Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even inbreken. Colle, Deze zalf heb ik ook gehad, ik kreeg er ook nog tabletjes bij, die door de huisarts/verloskundige voorgeschreven moet worden. Van het zelfde merk. Zo werkt het in en uitwendig en ben je er weer snel van af. Idd. bij zwangerschap en borstvoeding. Het heeft mij heeeel goed geholpen. Joy1

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou bij mij heeft t niet geholpen..zit er nu nog en weer wat meer nu de druk weer begint op te lopen. Na de bevalling ga ik er wat aan laten doen als t dit keer ook niet weg gaat met smeren. Leek me tussentijds niet zo veel zin hebben. Gelukkig verder geen last van maar t idee vind ik zo onsmakelijk !

Sorry voor de interruptie aug.dames ;-) Nog steeds geen nieuws van Pieneke he...kijg regelmatig..ben zo benieuwd hoe t haar vergaat..

Geplaatst

hallo dames

ik breek eventjes in...hebben jullie nog iets van Pieneke gehoord? mochten iemand haar spreken wil je dan haar de groetjes doen van me?

succes met jullie laatste warme loodjes, even doorbijten dames!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo,

Hier een futloze dag...gatsie.

Vanmorgen even naar de supermarkt en apotheek gelopen (hier om de hoek) veel last van pijnlijke steken gehad bij mijn schaamstreek. Oefff dat voelt niet prettig.

Ik heb rollen gipsverband gekocht bij de apotheek en zaterdag gaan mijn zus en mijn moeder mijn buik ingipsen :)

Mijn zus woont in Amsterdam dus die zie ik niet heel veel...mijn kleine nichtje van 7 maanden komt ook mee en kan hier in het zwembad. Daarna gaan we gezellig met z'n allen BBQ-en. Heb er nu al zin in.

Heb ook al met het aardbeien smeerseltje gesmeert...oef wat geeft dat verlichting zeg. Hopelijk gaat het nu snel beter.

Verder weinig gedaan vandaag. Wasje gedraaid en opgehangen, geslapen, achter de pc gezeten en verder alleen maar gehangen op de bank.

Saai hoor!!!

Morgen hopelijk wat meer energie.

Heb vanmiddag ook behoorlijke voor/oefen weeën in mijn rug gehad...jeetje wist even niet zo goed waar ik blijven moest. Staan, lopen, zitten, wiebelen. Dat beloofd straks wat als het echte werk gaat beginnen.

Ik begin steeds meer van die oefenkrampen te krijgen...jullie ook?

Nou ik ga maar eens wat eten...heb nog niks gegeten vanavond..heb er gewoon geen trek en puf in...maarja zou toch moeten.

Lfs Niek

ps: de piepschuim letters zijn binnen.....zooooo leuk!!!!

Heb ze zolang even op z'n kledingkast gezet.

Oh ja en moeten jullie eens kijken bij het juli topic...Joke heeft foto'tjes erop gezet van haar dochtertje BO. Een plaaaatje!!! Als ik dat zo zie dan kan ik bijna niet wachten!!!!

Geplaatst

Goeiemorgen allen!

Lastig he Colle, zo'n dag? Het is goed voor je, even pas op de plaats.. Maar je voelt je dan vaak zo nutteloos (ik wel in elk geval...) wat gaaf dat je je buik gaat gipsen! Ik ga het toch maar niet doen.. denk ik (alhoewel ik niet verbaast ben als ik het over een week ineens toch wil!)

Ik zit hier echt te wachten op mijn nieuwe voedingspyjama's zodat ik die kan wassen en ze in mijn vluchttas kunnen dan is alles klaar! Enerzijds een heerlijk idee, anderzijds, als Speklapje nog 7 weken op zich laat wachten, heb ik echt niks meer te doen komende tijd, haha!

Heb de rust nog niet om al mijn boeken te lezen.. Lees elke dag wel even, maar ik had verwacht dat ik zoals op vakantie wel elke dag een boek zou verslinden.. Maar misschien komt dat nog?

Gisteren zoooo lekker geslapen, gewoon uitgeslapen! En vannacht was het weer om de 1,5 uur piesen. En dat opstaan... Echt dan ligt Speklap lekker aan 1 kant en dan sta je op, je voelt haar goed gaan liggen, maar dan nog eens al het gewicht in mijn bekken, ai ai ai! Dus ik ben er vanmorgen maar om 6.15 uitgegaan, lekker container aan de weg gezet net, oud papier weggebracht (is ongeveer 4 minuten lopen heen, en 4 terug, precies goed dus..) beddegoed in de was gedaan (doe ik altijd op vrijdag) en nog even de koele wind door het huis, voordat ik zo alles potdicht doe om de warmte buiten te houden.

En dan ga ik maar weer even op de bank liggen, haha! Word nog een echte huisvrouw zo..

Letters, leuk!! Ben benieuwd :-D

Oefenkrampen heb ik (nog?) niet echt! Afgelopen weken, vanaf het indalen, wel steeds 's avonds een uurtje menstruatiekrampen gehad maar dat is ook wel weer weg. Was echt het indalen.. Maar ook daar werd ik rusteloos van! We zijn gewoon niks meer gewend na al die maanden!! Haha!

Moortje, wat stom dat je echt niks kunt.. Dan maar veel kant en klaar kopen en eten! (ijs ijs ijs!) kun je wel een beetje slapen enzo?

Succes met de komende hitte dames!

Geplaatst

Colle, wil jou voor vandaag veel succes wensen. De dag van alle beslissingen. Hoop voor jullie dat jullie een huurder hebben en toch over kunnen naar jullie nieuwe huis.

Liefs,

ps durf niet nog meer te typen want server is overbezet, duurde al een tijdje voordat ik erop kon.

Geplaatst

@Iza: Hier ook alles al potdicht zitten ivm de warmte. Zo blijft het tenminste lekker koel in huis!

Vanmiddag maar weer de verkoeling in het zwembad opzoeken.

Ja joh...ben je zo nieuwsgierig naar de letters ;)

Ik moet ze straks weer opruimen want mijn ouders komen morgen. Mijn zus weet de naam maar mijn ouders niet. En aangezien mijn nichtje in het bedje van hatseflats gaat slapen is de kans groot dat mijn moeder op het kamertje komt :)

Ik heb vanacht heerlijk geslapen...kwam misschien ook wel omdat vriendlief slaapdienst had op zijn werk en Hatsie en ik dus het hele bed voor ons zelf hadden :) (+geen gesnurk)

Oh ja dat van dat lezen...ik ken het. Ik heb speciaal boeken gekocht om ze juist nu te lezen maar op een of andere manier lukt dat nog niet echt.

Ben blij als ik 2-3 blz per dag lees...maar vaak haal ik dat nog nieteens.

Voedingspyjama's klinkt handig. Je hebt ook hele leuke voedings shirts he...voor als je bijvoorbeeld een dagje weg gaat is dat erg handig.

Maar jij kan straks je Roelofje lekker in de draagdoek voeden als jullie een dagje weg gaan bijvoorbeeld. Draagdoeken zat toch ;) !!!

Ik ben nog steeds op zoek naar een voedings bh.

Ik heb er 1 van de Hema maar dat die nou echt heeel fijn zit....NEHHH!

Ik dacht dan maar naar de Hunkemöller, dan kunnen ze me er een goed aanmeten. Nou die vrouw zit me raar aan te kijken en zegt...die verkopen we al lang niet meer, dan moet je maar naar een winkel speciaal voor zwangeren.

Ik voelde me daar toch even alsof ik een handicap had joh!!

Stom mens!

Bij de Prenatal hadden ze ook leuke/mooie...maarja weer niet mijn maat.

Heb dus nu maar 1 voedingsbh, en 2 meegroeibh's (waarvan 1 al aan de kleine kant)

Dat word dus nog even verder zoeken.

@Louke: Thanks...het is spannend. Heb nog niks gehoord!

We hebben nu een optie dat die man (de fotograaf van de makelaar) misschien ook wel zolang ons nieuwe huis wil huren. (aangezien hij liever in die plaats blijft wonen)

Dus hopen dat hij dat ziet zitten.

Gister konden we weer even kijken naar ons nieuwe huis, en eventueel dingen doorgeven die niet goed zijn gegaan in de bouw, of die wij anders willen.

Liep ik daar in mijn nieuwe zomerjurkje op mijn slippertjes met mijn dikke pens over de bouw in het stoffige zand en een vreselijke hitte.

Die bouwvakkers zaten wel even raar te kijken hahaha

We hadden namelijk met de aannemer afgesproken dat wij eerder konden komen dan de aangegeven tijd.

Had beter niet mee kunnen gaan naar het huis. Ben er weer helemaal verliefd op geworden. Heb de badkamer en toilet gezien en het is zoooo mooi!!! (ondanks dat alles nog lekker onder het stof zit)

Slaapkamertje van Hatseflats gezien en weer lekker zitten fantaseren daarover. NU WIL IK GEWOON DAT WE DAAR KUNNEN GAAN WONEN!!!!!:cry2:

Even afwachten dus....en duimen duimen duimen dat het goed gaat aflopen voor ons.

Fijne dag allemaal...lekker genieten. (op welke manier dan ook)

Lfs Niek

ps: Patrick en Nienke van het juli topic zijn trotse ouders geworden van zoon Julian Joshua!!!!!

Geplaatst

Goedemorgen medelotgenoten!

In deze hitte heb ik geen andere benaming meer voor ons. Ik las net op het juli-forum dat Nienke vanochtend vroeg is bevallen. Weer een nieuwe wereldburger erbij!

Hopelijk duurt het voor ons ook niet meer zo lang. Ik leef momenteel op paracetamol. Ik herken de menstruatiekrampen die je omschrijft Iza. met name 's avonds heel veel last, vaak ik combinatie met harde buiken. En dan afwisselend met een heel vervelend gevoel in mijn onderbuik. Alsof je er een schop in gekregen hebt. Zou dat de indaling zijn?

Was vanochtend ook al om 6.10 wakker. Toen was het echt nog heerlijk koel. Kon dat maar heel de dag zo blijven, helaas nog even doorbijten. Heb vandaag ook het gevoel dat ons kleintje veel minder beweegt. Zo sporadisch voel ik wel wat, maar met veel minder kracht en minder vaak. Word er erg onrustig van. Maar even in de gaten houden vandaag, misschien heeft hij het ook warm.

Ik ga beneden de 'verkoeling' proberen op te zoeken.

Groetjes

Amber

Geplaatst
Hopelijk duurt het voor ons ook niet meer zo lang. Ik leef momenteel op paracetamol. Ik herken de menstruatiekrampen die je omschrijft Iza. met name 's avonds heel veel last, vaak ik combinatie met harde buiken. En dan afwisselend met een heel vervelend gevoel in mijn onderbuik. Alsof je er een schop in gekregen hebt. Zou dat de indaling zijn?

Zijn het geen voorweeen? Mijn weeen begonnen ook met menstruatie-achtige krampen. Anders misschien vragen bij de vk de volgende keer.

Wat betreft het minder bewegen, ik heb daar ook last van gehad. Mijn vk heeft toen aangeraden dat ik iedere beweging ging tellen en als het er minder dan 10 op een dag waren, dan moest ik direct bellen en ter controle naar het ziekenhuis. Het is inderdaad een eng gevoel als je je kindje wat minder gaat voelen (en dat doe je op het laatst omdat er gewoon minder ruimte is...).

Sterkte allemaal met de laatste loodjes. Ik ben niet zwanger meer, maar vind deze warmte al vreselijk, dus ik kan me bijzonder goed invoelen in wat jullie moeten voelen met deze warmte. Hou jullie taai!

Geplaatst

@Amber

Ik denk ook dat het voorweeën/oefenweeën zijn hoor. Ik krijg hier ook steeds meer last van en beebje is toch al wel een tijdje ingedaald, en zit nu ook al bijna 2 weken vast in het bekken.

Hopelijk maak je je niet te erge zorgen over de bewegingen van je beebje...anders gewoon de VK of Gyn bellen of je even langs mag komen voor de zekerheid.

Beebje heeft nu sowieso minder ruimte om te bewegen dus daar zal het vast ook wel aan liggen. Maar als je niet gerust bent dan zou ik zeker even bellen voor je eigen gemoedsrust.

Hier voel ik Hatsieflats de laatste 2 dagen heel erg veel. Hij is erg onrustig (daarvoor was hij ook een stuk rustiger)

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het niet heel lang meer gaat duren.

Misschien zit ik daar helemaal naast hoor, dat kan ook ;)

Ik voel me gewoon anders.

Ik heb trouwens ook steeds meer slijmverlies. Herkend iemand dat.

Heb ik al wel een tijd hoor...maar ik merk dat het erger en dikker word.

Het is vaak een beetje gelig/beige van kleur en moet vaak mijn onderbroek wel een keer verwisselen op een dag.

(Sorry het klinkt misschien niet zo smakelijk...maarja dat zijn jullie wel gewend na mijn aardbeitje verhaal. (waar ik overigens helemaaaaal niet blij van word :( zit daardoor ook minder lekker in mijn vel merk ik)

Afwachten dus.

Hij mag van mij nog wel ff bljiven zitten hoor. In iedergeval nog 1 week en het liefst nog sowieso 2 weken.

Moet me nog even voor kunnen bereiden hahaha. (+ouders en schoonouders gaan eind deze week op vakantie)

Lfs Niek

Geplaatst

Juist mooi, zo'n grote foto amber! Je ziet er mooi uit!

voedingsbh's .. ja ... heb ook 2 van de hema in de kast liggen en ik had ook zoiets tja tja tja. Nu heb ik hier een lingeriezaak in de straat en ben daar langs gegaan en zij krijgen binnenkort de voedingsbh's van mammae binnen. Ze zijn erg mooi maar volgens mij ook duur, volgens mij zo'n 70 euro.

Die juffrouw zei dat je eigenlijk pas je maat weet na de bevalling en daadwerkelijk borstvoeding gaat geven dus dat mijn vriendlief in die week maar even moest langskomen en dan zou ze wel wat bh's meegeven en dan kon ik die thuis passen. Heb laatst voedingsbh's besteld en ook weer teruggestuurd, nee dat was het niet. Dus ik ga maar voor deze optie. Dan maar wat duurder maar waarschijnlijk wel goedzittend, en dan gewoon met eentje beginnen.

Moet nu toch ook mijn bh's steeds wassen en dag erna weer aandoen gezien er nog maar eentje echt goed past en een andere met tussenstukje nog net past.

Moortje: je bent voetbalfan! Weet je dan van Marwijk en van Bommel hier bij mij in het dorp wonen. (meerssen) en zij dus hier gewoon rondhuppelen en niemand dan omkijkt. Ik neem aan wat het zondag ook wordt hier in het dorp nog wel een feestje komt, al is het in de stamkroeg van van Marwijk! Blijft jammer dat ik zwanger ben tijdens dit festijn .....

Geplaatst

Oh doen we buikfoto's! Hihih, dan doe ik mee!

Was afgelopen maandag, 34,6 dus! De striae begint er vrolijk in te springen! Nou ja, ik smeer genoeg (al helpt dat niet ;-)) niks aan te doen. Maar das ook niet gek. Ben de afgelopen weken ineens wel wat meer aangekomen en de teller staat nu op +18 en het zit ook allemaal op de buik. Dus ik snap de striae wel. Gyn zei ook dat ook al heb ik nog gewoon enkels enzo, je met dit weer hoogzwanger sowieso wel wat vocht vasthoud. Ik eet namelijk eerder te weinig met dit weer (drinken daarentegen!) dan teveel.. dus daar ligt het niet aan.

Amber, mooooie buik!! Prachtig, lekker compact zo te zien? En je straalt! Hoop zo dat je je snel beter gaat voelen. Knuffel!

En kijk eens wat Speklap van vrienden kreeg? Een Skippykoe! Echt te cool!

Colle, ik herken het wel. Niet als in slijm, maar wel veel afscheiding :) ik verschoon soms ook wel 1 a 2 keer per dag mijn ondergoed, en slaap inmiddels ook met onderbroek aan (ik sliep altijd lekker helemaal naakt ;-)) Heb een tijdje inlegkruisjes geprobeerd maar dat werd er niet frisser op zeg maar! En ach, zwanger zijn en bevallen is nou eenmaal niet charmant ;-)

Ik heb verder nog amper last van voorweeen en dat soort dingen. Alleen die krampjes gehad die ik eerder beschreef maar nu alweer een week rustig! Speklap is wel nog ontzettend druk, vooral met haar benen. Ondanks de weinige ruimte. Ben benieuwd of dat de komende weken nog veranderd!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Even een kort berichtje van mij uit het ZH. Heb inmiddels een dongel dus kan met jullie meelezen, alleen typen gaat zo lastig vanwege vocht in mijn handen en pijn in mijn gewrichten. Ik lig nu alweer 2 weken in het ZH (voor de 3de keer verdomme) en kom ook niet meer thuis nu. Ik weet dat het goed is dat ik hier ben, maar vind het echt vreselijk! voel me opgesloten en de tijd kruipt voorbij! Maar goed het is te gevaarlijk om thuis te zijn. Mijn eiwitten stijgen met elke meting, zo kruipt ook mijn bloeddruk omhoog. Ook mijn lever functioneert niet naar behoren, heb hier ook medicijnen voor... ze proberen te rekken tot 37 weken en dan wordt er een plan gemaakt. Als het niet anders kan dan worden ze natuurlijk eerder gehaald. Inmiddels hier ook last van aambeien vanwege de druk! Mijn buik is echt mega inmiddels! plus 19 kilo (zo ongeveer 1/3 van mijn normale lichaamsgwicht)

Meiden allemaal veel succes de komende weken!

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

lieve Pien,

Hou nog ff vol meid, wel balen dat het zo gaat. Sterkte!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey Pieneke..wat leuk weer eens wat van je te horen.

Kan me voorstellen dat t vreselijk is om al die tijd daar te liggen...weinig te beleven dus gaat de tijd idd erg langzaam. Het is nu echt afzien voor je he?!

Nou ik hoop dat ze je eerder verlossen hoor..ook al weet iedereen hoe langer hoe beter..maar als die eiwitten steeds maar blijven oplopen zullen ze vast wel eerder ingrijpen. Nou meid..wens je erg veel sterkte daar..fijn dat je een dongel hebt..we werden allemaal al nieuwsgierig naar je ;-). Misschien verras je ons ook wel heel snel...net als Nienke..ging ineens ook heel snel...dat had je al gelezen he?!

Houd je taai!!!!!

Geplaatst

@Pien: Snap dat de dagen voorbij kruipen in het ziekenhuis. Maar gelukkig zijn jullie in goede handen daar!

Jij ook al last van aardbeitjes?? Wat doe jij er tegen?

Wat fijn dat je nu een dongel hebt en lekker weer kan meelezen en mee typen. Dan maar wat kortere stukjes ivm de pijn in je vingers toch.

@Allen: Oh leuk ik doe ook weer mee met de (buik) foto's.

Morgen ga ik weer foto's maken. Dan word mijn buik ingegipst en ga ik gelijk het kamertje op de foto zetten.

De foto's van mijn kant volgen dus nog.

Oh ja goed nieuws.....de fotograaf, die foto's maakt van huizen voor onze makelaar. Die wil ons nieuwe huis huren!!!!

We hoeven hem dus niet te verkopen.

Hij gaat eerst voor 4 maanden huren en daarna gaan we het steeds verlengen met een maand tot we ons huidige huis verkocht hebben.

22 juli is de oplevering dus dan gaan we (nou ja 'we'..ikke niet) de vloeren doen, de muren doen en de keuken word geplaatst.

Badkamer en toilet zitten er dan al in.

Verder even in overleg wat er nog meer gedaan moet worden.

Er word nu eerst een akte gemaakt met hoe of wat.

Ben helemaal blij. Maar...laat Hatsieflatsie dus nog maar wel even blijven zitten want ik wil niet dat hij gelijk met de oplevering/klussen komt.

We hebben ook maar 10 dagen te tijd om te klussen want dan moet de beste huurder er al in.

Word nog even hechtisch maar uiteindelijk zullen we als happy family in ons mooie huis trekken.

Lfs Niek

Geplaatst

He Pien, het moet zwaar voor je zijn! Is er wel een ziekenhuistuin waar je af en toe terecht kan. Iemand die je in de rolstoel daar even naartoe brengt...

Je bent al bijna 36 weken, ze groeien nog steeds... wel gunstig voor hen!

Hou vol, he!

Dikke, warme, plakkerige knuffel ;-)

Nine

Geplaatst

Ohhhhhhhh Pien

wat ben ik blij iets van je te lezen, ookal zijn de omstandigheden ver van ideaal....

lieverd, je hebt er al 2 weken opzitten, nog maximaal 1 week neem ik aan, blij dat ze je goed in de gaten houden.

Ik denk hier iedere dag aan je!!! en je hummels...

liefs

Babeth

Geplaatst

Pien, zo fijn om wat van je te horen. Ik dacht al dat je bevallen was. Helaas gaat het niet zo goed met jou ... hoop dat je het volhoudt en je beebs bij 37 weken gehaald kunnen worden, dat zou toch prachtig zijn.

Fijn dat je nu kunt meelezen, zo kom je de dagen tenminste een beetje door.

iza, je hebt idd een flinke MOOIE buik! Echt alles op je buik zitten, mooi hoor.

Die koe die je gekregen hebt is inderdaad geweldig.

Ja, ik heb helaas ook steeds meer last van afscheiding. Als ik ergens heen moet dan doe ik wel een inlegkruisje in anders denk ik af en toe dat ik in mijn broek heb gepiest.

Oh colle, wat een goed nieuws!! Heerlijk dat jullie je nieuwe huis niet hoeven te verkopen en er toch in de toekomst een moment komt dat jullie er samen als gezinnetje gaan wonen.

Ik heb vandaag een hele slechte dag. Ik heb echt vreselijke buikpijn. Heb het al vanaf maandag maar vandaag echt vreselijk. De pijn zit grotendeels onder in mijn buik en is constant, maar de rest van de buik is ook erg gevoelig, zelfs als ik erover heen wrijf en bij elke beweging die ik maak wordt de buik keihard.

Heb beste is dan op bed liggen, maar helaas pindakaas, de slaapkamer is even warm als buiten. We dachten net; ohh het wordt koeler: zie ik dat de temperatuurmeter gewoon nog 31.7 graden aangeeft.

Hopen dat het vannacht toch lekker afkoelt want heb afgelopen nacht bijzonder goed geslapen. Maar 1x naar het toilet gehoeven!! Super!

Tot morgen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even snel een berichtje en dan ga ik de verkoeling weer zoeken. Ik zit op zolder en ik drijf hier zowat weg!

Het is aan het onweren dus ik hoop op een grote plens bui en heel veel wind (alle ramen staan al open)

In het juli topic gaat het hard met het bevallen zeg! Marije is ook al bevallen (tegelijk met Nienke hahhaa)

Het komt voor ons dichter en dichterbij....spannend!!!!!

Hoorde van een vriendin van mij dat een vriendin van haar vanacht ook bevallen is van een zoon. Ze was een week later uitgerekend als ik.

Als ik dat dan hoor dan besef ik wel ineens dat het ieder moment kan gebeuren.

Nog maar eventjes blijven zitten hoor Hatseflats...moet me nog even voorbereiden :)

Vandaag kwam mijn familie BBQ-en, erg gezellig. Mijn zus heeft ook een gipsafdruk van mijn buik gemaakt.

Ik zal de fotos op de PC zetten en dan zal ik ze hier nog plaatsen.

Is echt heeeel erg gaaf geworden en raad het jullie aan om het te doen.

Nu nog een mooi kunstwerk van maken en dan zoeken we een mooi plekje ervoor. (waarschijnlijk op onze slaapkamer)

Nou ik ga er vlug vandoor.

Lfs Niek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden