Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichten! We staan nu onder scherpe controle (idd bloeddruk en controle urine), ik leef nu echt toe naar 30 weken... Ik voelde me al een paar weekjes niet lekker. Slaap nu veel (lees: overdag wel 6 uur).

Liefs Pien

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey Pieneke, doe je goed hoor, veel slapen/rust nemen. Is toch echt nog even te vroeg voor die beebjes van je. Gelukkig heb ja thuis al lekker veel op orde. Je had je alleen wel een andere besteding van je vrije week voorgesteld neem ik aan.. Heel veel sterkte!

Lfs,

Nienke

Gast Nic1968
Geplaatst

Schrikken Pieneke ! ik heb het destijds ook meegemaakt vandaar dat ik even reageer. Werd toen met 35 weken opgenomen en moest een volle week blijven. Eiwitwaarden bleven hoog maar ben uiteindelijk thuis onder dagelijkse controle gegaan en heb de hele rit uitgezeten. Hopelijk betekent het voor jou verder ook niets vervelends. Rustig aan, zeker als je je niet zo lekker voelt! Nic

Geplaatst

Dames, hoe is het? Wat is het hier rustig!!

Nog steeds geen bericht van Chantal? Maak me een beetje zorgen...

Pien, hoe is het met jou?

Zullen we het lijstje weer eens updaten?

Uitgerekend

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Giraf

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak

1 juni: Iza controle gyn

7 juni: Iza: info bijeenkomst zkh, bevallen in het zkh

17 juni: Iza controle gyn

29 juni: Iza controle gyn

Doet iedereen zijn controles weer bijwerken? Wordt zo een solo topic van mij...

Zal ik nog eens een foto doen?

Deze heb ik vanmiddag gemaakt, 27 weken en 1 dag! Ik ben echt mega in vergelijking met wat ik ooit was.. Draag erg naar voren/buiten! En al + 13 kilo, maar het zit echt alleen op mijn boobs en buik... Zag net toevallig een foto van toen ik 9 weken was, wat was ik slank!!

271.jpg

Gisteren weer helemaal goedgekeurd bij de Gyn. 1 juni weer en dan naar om de 2 weken... aftellen is gevoelsmatig een beetje begonnen!!

Geplaatst

Iza, je bent prachtig !!

Ik ga dat ook eens proberen een foto bij de spiegel te maken. Ik ben vandaag precies 25 weken en ongeveer 5,5 kg aangekomen. (en toch zegt men dat ik echt al een dikke buik heb haha)

Ik maak me ook wel zorgen dat we al zolang niets meer van chantal gehoord hebben. Hoop zo dat alles goed gaat met Tygo.

Pieneke, als je tijd hebt laat je dan even weten hoe het met jou gaat?

Hier gaat het z'n gangetje. Voel me de ene dag wat beter dan de andere. Mijn bloeduitslagen waren niet helemaal goed maarja trekt wel weer bij.

Nog een dikke week en dan gaan ook ik en vriendlief een weekje weg. We hebben een huisje in de Alsace (frankrijk) gehuurd. Hoop dat het wel dan beter weer is!!

Zal mijn controles ook even bijwerken:

Uitgerekend

Bevallen

Eerstvolgende afspraak

18 mei: Louke: controle gyn

7 juni: Iza: info bijeenkomst zkh, bevallen in het zkh

17 juni: Louke: info bijeenkomst zhs, bevallen in het zhs

2 juli: Louke: uitgebreide 32 weken echo (ivm ligging placenta)

Geplaatst

Goedemiddag allemaal!

Ook ik ben weer in het land ;-) Na een vreselijke vlucht (inclusief vertraging ivm de vulkaan op IJsland, zijn we weer lekker thuis. Mijn buik is goed gegroeid de afgelopen weken. In kilo's valt het allemaal gelukkig reuze mee. Ben nu in totaal 7 kilo aangekomen.

Gisteren voor het eerst zwangerschapsyoga gehad. Was op zich wel leuk en ontspannend, had daarna alleen megapijn in mijn bekken weer. Ben ik toch te fanatiek geweest. Loop gelijk weer een stuk moeilijker en alle bewegingen doen weer zeer. Jammer, maar niets aan te doen. Alleen maar weer heel rustig aan doen nu. Gisteren ook weer wat dingetjes geregeld voor onze kleine man. Op 2 juni komen ze alle spullen van babypark brengen. HOERA!!! Dan komt het kamertje dus ook en kunnen we alles inrichten. Het kamertje is al geschilderd, nieuw vloertje, nieuwe jaloezie, zo goed als klaar dus. Daarnaast mijn beste vriendin gevraagd om me te komen helpen met het wassen/strijken etc van de kleertjes. Ze was helemaal vereerd en wil me graag helpen. Als het kamertje er dan is, kunnen we het daarna gaan regelen en gelijk op de goede plaats neerzetten/ophangen. Daar heb ik echt al helemaal zin in. Het wordt nu allemaal zo 'echt'. Dat was het natuurlijk al wel, maar doordat het zo dichtbij komt en ook zichtbaar wordt met het kamertje enzo, voelt het nog echter.

