Ga naar inhoud

Yes!! Ik mag weer starten! ICSI 2...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn om te horen dat alles goed is gegaan Caroline..nu hopen op mooie bevruchtingen..spannend weer he om tot woensdag te wachten...dat vond ik het meest spannend!

Liefs,

Sandra

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Caroline

wat fijn te horen dat de punctie er weer opzit, en 7 eicellen is mooi hoor!

Op naar een mooie woensdag!!

En doe het even rustig aan hoor.

groetjes

Babeth

Geplaatst

even heel veel positieve energie voor jou!! toch spannend tot woensdag.

Moest wel lachen toen ik las dat je dochtertje nog nooit ergens geslapen heeft. Ik kan je een handje geven. hmm misschien een nieuwe topic: Na ivf een bezorgde ouder hahahah

lekker rusten nu. dikke kus

Geplaatst

Carolientje-meisje,

Mooi! Die heb je er ook weer op zitten gelukkig, en bovendien een prima resultaat. Een paar daagjes nog en dan mag jij ook weer geduldig plaatsnemen op de bank.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Ach wat een schatjes zijn jullie toch allemaal (in het echt ook???? hahaha). Ik moest wachten met een vrouw die niet op een forum zit, ze weet niet wat ze mist!!! :3some:

Geplaatst

Zeker een mooie score!

Nu nog even in spanning hoeveel er bevrucht zijn en goed zijn voor tp.

Sterkte!

Groetjes Wish

Geplaatst

Caroline, ik lees dat je de punctie alweer gehad hebt en met een mooi resultaat.

Ik ga voor je duimen dat het een goeie terugplaatsing mag worden morgen en dat het een plakkertje wordt.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Caroline,

Mooi resultaat hoor. Ik had er de eerste keer 13 en geen zwangerschap. De tweede keer had ik er 7 en was zwanger. Succes verder en de duimen draaien voor je hoor meid.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Zo... dat waren de langste 6 minuten van mijn leven, dat ik in de wacht stond bij het ziekenhuis, maar... YES!!! Er is vanmiddag een TP, om kwart voor 2!!! Pfieuw... wat een opluchting.

Iedereen die geduimd heeft bedankt en ga nog effe 2 weken door, haha!

Caroline

Gast estrhalita
Geplaatst

Caroline ik moet om half 2 dus ik zie je daar denk ik wel. Ik ben alleen, blond met een vlecht in, witte trui aan met franjes en een zilvere jas haha

Geplaatst

Heb net al in het novembertopic gevraagd hoe je er uitziet maar dit kan niet missen lijkt me zo!

Tot vanmiddag en alvast succes!!

Oja, jij mag de 28ste al testen? Beleid van het EMC zeker, ik mag pas 18 dagen na de punctie testen, dus 15 dagen na vandaag is de 31ste? Raar hoor, als ik niet ongesteld ben test ik wel iets eerder denk ik...

Gast estrhalita
Geplaatst

Caroline, klopt inderdaad dat het EMC 15 dagen na de punctie hanteert. En dat is echt goed hoor, want bij mijn vorige 2 zwangerschappen had ik op dag 15 een pos. test in mijn handen. Misschien als ik eerder had getest ook wel, maar dat doe ik niet. Gewoon netjes op dag 15 na de punctie. Dat klopt ook met je eigen eisprong. Bij mij in ieder geval dan. Nou tot vanmiddag en succes.

Geplaatst

Super meiden! Op naar vanmiddag. Oh het is heel grappig om de artsen te laten merken dat je elkaar van een forum kent. Daar zijn ze namelijk niet zo happig op hihi. Bij onze vroige terugplaatsing had een mailvriendin net een echo (zij is zwanger van de 3e icsi). Ze zag me lopen en riep heel hard door de gang 'succes!!'. Omdat zij nogal wat gedoe heeft gehad met behandelingen kennen de ivf artsen haar natuurlijk ook goed. Dus verbazing alom: kennen jullie elkaar? Ja, van een forum, daarna een keer ontmoet en nu mail. Noooooouuuu, beetje zuur waren ze hoor haha. Want ja,op zo'n forum maken we elkaar natuurlijk allemaal gek. Daardoor gaan we vervelende vragen stellen, te vroeg testen en doen alsof we er verstand van hebben enzo. En dat willen ze natuurlijk niet :wink: Na onze terugplaatsing stond die vriendin op de gang om de echo's te laten zien en aan haar hadden ze dus óók al gevraagd hoe we elkaar kenden. Alsof het niet zo zou kunnen zijn dat een vriendin of familielid ofzo ook ivf nodig heeft. Nou ja, wij hebben in ieder geval erg gelachen samen haha.

Succes vanmiddag! Blaas vol en hoopvol ;-)

Geplaatst

He, eindelijk Caro..gelukkig een tp'tje vanmiddag...plezier he!!!!

En zie dat Esthralita ook moet vanmiddag..ook jij suc6 meis...

Geplaatst

Daar ben ik dan... Erg leuk, heb Esthralita ontmoet, die moest net voor mij...

De 7 eitjes waren allemaal bevrucht, 6 waren er goed doorgedeeld waarvan ik nu 'een hele mooie' 8-cellige heb teruggekregen. Cryo's hoor ik pas over een paar weken maar ze was positiever dan de vorige keer. Toen werd er gezegd dat ze 'de mooiste' had teruggeplaatst maar dat ik niet moest rekenen op cryo's. Nou ja, ik reken er ook niet op, kan het alleen maar meevallen.

Nu op het wachtbankje melden zo.

O ja, ik had net wat roze bloed bij het afvegen, kan ik me niet van de vorige keer herinneren, iemand van jullie die dat herkent?

Gast estrhalita
Geplaatst

He Caroline dat bloed kan geen kwaad hoor. Het kan zijn dat ze iets geraakt hebben met het terugplaatsen.

He super score je eitjes. Nu maar hopen op een paar cryo's he.

Nu wachten tot de testdag, spannend. Zou lachen zijn als we beide....... laten we niet te hard van stapel lopen he.

Geplaatst

Hi Caroline.. Wat mooi dat er 6 doorgedeeld zijn en een 8 cellige! Wauw. Om de spirit erin te houden. Ik ben nu zwanger van een mooie 8 cellige embryo! Ik hoop dat deze bij jou dus ook mooi blijft plakken.

Succes nu op het wachtbankje!

Enne dat roze bloed kan idd gewoon doordat ze bij de punctie nog wel eens een bloedvaatje willen raken. Dit gaat gewoon over.

Geplaatst

Ja Esther, wanneer moet ik nou gaan testen! Leuk om je ontmoet te hebben trouwens... ik heb de neiging om jouw testdatum aan te houden, maar volgens het Zuider mag het pas de 31ste! Moet de bolletjes gebruiken tot en met 1e kerstdag, de vorige keer werd ik 2 dagen na het stoppen ongesteld dus mocht dit uitblijven test ik denk ik op de 29e... Nou ja, eerst maar zo ver zien te komen inderdaad...

Geplaatst

Fijn weer dat je posi bent Carolientje...en wat goed dat er zoveel emmies zijn met wellicht kans op vriezertjes...

Ik plof zondag wel naast je op de wb...

Kuzzzzzzz,

San

Geplaatst

Hallo Caroline en Estrhalita

wat fijn dat de tp achter de rug is, super!!!

Ik duim voor jullie meiden!!

succes met de lastige wachtweken

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Dank jullie allemaal!

Ik was nog iets vergeten te vertellen: ik zag nu echt een wit dingetje uit het slangetje in mijn baarmoeder ploffen... Dat vond ik wel bijzonder, had ik de vorige keer namelijk niet gezien. Ik heb na de mislukte eerste keer zelfs wel eens gedacht: zou die wel goed terecht zijn gekomen? Ze controleren dat wel natuurlijk maar ja je denkt van alles... Nu heb ik het met eigen ogen gezien!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden