Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Niek,

Wat een beroerde situatie, joh! Dat zijn beslissingen die je liever niet neemt..... Hopelijk dient er zich geheel onverwacht toch nog een koper aan.

Wij hebben vanaf 1 mei ook twee huizen, maar kunnen het financieel gelukkig nog goed bolwerken en zijn helemaal blij met het huis van onze dromen. Wat me met he andere huis doen, zien we na de bevalling wel weer..... Vakantietijd is toch geen verkooptijd. Misschien gaan we wel een veiling doen, weet nog niet precies hoe of wat.

Gr. Heleen

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

FF inbreken...

Pieneke..waar blijft je dongel?...ben erg nieuwsgierig hoe t met je gaat!

Hoop dat je t nog een beetje vol houdt in t ziekenhuis..niet te warm?

Matras niet te dun?...anders gewoon eentje extra vragen..dat deed mijn buurvrouw naast mij destijds ook. Prinses op de erwt haha...maar een paar nachten op zón dun matrasje is geen pretje voor je botten/bekken..helemaal niet als je er 2 verwacht lijkt me. Iig..kijk uit naar nieuws van je. Sterkte daar!

Andere aug. dames natuurlijk ook sterkte..wordt weer warm eind van de week!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Hee Colle,

Ooh wat herken ik dat... gister energie voor 10... zo heerlijk afgekoeld....

Gelukkig hoef ik er 's nachts niet uit....

Nog 8 daagjes werken haha!

Geplaatst

Uitgerekend

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak

2 juli: Louke: uitgebreide 32 weken echo (ivm ligging placenta)

5 juli: Iza: 35 weken controle

6 juli: Amber: verloskundige in ziekenhuis (bevalling bespreken etc)

6 juli: Amber: gynaecoloog in ziekenhuis (controle)

Goedemorgen allemaal,

Wat een week hebben we met zijn allen achter de rug he! De warmte was soms echt niet uit te houden. Ben erg blij dat het vandaag wat normaler van temperatuur is. Heb nu ook iets meer fut om even een berichtje te typen.

Vorige week heb ik erg genoten van mijn nieuwe zwembad. Zelfs met alleen koud water ging ik er nog in liggen, zo warm had ik het. Mijn man durfde er alleen zijn grote teen in te steken, maar ik lag er al languit in. Voor de rest heb ik echt heel rustig aan gedaan. Veel meer kan ik ook niet, want ik heb erg veel pijn in mijn liezen en bekken. Alleen omhoog komen uit het zwembad lukt dus ook niet meer (zeer oncharmant).

Net zoals jullie heb ik ook veel last gehad van vocht vasthouden, mijn voeten waren er helemaal beurs van. Maar vanochtend voor het eerst weer een beetje normaal gevoel. Ik zag het ook aan de weegschaal. zit nu weer op 10 kilo, waar het vorige week soms 11,5-12 kilo was. Puur vocht allemaal dus. Onze baby deert het allemaal niet, die 'zwemt' er vrolijk op los. Wat een activiteit in mijn buik! Uiteraard heel fijn om mee te maken, maar soms ook behoorlijk pijnlijk. Hij schopt regelmatig tegen mijn ribben aan en dat is echt niet prettig. Voor het eerst in de zwangerschap zit hij ook echt tot heel hoog in mijn buik (duidelijk voetjes). Ik kan niet eens meer bukken, alles zit nu in de weg. Ben benieuwd hoe het met zijn indaling zit of hij daar al wat vaart mee maakt. Daarnaast heb ook regelmatig menstruatieachtige pijn in mijn onderbuik en rug. Hebben jullie dit ook? En de harde buiken komen ook zeer vaak langs. Echt superhard is mijn buik dan. Moet het dan soms echt wegzuchten van de pijn/steken.

Spannend allemaal hoor, dat het nu zo dichtbij komt. En fijn dat we dat nu ook met elkaar hier op het forum kunnen delen. Ben benieuwd wie er als eerste mama wordt. Waarschijnlijk Pien, hoop echt dat het niet lang meer voor haar duurt. Op het juli-forum zitten ze ook allemaal in spanning af te wachten op hun prinsjes en prinsesjes ;-) las ik. Leuk om mee te lezen.

Ik ga weer proberen hier wat in huis te doen.

Liefs

Amber

Geplaatst

AAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ook ik heb net een mega mega mega lang bericht getypt en bij versturen bleek ik niet meer ingelogd te zijn. Dus inloggen en weg bericht !!!

Aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh, echt niet fijn !!! Heb een half uur zitten typen!

Straks probeer ik me te herinneren wat ik allemaal getypt heb, nu zal ik eerst eens lijstje updaten.

Geplaatst
Uitgerekend

Bevallen

Eerstvolgende afspraak

6 juli: Amber: verloskundige in ziekenhuis (bevalling bespreken etc)

6 juli: Amber: gynaecoloog in ziekenhuis (controle)

20 juli: Louke: gynaecoloog; 35 weken controle

Geplaatst

@Heleen:

Mooie kinderkamer...ziet er goed uit!!!!

En een mooie niet al te grote buik heb je.

En wat een mooi dochtertje heb je...lekker aan het afkoelen in de afwasbak hihihi :)

@allen:

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Jeegeetje, Keesje en Nanne gaat.

En natuurlijk Pien...hopelijk kan ze snel internetten in het ziekenhuis...dan kom je de dag ook een stuk beter door denk ik.

@Louke:

Ohhhh irritant is dat he dat je bericht ineens weg is. Ik heb me nu aangeleerd standaard het bericht eerst te kopiëren. Als hij dan weg is hoef ik hem alleen maar weer te plakken.

@Moortje:

Het aftellen is begonnen voor jou.....bijna verlofffff:blob3:

Nog eventjes volhouden.

@Amber:

Ik herken dat gevoel wel. Ik krijg hier ook steeds vaker last van menstruatie pijn. Dit in mijn rug.

Als ik ongesteld moest worden had ik dit ook altijd heeeeeel heftig in mijn rug.

Ook tijdens mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap kreeg ik hier dus rugweeën. VRESELIJK!!!

De verloskundige zegt dus ook. Als je tijdens je menstruatie altijd pijn in de rug hebt gehad dan kan je dus ook op rugweeën rekenen whaaaaaa.

Zijn jullie nu ook al zo aan het fantaseren? Ik ben zooo benieuwd hoe hij eruit zal zien. Heeft hij haartjes, wat voor een neusje zou hij hebben etc etc.

Oh ik kan ook niet wachten tot we straks allemaal bevallen zijn en elkaars foto's kunnen bewonderen van de kleine spruitjes!!!

Ik ben zooo nieuwsgierig.

Vind het ook nog steeds allemaal wel een beetje eng hoor. Beetje bang voor het onbekende. Hoe zal de bevalling gaan, hoe zal ik het ervaren. Zou ik tijdens de bevalling niet ontpoppen tot een kreng (zielig voor manlief), krijg ik weeën of gaan mijn vliezen eerst beken, Ga ik scheuren, knippen ze me in, kan ik de pijn wel aan. Is het kindje wel helemaal gezond, hoe zou mijn moedergevoel zijn. Hoe gaat mijn vriend het allemaal ervaren. Voelt hij zich wel meteen papa etc etc.... ben zooo nieuwsgierig en toch ook is het wel een beetje eng.

Er speelt zoveel door mijn hoofd.

Vandaag kwam er iemand langs van het gastouder bureau....moet nou al bijna janken als ik er aan denk dat er een dag komt dat ik mijn kleine oelieke boelieke weg moet brengen naar de opvang. Ook al is dat pas eind november!

Nou meiden ik ga weer naar beneden, zo de stad in even kijken of we nog wat leuks kunnen scoren.

Lfs Niek

ps: JAJA ik ben in het laatste vakje beland bij mijn baby ticker onder mijn handtekening. Weet nog goed dat ik bij het begin begon.

Heb gister vanaf het begin een beetje zitten lezen vanaf pagina 1. Echt heel vreemd om dat terug te lezen. Lijkt ook nog zo kort geleden allemaal.

Geplaatst

Weet je wat ik maffer vind Colle, dat je je nu zooo niet voor kunt stellen hoe het straks is.... en je je straks niet meer kunt voorstellen hoe het nu was!

Louke... AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH dat is %#$%$#^#$!! Is je zwembad al binnen?

Ik had vandaag check-up, alles weer goed. Speklapje is ook nog eens lang, samen met stevig! Want ze ligt links met haar rug, en dacht dat ze rechts mijn ribben met haar voeten aan het terroriseren is, maar dat doet ze dus met haar kont.. Die hele boog van linksonder naar rechts richting zij is rug! Ik ga een reus baren!! Hahaha!

Verder word ik knettergek van mijn nesteldrang (en die nesteldrang heb ik al als ik niet zwanger ben! Dus kun je nagaan hoe erg die nu is...) weer de hele boel staan doen! Maargoed, het kan maar af zijn.. (in mijn hoofd echt constant, zoals net er hingen nog 2 wassen te drogen en dan blijft het in mijn hoofd maar afspelen: STEL JE VOOR DAT ZE NU GEBOREN WORDT EN DIE WASSEN HANGEN NOG!!)

Ja en dan?

Knettergek dus!

Krampjes heb ik ook al veel.. vooral 's avonds! Echt inderdaad dat menstruatiegevoel... blegh! Maar hopen dat het al wat doet en dat speklapje lekker op tijd komt! Over 2,5 week mag ze komen van me!

Ik ga even wat eten voordat ik omval, manlief is salade nicoise aan het maken en ik ga me zo een partij aanvallen! Kom later nog wel even neuzen!!

Geplaatst

Net terug van de pufclub met partner, wat een lachbuien kan je hebben zeg, maar wel leerzaam hoor!

Nou vandaag gesprek op het werk gehad en besloten om morgenvroeg nog te werken en dan met zwangerschapsverlof te gaan. Het word gewoon te zwaar en kan niet eens meer typen en schrijven.....door mijn frankfurter handjes haha....

Wel raar hoor, moet er nog erg aan wennen, aan het thuis zijn, maar dat is een kwestie van tijd denk ik...maar wel beter voor me en kind..... lekker uitrusten zeg maar!

Dus Iza kan nu bij je komen zwemmen haha!

gr. Yvon

Geplaatst

Hey dames,

nu geen tijd om mijn verhaaltje van gister opnieuw te tikken.

Mijn vriendin is opgenomen op verloskamers met baarmoeder die stukje openstaat. Ze is 23 weken zwanger. Gezien haar voorgeschiedenis (ze heeft in oktober haar zoontje verloren bij 26 weken zwangerschap) ligt ze voor zekerheid aan weeënremmers totdat ze weten wat er nu precies aan de hand is en of het echt gaat doorzetten. (op een of andere manier heb ik vertrouwen erin dat beebje blijft zitten, de vorige keer had ik al weken slecht voorgevoel)

Dus ik ga dadelijk naar haar toe.

Heb wel een vraag aan jullie: al iemand zich verdiept in goede voedingsbh's?

en nee nog geen zwembad in huis, maar wel al weken perineum-olie. (Wat heeft dat met zwembad te maken ?????????????) (tja, zwanger!)

Hopelijk straks tijd om weer wat meer te typen en dat ik ook weer helemaal gerust ben over vriendinnetje.

Geplaatst

Moortje, je bent welkom!! Haha, zwembad is op goede temperatuur!!

Wat goed van je dat je pas op de plaats maakt! En ik zit dan al even thuis, maar ook die eerste weken waren 'raar'... dan loop je wat ontredderd rond, voelt als een soort spijbelen... neem maar lekker je tijd! Beetje rommelen in je knuls kamer, boek lezen, lekker tutten (aanrader: pot scrubzout van de action, als je die in de buurt hebt! Kost geen drol, is net alsof je naar de sauna bent! Optimale ontspanning, vooral die met Magnolia is GODDELIJK maar de Lavendel is ook super lekker!)