@ Pien, doe rustig aan en denk om je kindjes!! Ik heb ook neiging om door te gaan, maar onze rust is echt heel belangrijk en jouw taak is dubbel zo zwaar!!

@ Iza, wat een mooie foto weer! Je herinnert mij er aan dat ik ook weer een foto moet maken. (doen we iedere maand 1x)

Ben erg benieuwd hoe het met Chantal en vooral met Tygo gaat. Hopelijk gaat alles goed en heeft ze het gewoon heel druk en geen tijd om iedereen bij te praten.

Ook ik heb het lijstje even bijgewerkt, heb alleen volgende week woensdag een afspraak staan bij de gyn en verder is er nog niks gepland, dat wordt dan weer gedaan.

Groetjes

Amber

Uitgerekend

Bevallen

Eerstvolgende afspraak

18 mei: Louke controle gyn

18 mei: Amber controle gyn

7 juni: Iza info bijeenkomst zkh, bevallen in het zkh

17 juni: Louke info bijeenkomst zhs, bevallen in het zhs

2 juli: Louke uitgebreide 32 weken echo (ivm ligging placenta)

Geplaatst

Hai hai,

Hier dan ook weer een buikfoto van mij. Hier ben ik 27 weken zwanger (vorige week dus)

Foto-WPTTUNHE-D.jpg

Foto-NNCRLUGO-D.jpg

Dinsdag weer naar de verloskundige geweest en weer helemaal goedgekeurd. Hats lag/ligt met zijn billetjes rechtsbovenin, hoofdje rechts beneden en zijn voetjes links.

Ik heb trouwens ook al een paar keer gevoeld dat hij de HIK heeft...grappig gevoel maar ook wel weer een beetje zielig voor hem :(

(vind het zelf ook altijd zo naar als ik de hik heb)

Hebben jullie dat ook al een keer gevoeld?

Verder gaat het goed...loop al wel geregeld met borstkompressen in mijn BH omdat ik steeds meer begin te lekken. Overdag valt het nog mee..maar soms bij lichte kleding doe ik ze toch maar in want soms verschijnt er nog wel eens een nat plekje :) Nadeel is dat je ze soms wel ziet zitten (van die ronde schijven) :(

Snachts slaap ik nu met een handdoek onder me...eergister werd ik namelijk wakker met een behoorlijk natte plek in mijn shirt en ook op het bed was het een beetje te zien.

Ach ja, het is voor een goed doel!

Met mijn rug gaat het de ene dag beter als de andere dag. Gister een lange dag gewerkt (omdat het schoolvakantie is) en heb wel gemerkt dat dat heel zwaar is...vooral aan het eind van de dag. Ik trok het echt niet meer. In de auto naar huis moest ik moeite doen om mijn ogen open te houden..en mijn rug deed behoorlijk veel pijn.

Had ook een behoorlijk harde buik (al deed dit geen pijn) hij voeld dan heel strak aan.

Dus ik zit er over na te denken om de lange dagen dat ik werk nog even aan te zien en ander die te halveren of de schappen.

Gisteravond ook ineens weer oudbloedverlies..heel minimaal maar het was er wel...blerghhh. Niet druk om gemaakt verder maar had ook pijn in mijn buik en onderrug..dat baarde me wel een beetje zorgen. Gelukkig snel in slaap gevallen. Volgende morgen voelde ik Hats niet meer..normaal altijd!!! Ik drukken op zijn kontje...NIKS....heb het wel 20 minuten geprobeerd..zelfs een beetje op mijn buik gaan liggen om reactie uit te lokken...NIKS. Mijn buik zag er ook heel vreemd uit...helemaal bovenin stond het helemaal strak..een hele bobbel.

Toen het zweet mij uit begon te breken heb ik toch maar snel de doptone erbij gepakt en wat denken jullie.....ik zet de doptone erop met de koude gel en hij geeft me daar toch een giga schop tegenaan. (echt zo van wegwezen met dat koude spul) hahaha. Pffffff gelukkig niks aan de hand. Moest er ook wel om lachen dat hij toen wel van zich liet voelen. Eigenwijsje. Hij heeft me wel even laten schikken. (ik schik niet zo snel)

Hij lag waarschijnlijk nog gewoon in een diepe slaap..ook moe van de lange dag en wou eindelijk eens uitslapen ofzo.

Gelukkig heeft hij het vandaag weer helemaal goedgemaakt...tjonge wat is hij druk :)

In de juli topic is trouwens ook weer iemand bevallen. Van een tweeling met 31 weken. Ze maken het goed. Ze heeft een site en heb vol bewondering de filmpjes en fotos bekeken (jij hebt het ook al gezien toch Pien??) Prachtige sterke kindjes!!!!

Vraag me zoooo af hoe het met Chantal gaat. Ik merk dat ik me echt zorgen ga maken en bang ben dat er iets niet goed is.

Hopelijk horen we snel goed nieuws van haar.

Nou meiden...ik ga lekker even eten en dan plof ik op de bank.

Liefs Niek

Geplaatst

Hey meiden

Leuke foto's!!!! Voor jullie begint het ook al een beetje op te schieten.

Hier een foto van een juni mama

Foto-XRTURKGW-D.jpg

Handjes van mijn dochter. Ik ben hier 36 weken zwanger. En tot nu toe 7,5 kilo aangekomen. Maar voel me wel een tonnetje rond haha.

Groetjes

Geplaatst

Meiden,

Ik heb domweg de energie niet om uitgebreid te reageren, ondanks het vele slapen blijf ik extreem vermoeid en misselijk. Mijn stemming is ook al niet om over naar huis te schrijven. Ik hoop dat ik ergens weer de positiviteit op kan pikken, want zo is het ook niets.

Ik zie weer een paar prachtige buiken en lees dat er een paar dames weer terug zijn van vakantie.

Colle... kijk jij ook uit met dat bloed? Misschien even op blaasontsteking laten testen?

Iza.. heeft Chantal het pakje al opgehaald?

Geplaatst

Vandaag trouwens naar de notaris geweest (werd tijd!) om een samenlevingscontract en testament op te stellen...kunnen we weer wat afvinken ;-)

Liefs Pien

Geplaatst

Colle! Jee, dat is even schrikken... Wat een boefje die Hatsie, om zijn moeder zo te laten schrikken... Verder wat Pien inderdaad zegt... Laat je even goed checken! Wat heb je trouwens een walgelijk mooie buik

Pientje toch... Inderdaad wat Nanne zegt, kop op! Tis niet makkelijk, maar goed doel.. En nee, het pakket ligt nu op het depot op het postkantoor... Daar kunnen ze het ophalen, als het goed is heeft ze daar bericht van gehad. Ik had Chantal al een pm gestuurd omdat je daarvan een mail krijgt, ik denk misschien dat ze die wel leest en dan in elk geval weet dat het pakketje van ons komt...

Gefeliciteerd met jullie samenlevingscontract!! Kunnen we verder nog iets voor je doen om je een beetje te laten lachen? Gekke foto's? Een mopje? ;-) hou je taai lieverd!

Dames terug van vakantie: welkom terug! Hopelijk wordt het hier weer wat drukker (gezellig!)

Geplaatst

Onverwachts maar waar: ik voel me sinds gisteravond echt een stuk beter! Kom maar op met die grappen en grollen ;-).

Nanne, Keesje, Moortje? Alles goed daar?

Liefs Pien

Geplaatst

Uitgerekend

Bevallen

Eerstvolgende afspraak

18 mei: Louke controle gyn

18 mei: Amber controle gyn

21 mei: Pieneke 2de groei-echo en controle gyn

7 juni: Iza info bijeenkomst zkh, bevallen in het zkh

17 juni: Louke info bijeenkomst zhs, bevallen in het zhs

2 juli: Louke uitgebreide 32 weken echo (ivm ligging placenta)

Geplaatst

Pien, ben blij te horen dat je je beter voelt :-) en hopelijk houdt dat gevoel even aan en krijg je daar weer wat positieve boost van. Je kunt het! Hou vol!

haha Colle die beeb van jou. Moest erg lachen om je verhaal. Ja niet het begin dat je niets voelde maar van het koude van die doptone.

Heb je al nagevraagd wat dat oud bloedverlies kan zijn?

en inderdaad je hebt ook een prachtige buik.

Amber, wel fijne vakantie gehad?

ik zie dat wij samen op controle gaan dinsdag.

Nanne : hoe is het met jou? Je laatste verhaal is het verhaal dat je naar ziekenhuis bent geweest met die oefenweeën ?? Is het erna rustig gebleven? en we wachten natuurlijk ook allemaal met spanning af of er nog een doc verhaal komt ..... hihihi.

Hier alles prima. Heel erg, maar ik voel me het beste als ik alleen rondhuppel in huis , vriendlief mag er wel bij, maar ik merk zodra ik bezoek krijg of weg moet dat ik dan buikpijn, harde pijnlijke buiken krijg. Ik ben normaal echt zo'n sociaal dier maar heb nu totaal geen behoefte aan andere mensen. Heb wel veel behoefte aan mijn beste vriendinnetje die ook peettante wordt. Ze heeft zelf geen kinderen dus ze krijgt er toch een beetje een. Is haar eigen keuze hoor geen kinderen.

We hebben gister de tuin opgefleurd met planten en bloemetjes in potten en schijnt deze ochtend ook nog de zon, yiha.

Gister ook commode en ledikant opgehaald dus gisteravond is door vriendlief nog flink getimmerd. (sorry buren) Heb begin babykamer is gemaakt.

Oja, vraagje, hihihi, ik heb zo'n last van jeukende tepels. Nog iemand zo'n raar verschijnsel?

Fijn weekend allemaal,

Geplaatst

Hee Pieneke, fijn dat je je weer zoveel beter voelt zeg! Klaar voor alle moppen en grollen dus... ik wordt veelal overladen met grappen, maar ik kan ze altijd maar slecht onthouden. Heb veel last van het ohja gevoel als iemand dan een mop begint... deze vond ik wel grappig, valt ook lekker niks aan te vergeten....

GetAttachment.aspx&hm__qs=file%3d30994599-9860-45c2-b1b3-800274f0255d.gif%26ct%3daW1hZ2UvZ2lm%26name%3dNUU0MTJGRjJGMDRGNDI0QUFGQjkwREI5MEEwNkIxMzIxLmdpZg_3d_3d%26inline%3d1%26rfc%3d0%26empty%3dFalse%26imgsrc%3dcid%253a6BBDC0FA954E46B89320014C54CCF96F%2540got2be652ba8ff&oneredir=1&ip=10.12.136.8&d=d5754&mf=2&a=01_b20b05776c2bd9b20d647bbf8d0084df3d3b914a427f95eda05c9c993289a439

Zit hier ook helemaal klaar voor de volgende aflevering van Nanne wat betreft de doc dan he,

niet van de oefenweeen!

Leuk ook weer nieuwe foto's. Grappig vind ik ook dat alle namen nu gezichten, maar vooral ook buiken krijgen!

Superfoto's Niek!

Amber, 2 juni komen ze bij jou van babyland... spannend hoor, ik stuur ze door naar jou, ze komen bij ons op 26 mei.

De kamer is er verder wel klaar voor, we hebben nieuwe vloerbedekking laten leggen en een nieuw behangetje er op,

ik moet zeggen, lekker fris. Het behang is met sterretjes die oplichten, dat glow in the dark, echt gaaf effect hahaha!

Ik zal er nog eens een foto van plaatsen!!

liefs,

jeegeetje.

Geplaatst

Haha, gaat goed hier!! Harde buiken zijn er nog, maar stuk minder frequent!! Ze is vandaag beetje rustig, maar ach... heb soms ook jeukende tepels, mn als ik m'n BH uitdoe.. of als ik in een vergadering oid zit natuurlijk. (wat niet persé samengaat... ;-)

Wat betreft doc.. ik ging vorige week vrijdag even naar m'n oude praktijk, waar hij dus nog steeds werkt. Zijn assistente pushte me al om hem even koffie te brengen tijdens z'n spreekuur, maar ben gekke Henkie niet!! Toen z'n deur even openstond ben ik wel even gedag gaan zeggen, zonder gekkigheden... (nou ja, hij vroeg ik m'n bekkenbodemspieren trainde, waarop ik er uitflapte dat die oké zijn, en ik er al veel profijt van had gehad.. Jemig, denk nou eens na voordat je iets zegt!! En als 't nou waar was......)

Maar goed, ik zat even te kletsen bij de assistentes toen hij daar ook even aan kwam waaien.. nou ben ik al jaren bekend met het fenomeen blozen, maar nu is het heel extreem! Dus ik werd knalrood, alleen al van het feit dat ie erbij kwam zitten.... ze gingen door over jongen-/meisjesbaby dus het kon evt nog lijken dat ik daarom donkerrood bleef, maar dat hoop ik eigenlijk tegen beter weten in.. Ik was ook ineens met 3 minuten weg, en zag mezelf in de autospiegel nog steeds tomaatrood zijn. Vreselijk!!!!!!!

(2 dagen later sprak ik 1 vd assistentes en zij zei dat ik idd erg rood werd, en vroeg schuin lachend waardoor dat toch kwam? Ja, weet ík veel!!!?)

Dus ik heb besloten dat ik even heel nonchalant ga doen; heb al hele week geen contact gezocht, hij mag míj smsen of mailen... Zou 'hard to get' op elke leeftijd werken??

Haha, weet niet eens of ik dat wil, ben ws gewoon hormonaal ontregeld.. (gedurende 1,5 jaar, dat wel) Nee, gaat me juist níet daarom, in zijn geval.

Kortom, soap wordt vervolgd....................

Tot gauw weer!!

lfs Nanne

Geplaatst

Whaaaaaa, dit gebeurd me nu al een 2e keer in 2 dagen. IK heb net een heeeeel lang verhaal getypt verbreekt ineens de internetverbinding....ALLES WEG!!!!

Oh wat baal ik hier van.

Heb nu geen puf om opnieuw te beginnen dus dat komt nog.

Dan zal ik veilig achter de pc gaan zitten ipv achter deze stomme flaptop.

Lfs Nicole

Geplaatst

Nou meiden, de kogel is door de kerk. Ik heb me per vandaag 100% ziekgemeld, het kon gewoon niet anders meer.... wat een moeilijk besluit zeg! Maar nu eenmaal genomen, valt er een hele last van me af.

Liefs Pien

Geplaatst

Goed gedaan Pien! Ik ben trots op je! Zo heb je toch meer kans dat de beebs langer blijven zitten.

Nanne, ik weet niet of hard to get op elke leeftijd lukt. Ligt een beetje aan de soort man ...... heeft hij je al gesmst?

Gast Sannie66
Geplaatst

Goedzo Pien, heel wijs en verstandig besluit. Die ukkies hebben je gewoon 24/7 nodig...

Geplaatst

Ik ben ook best trots op mezelf!

Jeegeetje.. je grap is verdorie weggevallen? Of ik kan hem niet zien?

Nanne... ik lach me suf om je! Verhaallijn 1 (ex), verhaallijn 2 (jij plus kleine), verhaallijn 3 (doc) zijn me inmiddels duidelijk. Ben wel benieuwd naar lijn 4???? ;-)

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, heeeeeeeeel erg goed van je!! Voor jou en vooral voor je beebs... En dat ga je ws wel merken, die last van je schouders... zo kun je misschien nog wat dingen de komende tijd, ipv al je energie in je werk te stoppen!!

Hier druk bezig met de laatste dingen, vandaag de trap geschilderd.. morgen en overmorgen nog een keer... En dan alleen nog de zolder opruimen, dan is ALLES klaar!! :D Kom maar door met het lekkere weer.. Zwembad op...

Wilde voor de 30 weken klaar zijn en dat gaat nog met gemak lukken ook! Dan kan het luchtbed onder het zonnescherm op en kan ik hele dagen gaan relaxen! Heb nog behoorlijk wat toffe boeken liggen... heerlijk!

Sinds 2 dagen is het dametje weer halve verbouwingen aan het houden, althans, dat is weer te zien! Tis even een weekje rustig geweest, maar er steken geregeld dingen uit! Hik heb ik nog niet gemerkt....

Nanne, jij verveeld je tenminste niet :D

Geplaatst

Oh Louke en herken dat heel erg! Normaal mega sociaal, altijd lekker druk.. Maar ik heb er geen zin in momenteel.. Zelfs dagje weg met de meneer resulteert erin dat ik alleen maar bezig ben met het wasje wat nog moet gebeuren etc. etc... wat dat betreft wel blij dat ik thuiszit tot januari :)

Geplaatst

Zozozozo Iza! Jij kunt dus nog behoorlijk goed uit de voeten... de dingen die jij nog allemaal doet, zijn hier echt niet meer mogelijk.

Leuk he die bobbels die je voelt! Als ik ga liggen hoef ik maar een paar minuutjes te wachten en dan voel ik het kontje van mijn meisje en het ruggetje van mijn mannetje. Heel apart.. hikken heb ik ook nog niet meegemaakt.

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden