Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik naar het ziekenhuis gebeld dat de cryo poging mislukt was, kreeg niet eens een 'ow, wat jammer' ofzo te horen van die dame.

Zou vrijdag middag eigenlijk terug gebeld worden, nou dat was niet gebeurd, dus heb ik zaterdag zelf maar gebeld omdat we meteen door willen met poging 2 en ik dus op dag 3 van ongi moet starten met de pil.

Ik krijg de recepten voor de medicatie thuis gestuurd en ook een kaartje met daarop de data voor afspraken in het ziekenhuis.

Dit vind ik niet prettig. Ik heb graag een gesprek dat er iemand tegen over me zit i.p.v over de telefoon afspraken maken en via de post m'n recepten krijg.

Hoe gaat dit bij een ander?

De assistente zei dat ik op 27 dec. m'n eerste Decapeptyl spuit zal moeten zetten.

Ik hoop dat ik via de post op tijd m'n recepten binnen krijg, ivm de drukte van kerstpost....

Iedereen succes!!!

Groetjes Wish

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Faye Wat balen dat je zo sterk op die hormonen reageert ik en het wel, ik krijg al zere borsten en word chagerijnig van de pil. Moet zeggen dat ik nu nog niet humeurig ben van het spuiten. Wel heel moe en gigantische opvliegers, maar ja hoort erbij.

@Wish Wij hoeven ook nooit naar het ziekenhuis om afspraken te maken. Nou ben ik deze keer onverwachts eerder begonnen, maar ik kreeg nt als de vorige keer gewoon een schema opgestuurd en de datum dat ik de medicijnen op kon halen (ik moet ze namelijk op het ziekenhuis ophalen niks geen gedoe met recepten)

Het is ook voor iedereen anders maar ik ben wel blij dat ik niet voor die dingen naar het ziekenhuis moet, ik moet er namelijk bijna een uur voor rijden. Het is natuurlijk anders alsje dchtbij woont misschien.

Veel succes.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hoi Dames,

we hebben de intake gehad en moet nu me volgende ongi afwachten.Dan moet ik bellen op de 1e dag en op de 3e dag bloedprikken en dan krijgen we te horen wanneer we de cryo terug geplaatst krijgen.Dit gebeurt in eigen cyclus.Hoe gaat het met jullie? groetjes en succes voor de dames die bezig zijn met prikken.

Geplaatst

Hi Meiden,

Charis: fijn dat je nu meer weet. Wanneer verwacht je je ongi, hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten.

Tess: succes met je eerste spuit vandaag!

Wish: ik begrijp je heel goed dat je het niet prettig vind zo onpersoonlijk geholpen te worden. Kan me voorstellen dat je jezelf even een 'nummer' hebt gevoeld...

Misschien moet je het wel melden in de kliniek, anders kunnen ze het ook niet verbeteren.

Faye: hopelijk is je dipje van korte duur en voel je je snel weer een stuk beter.

Mariska: ik hoef geen pil te gebruiken dus kan geen antwoord geven op je vraag.

Diana: hebben de rode duivels zich al gemeld?

Wij zijn gisteren naar de gyn geweest. Heb ook de deca meegekregen. Zodra ik ongi wordt moet ik bellen en maken we een afspraak voor een uitgangsecho. Dan wordt pas besloten welk hormoon ik krijg voor de eirijping. Door de deca kan de ongi later op gang komen is verteld, hoeveel dagen later was dat bij jullie? (voor degene die het traject al eerder doorlopen hebben)

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Wendy,

Ik heb ook niet echt spuitles gehad hoor. Het is wel rustig doorgenomen en als het het fijn vind mag ik de eerste keer in de kliniek komen spuiten of het door hun laten doen.

Maar goed, ik denk dat het wel zal lukken. Twee goede vriendinnen van mij zijn verpleegkundigen en ze hebben aangeboden te helpen. Ik ga het eerst zelf proberen maar als het dan toch tegenvalt heb ik wel 'hulptroepen' om in te schakelen.

Heb je de deca's al in huis of moet je ze nog ophalen? ...mischien krijg je dan de uitleg nog wel.

Geplaatst

@sanna

Ik heb alles al in huis en het is ons idd uitgelegd, maar toen ik las dat er een aantal spuitles kregen dacht ik, ff vragen!

Vandaag moet mijn vriend weer een potje inleveren, hij is flink ziek geweest en hoge koorts gehad!!! Nu wachten op de uitslag, als de kwaliteit verminderd is san wordt alles 3 maanden uitgesteld:confused:........duimen maar!Groetjes Wendy

Geplaatst

@ Wish...Ook wij krijgen normaal gesproken de recepten en het schema thuisgestuurd.

Dit keer kreeg ik de envelope tijdens de gemeenschappelijke afspraak.

@ Tess...Hoe is het spuiten gegaan?

@ Wendy...Ik duim mee! Laat je het even weten?

@ Diana...zijn de duivels er al??

@ Mariska...Heb je veel last van de deca of valt het mee?

Hier begint het nu wel spannend te worden. Morgen is het gewoon al zover!

Mariska 12 December start Deca.

Tess 17 December start Deca.

Debbie 19 December start Deca.

Sanna 21 December start Deca.

Daruma 25 December start Deca.

Wendy 26 December start Deca.

Maaike 26 December start Deca.

Moon74 27 December start Deca.

Lievie 28 December start Deca.

Charis 15 December intake.

Suzanne 21 December gesprek ziekenhuis.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@Debbie Ja heb heel veel last, maar dat had ik de vorige keer ook. Ik reageer altijd heel sterk op hormonen. Ben heel erg moe en heb hele erge opvliegers. Maar ja 2de kerstdag begin ik met puregon dus dan gaan de opvliegers wel weer weg.

Spannend of niet dat je morgen weer mag beginnen?

Laten we hopen dat iedereen hier eind januari goed nieuws heeft.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hey meiden,

Nou nog steeds die rode duivels nergens te bekennen!

Zouden ze last hebben van de kerstdrukte? hahaha......

Vanochtend wel een hele grote slijmprop verloren, nog groter dan toen met mijn zwangerschap, dus misschien......

Maar goed ik wil nu in alles wel een voorteken zien hoor.

zie er wel heel erg tegenop om de primoltu te gaan slikken, had daar vorige keer zo'n last van.

Zijn er meer van jullie die het gebruiken?

Gisteren heeft Jamillah haar buisjes gekregen, was een heftige dag!

Best zielig allemaal, maar het is voor een goed doel.

We hebben echt het idee dat ze beter hoort en ze kletst nu nog veel meer!

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Debbie

Sorry ik was vergeten je succes te wensen maar bij deze. Hoe is het gegaan.

Het is nu echt weer begonnen spannend.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Ach ja, die fijne deca spuiten... soms voelde ik er totaal niks van en vond ik het een fluitje van een cent. Soms vond ik het heel vervelend aanvoelen, het moment van die vloeistof inspuiten.

Nu enkel nog de pil. Ook écht raar na zoveel jaren de pil niet geslikt te hebben. Of het van de spanning komt óf van de hormonen, geen idee (borsten staan wel al op klappen, zo pijnlijk) maar de afgelopen dagen zitten m'n man en ik elkaar behoorlijk in de haren. Snel geïrriteerd en kort lontje, ik in ieder geval (en ik vind dat dit ook voor hem geldt...). Wellicht stress omdat we nu echt gestart zijn met de laatste, veel bepalende behandeling.

27/12 start ik weer met spuiten.

Heb het nog niet aan familie/vrienden verteld dit keer. Nog geen zin in. Komt na jaarwisseling wel... (moet me dus wel enigszins acceptabel blijven gedragen!)

Geplaatst

Hey dames,

Gisteren ff een dipdag. Heel erg getwijfeld of ik dit wel wil! Ik denk dat t komt omdat t nog maar een week duurt en dan voor t eerst gaan spuiten. SPANNING?!?!

Gisterenavond met vrienden naar de sjonnies geweest, heerlijk feestje en mijn dipje was weer voorbij, heerlijk wijntje gedronken, maar die ik vanaf zaterdag graag opgeef!

@Debby: Hoe gaat t met t spuiten? Hoe voel je je?

Groetjes Wendy

Geplaatst

Hoi meiden...spuiten is goed gegaan. Zat er eigenlijk de hele dag tegenaan te hikken maar toen het zover was was het gewoon hup spuit erin en klaar. Ik heb vandaag al wel een paar opvliegers gehad,kan me van de vorige keren niet herinneren dat dat zo snel was. Voelde van het spuiten zelf helemaal noppes..nada.

Moon....herkenbaar wat je verteld. Ik ben ook al 2 weken snel geirriteerd naar Jeroen. Ik merk aan hem ook dat hij gespannen is. Het verschil bij de mannen is natuurlijk wel dat zij die rothormonen niet hoeven te gebruiken. Ik heb een schat van een man maar het kan weleens om niets botsen in deze periode.

Vandaag hebben we lekker door de sneeuw gewandeld naar het winkelcentrum en daar lekker koffie gedronken daarna lekker snert gegeten en nu lekker bankhangen. Straks de tweede spuit alweer. Gaat best hard allemaal.

Diana...al duivels in zicht?

Wendy...heel normaal hoor zo'n dipdag. Het is ook allemaal wat en dan moet je ook nog eens vertrouwen in je lijf hebben dat die dit allemaal aankan. Maar het gaat vast helemaal goedkomen!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hoi Debbie,

Als je eenmaal begonnen bent met spuiten lijken de dagen sneller te gaan. Ik denk dat dit is omdat je elke dag naar dat moment toe leeft en ook het 'actief' bezig zijn met de behandeling is prettiger dan die vervelende wachtweken waar we niks aan kunnen veranderen....

Hoop dat je niet te veel hinder hebt van opvliegers, die zijn niet prettig, al is het nog zó koud. Haha!

Hey Wendy,

Het is logisch dat je spanningen hebt. Het is niet niks waar we mee bezig zijn.

Samen met je partner kom je er wel door heen, écht!!

Mijn vriend en ik zijn juist nog dichter bij elkaar gekomen.

(dat wil natuurlijk niet zeggen dat we nooit een ruzietje hebben hoor)

Ook wij hebben onze klote dagen erbij zitten.

Maar zijn nu vol goede moed begonnen met de 2de icsi poging.

Raar maar waar dat je daar weer energie voor krijgt!

Moon,

Groot gelijk dat je het nog niet aan meerdere mensen hebt verteld.

Het kan zeker ook eens prettig zijn als niet te veel mensen ervan weten, toch?

We lopen 'gelijk', ik moet ook met de botte Deca spuitjes starten op 27 dec.

Allemaal fijne feestdagen!!!

Klinkt misschien afgezaagd, maar we gaan voor een goed 2010!!

Lfs Wish

Geplaatst

Hey meiden,

Hier nog steeds geen duivels in de aantocht, arghhhh. Ik heb werkelijk nog nooit zo naar ze uitgekeken!!!

Vanacht wel echte ongikrampen gehad, dus misschien.....mja nu weer niks aan de hand.

Mijn extra deca ligt nog steeds klaar bij de apotheek, ik durf het lot niet te tarten door het op te gaan halen, zwak he?!

Ik heb in de koelkast ook nog 10 spuiten van de vorige keer liggen, dus als ik eindelijk kan beginnen heb ik voor de eerste 5 dagen nog wel even genoeg.

Ik durf het gewoon echt niet te gaan halen!!

Wendy, die dipdagen komen mij ook heel bekend voor. Ik heb er dit keer ook veel last van! Uitspraken als "het is allemaal jou schuld" "ik word toch nooit meer ongesteld, dus wie houden we voor de gek" "vorig keer hielp de deca ook niet dus waarom nu wel" die krijgt hubbie allemaal naar zijn hoofd.

Volgens hem wacht ik niet alleen op de duivels ik ben er ook 1 geworden:santahat:

Liefs Diana

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik ook mijn eerste spuit gezet. Was tot drie minuten voor het spuiten nog niet zenuwachtig geweest maar kreeg het toen toch wel even heet. Ik had nog nooit van mijn leven een spuit gezet en dan ook nog eens bij jezelf... maar goed, het viel me reuze mee! Van het prikje zelf voelde ik niets tot nauwelijks iets, alleen de vloeistof die naar binnen goed voel je een klein beetje.

Geplaatst

@Sanna Heel veel succes nu is het echt begonnen. Zie maar dat spuiten valt nog wel mee.

Ik heb ook even een gigantische dip. Ik ben vrijdag gevallen waardoor er foto's van de rug gemaakt moesten worden, omdat ik zoveel pijn heb kan amper lopen en nu is er ook nog een verdachte vlek gevonden op mijn been wat maandag weggehaald moet worden. Kan er ook allemaal nog wel bij. Net of deze behandeling nog niet genoeg is. Sorry moest even mijn frustraties kwijt.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Maris! Ook dat nog! Ik vind het zo rot voor je. Alles bij elkaar..... Weet je wat ik altijd heb? Ik kan best veel doorstaan als ik maar de wetenschap zou hebben dat ik het ergens voor doe, maar in deze onzekere behandeling/ periode weten we dat nu eenmaal niet en dat maakt alles zo moeilijk en frustrerend! Gelukkig lees ik dan op het forum alle positieve berichten van zwangerschappen en denk ik: al moest ik mijn hand er voor laten afhakken! Ik denk aan je en hoop dat het maandag allemaal meevalt!!!!

Iedereen die aan het spuiten is: heel veel sterkte met de bijwerkingen hé! Valt het allemaal een beetje mee?

Hier een beetje uit de dip geklommen en inderdaad, ook hier mega-ruzie gehad. Ik merk dat de spanning echt oploopt. Ik heb ook weer eens lopen brullen dat ik de hele zooi in de vuilnisbak gooi en dat ik het ECHT niet meer ga doen. Hebben jullie dat ook dat als je in zo'n stemming zit dat echt helemaal niets meer troost of je stemming verbeterd? Ik kan dan echt niets meer bedenken en zwelg ik zelfmedelijden. Een paar dagen later gaat het dan wel weer en kan ik wel weer van dingen genieten.... Maf he, je kan toch maar beter een man zijn! :sed:

Liefs,

Faye

Geplaatst

Wendy en Mariska dank je!

Mariska, wat vervelend zeg dat dit er ook nog eens bij komt!

Ik dacht eigenlijk ook wel dat dit traject wel voldoende was om mee bezig te zijn...

Doe maar rustig aan en zal aan je denken maandag.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Faye en Sanna dank je wel, het is inderdaad heel dubbel allemaal. Je mag geen stress hebben tijdens de behandeling en nou werk ik extra niet omdat dat in mijn situatie heel veel stress met zich mee brengt en dan krijg je dit weer, maar ja laten we het beste er maar van hopen. Het scheelt wel dat ik heel druk ben met mijn verjaardag donderdag en met de kerst dus heb mooi veel te doen.

@Sanna hoe voel je je na je eerste spuit? Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hallo Mariska,

Zorg maar dat je niet teveel doet met de voorbereidingen, je rug is kwetsbaar en dalijk heb je nog meer last zul je zien... Misschien moet je jezelf maar eens láten verwennen!

Zo na de eerste spuit voel ik eigenlijk nog heel weinig. Vanochtend werdt ik wel wakker met een zeurderig ongi gevoel op de plaats waar ik de spuit gezet had, herken je dit?

Jij had toch al de tweede dag opvliegers? Hier zijn ze weggebleven ...tenminste, heb er zelf niets van gemerkt. Na hoeveel dagen begon jij je meer moe te voelen? ...heb nu vakantie dus heb nu wel tijd om moe te zijn.

Hoe kun je eigenlijk al weten dat je de 26e puregon mag gaan spuiten? Bij mij gaan ze pas bepalen wanneer en welke hormonen ik krijg voor de eirijping als ik voor de uitgangsecho ben geweest (na mijn ongi)

Ze werken ook overal anders he...

Groetjes Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden