Jump to content

Voorstellen..

Recommended Posts

Posted

He allemaal,

Ik lees de laatste tijd al mee, maar nu toch maar even voorstellen. Samen met mijn vriend hebben wij sinds april 2008 een kinderwens. Na een jaar zijn we toch maar naar het ziekenhuis gegaan, eerst hier in de buurt en daar bleek dat mijn vriend zn zwemmers in een niet al te grote hoeveelheid aanwezig waren. Toen hebben we besloten om over te stappen naar een academisch ziekenhuis. Daar is hij nogmaals onderzocht en bij mij alleen het bloed. Zelfde conclusie: zijn zwemmers zijn niet goed. Mijn bloed was prima dus we konden op de wachtlijst voor IVF. Mijn vriend moest nog wel eventjes een echo laten maken van zijn ballen om te kijken of er iets gedraaid zat. Dus wij dachten rust te krijgen, voorlopig dan. Helaas liep dat anders. Ze constateerden een tumor en met spoed is zijn bal verwijderd. 1 bal is niet goed ingedaald en doet waarschijnlijk niet veel... dus moeten wij het nu hebben van de voorraad in de vriezer en komen we dan ook alleen nog in aanmerking voor ICSI.

Sinds 15 oktober staan we in ieder geval op de wachtlijst,.. en ik moet zeggen ik ben het wacht (in het algemeen, niet alleen van de wachtlijst) helemaal zat! maar helaas bestaat, zoals ik heb kunnen lezen bij jullie) dit traject uit heeeel veeeeel wachten...

Ik ben trouwens 25 en mijn vriend 33.. dus relatief nog jong. hoop dat het slagingspercentage daarmee wat omhoog gaat..

Posted

Hey Bloem,

Wat een spanning zeg!! Ik las al in een ander topic dat de tumor goedaardig bleek te zijn..... pfff. Dan begin je wel ff erg raar aan je IVF! Heel veel succes in ieder geval... Ik ken dat lange wachten, begin het ook zat te worden. Wanneer mag je starten?

En trouwens: welkom hier :tongueP:

Liefs Nathalie

Posted

Dank je wel!!

Het was inderdaad een enorme spanning.. maar gelukkig is dat nu achter de rug!

Wanneer we mogen starten is nog niet bekend.. we wachten niet op een oproep. Wachtlijst is 3 tot 6 maanden.. dus hopen op 3 en dat zou januari zijn.

Posted

hey bloem

wat een verhaal zeg

als je denkt dat alles tegen zit en niet meer erger kan dan ook nog zo'n tumor erbij

gelukkig was ie goedaardig

hopen dat het geluk nu een beetje mee zit en er straks een prachtige baby in jullie armen ligt

bij welk ziekenhuis staan jullie op de wachtlijst?

wij in zwolle

groetjes sandra

Posted

Hey Bloem,

Welkom op het forum. Jee, dan sta je wel raar te kijken als je een traject in wil gaan, zeg. Ineens andere zorgen aan je hoofd, maar gelukkig bleek het goedaardig. Ik hoop voor jullie dat je in januari van start kunt gaan, is toch een mooie manier om het jaar te beginnen! En het wachten is idd vreselijk, maar als je da in een traject zit, gaat het toch ook weer best snel. Je leeft van de ene spuit naar de volgende echo om het zo maar es te zeggen... Dit forum helpt als je het weer es helemaal zat bent. Iedereen hier weet als geen ander wat je meemaakt en je kunt het wat van je af schrijven. Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes, Aafke

Posted

Hoi Bloem

van harte welkom op dit forum, wat een scgrik zullen jullie gehad hebben zeg.

Je had het over je leeftijd, je bent inderdaad in een gunstigere positie als je wat jonger bent , ik heb een link toegevoegd van de grafiek met info die Brussel hanteert:

http://www.brusselsivf.be/default.aspx?PageId=6735

wellicht heb je er iets aan

Ik hoop dat je snel opgeroepen wordt en kan starten want feit is dat over het algemeen ons geduld behoorlijk op de proef gesteld wordt.

Alvast veel succes!

groetjes

Babeth

Posted

Nath, ik hoop ook op een vruchtbaar jaar! zie dat jij in maart mag starten, wat fijn dat je dat al weet! heb je in ieder geval iets om naar toe te leven.. al duurt het nog best lang :(

Sandra, wij staan bij het AMC op de wachtlijst! nu las ik dat er bij het vu geen wachtlijst is.. maar om nou over te stappen?? hoe bevalt het in zwolle??

Aafke, dank je wel! voor jou is het een spannende tijd zie ik? nog een paar daagjes wachten.. zal voor je duimen!

Meiske, bedankt voor de link! ik zie inderdaad dat de kans wel groter zijn als de vrouw jong is, hopen dan maar! Wat fijn dat je zwanger bent, en nog wel van twee! voel je je helemaal goed?

Guest Sannie66
Posted

Hi Bloem,

Ook een welkom van mij. Dit forum is zeker prettig om dingen met elkaar te delen. 'Lotgenoten' zijn we allemaal.

Wat vervelend zeg dat er kanker was ontdekt. Kan me geen voorstelling maken wat dat met je doet...

En waarom niet overstappen naar het VU? Als dat logistiek geen belemmering is? Of jullie moeten je prettig voelen bij de gyn die jullie behandelt? Beslissing is zo wie zo aan jullie.

Suc6 met de komende behandeling (waar jullie dit dan ook laten doen) en veel plezier hier.

Liefs,

Sandra

Posted

Hoi Sannie, dank je wel!

Ik vraag me af of dat zomaar kan, omdat er natuurlijk vanalles ingevroren is in het AMC.. en of je dan niet weer alle onderzoeken door moet?

Waar lopen jullie? Spannende tijd voor jullie zo te zien, hoe voel je je eronder?

Guest Sannie66
Posted

Ow, er is al van alles 'in store' bij het AMC, tsja, da's onhandig dan om te gaan wisselen...

Wij lopen in Rdam (St. Franciscus = SFG en het Erasmus MC). Ik voel me wel goed, dank je. Beetje opgeblazen (plofbuik noem ik het) en dus moeite met kleding (maar mocht het zo zijn dat ik zwanger wordt deze keer, moet ik toch andere kleding kopen :icon_biggrin:). Vanaf gisteren wat krampjes en lichamelijke ongemakjes en die (.)(.) van me zijn vanaf dag 2 (spuiten Menopur) al een drama...gevoelig!!!

En net bij een film moest ik heel erg huilen.. "de hormonen" zeg ik dan maar...

Posted

Hoi Bloem,

Welkom hier op het forum, ik hoop dat dit je steunt tijdens al het wachten enz.

Ik zie heel veel herkenbare dingen in jouw verhaal.

Bij mijn man is ook 1 bal niet ingedaald waardoor er weinig actieve zaadcellen te vinden zijn. Wij kwamen ook alleen maar in aanmerking voor ICSI en we zijn nu bezig met onze 2de poging.

Ik ben ook even oud als jij, en bij ons in het ziekenhuis werd gezegd dat bij dames onder de 30 de kans met 10% omhoog gaat.

Is er al een beetje zicht op wanneer jullie met de behandeling kunnen starten? Heel veel succes met wachten!

x,

Kristel

Posted

Hoi Kristel,

Dat zijn inderdaad een hoop overeenkomsten! hoe hebben jullie de eerste poging ervaren? Wel fijn te horen dat de kans met 10% omhoog gaat.. ik krijg wel is opmerkingen uit mijn omgeving van :"je bent nog zo jong", vooral op mijn werk. Maar ik ben nu zo blij dat ik jong ben en we daardoor wel onze kansen verhogen.. stel je voor dat de wens er pas veel later zou zijn. En mbt de tumor die had dan een stuk minder gunstig kunnen zijn en mijn leeftijd..

Ik weet nog niet wanneer we de behandeling kunnen starten, ik wacht met smart op de brief! we staan pas 1,5 maand op de wachtlijst en die is 3 tot 6 maanden.. dus ik duim voor 3! dat zou januari zijn..

X

Guest Diane180
Posted

Hallo Bloem,

Welkom hier en veel forumplezier.

Poe, al een hel traject achter de rug.

Balen dat je op een wachtlijst zit. Wij beginen weer in februari.

De 1e poging net achter de rug en helaas niet gelukt.

Heel veel succes met de behandelingen

groetjes Diane

Posted

Bedankt voor al jullie reacties! toch fijn dat je met iedereen over hetzelfde kan praten, en iedereen je ook begrijpt..

Hebben jullie ook wel is zo'n periode van alleen maar bezig kunnen zijn met je kinderwens? ik word af en toe helemaal gek van mijzelf! zo'n slechte concentratie voor andere zaken.. nou goed 7 december een telefonisch overleg met de gyneacoloog om de uitslag van de tumor van mijn vriend door te spreken dus hoop dat zij mij meer een indicatie kan geven...

Guest Sannie66
Posted
..Hebben jullie ook wel is zo'n periode van alleen maar bezig kunnen zijn met je kinderwens? ik word af en toe helemaal gek van mijzelf! ...

Ik denk dat velen het met me eens zijn: heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!

Posted

Nou ik heb vandaag de gynaecoloog gesproken en we schieten nog geen steek op. De uitslag van mijn vriend zou al worden doorgegeven, maar is in geen velden of wegen in ons dossier te vinden. Ook de gynaecoloog had eigenlijk geen idee waarom ze mij nou moest bellen. maar ja, in ieder geval nog zeker 3 maanden wachten tot het startgesprek, die indicatie kon ze ons nog wel geven.. dus we gaan weer wachten, wachten, wachten en nog is wachten...

Posted

Hoi Bloem,

Wat naar dat je nog zeker zo lang moet wachten, ik snap dat je nu onderhand wel eens wil beginnen!

Heel veel succes met het wachten en ik hoop dat je desondanks alles toch nog een beetje kunt genieten van de komende feestdagen!

x,

Kristel