Jezelf lekker verwennen! Watermeloentje kopen, grote kan met lekker sapje & veel ijsblokjes! Oh echt, je bent zo gewend hoor, aan het verlof hebben :-)

Cursus klinkt leuk ;-) ik heb geen cursus gedaan.. Heb jaren Yoga gedaan en ik denk daar genoeg aan te hebben. Heb wel een boek besteld over Hypnobirthing, kent iemand van hier dat? In eerste instantie lijkt het iets puur Amerikaans (tis ook Amerikaans) maar als je je er in verdiept klinkt het eigenlijk wel logisch. Kort gezegd komt het erop neer dat we een bevalling zijn gaan zien als iets dramatisch, het MOET pijn doen, het MOET lang duren... En doordat we die mindsetting al hebben verkrampen al je spieren op het moment van starten van weeeen en maak je teveel adrenaline aan. En vroeger (vroegah, toen we nog oermensen waren) maakte je vooral adrenaline aan bij gevaar, als je moest vluchten, dus je lichaam slaat op slot en krijgt extra pijn en minder ontsluiting.

Het gaat er dus om vertrouwen te hebben in je lichaam, dat je dit kan en dat je het ook pijnloos kan (daar heb ik nog wel mijn vraagtekens bij, maar ik weet wel dat het klopt, heb je pijn, probeer je te ontspannen en je over te geven en je voelt de pijn minder...) ik heb er filmpjes over gezien op youtube en het gemak waarmee sommigen bevallen, gewoon lachend, zonder een krimp te geven! Ik vind het de moeite van het lezen waard..

Officieel raden ze de cursus ook nog aan, maar daar ben ik nu te laat voor, en 300 euro vind ik gewoon zonde.. Ik ga het boek nog lezen, heb op internet veel gelezen.. en ga eruit halen waarvan ik denk dat het mij gaat helpen :-)

Maar wellicht ook interessant voor jullie om eens te googlen (immers toch verlof!! :-D) en te kijken.. Baadt het niet!!

Louke, jemig! Wat heftig zeg... fijn dat je even naar haar toegaat om haar een hart onder de riem te steken, ik hoop dat je voorgevoel goed zit!

Ik zit inmiddels al aan mijn zoveelste voedingsbh (nu al!) heb van mezelf een flinke cup 75F en dit ging in het begin van de zwangerschap heel rap! Nu zit ik inmiddels op 85G en die zitten nog wat ruim, dus na de bevalling ga ik eerst kijken of ik de tweeling in toom kan houden daarin... Met grote maten kan ik echt het merk Anita aanraden (belly fashion heeft ze, ff googlen, geen verzendkosten en binnen een dag in huis, super service!) dus als blijkt dat ik na de bevalling toch groter nog nodig heb (help nee!) dan bestel ik daar..

Geplaatst

Uitgerekend

Bevallen

Eerstvolgende afspraak

22 juli: groei-echo

23 juli: controle gynaecoloog

Hoi Dames,

Even snel het lijstje wat mijn afspraken betreft aangepast. Ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest. Baby is al een stukje ingedaald, maar met mij gaat het niet zo goed. Bloeddruk was overigens prima 110-65. Voel me echt zwaar klote en moest ook erg huilen. Trek het op het moment helemaal niet meer van de pijn. Moet nu dagelijks paracetamol gaan gebruiken om de pijn te doorstaan. Eventueel kunnen ze bij 38 weken actie voor me gaan ondernemen. Bij dat vooruitzicht houd ik me dan maar even op de been. Praat jullie morgen wel uitgebreider bij, maar ben echt bekaf op het moment.

groetjes

Amber

Geplaatst

Amber, dikke knuffel! Wel fijn dat ze wellicht wat kunnen doen voor je...

Colle, nee!! Lijnzaad kopen!! Ik zit nu aan de ijzerpillen, dus ik ben er ook bang voor.. dus ik ga weer strikt overal een eetlepel lijnzaad ingooien, werkt goddelijk!

En hoera hoera! Ik ben niet van de voetbal, maar nu we de finale gaan spelen wil ik dat we winnen. Zodat mijn dochter later kan zeggen: ik ben geboren in het jaar dat NL wereldkampioen werd! :wav:

Aangezien dat niet zo vaak gebeurd!

Geplaatst

@Iza: Lijnzaad? Geen idee wat dat is...ga gelijk even googelen. Volgens mij heeft dat met je ontlasting te maken??

Het probleem is dat daar niks mis mee is..geen obstipatie of wat!!

Heb gegoogeld aangezien ik nooit aardbeitjes gehad heb en ik dus niet zeker van mijn zaak was. Nou daar kwam ik tegen dat 7 van de 10 zwangeren last van aardbeitjes krijgen.

Morgen naar de apotheek...en dan maar smeren die hap!! ;)

Kijk dat ik ze na de bevalling zou krijgen aláá, maar net voor de bevalling...daar zit ik niet op te wachten!

Gelukkig is het een onschuldig klein baby aardbeitje en dat wil ik graag zo houden!!!!

Hopen dat jullie hier geen last van krijgen!!!

Oh even tussendoor want dit is wel even heeeel belangrijk.

YOEHOEEEEEEE 3-2 VOOR NEDERLAND!!!!!:occasion17:

Ben ook niet zo van het voetbal hoor, maar als NL moet dan vind ik het wel spannend...en inderdaad het zou toch mooi zijn als NL kampioen zou worden in het geboortejaar van onze kleintjes!!!!

Vandaag is trouwens mijn vader geweest en die heeft samen met mijn vriend het kamertje (1 muur) van Hatseflats behangen (aangezien we hier waarschijnlijk toch langer blijven wonen als de bedoeling was)

Het is zooo mooi geworden, zo anders!! Ben er helemaal blij mee en loop er iedere keer even naar binnen om te kijken.

Gister heb ik ook grote piepschuimletters gekocht...ik zeg nog niet welke letters hihihihi :)

Deze ga ik of schilderen, of behangen en dan een mooi plekje in z'n kamertje geven.

Ik zal snel wat foto's maken en hier plaatsen.

Heb ook een mooie draagdoek gekocht bij www.draagdoek.nl

Ziet er mooi en stoer uit!!

Liefs van

Aardbeitje!!!!

ps: Morgen alweer 36 weken....nog 28 dagen te gaan. Ik vind het spannend worden!!!!!

Geplaatst

Arme Amber, heel veel sterkte meid! Hoop dat je op een of andere manier verlichting vindt.

Oh Colle, een aardbei, k*t.

Ja lijnzaad heb ik hier ook in de kast staan maar ik kreeg er obstipatie van hahahaha dus ja het staat te staan. Heb nu gelukkig ook geen last van obstipatie.

Ik heb sinds gister weer hele dag pijnlijke harde buik dus moet weer meer rust houden. Vriendlief was boos op me omdat ik niet in de stoel blijf zitten ..... en steeds opsta. Het resultaat is dat ik tijdens de wedstrijd regelmatig een kop thee door hem geserveerd kreeg :-)

Ja super dat ze in de finale staan. Ik vind het alleen beetje heel erg jammer dat ik niet meekan feesten met een hoop biertjes. Ik vind zo'n feestje namelijk wel erg super.

ohja en het zwembad met pomp is vandaag binnengekomen. Het afdekzeil kon ik niet mee bestellen. Vriendlief heeft beloofd het morgen op te zetten. Dus vanaf morgenmiddag mag het weer beginnen met warm worden !! Moet wel zeggen dat ik vannacht voor het eerst redelijk geslapen heb en ga nog voor zo'n nachtje. Wat een mazzel dat Moortje snachts niet op hoeft.

Oja Moortje; goed meid dat je stopt met werken! Nu knop om en lekker gaan genieten van je vrij zijn. Dagen gaan vanzelf snel om.

Ik ga lekker naar mijn bedje toe, slaap lekker meiden.

Geplaatst

Louke, hoe is het met je vriendin? En obstipatie krijgen van lijnzaad? Haha! Omgekeerde wereld :) bij mij werkt het erg goed om van obstipatie af te komen...

Colle, geen obstipatie dus! Hoe kom je er dan aan? *help*

Ik zat te twijfelen of ik mijn ramen nog een keer ging doen... maar nu het zonnetje erop staat weet ik ZEKER dat ik ze nog een keer ga doen... pfff er hebben 6 slakken over mijn ramen gelopen zo te zien... Wordt voorlopig echt de laatste keer (meneer doet de ramen niet streeploos, ik verdenk hem ervan het express te doen ;) denk dat ik het nu nog wel redt, op het gemak, met een krukje voor het onderste gedeelte, maar als het klaar is is het maar klaar...)

En de koelkast stinkt (ondanks dat ie gewoon schoon is) dus die ga ik ook nog doen. En dan vind ik het goed. Dan is alles klaar. Alleen nog restant vluchttas pakken, maar ik wacht op voedingspyjama's die binnenkomen...

Dan mag mijn boek over de bevalling binnenkomen en ga ik alleen nog maar daarin lezen... en dan gewoon over 2,5 week bevallen, waar mag ik tekenen?

Colle, 36 weken! Over een week mag je thuis bevallen! *shock* je bent de eerste in rij van het lijstje! Vet spannend... hier nog 34 dagen, *slik*

Dames, beseffen we het allemaal, nog even dan zijn we allemaal MAMA!

Geplaatst

hahahaha Iza, ik moet lachen om jouw nesteldrang ! Het is hier zo'n enorme zooi dat het me momenteel geen bal interesseert. Ik kijk erna en denk: tja ach! Ze zijn dus momenteel de badkamer aan het doen en dat stoft ... overal .... overal wit .... overal dozen ... overal gereedschap ... overal rotzooi.

alhoewel geen bal interesseert; waar komen dan die pijnlijke harde buiken vandaan ????

Maar ik ben bang als de badkamer af is dat ik het dan enorm op mijn heupen krijg, en dat ik dan erg lastig word gezien dat ik zelf niet zoveel kan opruimen. Mijn ouders zijn naar de camping in de Ardennen en hebben gezegd dat ik moet smsen als het af is dat ze meteen naar huis komen om hier puin te ruimen en te poetsen. Lief he!

Ik ben vandaag 33 weken en het is zo maf dat jullie gewoon al bijna mogen bevallen. Hoop dat al jullie bevallingen lekker soepel verlopen zodat ik mijn angst voor horror ook opzij kan zetten en in een "makkelijke" bevalling ga geloven.

Met mijn vriendinnetje gaat het goed. Ze hebben wel medische psychologie bij haar gedropt omdat ze regelmatig doordraait. Vorig jaar ging het vanaf 20 weken zwangerschap niet goed en bij 26 weken zwangerschap kindje dood in baarmoeder dus ze zit nu ook nog in haar herbelevingsweken.

Maar het babytje nu doet het goed. Ze hebben nogal vaak het beleid veranderd van medicatie tot praten over longrijping tot over naar huis gaan. Het laatste nieuws is dat baarmoeder genoeg dicht zit dus dat ze misschien morgen naar huis mag met weeenremmers en strikte bedrust.

Ik was gister in mijn eigen huis dat te koop staat want ze kwamen voor cv-ketel onderhoud. Bij het vullen van de ketel liep ie even hard weer leeg .... shit een lekkage !! in de kruipruimte. Vandaag om 14.30 uur komen ze hem maken; weer geld weg. Maar was wel sneu geweest als het toch verkocht was voor nieuwe mensen dat ze meteen lekkage hadden. Beter zo.

Geplaatst

JA, Ik miste je ook al. Ik zou je nog een leuk cadeautje opsturen......Wel beroerd voor je hoor. Ik hoop dat manlief gauw de dongel voor je versiert!!!!Heel veel sterkte meid. Groetjes Joy1

Geplaatst

Misschien is wat ik eerder poste ook iets voor jou om je in te verdiepen Louke? Google maar eens op hypnobirthing! :)

En jij mag ook al bijna hoor! Nog 4 weken dan 'mag' je beeb komen! Dan kan het nog wat langer duren, maar dan kan het wel ieder moment gaan gebeuren hoor!

Geplaatst

Whaaaaa ja nog maar 28 dagen te gaan (officieel)

Vind het spannend, krijg ook steeds vaker last van voor weeën...tenminste ik denk dat het voorweeën zijn.

Nee...hier geen last van obstipatie...vroeg me dus ook al af waarom ik dan last van een aardbeitje heb.

Vanmorgen naar de apotheek geweest..morgen kan ik het smeerseltje ophalen. Heb even goed nagevraagd wat ik mag gebruiken bij zwangerschap en straks na de bevalling omdat ik borstvoeding wil geven.

Veel smeerseltjes komen via de bloedbaan bij je kindje en ook in je moedermelk dus heb er nu een besteld die 100 procent veilig is (homeopatisch)

De apotheekmedewerkster vertelde dat de aarbeitjes inderdaad vaker voorkomen bij zwangeren die op het laatst lopen...het kindje geeft gewoon meer druk op de endeldarm/sluitspier. Dus nu is mijn vraag meteen beantwoord waarom ik er last van heb.

Dacht ook altijd dat aardebeitjes er vies uitzagen...nou ik heb 1 kleintje en hij ziet er nog wel schattig uit ook hahahaha ;)

Maar ik zie hem liever weer vertrekken hoor!

Maar waarschijnlijk zal ik er tot iedergeval na de bevalling niet vanaf zijn omdat de druk toch blijft...het smeerseltje zal het wel verzachten, is pijnstillend (gelukkig heb ik er niet zo'n pijn aan) jeukremmend (voor als het gaat jeuken) en het kan hem iets uitdrogen.

Na de bevalling zal hij waarschijnlijk ook niet meer in zijn eentje zijn maar zullen er waarschijnlijk wel mede aardbeitjes bijgekomen zijn :fucyc:

Ach ja...heb de hele zwangerschap eigenlijk niks te klagen gehad...dus dit kan ik best handelen!!! (zolang hij schattig blijft dan he)

Vanmorgen hebben we gesprek gehad met de hypotheek adviseur.

Tot vrijdag wachten we of de huurder ons huidige huis wil huren...en anders zetten we ons nieuwe huis te koop.

We kunnen in iedergeval tot begin volgend jaar alles financieel onder controle houden...daarna word het lastig en raakt het potje op.

Maar onze verwachting is dat het nieuwe huis wel eerder verkocht is als ons huidige huis.

Vanmiddag zijn we de stad in geweest. Nieuwe broeken gekocht voor vriendlief, een zomers jurkje voor mij en een parasolletje voor aan de kinderwagen. Oh ja en nog wat plastic opbergdozen met deksel voor in de vooraadkast...die wil ik helemaal netjes opruimen!!!

De apothekers kast gisteravond na het voetbal nog helemaal uitgeplozen...hij is nog nooit zo netjes en leeg geweest. Kwam zelfs dingen tegen van 2008...OEPSSSS!! Overigens al die tijd niet meer gebruikt hoor.

Merk dat ik nu genoeg heb gedaan voor vandaag. Ga nu even lekker eten.

Spaghetti a la vriend!!!

Heb dikke pootjes en plof lekker languit op de bank met de beentjes omhoog.

Daarna nog even de was afhalen die lekker buiten hangt en dan doe ik helemaal niks meer behalve waterijsjes eten.

Fijne avond nog.

Lfs Niek

ps: De draagdoek die ik besteld had is al binnen....zoooo leuk en mooi. Heb gelijk even geoefend.

Het gratis shirtje voor hatseflats zat er ook tussen.

Een klein oranje shirtje met op de voorkant Jong Oranje en op de achterkant zijn naam!! Die kon ik er gratis bij bestellen. :)

Geplaatst

Hallo dames,

Moet er erg aan wennen hoor aan het thuis zitten.....het probleem is dat ik niks met mijn handen kan heb veel plannen maar ik KAN niks, en daar word je weer sjaggie van.....gister ook begin de dag met een eitje bakken, aleen lagen ze allemaal op de grond....een zooitje en weer janken...vreselijk..slaat nergens op natuurlijk maar die hormonen..

Louke, wat fijn dat het goed gaat met je vriendin!

Ik ben wel voetbalfan, heb zelf ook een seizoenskaart dus ga regelmatig en vind het zoooo gaaf dat ze nu in de finale staan!

Nou ik ga weer verder met zweten haha!

gr. Yvon

Geplaatst

Schrok me kapot iza dat je even vermeldde dat ik ook al over 4 weken mag bevallen ..... komt inderdaad wel erg dichtbij. Ga straks eens googelen op die hypno ...

Oh Moortje, meisje toch, wat vervelend! Je bent helemaal gehandicapt!

Doet dat geen pijn al die vocht? Hele dikke knuffel voor jou meid!

Mijn schoonzus komt me zo halen om een kraamcadeau voor me te kopen. Ze wil graag een verzorgingstas voor me kopen.

En dan als we terugkomen kan ik mijn badje gaan uitproberen! Het staat op en het water kan nu mooi opwarmen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden