Jump to content

Skien en prille zwangerschap?

Recommended Posts

Posted

Meiden,

Over 3 weken gaan wij lekker een weekje skien, als alles goed blijft gaan dan ben ik tegen die tijd 7 weken zwanger. Weet iemand hoe hier over gedacht wordt? Ik heb bijvoorbeeld wel eens gelezen dat het niet goed is om op flinke hoogte te zitten in deze fase. Ik vraag het zelf op het ZH ook nog wel even na.

Gr. Pieneke

Guest Nienke79
Posted

Hoi Pieneke,

Bij babyopkomst.nl (site van verloskundigen) zeggen ze dit:

"Skiën: Alleen voor geoefende skiërs en op niet te steile hellingen. Vooral bij een gevorderde zwangerschap wordt het risico groter bij vallen op de buik. Dus in het begin van de zwangerschap nog geen probleem, maar bij een dikker wordende buik toch erg voorzichtig zijn en wellicht beperken tot kleine heuveltjes."

Hoop dat je er iets mee kan.

lfs, Nienke

Posted

Pien wellicht wat overbodig, maar als extra geruststelling. Hoe priller de zwangerschap hoe beter beschermd. Je baarmoeder komt met 7 weken nog niet boven je schaambot uit, en echt een betere 'helm' kun je niet hebben. Als je een beetje voorzichtig bent en niet van plan bent je schaambot etc te breken zit dat kleine frummeltje heeeel goed beschermd.

Veel plezier met de voorpret en dat de pret maar vele malen groter mag worden, zonder gluhwein maar met extra passagiertje! :D

Posted

Heee Pieneke....

de apres-ski wat rustig aan he :sunny:

ik moet zeggen dat ik het kanp vind als je er bij 7 weken de energie voor hebt, ik ben al 2 weken na de middag helemaal op

groetjes

Babeth

Posted
Heee Pieneke....

de apres-ski wat rustig aan he :sunny:

ik moet zeggen dat ik het kanp vind als je er bij 7 weken de energie voor hebt, ik ben al 2 weken na de middag helemaal op

groetjes

Babeth

Haha, dat is wat ik ook dacht! Skieen???? Alsjeblieft niet, veeeels te vermoeiend!

Maar ... alvast veel plezier!

Posted

Hi Pieneke,

Ben idd ook benieuwd of je tegen die tijd de energie hebt om te gaan skieen. Wij hadden, net voor de cryo-tp, ook een vakantie geboekt omdat we niet veel vertrouwen hadden in een cryo-poging. We gaan (ja ja, want alles is al betaald) op 16 januari en dan ben ik inmiddels al 17 weken zwanger dus voor mij helaas niet op de lange latten dit jaar. Ik ga mijn vakantie maar doorbrengen met boeken, thee drinken, zwemmen, wandelen en dat soort dingen. Moet zeggen dat ik nu toch wel minder zin heb in de wintersport dan voorheen... hahahah

Groetjes Dorine

Posted

Hei pieneke!

Eerst en vooral: Enorm gefeliciteerd met je (prille) zwangerschap!!! Geweldig.

Ik twijfel ook een beetje over wintersport, ik woon in noorwegen en ik vind het altijd erg leuk om op mijn sleetje naar de brievenbus te gaan. Ook hebben we en hutje in de bergen, zo'n 10 km op skies, een makkelijke route maar er zitten een paar moeilijke stukjes bij. Ik ben de afgelopen jaren daar niet meer gevallen maar echt alles onder controle heb ik niet. Ik denk dat ik een middenweg pak, de lastige stukjes gewoon maar ski's uit en te voet naar beneden. De rem op mijn slee gebruiken zodat het wat langzamer gaat. Voorlopig is er nog steeds geen sneeuw gevallen! Dat is erg laat, normaal ligt er sneeuw vanaf oktober. Gemiddeld zo'n 1,5 meter. Wat eerder gezegd is, ik kan me alleen niet voorstellen dat jij daar straks energie voor hebt, ik was de eerste 2,5 maand ook enorm moe. Maar misschien hoor jij wel tot die fitte, geen kwaaltjes meiden? Het leuke is dat je nu eindelijk kan gaan uitvinden wat een zwangerschap met je doet! Het is je eerste toch?

Guest Nic1968
Posted

Hoi Pieneke,

De laatste keer dat wij zijn geweest was een vriendin van mij die mee was 4 maanden zwanger, wel een gevorderde skier maar als je een beetje uitkijkt kan er volgens mij niets gebeuren. En helaas, wel minimaal aan de gluhwein... meer evengoed heel veel plezier, echt genieten die hele dagen buiten en je slaapt er heerlijk op! Nic

Guest estrhalita
Posted

Bij mijn 1ste zwangerschap was ik 6 maanden zwanger toen we op wintersport gingen en ik heb gewoon heerlijk elke dag geskieed. Iets rustiger aan gedaan, maar ik vond het zalig. Zou het zo weer doen. Lekker al die frisse lucht, zonnetje etc etc. Dus gewoon doen hoor Pien en alle andere zwangere. Het kan totaal geen kwaad.

Posted

Toch, als ik heel eerlijk ben, begrijp ik het niet zo goed. We moeten hier allemaal zooooo veel moeite doen om zwanger te raken, dan wil je toch alle risico's zoveel mogelijk uitsluiten? Ook al zeggen 'ze' dan dat het geen kwaad kan... dan nog zou ik me er heel angstig bij voelen. Mocht ik zwanger raken, dan zal ik dus ook niet meer op het paard stappen, niet gaan schaatsen en zeker niet gaan skiën, alle sporten waarbij het risico op een val redelijk aanwezig is. Ik zou mezelf voor mijn kop slaan als het mis zou gaan omdat ik zonodig....

Maar ja, misschien ben ik wel overdreven en ben ik wel gewoon jaloers op de dames die het allemaal wat ontspannener tegemoet treden... :whistling_girl:

Guest mama tms
Posted

eerlijk gezegd zou ik dat risico zeker niet nemen

stel dat je door een ander wel hard of ongelukkig

valt,dan vergeef je het jezelf nooit als het daardoor

mis mocht gaan

ga je toch lekker wandelen,zwemmen enz.

volgend jaar kan je weer op de latten

geniet van je vakantie,heerlijk al die sneeuw

groet

mama tms

Posted

Hoi,

ben in feb van dit jaar met 6,5 week ook heerlijk gaan skieen. Het ziekenhuis gaf aan dat het juist goed is: buitenlucht, bewegen, met je hoofd ergens anders mee bezig zijn. Ik heb er ook enorm van genoten hoor! Have fun!!

groet van Mira

Posted

Hei,Marmira en mama tms,

Ik snap jullie redenaties helemaal. Ik denk ook dat ik en waarschijnlijk vele op dit forum, meer bezorgd zijn en waarschijnlijk ook voorzichtiger dan vrouwen die zonder al te veel moeite zwanger zijn geworden.

Maar ik probeer daar een balans in te vinden, ik wil ook heel graag dat mijn kindje een fitte moeder krijgt, die energie heeft. Voor mij werkt buitenlucht en actief bezig zijn om minder gestressed te zijn. Daar heb ik helaas iets te vaak last van.

Dus als ik nu ga wandelen neem ik stokken mee en van die anti-uitglij nopjes voor onder mijn schoenen (er ligt veel ijs op de paadjes) ook al is dat oude dametjes gedrag. Zo heb ik voor mezelf een middenweg, toch extra voorzichtig maar ook in beweging en bezig met mijn hoofd opruimen.

Marmira, ik vind je reactie helemaal niet jaloers klinken hoor. En bovendien mag je ook best jaloersheid uiten op dit forum, het is er immers om je hart te luchten.

Posted

Hallo allemaal,

Wat een interessante reacties.... we gaan sowieso en ik denk dat ik ter plekke wel ga ervaren hoe ik me voel en wat ik aankan. Dus ook lekker veel boeken etc. mee, want de skidagen zullen zeker niet van 9.00-16.00 uur zijn vermoed ik zo, als ik jullie reacties lees. Persoonlijk voel ik me altijd super tijdens zo'n weekje buitenlucht, niks geen stress, het hoofd gewoon helemaal leeg... het voelt als een weekje buitenspelen. Ik ga er maar vanuit dat mijn lichaam vanzelf zal aangeven wat wel en wat niet....

Liefs Pieneke

Posted
Hei pieneke!

Eerst en vooral: Enorm gefeliciteerd met je (prille) zwangerschap!!! Geweldig.

Ik twijfel ook een beetje over wintersport, ik woon in noorwegen en ik vind het altijd erg leuk om op mijn sleetje naar de brievenbus te gaan. Ook hebben we en hutje in de bergen, zo'n 10 km op skies, een makkelijke route maar er zitten een paar moeilijke stukjes bij. Ik ben de afgelopen jaren daar niet meer gevallen maar echt alles onder controle heb ik niet. Ik denk dat ik een middenweg pak, de lastige stukjes gewoon maar ski's uit en te voet naar beneden. De rem op mijn slee gebruiken zodat het wat langzamer gaat. Voorlopig is er nog steeds geen sneeuw gevallen! Dat is erg laat, normaal ligt er sneeuw vanaf oktober. Gemiddeld zo'n 1,5 meter. Wat eerder gezegd is, ik kan me alleen niet voorstellen dat jij daar straks energie voor hebt, ik was de eerste 2,5 maand ook enorm moe. Maar misschien hoor jij wel tot die fitte, geen kwaaltjes meiden? Het leuke is dat je nu eindelijk kan gaan uitvinden wat een zwangerschap met je doet! Het is je eerste toch?

Oooh.. Ursela wat een idyllisch tafereeltje. Ik word helemaal enthousiast van jullie woonomgeving.. ..Ennuh.. inderdaad de eerste

Gr. Pieneke

Guest estrhalita
Posted

Dames ik snap echt wel dat iedereen heel voorzichting is met de zwangerschap, want we hebben er heel lang op moeten wachten. Maar oversteken, fietsen, autorijden is net zo gevaarlijk. Dan kan je bijna de deur niet meer uit, want een ongeluk zit in een klein hoekje. Misschien als jullie zwanger zijn dat je er dan misschien weer iets makkelijker over gaan denken. Ik hoop dat jullie in ieder geval ooit die kans krijgen. Pien in ieder geval een fijne vakantie. Ga gewoon lekker genieten en kijk zelf wat je gaat doen. Gewoon op je gevoel af gaan.

Posted

Thanks allemaal! Ik heb het gisteren trouwens nog even nagevraagd... een volmondig "Ja, vooral gaan, kan totaal geen kwaad"

Liefs Pieneke

Posted

Nou, veel plezier dan!

Het zit 'm denk ik in de middenweg, zoals Ursula al beschreef. Ik was voordat ik zwanger was trouwens ook veel meer van "oh, als ik straks zwanger ben, dan doe ik dit of dat ECHT niet meer", maar nu ben ik het en ik ben natuurlijk voorzichtig, maar sommige dingen kunnen gewoon wél.

Kijk, ik zou met skieen ook wat voorzichtiger zijn en wat meer opletten dan normaal (ik kan trouwens helemaal niet skieen, maar goed). Ik bedoel, je hoeft niet meer een zwarte piste af te gaan, maar gewoon een wat minder heftige helling moet toch kunnen?

Even afgezien natuurlijk van je eigen gesteldheid. Ik was die eerste weken ook enorm moe... had het waarschijnlijk niet gekund.

Dus, veel plezier en geniet! Even eruit is heerlijk. Kan je even je hoofd leegmaken van al die behandelingen van hiervoor en kan je daarna volledig verder met je zwangerschap.

• 4 weeks later...
Posted

Gevonden, was al even op zoek naar het topic.

Over 2 weken gaan we een kleine 4 dagen met mijn schoonouders mee op wintersport. Elk jaar gaan we, maar meestal een volle week. Had gezegd ik ga niet skiën, maar hoe meer we naar de datum toegaan, hoe meer het toch kriebelt.

Kijk, motorrijden ben ik mee gestopt. Dat zou ook nog wel kunnen, maar ik heb een racer, dus zodra mijn buik gaat groeien zit dat niet lekker meer en daarbij ben je in het verkeer met wat hogere snelheden bezig en dus zeker kwetsbaarder.

Denk dat ik toch wel een dag of misschien 2 ga skiën. Ik ben een gevorderde skiër, het is een erg rustig wintersport gebied (dus niet met 200 man als een haring in een tonnetje bij of in de lift) en voornamelijk blauwe pistes (al kan ik zwart makkelijk, ik vind het niet leuk dus doe die pistes al nooit).

Qua energie kan ik niet zoveel hebben, dus het zal alleen 's morgens een uurtje, 2 uurtjes worden en daarna lekker met een boek en de snufferd in de zon :) Moeten maar zien als we daar zijn. Misschien wordt het toch wel 4 dagen gewoon lekker wandelen en relaxen!

Ga wel de gluhwein, de jagerthee en de schnapps missen, haha. Maar lijkt me logisch dat ik daar ook echt niks van neem ;) Warme choco met slagroom volstaat ook prima!

Wel jammer dat ik de 13 weken dan nog niet gepasseerd ben, dus sauna zit er dan nog niet in, helaas. (spierpijn!!!!)

Guest Nienke79
Posted

Hoi Iza, geniet er lekker van hoor meid.

Gevorderde skieërs morgen gewoon skieën. Je kunt vast nog van Pien horen hoe het is bevallen :heppie:.

Wij gaan over 7 weken heerlijk 2 weken naar Orlando, Florida. Met zijn 7-en! Ik mag dus geen achtbanen meer in, in de achtbaanhoofdstad van Amerika, haha. Maar goed, ik doe het met liefde dan maar niet en ga wel met het zoontje van onze goede vrienden van 4 jaar alle kinderattracties af, haha.

lfs, Nienke

Posted

Oh Nienke, Florida!! Geweldig... Wel jammer dat je niet in de achtbanen kunt, maar de kinderattracties zijn ook leuk!! :D

Ik heb zojuist bij mijn verloskundige nogmaals nagevraagd en zij raad het juist in het eerste trimester aan... Als je valt kan er nog praktisch niets gebeuren, je hebt nog geen buikje (of alleen darmen die opspelen ;)) dus zij raadde het zeker aan!!

Dus mijn skies gaan mee volgende week :D

Posted

Hi Nienke!

Geweldig Florida! Daar ben ik vorig jaar op huwelijksreis geweest en toen was ik 18 weken zwanger van mijn wondertje! Wel even een tip, Ik zou een wijd shirt aantrekken en niet iets waarin je nadrukkelijk zwanger lijkt. De Amerikanen zijn namelijk ubervoorzichtig en raden zo'n beetje iedere attractie af als je zwanger bent! Zo waren wij in Disneys Animal Kingdom en daar was een soort safari ritje in zo'n safari bus, stelde niets voor maar zelfs daar stond op dat je er zwanger niet in mocht! In dat soort gevallen zou ik dus gewoon even mijn buik inhouden hahaha, je kunt zelf wel inschatten wat wel en niet kan..

Heel veel plezier!

Pieneke, heel veel plezier op skivakantie, dat gaat je vast goed doen! Wij gaan dit jaar ook maar met de kleine man ook mee, dus ik zal ook niet veel skien en vooral veel gaan wandelen, ook heerlijk! Daar doen we het voor toch!

Liefs Pien (haha leuk die namen)