Ga naar inhoud

vergoeding ivf boven 40 jaar

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Ira,

Dank voor je reaktie. Ik ben het zoeken en uitpluizen een beetje moe. En ik krijg het nooit voor het eind van het jaar meer rond om door een verzekeraar een beslissing te krijgen of ze wel of niet vergoeden. Dat soort processen duurt weken vaak. Nu bij Univé een deal gemaakt dat als de poging slaagt dat ze het betalen. Ik probeer de medicatie via een nederlands ziekenhuis te laten uitschrijven. Misschien dat dat dan in ieder geval vergoed wordt. Zou mooi zijn.

En, wanneer ben je uitgerekend?

Vind je het niet heftig...........een tweeling in je uppie?

Ik heb in principe maar 1 poging dus laat dan twee embr. terugplaatsen. Omdat ik al een dochter van 7 heb, lijkt een tweeling mij iets te heftig. Heb ik plots 3 kids!! Maar ja, als je maar 1 kans hebt dan moet je die ook vol benutten. En ach........alles lost zich vanzelf weer op.

Hoe voel jij je? Is het zwaar? Complicaties? Ik lees zo vaak over hoge bloeddruk. Hoe heb jij de IVF ervaren? Ik zie er erg tegen op. Leuk iets van je te horen.

En is het een een of twee eiige tweeling?

nou lieve groet van ook een single mam

Geplaatst

Ha egeltje,

Ja, ik schrok wel even toen het er twee waren, tenslotte ben ik inderdaad alleen en is het wel heel heftig, opeens twee kinderen. Aan de andere kant zie ik dit wel als mijn laatste kans, en dan is het toch wel een kadootje, twee kinderen! Ik denk dat vooral het eerste jaar heel zwaar wordt, dus daar zet ik me schrap voor.

Ben uitgerekend voor half februari, maar tweelingen worden vaak eerder geboren. Eigenlijk gaat de zwangerschap redelijk goed, ben wel heel erg moe, maar bloeddruk en alles is goed. Wel begint mijn bekken nu op te spelen, dus hoop dat dat nog enigzins beperkt blijft, anders wordt het wel heel ingewikkeld.

IK vond de IVF ook zwaar; heb twee pogingen gedaan, allebei zwanger, maar de eerste werd een miskraam.

Ik hoop heel erg dat je eerste poging meteen goed gaat, hou me op de hoogte!

Ira

• 2 jaar later...
Geplaatst

hallo allemaal

ik heb op deze website gelezen dat veel vrouwen voor 6de of7de keer IVF of ICSI gedaan hebben.

mijn vraag is of elke behandeling door verzekering word betaald?ik zelfoverstapte van CZ naar Menzis .ik heb 2 keer bij cz IUI &IVF gedaan en deze 2 keer via CZ vergoed geworden en danwanneer ik wilde overstappen naar Menzis hebben we het aan Menzis gevraagd dat hoeveel keer nog moggen wevergoed worden (IVF of ICSI)Menzis heeft ons gezegd bij ons ook 3 keer maar nubij de 4de poging zeggen ze nee bij onsook geteld word met andere 2 keer bij CZ .en nu heb ik geen kans meer om ICSIte doen .ik wil graag weten hoe de anderen met 6de of 7de keer hebben behandeld?heeftiemand a.u.b een opmerking?ik ben heel verdrietig en altijd denk ik wat moet ikdoen ik zit op moeilijke omstandighedenom deze behandelingen te betalen.

Geplaatst

Jal,

Iin Nl vergoeden ze nu nog 3 pogingen. Alle volgende pogingen moet je zelf betalen. Eerdere pogingen bij een verzekeraar tellen mee als je overstapt naar een andere verzekeraar.

Succes!

• 3 weken later...
Geplaatst

hoi,

ik ben nu 41 bijna 42 ,wij willen nog voor een brusje gaan,we hebben keuze 3 keer iui of direct ivf.

bij ons in ziekenhuis helpen ze je t/m 42 jaar,vorige keer waren we met tweede iui zwanger ....maar we hebben nu nog maar weinig tijd

nu is de keuze wat doen we,heb ook gehoord dat misschien volgend jaar ivf nog maar 1 keer wordt vergoed!!!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden