Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sterkte Pieneke! Nog een weekje zo te horen en dan is deze periode voorbij en kun je thuis gaan genieten. In het juliforum is al het nodige in beweging gezet, ben benieuwd wie de volgende is. Nic

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Pienekind!

Strenge controle -in het zh- is goed! Als het gerekt kan worden tot 37 weken....

Lieverd, veel warme knuffels vanuit een heet Tsjechie en 'hang in there'... je weet waarvoor je het doet...

:3some:

San

Geplaatst

Pien,

Heel veel sterkte met de laatste loodjes.... Aftellen geblazen nu. Het duurt niet lang meer voordat je kleintjes er zijn en dan kan het grote genieten gaan beginnen!

Hang in there...

Liefs, Henkie

Geplaatst

hallo allemaal,

Zoals beloofd:

Hier de foto van mijn gipsen buik. Het eindresultaat krijgen jullie nog te zien want ik moet hem nog versieren.

Hier zat hij er net op..maar hij is snel hard geworden dus ik kon hem ook al snel af doen...gelukkig want ik heb er wel even voor moeten staan. (een aantal lagen voor de stevigheid) dat was wel even pittig met die warmte en dikke vochtpootjes. Maar het resultaat mag er zeker wezen!!!!

Foto-337VMC7L-D.jpg

Gipsafdruk: 36 weken en 3 dagen

Foto-GRYALPOP-D.jpg

36 weken en 4 dagen.

Geplaatst

Colle, wat een mooie zwart-wit foto!

Pien, nog heel eventjes...en dan is je tweeling er! Ik snap dat dit eventjes lang lijkt als verveling heerst en je niet lekker bent. Maar het aftellen is voor jou al echt begonnen, spannend! Heel veel succes.

En ook voor de andere augustusdames is het einde in zicht, of beter gezegd, het begin. Hou vol in de hitte, geniet van de laatste weken met je dikke buik.

Geplaatst

He Colle, grappig gezicht die gipsbuik. Ben erg benieuwd straks naar het eindresultaat.

Die zwart-wit foto is helemaal het einde; wat mooi !!!

Zozeg, superslecht geslapen door tintelingen en trekkingen in mijn linkerbeen en arm. Toch maar opgestaan omdat loodgieter hier normaal al zou zijn, maar nee hoor hij slaapt uit; ja hoor we hebben tijd genoeg! Oei dit klinkt chagrijnig. Ik krijg vanmiddag bezoek, dan toch maar zorgen dat ik iets minder chagrijnig ben haha.

Ja sorry, ik vind dit weer echt niet fijn. Het is hier zooo heet. Dit huis staat gewoon hele dag in de zon, geen sprankje schaduw, geen zuchtje wind, zelfs zwembad is te heet. Snachts koelt het af tot 25 graden. Ik voel me er echt niet goed bij. Voor mij mag het iets minder.

Zal nog maar een kopje koffie pakken om wakker te worden, word ik vast iets minder chaggie.

Geplaatst

Meiden, voor jullie echt de laatste ontzettend zware loodjes!

Pien; wachten duurt een eeuwigheid.. Ik hoop echt voor jullie dat jullie straks 2 mooie kanjers vast mogen houden!

Colle; wat een mooie foto's!

Houden jullie het verder nog een beetje vol??

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat verkoeling door de regenbuien die nu over ons land trekken? Ik heb alles openstaan om de koele lucht binnen te laten komen!

Pien, hoe is het met je? Houd je het nog vol? Volgens mij zit je inmiddels op bijna 37 weken (ben je uitgerekende datum even kwijt, sorry) en dan kunnen je kindjes komen! Ik duim voor je dat het allemaal voorspoedig verloopt. Dat jij het startschot voor de andere augustusdames mag geven ;-) (natuurlijk is Chantal al de eerste geweest, maar jullie snappen wel wat ik bedoel)

Geplaatst

ow dames,

soms lijkt de spanning hier zelfs al groter als bij de juli dames, nog even meiden!

Colle, wat prachtig die buik!!! Ik heb me voorgenomen om bij een eventuele volgende zwangerschap ook al vroeg te beginnen met foto´s ed. vind het jammer dat ik geen beelden heb met mijn jongens in mijn buik....

Maar dit zijn echt erg mooie tastbare herinneringen op een kostbare zwangerschap, top!

liefs

Babeth

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Wat is het rustig op het forum! Zitten jullie allemaal naar de huldiging van Oranje te kijken? hahaha. Ik moet/mag zo weer naar de fysio toe. Denk dat het voor even wel de laatste keer gaat worden. Echt veel beter zal het niet meer worden en ik ben per slot van rekening al 36 weken. Maar misschien vanmiddag toch wat verlichting na de behandeling.

Geplaatst

Hai hai,

Ja inderdaad het is rustig...ook al weer even niks van Iza gehoord!!!

Hier alles goed.

Vanmiddag naar de verloskundige geweest en we zijn weer helemaal goedgekeurd.

Even over mijn aardbeitje gehad en nu als tip gekregen om neuspray te gaan proberen want dan slinkt het slijmvlies (net als in je neus) maarja ik weet het niet hoor...niet alle neusspray's mag je gebruiken als je zwanger bent (dacht ik) en een neusspray voor kinderen helpt niet.

Ook verse tomatensap schijnt te helpen dus ik stop straks wel een halve tomaat in mijn broekje hahahaha...nee gekkigheid. Maar de sap schijnt inderdaad te helpen dus misschien een wattenschijfje vol laten lopen met het sap?? Ik kijk wel even.

Het smeerseltje wat ik heb (curanol) is trouwens ook gewoon goed.

Kindje word zo'n 7 pond geschat bij de geboorte, ligt al vast in het bekken en is zeeeeer bewegelijk. Volgens de verloskundige is dat een teken dat hij het nog prima naar zijn zin heeft. Bloeddruk goed etc etc.

Volgens haar hoef ik er nog niet op te rekenen dat het voor de uitgerekende datum gaat komen.

Ik heb dus nog even de tijd om me mentaal goed voor te bereiden :)

Vandaag wel de klossen en po opgehaald...jeetje wat is het bed hoog nu. Kan er nog maar net inkomen hahaha.

Lijkt wel een hoogslaper. Zag nu ook eindelijk weer eens hoeveel plukken stof er onder het bed lag. Wel handig nu met het bed opmaken en stofzuigen.

Ik heb het ook even over de Tens pijnbestrijder gehad. Ben bang dat ik erge rugweeën ga krijgen als ik ga bevallen. Als ik nu al voorweeën heb dan is dat vaak al in de rug en ook als ik moest menstrueren dan kon ik door de grond zakken van ellende.

Ook tijdens mijn BBZ heb ik erge rugweeën gehad.

Aangezien ik denk ik toch graag thuis wil bevallen en rugweeën moeilijk weg te puffen zijn zat ik aan zo'n apparaatje te denken.

Misschien dat ik hem ga huren. Ze kan me alleen niet zeggen of het echt helpen gaat. De een heeft er baad bij en de ander niet.

Dit is ook een pijnbestrijder die absoluut veilig is en geen kwaad kan voor het kindje.

Misschien dat ik het voor de zekerheid in huis haal en dan wel kijk of het daadwerkelijk wat voor me is. Zoniet dan hopen dat massage voldoende is.

Nou vanaf nu iedere week langs de verloskundige...vind die bezoekjes altijd zoooo leuk. Het word nu ook spannender :)

Liefs Niek

Geplaatst

Pien, nog ff volhouden, het valt af en toe niet mee maar zet m op meid!

Louke, wat grappig dat ze bij jou in het dorp wonen, echt tof, die ouders van Wesley Sneijder woonden hier ook een straat verder haha...

Colle, wat een gave foto's, als ik jou buik zie, zie ik echt een deja vu, zo ziet die van mij er ook uit! echt grappig.

Hier ook alles zijn gangetje, nog steeds die irri dikke handen en voeten, maar ja... ben blij dat het nu wat minder weer is.. scheelt echt veel!!!

gr. Yvon

Geplaatst

Moortje: kom morgenavond naar meerssen! Om 19.30 uur huldiging van Bert van Marwijk. Hij wordt gehuldigd tot ere-burger van Meerssen.

Gisteravond liep mijn vriend buiten en stopte een auto met achterin kinderen en de bestuurder vroeg: er zou hier een oranjeplein zijn. Ja zegt mijn vriend maar dat hebben ze maandagochtend al opgeruimd. Ze hadden voor zondag de markt met oranjetapijt belegd en groot scherm etc etc. en een straatbordje Oranjeplein van Marwijk.

En toen vroegen ze waar hij dan woont. Dus mijn vriend dat uitgelegd.

Ik denk oei oei oei; het begint nu al. Denkt Bert rustig hier tussen de mensen te kunnen vertoeven want niemand spreekt hem op voetbal aan, komen straks de toeristen er wel op af.

Hier verder alles z'n gangetje. Gelukkig koelt het snachts lekker af en gaat het slapen beter. We zijn er wel over aan het denken om toch nog airco te plaatsen op slaapkamer. Stel je voor dat augustus ook zo word en dat je met 35 graden op je slaapkamer in je kraambed ligt.

Ik ga nu "babysitten" op mijn vriendin. Ze is uit het ziekenhuis maar durft nog niet alleen te zijn dus ga vanmiddag naast haar op bed liggen :-)

Geplaatst

Ik leef nog! Heb even een paar baaldagen ;) gisteren dacht ik even dat het al was begonnen, zo heftig waren de voorweeeen! Maar ben gewoon weer goedgekeurd vandaag...

Geplaatst

Arme Iza: balen is dat he? Maar gelukkig dat alles nog steeds goed gaat met Roelofje. Ik heb ook veel last van voorweeën, weet soms echt niet waar ik het zoeken moet. Vooral 's avonds veel last. Het zal helaas onze tijd nog niet zijn.

Maar wie weet dames, het kan ineens heel snel gaan natuurlijk! De augustusbaby's laten vast niet lang meer op zich wachten.

Geplaatst

haha, grappig Louke, inderdaad arme Bert, die word helemaal belaagd nu.

Waarom woon je zo ver weg, anders was ik ff gekomen haha....

Net naar de VK geweest, ons menneke is een voorbeeld.... alles was goed, en het word nog steeds een grote baby.... wat dat betreft heb ik weinig te klagen, en ondanks het vocht heb ik nog nergens last van... hoop dat het zo blijft.. en dan 2 weken te vroeg en een snelle bevalling haha....tekenen we allemaal voor denk ik...

Iza, klote joh moet steeds aan je denken! hoop dat je het nog een beetje volhoudt.!

xx

Geplaatst

Hoi!

Hebben jullie de liggingsecho allemaal al zo'n beetje gehad? Ik sprak mijn zus in Groningen en daar wordt het nog niet standaard gedaan. Hier in Ede namelijk wel.

Viel me eerlijk gezegd wel een beetje tegen..... Je kunt er zo weinig van maken. Helaas ook geen fotootje gekregen, aangezien ik bijna van mijn stokje ging doordat ik een tijd op mijn rug moest liggen. Kindje was nu zo'n 2500 gram. Niet het spekkie dat ze verwacht hadden tijdens het voelen met de controles. Beter...moet er ook nog uit!!

He Niek, groot gelijk om hem gewoon maar te huren. Anders krijg je er misschien op het "moment suprème" spijt van. Ik weet niet wat rugweeën zijn. Had alleen maar buikweeën en ook nog eens heel kort. Hoop dus dat deze bevalling een kopietje is van de eerste.... Heb er nu al zin in. Tegen het hechten zie ik meer op dan tegen de bevalling. Hopelijk is alles al zo netjes uitgerekt dat hechten niet nodig is....

Voorweeën had ik bij de eerste ook heel veel. Babietje kwam er niet eerder door, maar ze schijnen wel vast wat voorwerk te doen. Nu heb ik nog helemaal geen voorweeën gehad. Nou ja, alleen zelfopgewekte weeën door het vrijen (dat doen we dus echt niet meer!!). Heb nu al drie keer een heel dagdeel fikse weeën gehad en dat wil ik niet meer.

Hebben jullie ook last van pijn op de borst of kortademigheid?

Liefs Heleen

Geplaatst

Ik ben samen met mijn drie zussen zwanger.... Twee zijn er in augustus uitgerekend en twee in november. Bijzonder he?

Gisteren even vastgelegd op de gevoelige plaat!!

Foto-3G6CEJXE-D.jpg

Foto-YPIS3MFE-D.jpg

Geplaatst

Heleen, wat super bijzonder; samen zwanger zijn met 3 zussen! Lijkt me echt helemaal geweldig super. Wat leuk dat je voor ons even die foto's erop zet!

Ja heb wel steeds meer last van kortademigheid, ook als ik op mijn rug lig. Maar nee geen pijn op de borst.

Ik heb elke keer een echo bij de gynaecoloog dus weet niet of liggingsecho standaard is.

Iza; dikke knuffel! Balen mag hoor! en je mag hier ook komen klagen! Hoop dat je je snel wat beter voelt.

En je dacht dat het begon? hoop toch echt wel dat het pas begint als je 37 weken bent want anders mag je kindje misschien niet mee naar huis.

Hier is de badkamer bijna af. Er is natuurlijk weer het een en ander misgegaan. Ze hebben daardoor meer moeten breken en zijn even door de electriciteitskabels gegaan. Het hele huis is puin, zooi, en witte stof. Hoop toch echt dat ik over 2 weken kan zeggen: alles is af, alles is gepoetst en huis is babyklaar.

Hier is vanavond noodweer geweest. Zag vanalles door de lucht vliegen en bomen breken etc. Maar het resultaat is dat het buiten nu 19 graden is!!!! Heerlijk! Misschien zelfs onder het dekbed liggen vannacht, hmmmmm.

Vriendlief is nog niet terug van zijn werk maar ik ga toch maar eens richting bedje, lekker genieten van de koelte en misschien nog wat lezen.

daaaaggggg

Geplaatst

Oja, nog een vraagje. Vandaag 34 weken dus ik mocht met de perineum-olie beginnen. Ik na het douchen het gaan proberen en ik vraag me nu toch echt wel af wat nu de beste manier is omdat te doen en dan vooral qua houding zodat je er goed aankunt. Ik had het na 1 minuut wel gezien dus tips zijn welkom ???????

Geplaatst

Hai Louke,

Even snel een berichtje want mijn vriend is ook net terug gekomen van zijn werk, dus die ga ik zo beneden even gedag zeggen en dan lekker slapen.

Ik ben gister naar de verloskundige geweest en heb het daar ook over de perineum olie gehad.

Ze zegt dat het goed is voor het weefsel en dat het inderdaad allemaal wat soepeler word daar beneden. (geen garantie voor NIET uitscheuren of knippen natuurlijk) Maar ze was er positief over.

Iedere dag even een tijdje smeren..paar minuutjes. Alleen uitwendig (op internet kom je namelijk de raarste dingen tegen..inwendig met 2 duimen etc etc.)

Ik smeer s'avonds voor het slapen gaan als ik op bed lig..lig dan gewoon op mijn rug. Gaat best goed hoor!!!

Ondertussen gewoon even een praatje houden met vriendlief en de tijd is zo om hahaha.

Sla het ook nog wel eens over hoor, maar probeer het iedere dag even te doen.

Succes met smeren.

Morgen typ ik meer.

Lfs Niek

Geplaatst

Hey Colle, bedankt voor je snelle reactie! Ja dat inwendig masseren dat vond ik nou ook het probleem, uitwendig kom ik er nog wel bij. en ik vond het ook een eng idee om inwendig te masseren want zou dat net niet voor schimmelinfecties zorgen? Bedankt voor je tip, ga ik aan de slag 's avonds voor het slapen gaan .....

Geplaatst

Ben ik weer! Jullie zijn lief! En ja het is nog veels te vroeg! Ze mag van mij echt nog minimaal 2 weken blijven zitten!!

Sinds begin van de week vreselijke jeuk op mijn buik!! Mijn striae begint ook erger te worden, dus hoop dat dat het is, en niet iets van PUPP wat zich nog even ontwikkelt ;) heb nu mentholgel en dat werkt echt goddelijk! Maarja als ik dat even niet smeer, ajajajaj ik wil zo graag krabben hè! (maar doe het niet hoor ;) 1 keer gedaan leer je gelijk af met een buik die zo op spanning staat!)

De controle was overigens verder prima, ze hebben haar even opgemeten, maar ze loopt niet meer voor. Wonderkind, maar keurig op schema nu! Verwacht dat ze zo'n 7 á 7.5 pond is bij geboorte! Prima dus!

Is het bij jullie ook zo lekker koel? Ik heb vanmorgen alles open gezet, en binnen no time was het hier tig graden minder. Ik had gewoon kippenvel, en heb net lekker met alles open een tukje gedaan op de bank met dekentje... Veel beter uit te houden zo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden