Jump to content

alleenstaand 40+ wil nog een kind

Recommended Posts

Guest egeltje
Posted

:hello2:Hallo,

Ik ben egeltje ofwel Maria.

Graag stel ik mij op deze site even voor want ik ben nieuw hier.

Ik ben een alleenstaande moeder en wil al jaren nog een kindje.

Heb na veel nadenken toch besloten er voor te gaan.

Ik ben in februari 2009 begonnen met een aantal IUI behandelingen in NL. Maar de kliniek daar beviel mij niet. Toen een zenuwsloped traject om een eigen donor te vinden. Eindelijk iemand gevonden. Testen en insemineren maar. Maar een paar maanden verder toch maar een zaadonderzoek gedaan. Bleek donor zo goed als onvruchtbaar!!! Had ik weer!!

Bij mij zijn ook onderzoeken gedaan maar alles ziet er goed uit. Dus dat geeft hoop!!!

Toen ben ik traject België opgestart. Ook daar ga je weer in de wachtrij. Op mijn leeftijd kostbare maanden die voorbij gaan..........Zoals het er nu uitziet is de planning IVF in februari 2010. 1e IVF poging met donorbank. Spannend en ik hoop het zo dat het lukt!!

Soms mis ik wel iemand om alles mee te delen. Maar ja, ik ben het ook gewend alleen op dingen af te gaan. Helaas wil de verzekeraar het niet vergoeden, maar alleen als de poging slaagt. Ik declareer gewoon toch de facturen en dan zien we wel.

Leuk als er ook een alleenstaande vrouw reageert of kennen jullie in jullie omgeving iemand die ook in dit traject zit? Wat zijn dingen waar iemand tegen aan loopt en misschien tips? Benwd naar de reakties!!!

groeten

Egeltje

Posted

Hallo egeltje! Welkom..

Kun je trouwens ook in Dusseldorf terecht. Volgens mij hebben ze daar geen wachtlijsten.

Groetjes, Zvez

Posted

Hoi Egeltje,

Respect dat je de keuze maakt om alleen het traject aan te gaan en je wens bovenaan te zetten. Ik had al eerder gereageerd in een topic van je (en meerderen met mij) over de vergoedingen in het buitenland gerelateerd aan de wetgeving. Aangezien je liet weten dat je nog niet helemaal weer hoe het hier werkt, zal ik zo jouw topic bovenaan plaatsen, zodat je alle reacties kan lezen. Of had je inmiddels je topic al teruggevonden?

Gr. Pieneke

Guest egeltje
Posted

Dank voor je reaktie zvez.

Maar in Belgie ben ik als het goed gaat in februari aan de beurt en het voelt heel goed daar. Ze zijn ook ver daar met ontwikkelingen op fert. gebied. Las even kort jouw geschiedenis maar ook spannend hoor. Jij ook sterkte!!

Guest egeltje
Posted

Hoi Pieneke

Ja, wat ik dan doe is terug naar forum gaan en dan kies ik het onderwerp.

Doe ik dat goed dan?

Posted

Hoi egeltje

Ik vind het erg knap dat je dit tracject gaat inzetten in je eentje, petje af hoor!

Vreemd dat de verzekering het alleen vergoed als de poging slaagt, onze 2 icsi-pogingen (en 1x cryo) zijn volgens NL-maatstaven vergoed.Wel kunnen we nog de kosten die niet vergoed zijn door de verzekering opgeven bij de bel.aangifte van 2009

dat scheelt weer iets

mag ik vragen in welk zkh. je in behandeling gaat? Wij lopen via hte UZ Brussel (Jette)

alvast heel veel succes!

groeten

Babeth

Posted

Dank je wel egeltje..

Ik heb trouwens ook een link gevonden over vergoedingen binnen EU. Als je van tevoren toestemming vraagt dan moeten ze gewoon totaal bedrag vergoeden.. Hier de link:

Hier is de link:

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=570&langId=en

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=573&langId=en

Which costs will be covered? What will I have to pay?

If you get authorisation, the cost of treatment (in hospital or not) will be covered at whichever rate is higher – the State where you are insured or the State where you are receiving treatment.

Please note that the entitlement to additional reimbursement is not recognised in the case of Switzerland, whether you are insured in an EEA country and travelling to Switzerland or vice versa.

If you did not get authorisation, then in principle you are not entitled to the costs of hospital treatment received in another State. Non-hospital treatment will be covered on the terms offered by the State where you are insured, without any additional reimbursement if the State of treatment offers a higher rate of reimbursement. Please note that if you do not have authorisation, treatment costs are not covered for EEA nationals in Switzerland or vice versa.

Example

Sophie is insured in country A. She has authorisation for an operation in country B. The cost of her hospital stay in country B is €4 000. For similar treatment in country A, only €2 800 would be reimbursed, as compared with €3 200 in country B.

Because she got authorisation, Sophie will enjoy the same terms as people insured in country B, meaning that she will be reimbursed €3 200 and will have to pay only the €800 difference.

arrow_orange.gif Can I be refused cover because treatment in another country is more expensive than in the country where I am insured?

No. If the time you would have to wait for treatment in the country where you are insured is unacceptable for medical reasons, the institution cannot refuse to cover your treatment on the grounds of costs alone.

Heel veel success & groetjes,

Guest egeltje
Posted

Hoi Babette.

Ik ben natuurlijk wel een paar jaar ouder. Oude eieren!! haha.

Daar zit m dat vervelende verzekerverhaal in natuurlijk. Ik ben nog niet uitgepuzzeld, maar ik wordt wel moe van dat puzzelen. Maar ja per 1 januari mag je weer van verzekeraar wisselen, dus ik moet dit wel even goed uitzoeken................

Ik loop bij UZ Gent. Zit nog in de molen voor gesprekken met de psycholoog. Dat krijg je als je als alleenstaande dit aangaat. Je gaat wel door een iets zwaarder traject voor ze je helpen. Maar ik begrijp het ook wel. Moet in dec. voor 2e gesprek en krijg vlak voor kerst te horen of ze me gaan helpen daar. Ik hoop het wel natuurlijk, maar ik verwacht dat het allemaal wel ok is. Maar toch fijn als je dat zeker weet. Dus ik kan niet wachten tot kerst.

Dat wachten elke keer...................het duurt me veel te lang!!

Ik wil het liefst vandaag nog beginnen. Maar ja. Het is niet anders.

Hoor van België in het algemeen wel goede verhalen.

Guest egeltje
Posted

Dank je Zvev.

Ik ga dit eens even goed bestuderen!!

groetjes

• 7 months later...
Posted

Hallo egeltje,

Ik ben heel erg benieuwd naar je verhaal, hoe het verder is gegaan met je. Ik ben zelf ook 40 en zojuist gestart met 1e IVF, na 9 mislukte IUI pogingen van een onbekende donor. Ook ik ken niemand in mijn omgeving die een soortgelijk traject is bewandeld.

Ik ben benieuwd wat me verder te wachten staat met IVF. Kan jij me iets meer vertellen?

• 1 month later...
Guest egeltje
Posted

Dag BAbs

Ik kijk sinds lange tijd weer eens op deze site. Zie dat jij recentelijk hebt gereageerd. Vandaar mijn reaktie. Ik ben inmiddels bij UZGent in behandeling. Wat een fantastisch ziekenhuis mag ik zeggen. Wel een oud gebouw, maar goede artsen en zo vriendelijk allemaal. En kundig.........en meedenkend. Heb maart mijn 1e IVF gehad. Met mijn 43 jaar 19 eicellen waarvan 11 bevrucht en uiteindelijk 6 goed doorgedeeld. 2 TP en 4 in vriezer. Helaas niet zwanger. Cryo's 1 goed ontdooid en IUI daarna ook niet gelukt. Nu bezig met 2e IVF. Maar men gaat meer embr. TP. In NL zouden ze dat nooit doen. Maar op oudere leeftijd blijven er niet zo makkelijk meer zitten. Het wordt misschien mijn laatste poging dus ik ga voor alles of niets. In België wordt je ook goed verdoofd. (punctie) dus ik vind het allemaal meevallen met de behandeling. Puncties in NL lees ik zulke nare dingen van. Vrouwen die flauw vallen van de pijn. Het is gewoon misdadig, want het hoeft nl. niet. Ik heb geen pijn gehad. Was een beetje high van de verdoving, maar dat heb ik liever dan de pijn. Nee, ik ben echt super blij met België. Mijn tip: neem alles stap voor stap. Denk niet te ver vooruit. Ga ervoor en laat het proces over je heen komen. Makkelijk gezegd misschien, maar ik denk dat stress meer kwaad kan dan je denkt. Verder.......laat je goed onderzoeken.......bloedwaarden.........heb je nog veel eitjes op voorraad. Ik bleek hormonaal jonger dan mijn leeftijd. Reageer daarom ook heel goed op zeer lage dosering. Een NL privékliniek waar ik eerst was, wilde mij op basis van mijn leeftijd de hoogste dosering hormonen geven. Overstimulatie op mijn leeftijd kon niet zeiden ze. Nou, dan had ik dus een mega probleem gehad, want nu blijkt dat ik heel sterk op medicijnen reageer. Ik denk dat je vertrouwen in je arts en de kliniek moet hebben. Dat heb ik nu in België zeker. Wens je succes en leuk iets te horen!!

Egeltje.