaan we gelijk op he!! We zullen echt zo goed als gelijk "echoën", testen etc!

Vandaag de instructie voor het prikken gehad en zelf geprikt. Zo trots als een kind! Vijf jaar geleden kreeg ik het op 1 of andere manier niet voor elkaar....... Klein feestje vandaag hahaha!

Iedereen hele fijne Kerstdagen en veel liefs!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Faye: Tot op heden heb ik nog helemaal geen last van de bijwerkingen. Hopelijk blijven ze ook weg! Héééél soms lichte druk (ongi gevoel) op de plaats waar ik de spuitjes gezet heb, bij bukken bv. Maar goed, dat is eigenlijk niet eens benoemswaardig.

Hopelijk gaat het de rest die mij nog gaat volgen ook zo goed af!

Mariska: Nog één dag opvliegers en dan ben je er weer vanaf!

Nouschka: Jij mag vandaag beginnen, heel veel succes weer met de eerste spuit!

Geplaatst

@Martha Welkom heel veel succes.

@Nouschka Heel veel succes met de eerste spuit vandaag.

@Sanna Ja nog 1 dg en dan heb dat in elk geval gehad. En dan kan de buik gaan groeien van alle eiblaasje laten we hopen.

Wat fijn dat je verder nergens last van hebt.

@Debbie Hoe gaat het met jou?

Fijne dagen

Groetjes Mariska

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden