Ga naar inhoud

Yes!! Ik mag weer starten! ICSI 2...

Aanbevolen Berichten

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fingers crossed overhere...suc6 vandaag! Op naar de punctie vrijdag...

Lfs,

San

Geplaatst

caroline, spannende dag vandaag!!!! Hopelijk zijn ze allemaal groot genoeg om vrijdag de punctie te hebben. En tegen ons werd altijd gezegt beter minder eitjes van betere kwaliteit dan veel met veel afvallers en weinig bevrucht!!!! Maar zo weinig zijn het er toch ook weer niet????

Succes

Geplaatst

Hoi Sandra (en bedankt andere meiden),

Het zijn er zeker niet weinig maar je gaat toch vergelijken met de eerste keer, had jij dat niet?

Heb slecht geslapen vannacht, zeker van half 2 tot 4 wakker gelegen, erg onrustig... Ik ben toch wel zenuwachtig wat ik zometeen te horen krijg...

Geplaatst

Ha meiden,

Net terug uit het ziekenhuis, vrijdag nog geen punctie... Ik ben er eigenlijk wel blij om, want het zou lastig te regelen zijn... We moeten naar Rotterdam en ik heb een man zonder rijbewijs (ja ja, heel handig... not). We hebben dus iemand nodig die ons brengt, vriendin die het vorige keer gedaan heeft kan niet vrijdag en ik moet mijn dochter ergens onderbrengen, die vrijdag een feestje heeft waar ze naartoe gebracht moet worden... nou ja, het is een heel geregel.

Vrijdag weer FM 4, net als vorige keer dus. Het goeie nieuws is dat er weer follikels bijgekomen zijn die mee kunnen doen: nu zitten links 5 en rechts 8! Nu zal dus waarschijnlijk zondag de punctie zijn, maar hij zei dat het ook nog kan dat ie me nog een dag langer laat doorspuiten, dus pas maandag. "Sommige vrouwen zijn nou eenmaal langzaam" zei de gyn. Maar hij is heel tevreden en ik ook.

To be continued weer!

Caroline

Geplaatst

Goedzo! Beter om nog even door te spuiten dus. Wel weer een mooi aantal follikels en ook niet te overdreven.

Maarja, aan de andere kant duurt alles in deze periode zo laaaaaaang.....

Geplaatst

Super Caro..:good1: Beter langzaam en goed dan snel en minder goed... :tongueP:

Geplaatst

Lief van jullie Pieneke en Sannie en Nine, helaas zei het de vorige keer niet zoveel. Toen had ik ook 4 x FM, 17 dagen spuiten in totaal, 11 bevruchtingen... maar helaas geen zwangerschap en geen cryo's! Maar goed, ik ben wel blij dat het er weer iets meer zijn, want je weet niet of in alle follikels wel een eitje zit.

Ik ga lekker door!

(Hij heeft trouwens goed zitten roeren rechts, voel opeens van alles in mijn buik...)

Caroline

Geplaatst

hai Caroline

goed nieuws weer, erg fijn om te horen!!

Nu op naar de volgende fm en de punctie

heel veel succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Caroline,

bij mij zagen ze nu minder eiblaasjes dan afg woensdag, of misschien verstopt achter grote zeiden ze.

Van mij hadden ze nog best mogen wachten tot de rest ook rijp was, maar ik denk dat het moet vrijdag omdat die grote al zo goed als 20 mm zijn.

Ik weet het niet, maar ik had ook nog gehoopt op iets meer, want nu gaan ze dus miss maar(?) 6 blaasjes aanprikken.

Nou ja, misschien wat jij zei, beter iets minder maar wel betere kwaliteit?

Ik hoop het maar.

Jij nog even doorspuiten dan maar, och die 2 daagjes kunnen dr dan ook nog wel bij...

Wel onhandig ja als je afhankelijk bent van een andere chauffeur.

Maar daar heb je vrienden voor toch?

Succes nog even.

Groetjes Sabke

Geplaatst

Ja, ze wil heel graag rijden, baalde ook echt dat ze vrijdag en zondag trouwens ook niet kan. Wat haar betreft moet het maar maandag, haha!

Tja, met die eitjes kijken ze naar het geheel he... Ik heb er nu 1 van 18, 2 van 17 en 1 van 16 mm, die vrijdag waarschijnlijk wel rijp zijn maar de andere zijn rond de 13 -15 mm. Dat zijn er meer dus hij heeft ervoor gekozen om het risico te nemen dat die grotere te groot zijn en niet meer meedoen, maar die kleinere met meer zijn en zondag of maandag wel rijp (snap je het nog?).

Toch kun je er uiteindelijk weinig over zeggen wat er met de punctie gebeurt want ze prikte 24 follikels aan, nou, dat heeft geen enkele gyn gezien hoor! En er zaten dus 13 eitjes in, best veel lege dus. Het blijft gewoon spannend op het moment van de punctie!!

Caroline

Geplaatst

AAAHHH, punctie is toch zondag!! Heb nu 1 follikel van 20, 2 van 19, 2 van 18, 2 van 17 en nog wat kleinere... Hij ging bellen en ik hoorde 8 uur... even gevraagd of het alsjeblieft iets later kan? Na een kleine pauze aan de andere kant: om 10 uur punctie, moet er om half 10 zijn. Betekent half 9 weg hier, moet even gaan verzinnen waar ik mijn dochter zal onderbrengen op de vroege zondagochtend...

Ik had eigenlijk gerekend op maandag dus word nu wel een beetje zenuwachtig... Vanavond weer gaan stoeien met de pregnyl...

Woensdag zal dan de TP zijn, was de vorige keer tenminste 3 dagen later... als er een TP is tenminste, weer spannende wachttijd, eigenlijk nog erger!

Caroline

Geplaatst

Hai Caroline

heel veel succes zondag!!!!

misschien een ideetje dat dochterlief uit logeren gaat?

succes in ieder geval!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hee Carolientje,

Fantastisch meid! Laatste spuit vanavond joepie.. het ziet er allemaal heel keurig uit met de follikels..

Liefs Pieneke

Geplaatst

Dank jullie allemaal!

Babeth, mijn ouders en schoonouders weten het niet, ik heb namelijk geen zin in vragen en nog meer stress... vooral mijn moeder zou zich gaan bemoeien met wat ik wel en niet moet eten etc... en verder heeft ze nog nooit ergens gelogeerd. Maar een van onze vrienden gaat ons brengen en dan kan ze hoop ik een paar uur bij zijn vrouw blijven. Ze had dat al aangeboden, maar ik wilde haar ergens laten spelen bij een vriendinnetje dus had gezegd dat dat niet hoefde. Vanavond toch maar vragen want is wel erg vroeg op zondag...

Komt vast goed, maar bedankt voor het meedenken!

Caroline

Geplaatst

Hey Caroline,

Wat spannend!!! Ik wilde al schrijven"haastige spoed is zelden goed' vanwege je uitgestelde punctie maar las daaronder weer dat het nu toch zondag wordt!

Dus vanavond de pregnyl zetten... Oei, dat vond ik zo ongeveer het spannendste van alles! Ik heb die 3 glazen flesjes toen van de zenuwen alledrie verkeerd kapot geknepen en daarom zo ongeveer al mijn vingers opengehaald.

Ik wil je in ieder geval heeeel veel succes en een prachtige oogst toewensen! En dan zo snel mogelijk op het wachtbankje gaan zitten!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Ach, het is toch al dag 18 hoor, echt snel ben ik niet... Gelukkig heb ik die pregnyl al een keer gedaan want inderdaad was ik ook heel zenuwachtig vorige keer!

Wachtbankje december... kijk ik al heel lang naar uit, maar nu het dichterbij komt zie ik al die berichten weer voor me van meiden die daar in de stress zaten (en zitten...).

Heb trouwens uitgerekend dat ik als ik woensdag TP heb, ik op 31 december mag testen, hoe bijzonder is dat...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden