Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik voel mijn kleine meid ook alleen maar onderin.. soms ook wel aan de zijkant, maar ook dat is onder de navel-lijn. Omdat ze zo laag ligt, gaat dat drukken in de loop van de dag, waardoor ik mijn buikspieren niet goed meer kan aanspannen. Dit geeft weer een stekende bandenpijn... Dus even pauze tussendoor, waarin ik 10 min ga liggen op m'n zij, scheelt al wat. Ga vrijdag even bij m'n vriendinnetje langs, zij is bekkenfysio, om te informeren naar zo'n band of evt steunend ondergoed.. hou je op de hoogte Pien, misschien is dat ook wel wat voor jou!! (dan altijd met mate dragen, om te voorkomen dat buikspieren en banden te laks worden..)

Liefs Nanne

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben tijdje terug bij de bekkenfysio geweest en zij raad een band zeker aan! Dat laatste Nanne zegt die van mij dat het onzin is! Dat je buikspieren en banden laks worden... natuurlijk niet 24 uur per dag dragen, maar gewoon gebruiken! Op je werk, onderweg etc :)

Mijn dame was gisteren vreselijk druk! Zo gezellig vind ik dit. Ik voel dus heeeeeel vaak (bijna altijd) voetjes bovenin (ze weet dus hoe ze moet liggen!!) gisteren had ze echt onderonsjes met mijn man, hij legde zijn hand erop en zij was stil. En dan ineens zo'n voorzichtig schopje, manlief duwde beetje terug en dat werd een heen en weer spelletje van duwen

oooh dames, ik stond weer eens op met het idee: ik MOET naar de kapper O.o

En ik heb juist gezegd vorig jaar dat ik niet meer mag (op punten na) omdat ik altijd op een bepaald moment spijt krijg... Heb het nu vrij lang, maar het voelt, als een dood bosje! Als het korter + lagen is krijg ik altijd van die mooie krullen... Maarja das wel meer werk :) én natuurlijk zijn de kappers vandaag dicht.... (wat op zich goed is, dan MOET ik er nog even over nadenken)

Lang haar vind ik zooo mooi, maar ik weet als ik het korter doe (niet kort kort hoor) dat het zo mooi krult en lekker wild zit.. En daar hou ik van...

DILLEMA!

Geplaatst

Hah Iza, ik zou deze week niet naar de kapper gaan. Eerst de auto, erna die doeken en dan je haren :ohmy:

Is wel leuk om jullie baby-trappel verhalen te lezen want ik loop natuurlijk een beetje achter in weken en heb dat gevoel dan nog niet en opeens is het er ook. Voel nu sinds 3 dagen echt duidelijk getrappel boven in buik. dus ik begrijp da over paar weekjes ik echt geduw aan alle kanten krijg en dat man-lief haar ook eens kan voelen. Verheug me erop.

Hoop ook dat chantal snel weer wat laat horen. Je maakt je toch zorgen als je zolang niks hoort.

Geplaatst

Louke, heel goed punt! :ohmy: zo had ik er nog niet over gedacht!! Ik denk dat ik het even laat voor wat het is inderdaad...

En ja ineens wordt het gevoel heftiger! Vanmiddag voelde ik iets raars, kijk naar beneden... Alien buik! Ging in golven heen en weer! Zo bizar!! Zou dan zo graag even binnen kijken om te zien wat ze aan het doen is.... Vooral als ik op de bank zit is ze druk!

Geplaatst

Meiden,

Die buitenaardse bobbels op verschillende plaatsen op de buik herken ik wel... ik vind dat geweldig. Sosm voel ik trouwens ook wat hardere plekken, volgens mij de kontjes of ruggetjes :-)

Iza.. gewoon lekker nu naar de kapper gaan, dan is het strakjes als je druk met de kleine bent weer wat langer en heb je er minder werk aan. Kun je de komende weken nog lekker van het ruige model genieten.

Nanne...thanks!

Liefs Pien

Geplaatst

Hier ook een aliënbaby:blob1: Voelt soms gewoon trillend aan.

Oh ik geniet daar ook zooooo van!!! Ik begin ook steeds verliefder te worden.

Gister ben ik voor het eerst naar Borstvoedingscursus geweest.

Nu weet ik al het een en ander van borstvoeding omdat ik in de kraamzorg gewerkt heb maar vond het toch wel leerzaam om er nog aan deel te nemen aangezien ik er nu zelf voor kom te staan.

Het was maar een groepje van 5 vrouwen (incl. mij) had verwacht dat het drukker zou zijn.

Was een leuke en leerzame avond...ook al ging er zo'n stomme pop rond en moest je oefenen welke verschillende houdingen je je kindje kan vasthouden tijdens het voeden...was eigelijk ook wel weer lachwekkend.

Heb gelijk even gevraagd of het niet wat vroeg is dat ik al melkverlies heb..heb namelijk het idee dat het steeds erger word en nu met name links. Ik word smorgens vaak wakker met natte plekken in mijn shirt en die krijg ik er zooo moeilijk weer uit :( Dus nu maar oude shirts aan!

Moet er nu voor zorgen dat ik niet te knellende BH's ga dragen want dan is de kans op borstontsteking groter. Loop nu ook met tisseus in mijn Bh :) voor de zekerheid...soms verlies ik een paar dagen niks, maar het staat zo genant als er daar natte plekjes verschijnen.

Verder is het wel wat vroeg om nu al "vocht" verlies te hebben maar het is niet erg. De meiden die ook in de groep zaten hadden het nog niet terwijl die toch al wel in juni-juli uitgerekend zijn.

Nou ik ga even eten koken...:( ben alleen thuis..vriendlief is werken. Normaal kookte ik dan niet voor mezelf maar at ik wat makkelijks..maar dat kan ik voor mijn gevoel nu niet meer maken :)

Oh ja, krijgen jullie ook door dat beebje wat meer in het dag en nachtritme komt?? Ik heb het idee dat hij nu overdag meer wakker is en snachts meer slaapt. Nu las ik ook ergens dat ze rond deze tijd ook meer dat ritme te pakken krijgen.

Nou dag meiden!!!!

Vandaag krijgt Chantal haar pakje...wat zal je verrast zijn :)

Jammer dat we al even niks meer hebben gehoord...ik hoop maar dat het goed gaat met Tygo!!!

Snap ook wel dat het voor haar erg druk is.

Lfs Niek

Geplaatst

Jaaa dat trillen!! Maf is dat he? Soort aardbeving!! En soms echt die heftige schoppen!

Heerlijk! (nog wel...) Qua ritme, merk dat ze tegenwoordig als ik wakker wordt 's morgens ook rekt en strekt en wat ik maf vind is dat ik haar niet meer alleen maar als ik rustig op de bank zit voel, maar bij de kassa bij de supermarkt, tijdens het autorijden, bij de kassa van de kledingwinkel ;-) mijn hand gaat dan ook automatisch naar mijn buik, zou ze het daarom doen? :-P

Chantal was waarschijnlijk niet thuis, aan tracktrace te zien... Dus hopelijk is ze morgen erg verrast! Chantal, geniet er maar fijn van! En ook hoop ik dat het gewoon heel goed met je knul gaat en dat je daarom gewoon geen tijd hebt om online te zijn....

Colle, het kan hoor, dat verlies. Maar wel erg vervelend zeg! Ik heb er nog totaal geen last van... morgen komen in elk geval mijn cup H bh's binnen, ik kan niet wachten... wat zal dat goddelijk zitten!

Geplaatst

Hoi Ladies,

Het is al weer even geleden dat ik wat van me heb laten horen. Wij zitten nog steeds in Florida en genieten hier heerlijk van het weer! Ik voel me echt weer een stukje beter, was behoorlijk toe aan ontspanning. Met de baby gaat het prima, hij beweegt enorm en mijn buik maakt hele rare bewegingen.

Fijn ook om te lezen dat het bij jullie goed verloopt. Het schiet al op met alle kamertjes. Als wij volgende week terug zijn, ga ik ook eens bellen met het Babypark, dat ze begin juni kunnen komen leveren. Ik vind het echt heel spannend worden nu. We hebben hier een behoorlijke slag geslagen bij de babygap. Niet normaal meer wat wij allemaal gekocht hebben, maar het is zo lief en stoer!! We hebben zelfs mini converse allstars voor hem gekocht, die mijn man ook heeft, hoe hip is dat.

Ik las dat jullie ook al even niets meer van Chantal hebben gehoord. Ook ik ben erg benieuwd hoe het met haar gaat. Hopelijk gaat het goed en heeft ze het druk met Tygo.

Vanaf volgende week zal ik weer regelmatiger posten, maar nu heb ik niet zoveel toegang tot internet en probeer ik nog lekker van het warme weer hier te genieten.

liefs,

Amber

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Gelukkig allemaal goede berichten hier!

@ pien. Ik voel soms zelf geschop tegen mijn vagina/ schaamstreek. Beetje bizar maar aan de andere kant ook wel weer logisch. Ze draait gewoon in de rondte denk ik en raakt wat ze raken kan :-)

Ook ik geniet erg van de zwangerschap. Ik ben nu bezig met het kopen van spulletjes en dat geeft ook rust.

Ik zit nu vol in de nesteldrang fase... dus heb het gevoel dat ik het errug druk heb. Loop allemaal winkels af en besluit het dan de volgende keer te kopen.. dat schiet dus niet op zo.. Er moeten knopen doorgehakt worden!

@ amber.. leuk dat je zo goed geslaagd bent bij Babygap. Leuke spullen hebben ze daar. Ben je ook al naar een paar goede outlets geweest.

@ nanne.. wat een verhalen.. het leest als een goede "chicklit" . Ik hoop wel dat je nu echt je rust hebt gepakt en dat de oefen weeen nu weer weggaan. Lijkt me toch wat onrustig.

@ colle. Ik heb nog niet echt een ritme kunnen ontdekken. Soms voel ik haar snachts ook. Ik was bang dat ik haar dan onbewust aan het pletten was. Gelukkig heeft de VK mij gerustgesteld dat dat echt niet zomaar kan.

@ alle andere dames. Fijn dat het zo goed gaat! Nog ca. 3 maanden en dat gaan we Los!!!! SPANNNEND

Liefs,

Liefs,

Geplaatst

Amber wat goed om te horen dat jullie zo genieten! Heerlijk!

Dat gevoel herken ik wel goed Keesje, heel druk zijn met van alles, maar er gebeurd niet zo heel veel... In mijn hoofd ben ik dagelijks schema's aan het maken (dit moet nog en dat en als dat dan ook gelijk gebeurd is) en het liefst heb ik alles binnen 4 weken af....Nou gaat dat allemaal nog wel lukken, maar zolang het nog niet klaar is maak ik bijna dagelijks weer een nieuw lijstje en heb ik geen rust in mijn hoofd... Erg he? Heb net het laatste overzichtje naar manlief gemaild (zo erg ben ik!!) en ik moet zeggen dit is ook wel echt het laatste...

Ik ben van mezelf al vrij opruimerig, maar nu moet moet moet echt alles klaar zijn...Ach komt wel goed... Maar ik weet gewoon dat als de kleine er eenmaal is je niet zomaar meer ergens aan toe komt...

Geplaatst

Zie via tracktrace dat Chantal vandaag ook niet aanwezig was dus ons pakketje wordt naar het afhaaldepot gebracht..

Chantal als je dit leest, het is een pakketje van een paar dames van hier! We hopen dat je het snel op kunt halen!!

Geplaatst

Jammer dat ze niet thuis was, hopen dat alles goed is met Chantal, man en Tygo.....

Hier gaat ook alles goed, babykamer is bijna klaar ( alleen gordijnen nog)

Maandag ff weekje op vakantie en dan zal ik ook eens wat foto's plaatsen... vergeet het steeds haha... maar goed dat is normaal he vergeetachtigheid.....het gaat er helemaal aan haha..

Maar goed ik wens iedereen een heel goed weekend en tot over ruim een week!!

gr. Yvon

Geplaatst

Inderdaad hopen dat het goed gaat met kleine Tygo en dat ze daarom veel weg is.

Ben ook benieuwd wat ze van het pakketje vind...denk niet dat ze het verwacht. Leuke verassing en een oppepper doen haar vast goed.

Ik heb trouwens een leuke site gevonden.

www.berichtjeuitjebuik.nl

Dan krijg je iedere ween een berichtje vanuit je buik...met filmpje. Zo schattig :)

Fijn weekend allemaal.

Mijn kleine nichtje (5 maanden) komt zo met mijn zus. Kan niet wachten tot ze er is en ik weer lekker met haar kan knuffelen en haar aan het lachen kan maken. Als ze dan zo naar me lacht dan schiet ik bijna vol hihihi :)

Lfs Nicole

Geplaatst

Ha meiden,

Ik heb behoorlijk in de rats gezeten. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar ben net gelukkig weer thuisgekomen. Afgelopen vrijdag de groei-echo gehad en de kindjes lagen gelukkig mooi op schema. Alleen wederom eiwit in mijn urine en verdenking van zwangerschapsvergiftiging, ik moest meteen blijven. Elke dag is mijn bloeddruk gecontroleerd en zijn er hartfilmpjes van de kindjes gemaakt. Ik heb 24 uur lang plas op moeten sparen en gelukkig kreeg ik vanochtend te horen dat de eiwit-waarden meevielen en dat ik naar huis mocht. Moet veel rust houden!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey Pien,

Da's schrikken zeg. Gelukkig ben je weer thuis. Pak je rust hóór, is echt heel belangrijk! Gelukkig is alles ok met jou en de kleintjes!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jeetje Pien, wat laat je ons schrikken! Gelukkig ben je weer thuis en gaat het goed met de kleintjes.

Je voelde je al niet zo lekker, he, de afgelopen weken.

Nu echt veel rusten!!

Liefs, Nine

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey Pienekind! Je laat ons zeker schrikken zeg... wel fijn dat je nu weer thuis bent. Luisteren naar dat lichaam en ook luisteren naar de artsen. Rusten dus...

:hugg:

Geplaatst

Pien toch! Ik krijg er kippenvel van!! Wat zul je geschrokken zijn... En nu? Extra controles? Neem je goed je rust? Hoe doe je dat met werken? Je gaat toch wel drastisch terug in uren nu hè? Of helemaal maar de ziektewet in? Alles voor jou en je beebs hoor!

Denk aan je, knuffel...

Geplaatst

Jeetje Pien...dat is schikken.

Ben in iedergeval blij om te lezen dat het nu goed gaat.

Neem je rust hoor!!!

Liefs Niek

Geplaatst

Nou, ik sluit me natuurlijk aan bij de meiden! Rust roest niet, dus neem 't er van!! Wat spannend zal dat toch geweest zijn... en wat voor controles volgens er nu?? Bv bloeddruk heel frequent checken?? Take care!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs Nanne

Geplaatst

Hi Pien,

Poeh.. wat moet je geschrokken zijn! Wat goed dat het ziekenhuis zo adequaat reageerde.

Het is lastig... maar nu dus echt even rustig aan doen en goed luisteren naar je lichaam!

Liefs.

Geplaatst

Hoi Pieneke,

Dat bericht is even schrikken. Heel fijn dat je weer thuis bent en dat alles onder controle is. Wel helemaal super dat de beebs op schema liggen en het goed doen.

Ik neem aan dat je nu niet meer mag werken?

Hoe is het eigenlijk met je bloeddruk? Is die ook al aan het stijgen, of waren het "alleen" die eiwitten?

Heel veel sterkte gewenst met rust nemen. Denk eraan: bewegen en rondrennen kun je nog genoeg als de baby's er zijn. Nu moeten ze zolang mogelijk nog in buikje blijven.

Ik denk aan je,

Geplaatst

Hee meiden,

We zijn vandaag terug gekomen van twee weken Portugal. Heerlijk genoten en alles goed gegaan. Maar hier is een hoop gebeurd zo te merken en is het wel even schrikken van Pieneke, pfff, wat fijn dat ze in het ziekenhuis zo voorzichtig met je waren. Wat schieten de kamertjes al op en wat herkenbaar allemaal, de trillingen, hardere schoppen aan de onderkant en bandenpijnen. Ik heb met name 's avonds last van veel zure oprispingen... gaat ook wel weer voorbij.

Ben erg benieuwd naar nieuws over de kleine Tygo!

Liefs,

jeegeetje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden