Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Lieve dames,

even een snel bericht. Ik ben idd een tijdje offline geweest. Ik krijg thuis geen verbinding meer met internet en op kantoor zit ik ivm een grote opdracht op een nieuwe werkplek. Omdat ik daar achter iemand anders zijn compuer zit voelt het niet goed om daar in te loggen.

Nu zit ik weer even op mijn oude stekkie. Ik probeer zo even wat terug te lezen maar zal de komende dagen proberen bij te lezen.

Het gaat goed met mij. Na de lastige start heb ik sinds 20 weken echt energie voor 2. Ik heb echt het gevoel dat ik mijn sociaal leven moet inhalen. Dus heel veel gezellig afspraken enzo.

Wel moet ik uitkijken dat ik niet teveel doe. Ik kan dan echt even stuk zitten maar als ik dan even weer tijd voor mezelf pak heb ik de volgende dag weer veel energie.

Ik zag dat er een berichtje van Chantal is binnengekomen. Echt heel fijn om te horen dat het allemaal goed gaat.

Voor de overige dames een dikke knuffel.... ik lees later even bij hoe het nu allemaal met jullie gaat!

Iza... morgen zorg ik dat ik mijn bankdingetje meeneem zodat ik eindelijk aan je kan overmane.

Groet,

Keesje

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Whahaha Colle! Ik heb amper spek op mijn billen :P dus ik denk dat ik hem wel voel!

En ja, die draagdoeken... erg he? Die van draagdoek.nl zijn prima, vooral voor het begin.. Als Hats straks groter is en je vind het dragen fijn, kun je beter overgaan op een geweven doek :) heb je veel meer steun. En GEEN Baby Bjorn kopen, daar zitten ze niet ergonomisch in en daar kan je serieus schade aan de heupjes mee veroorzaken...

Mocht je toch zo'n kant en klare dragen willen, kijk dan bijv. eens naar een Bondolino! Die zijn wel ergonomisch (het is belangrijk dat kindjes in de kikkerzit zitten, dus knietjes hoger dan de billen, zodat het ruggetje mooi bol zit.. ken nu meerdere mensen die met draagdoek hebben gedragen die zo hebben voorkomen dat hun beeb een spreidbroekje nodig had... Lijkt me ook nog eens heel gezellig om je beeb gewoon bij je te dragen :))

Pien, klopt... Alleen als mijn man rhesus negatief zou zijn dan zou het zeker zijn dat Roelofje negatief is en heb ik de anti-d niet nodig :) maar nu 50% kans dat ze positief is. Alhoewel, niet nodig... ivf blijft mensenwerk, waar je dan met gewoon sex zwanger worden zeker weet dat het van je partner is, nu is er een kans dat dat niet zo is

Als je dus beiden negatief bent heb je de prik niet nodig :)

Maargoed, hier dus wel!

Keesje, wat fijn om wat van je te horen! Wanneer ga jij eigenlijk met verlof?

Geplaatst

Hoi!

Jeetje, ben een paar daagjes niet geweest en heb weer een hoop gemist... Colle, wat fijn dat het weer beter gaat! Schrok ook ff bloed is nooit goed natuurlijk! Goed dat je de VK hebt gebeld, en nu maar hopen dat het weg blijft!

Pien, goed zo dat je het rustig aan doet, das nu heeel belangrijk.... en 1 kind is al zwaar laat staan 2 hihi.... ze trappelen ook dubbel zo hard...

Keesje, wat fijn om weer eens van je te horen!

Ik ben vanmorgen ook naar de VK geweest. Had om 8 uur een afspraak, het werd kwart over 8... ik toch maar ff vragen... zat ik op de verkeerde locatie... had ik weer... kon ik weer terug...

Maar alles was goed, groeit goed hartje klopte mooi, alleen ligt meneer echt elke keer met zijn hoofd boven.... hij heeft nog 8 weken om te draaien haha.....maar verder een voorbeeldig kind dus hihi ( hier op mijn werk zeiden ze al, hoe kan dat met zo'n moeder... tja....)

Nou ik ga weer werken ( heb totaal geen zin meer maar zo weer weekend gelukkig) en dan nog 7 weken werken... en dan verlof!!!

gr. Yvon

Geplaatst

Nou, inderdaad Moortje, bij mij net zo! Drie dagen ligt het internet er bij ons uit en kijk nou! Gaan de dames enge dingen doen!! Ik schrik me helemaal rot zeg... Colle, is het helemaal weg nu? Neem wat extra rust meid! en wat fijn dat je toch de vk hebt gebeld... pfff, gelukkig maar.

Ben ook blij dat hatsieflatsie nog gewoon zijn buikdansjes doet. Jakkes wat laat je me schrikken, ik voel het in mijn buik...!

hahaha, zijn we toch allemaal wel wat gewend met prikken dames, maar die ene in je vinger... hahahaha! Ik kreeg die prikken allemaal in mijn buik...?! Alles is uiteindelijk relatief hahahaha!

En, was de voetbaltafel nog een succes??!! Indeed, for boys and girls! Ze zijn erg in trek hoor!!

Pien, succes maandag bij anti D! Hoe is het met je energieniveau? Trek je het een beetje met het kleine meneertje en mevrouwtje?

Iza, hoop wel dat je snel zwembadweer krijgt. Hier (Amsterdam) is het niet echt lekker hoor. Kom wel een lekker warm patatje eten bij je poolparty hahaha.

Fijn dat ook alles goed gaat met jou Keesje! Kort maar bondig, maar gelukkig met goed nieuws en wat fijn dat je zoveel energie hebt!!

En verder dames, is woensdag bij ons de babykamer, kinderwagen, box en de hele verder reutemeteut gebracht door babyland. Ik heb ze doorgestuurd hoor Amber!! Ze komen er aan!! Heerlijk om dat binnen te hebben zeg... Alles is nu af, kasten ingedeeld, kleertjes gewassen in de kast, luiers in de la en ga zo maar door. Wat een geluk dat we dit toch nog mochten doen... wat voel ik me rijk met dit kamertje en het gelukkie in mijn buik. 's Avonds zit ik wel eens in het donker in de babykamer te genieten en realiseer ik me wat een geluk we hebben. Dat we god op ons blote knietjes mogen danken. Hebben jullie dat nou ook? De weg die we moesten gaan om dit te bereiken heeft mij natuurlijk ook doen realiseren dat het wel eens niet zou kunnen gaan gebeuren. En kijk ons nu dan eens, we hebben wel afscheid moeten nemen van sommigen op dit forum, maar die gaan ook vol goede moed verder. Nooit stoppen met dromen. Henne's handtekening: De wens is zoveel groter dan de ellende.

Liefs

jeegeetje

Geplaatst

Jeegeetje, ik krijg tranen in mijn ogen van je laatste stukje... Heel erg herkenbaar... (maar nu is sinds een week mijn kraan open geloof ik.. Heb helemaal geen last van extra emoties ofzo, maar de laatste week dus wel)

Fijn he, als alles staat, kleertjes op zijn plek... We voelen ons er zo klaar voor nu en toch kunnen we ons zo niet voorstellen hoe het straks nou is, met een kleine

Overigens, voor de andere dames en open kranen (als je nog geen open kraan hebt heb je die na deze foto's wel :P)

http://www.lifeinmotionphotography.com/birth/index2.php en dan onder slideshows. Bevallingen gefotografeerd (geen open wonden enzo ;-) no worries) wel heel amerikaans, maar echt prachtig (zou er bijna over denken iemand bij mijn bevalling te hebben die dat zo kan doen.....)

Maar zo prachtig... Voorheen kon ik dit soort dingen niet zien, te pijnlijk.. En nu als ik het zie dan komt het besef dat wij, mijn vent en ik, een meisje op de wereld gaan zetten, en dat wat deze mensen meemaken óók gaan meemaken... Bij het eerste beeld ga ik al los ;)

Geplaatst

Hallo dames,

Als jullie dit nu nog lezen. RTL 8 Wonder van de geboorte.

Dit duurd tot 21.00 het gaat over meerlingen dus hopelijk leest Pien dit ook nog. Kom er net pas achter dat het op is omdat mijn zus mij erover belde...anders had ik het wat eerder hier doorgegeven.

Liefs Niek

Geplaatst

He augustus meiden ... kan het niet laten om even hier te reageren hoor. Ik ben ook al zo'n emogeval tegenwoordig ... vroeger nooit.

We hadden van de week onze zwangerschapscursus (Samen Bevallen, dus mijn man en ik en nog 5 andere stellen) en we gingen zo'n jaren 70 thuisbevallingsfilm kijken. Vrij close up allemaal (doel was in te zien hoe lang zo'n bevalling nou wel niet duurt).

De film was afgelopen en ik zat druk m'n tranen weg te slikken (het was zo mooi toen het kindje geboren was en de moeder hem zelf mocht pakken (ze zat op een baarkruk) en gelijk al die liefde die eraf straalde) ... en ik wist gewoon dat ik niet naar m'n man moest kijken, omdat die precies hetzelfde heeft dan.

De rest zat te ginnegappen (in de jaren 70 hadden ze nog geen scheermesjes blijkbaar). Ik denk echt dat ons jarenlange voortraject nu maakt dat we er best anders in staan dan het gemiddelde zwangere stel. Wij voelen ons ook zo dankbaar en blij. En emo dus ... haha.

Aan de andere kant vind ik wel dat zwanger zijn heel natuurlijk voelt ... we zijn er toch voor gemaakt. Gek gevoel wel.

Nou ja, wou ik even heel emo hier op de bank kwijt :)

Gast Nienke79
Geplaatst

Om dan ook maar even in te breken :whistling_girl:

Ik heb er ook "last" van: de emo-modus. Ik heb dat in fases, terwijl ik normaal dus niet zo'n jankebalk ben, haha. Tegenwoordig kan ik geen programma op tv zien waarin veel vreugde of verdriet voorkomt zonder dat ik dan zelf de brok in mijn keel 10 keer moet wegslikken. Laat staan programma's of links over bevallingen. (Prachtige link trouwens, Iza!)

Ik had voor mijn man alvast voor zijn verjaardag een helicopter gekocht, die gisteren 11 meter hoog in de boom eindigde en waarvandaan een terugkeer onmogelijk leek, nou jullie snappen het: Daar moest ik van huilen!! :shootme:. (Vandaag heeft hij hem er trouwens samen met zijn vader letterlijk uitgehengeld)

En nog veel erger: "het" hoogtepunt eindigt ook wel eens in tranen. Nou leg dat maar eens uit zonder dat díe stemming gelijk tot het 0-punt daalt, haha. :hmz:

Nog een fijn weekend ladies!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hallo dames,

ik ben weer in het land. Het weekje Frankrijk was heeeeeerrrrlijk. Het was zo enorm fijn om even samen weg te zijn. Helaas 3 dagen zon en de rest regen dus knuffelgehalte is wel omhoog gehaald :-) hihihi.

En ons doel is bereikt; vriendlief heeft vanaf dag 1 onze meid voelen bewegen en stampen. Hij vond het echt heel grappig en vroeg bij de 1e x : zijn dat je darmen of trek je iets samen? nee schat, dat is je dochter.

We hebben afgelopen week zo vaak haar naam hardop gezegd en constant over meisje gesproken dat ik nu weer thuis moeite heb om het weer onzijdig te maken. Bij ons weten alleen de ouders wat het wordt en voor de rest houden we het toch geheim.

Er is weer veel geschreven afgelopen week en heb het wel al even snel bijgelezen met glimlachen, hard lachen en tranen in mijn ogen. Hele grappige dingen maar ook wat enge dingen (Colle !)

en heel blij met het bericht van chantal. Wat goed he die kleine Tygo.

Wij gaan even een kop koffie bij mijn schoonouders drinken,

tot snel weer hier,

Geplaatst

Hee Louke,

Welkom terug! wat leuk dat je een fijne vakantie hebt gehad! En gaaf he dat voelen en bewegen, die van mij is steeds vaker mijn buik aan het verbouwen, gister had ik het idee dat ie met de navelstreng bezig was haha..... mijn buik is dan net een golfslagbad... zooo gaaf....

Gister bij mijn nicht geweest, 4 zakken kleding meegenomen, zoo kind heeft nu genoeg haha....

Iza, waar blijft het mooie weer, heb mijn bikini al klaar liggen haha

gr. Yvon

Geplaatst

Hallo,

Vanmorgen weer naar de verloskundige geweest en we zijn weer goedgekeurd.

Ben nu 30 weken en 5 dagen.

Mijn fudushoogte is 31 cm

Mijn bloeddruk is 130/65

en mijn ijzer is 7.7

Hatseflats lag met zijn hoofdje naar beneden, en zijn billetjes rechtsbovenin. Hij is nog niet ingedaald.

Wel ziet mijn buik er wat anders uit. Hij zit iets minder hoog nu.

Ze gaan nu wel de groei van Hatsie in de gaten houden want hij is aan de grote kant hihihi. En ze zei " hij moet er ook nog uit "

Hatseflats heeft een groeispurt gehad en nu houden ze het in de gaten of hij niet te hard doorgroeid.

Hij heeft het in iedergeval erg goed bij me :)

Over 2 weken (16-06) moet ik weer terugkomen, dan heb ik een dubbele afspraak want dan gaan ze het gelijk over de bevalling hebben.

Verder hebben we het geboortekaartje uitgezocht en de tekst. Straks gaan we even naar de drukkerij om het door te geven.

We beginnen ook steeds meer te wennen aan zijn naam. We noemen hem nu wat vaker bij de naam omdat we bang zijn dat we hem na de geboorte ook nog Hats gaan noemen hahaha. Maar ik moet zeggen het klinkt nog wel vreemd hoor (zijn echte naam)

@Moortje: Aan het eind van de week word het het geloof ik weer lekker weer...dus die bikini moet je nog maar heel even laten liggen.

Hier is het op het moment bewolkt.

@Louke: Wat fijn dat je vriend jullie meisje nu ook kan voelen bewegen. Je zult zien dat het nu heel snel gaat. Onze Hats reageert heel erg op zijn papa. Op zijn stem en op zijn aanrakingen. Zooooo lief hoe die 2 al contact met elkaar maken (zwijmel)

Zaterdag waren er hier in de buurt meifeesten en van Velzen kwam optreden (concertje) Bij het voorprogramma was er niks aan de hand maar toen van Velzen begon te zingen...+ de harde muziek erbij werd het heel onrustig in mijn buik. Hats zat te schoppen en te draaien, volgens mij had hij er echt last van. Ik vond het zoooo zielig en voelde me gelijk niet meer op mijn gemak.

We zijn toen eerder naar huis gegaan omdat ik de hele tijd aan onze hatsie moest denken en ik het zo zielig vond. Kon er zelf niet meer van genieten.

Heb toen volgens mij ook mijn eerste Emo bui gehad :cry2: moest mijn tranen gewoon wegslikken zo rot voelde ik me. Ook voor mijn vriend want ik was samen met hem (en nog 2 vrienden) en daar vond ik het ook zo sneu voor. Ook omdat het nog best wat centjes heeft gekost. Maargoed alles voor onze Hats natuurlijk!!!!!

Het was echt zo'n zielig gevoel. Hij was helemaal gestrest volgens mij.

Mijn vriend zei nog (om mij een beetje te proberen op te beuren) "Misschien was hij wel gewoon aan het dansen op de muziek" hihihihi.

Maar voor de rest heb ik hier nog geen last van Emo buien.

Ook niet tijdens "het hoogtepunt" hihihi Nienke wat dacht je vriend??

Maar van die helikopter kan ik goed voorstellen hoor. Gelukkig is het goedgekomen.

Nou dames.

Fijne dag!

Lfs Niek

Geplaatst

fijn Colle dat je weer bent goedgekeurd! Hoe ging het prikje? :P keurig HB heb je overigens! Rond de 7 heb ik meestal met bloed doneren.. ben benieuwd hoe het nu is!

Moortje, einde van de week! Zaterdag 26 graden zoals het er nu naar uitziet!

Geplaatst

hahah Iza, echt toevallig zat ik net nadat ik mijn berichtje had getypt op weer.nl, en ik zag idd dat het mooi weer word, lekker hoor!!!! PLONS!!!

ooh trouwens al bijna 15 kilo.. gaat goed haha..

Colle, ik heb dat ook heel veel hij vind het niet leuk als ik op mijn rug lig, begint ie ook te protesteren, zo grappig vind ik dat.....

Mijn bloeddruk is altijd 110/65....heel goed zei de VK.IJzer en suiker moet ik bij 30 weken laten prikken...

gr. Yvon

Geplaatst

Hier nog steeds 13 kilo! Sta nu al weken op hetzelfde gewicht (ook nog eens precies hetzelfde, dus heb er vanmorgen iets zwaars bijgepakt om te kijken of de weegschaal niet kapot was :D) dus ik teer in. Buik groeit goed, ik eet goed. Dus maak me niet zo'n zorgen. Ergens wel even fijn dat ik niet al op 20+ zit, moet nog 10 weken.. zal nog genoeg bijkomen!

Geplaatst

Goedenavond dames,

Alemaal een lekker rustig weekend gehad? Ik heb lekker rustig aan gedaan. Ben nu bezig met de babywasjes. Woensdag komt de hele bestelling en vrijdag komt mijn beste vriendin dan helpen met het strijken en vouwen van die was. Ik ben zo blij dat ze dat voor mij wil doen.

Wat betreft de kilo's zit ik nu op 8-9 kilo. Het hoort er allemaal blij, maar echt geweldig voel je je toch niet als ze er per week aanvliegen! Vanaf deze periode gaat de baby nu ook sneller in gewicht aankomen las ik, dus zal het wel harder gaan.

Even een andere vraag aan jullie. Als ik in bed lig, krijg ik soms zo'n enorme stekende pijn in mijn linkerbovenbeen dat ik er echt van moet huilen, zo vreselijk pijn doet het. Het is ook niet in mijn onderbeen, echt de buitenkant van mijn bovenbeen, het lijkt wel een mes wat er ingestoken wordt. Mijn man masseert het s avonds wel eens, maar dat voorkomt niet altijd dat het er toch inschiet. Ik ben bij de dokter geweest (paar weken terug) en die zegt dat na de zwangerschap waarschijnlijk wel weer over is. Maar of dat nu alles is?! Mijn linkerbeen is ook wat meer gezwollen en voelt ook heel anders aan. Een soort doof gevoel en heel strak.

Misschien moet ik me er ook maar gewoon bij neerleggen, maar wilde toch even bij jullie polsen.

Groetjes

Amber

Geplaatst

Klinkt alsof er een zenuw klem zit Amber... Wel heel erg vervelend en vind dat de doktoren alles in een zwangerschap wel makkelijk afschepen met: na de zwangerschap is het ws over...

Misschien kun je even contact opnemen met een fysio om wat advies te vragen? Wellicht dat die wat verlichting kunnen geven?

Wel rot zeg... sterkte ermee! En wat super dat de meubels en alles komen deze week.. Als die er staan maakt het het allemaal zoooo echt!

Geplaatst

@ Amber: als je nog naar fysio ofzoiets gaat voor de pijn in je been wil ik wel graag het resultaat weten. Heb het nog niet eerder hardop tegen wie dan ook uitgesproken maar heb dus ook echt vreselijke pijn op zelfde plaats maar dan rechterbeen. Ik vind het echt zenuwpijn, hoef er gelukkig nog niet van te huilen maar weet wel vaak niet hoe ik moet lopen, zitten of liggen van de pijn.

Hier nu 7-8 kg eraan. Volgens mij heel netjes maar zelf voel ik me af en toe toch wel een hele olifant, maarja het hoort erbij. Gelukkig dat men wel vaak zegt dat ik zo mooi zwanger ben dan kan ik het allemaal wat beter relativeren. Komt natuurlijk ook dat ik vaak in mijn leven te te te mager ben geweest en totaal geen aanleg heb tot dik worden. Ik kan eigenlijk alles eten, maar nu verandert er toch wel veel aan lichaam.

Maar wat we ervoor terug krijgen !!! zo'n super mooi nieuw leventje in je armen wat van ons-zelf is !!!!!!!!!!!!!! Een cadeautje waarvan ik soms droomde maar nooit meer had verwacht. En ja hoor, daar zit ik weer met de tranen in mijn ogen, hahahaha, hoezo emotioneler?

Ik zit deze week een poging tot studie te doen, bleeh. Heb volgende week 2 examens en de ik geloof 1,5 week dan later weer. Weet niet meer wie mij dit ergens heeft gevraagd (ik geloof moortje) of ik de studie gezondheidstherapeute in de natuurgeneeskunde voor mezelf doe of dat ik er iets mee wil gaan doen. Ik ben ermee begonnen voor mezelf en vond het zo interessant en leuk dat ik toch wel het doel had om er een eigen praktijk mee op te starten. Nu weet ik het allemaal niet meer en ligt mijn toekomst eerst bij mijn kleine meid. Ik probeer wel zoveel mogelijk af te krijgen dit jaar en dan zien we vanaf oktober wel weer verder.

dus ga nu maar weer verder ploeteren in mijn boeken, aantekeningen, klappers, pc, ......

Geplaatst

Vergeef me dat ik niet op iedereen reageer, ik hou jullie wel bij hoor!

Hier wordt het steeds zwaarder. Gisteren anti-D in de bil gehad (viel mee hoor Iza) en er zit nog steeds eiwit in mijn urine verdorie. Vrijdag weer terug.

Verder doe ik echt nagenoeg niets, behoudens in bed liggen, slapen en Roland Garros kijken. Maak dus ook niet veel mee. Een bezoekje aan het ziekenhuis is eigenlijk al te veel.

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien,

Wat vervelend die eiwit nog steeds in je urine! Is het gelijk gebleven, of meer/minder geworden? Heb je er ook een hogere bloeddruk bij? Ondanks volledige rust?

Zwaar hoor vrouw, hele dagen niks doen en platliggen... Het is voor een goed doel, maar als je dit nog een paar weken hebt... (wat ik hoop want dat houd in dat je beebs nog even flink kunnen doorgroeien!!)

Ik heb de Anti-D vandaag ook gehad en het viel mee... Heb alleen vannacht maar 3 uur bij elkaar geslapen (doodmoe en dan slaap ik dus amper.. overdag lukt het ook niet) en eerst controle (alles goed) toen bloed prikken (300 wachtenden voor u) toen weer terug naar de poli en wachten op de uitslag en toen de prik.

9 uur afspraak bij de gyn en om half 12 liep ik het ziekenhuis uit... En nu kan ik met moeite mijn ogen open houden... Dus ik gooi ze maar dicht..

Deze week wordt het lekker weer, volgende week richting de 30 graden! Nou vind ik dat niet erg (kan het goed hebben) maar hoop dat jullie het ook trekken...

Hier vanmorgen zelfs een halve kilo eraf! Nu de score dus op + 12,5 in 30 weken (en dat was al 13 kg met 24 weken). Volgens de gyn kan het echt geen kwaad. Ik eet gewoon gezond. Enige remedie was: niet meer wegen! Zei hij.. Maar dat doe ik wel, beetje controle vind ik wel fijn. Maar ik weeg niet op vaste momenten, gewoon zo nu en dan als ik toevallig de weegschaal zie staan...

Geplaatst

Hee Iza,

Ik ben de afgelopen 3 weken ook niet meer zo hard aangekomen. Ik zat op +14 kilo en na 3 weken dus op +15 kilo. Was ik me ook al zorgen om aan het maken.

Liefs Pien

Geplaatst

Wat betreft de bloeddruk: die kruipt heel langzaam aan omhoog, maar nog wel binnen veilige marges! (130/85). Wat betreft de eiwitten: toen ik een paar dagen in het ZH moest blijven was het in het +/+ gebied, nu elke keer in het + gebied.

Liefs Pien

Geplaatst

Volgens mijn gyn pakken je beebs wat ze nodig hebben. Dus als je gewoon gezond en genoeg eet en je komt niet extreem aan zou dat geen probleem moeten zijn... In mijn ziekenhuis wegen ze sowieso niet meer, tenzij je veel overgewicht hebt. (ivm suiker en keizersnede)

Maar jemig joh. Hoop dat het een beetje stabiel nog blijft.. Elke week is er één! En ondanks dat je beebs nu al goede overlevingskans hebben, zou het mooi zijn als ze nog een paar weken blijven zitten.. Maar dan moet het voor jou ook wel te doen zijn!!

Geplaatst

Goedemorgen!

Nou ik ben er helemaal klaar voor hoor. Laat de spullen maar komen vandaag! Wat een mooi weer, ik word er helemaal vrolijk van en ben zo benieuwd hoe alles straks in het kamertje staat. Naast alle babyspullen komt vandaag ook de nieuwe bank, dus lekker alles in het nieuw. Voel me echt heel blij ervan.

Sinds gisteren wel heel veel meer pijn met lopen (lukt soms bijna niet). Echt alles tussen mijn heupen en mijn bovenbenen is beurs en doet vreselijk pijn. Hopen dat een dagje rust wat verlichting brengt.

@ Pien, hou vol, nog een paar weekjes! Heel vervelend dat je nagenoeg niets meer kunt, ik kan me er iets bij voorstellen. Wat is de prognose voor je twins trouwens? Dan laten ze je toch sowieso niet tot 40 weken doorlopen?

liefs

Amber

Geplaatst

Oh wat een fijne dag Amber! Wat een superleuk vooruitzicht. Jouw dag kan niet meer stuk.

Lieve Pien, ik vind dat je het geweldig doet. Je luistert naar je lichaam en neemt alle rust die het nodig heeft voor jou en de beebs.

Wel fijn dat die bloeddruk nog binnen de lijnen ligt.

Voor jou dus wat minder dat het zo'n mooi weer wordt. Het is toch makkelijker om in bed te liggen met regen en bewolkt weer (vind ik dan)

Ik denk veel aan je , ook omdat ik net een vriendin met zwangerschapsvergiftiging heb meegemaakt.

Geplaatst

Speciaal voor Moortje ;-) (en de rest natuurlijk ook)

30 weken en een dag! Zwembad staat klaar...

Poppetje gezien :P

(en ook qua groei ben ik niet zoveel bijgekomen met de laatste weken... heb echter wel striae ondekt :'( op mijn buik! Het hoort erbij, maar toch is leuk anders...)

Edit: zoooo raar hoofd krijg ik van zo'n onscherpe foto!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden