Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

AAAahh, Niek, wat spannend he??!! Hoop dat het gauw doorzet, dat spaart je krachten ook wat.. herken je gevoel heel goed, hoor: als ik dít al pijnlijk vind... Maar dat is volgens mij ook omdat we er erg op gespitst zijn dát we wat voelen, straks hoeven we dáár niet meer over na te denken (dan weten we dát zeker!! ;-) en kunnen we het anders tegemoet gaan... dit hou ik mezelf maar voor, of het zo is moet blijken..

Ik werd vanmorgen wakker van mijn zere buik... nu gaat 't beginnen dacht ik dus.. dit hield minuten lang aan, dus nee, dat zal niks zijn! Daarna in de ochtend nog 1 keer gehad, verder tamelijk rustig.. Ik moet zeggen dat er héél in de verte wel wat rommelt, maar het kan bijna nog suggestief zijn. Wat terugkerende harde buiken, die soms heel licht gevoelig zijn... (of wil ik nou te graag??? ;-)

Zou het dan vannacht??? Ik zie er nog steeds tegenop, hoor! Zó graag wil ik ook weer niet... het voelt alsof ik op een richel loop, en wéét dat ik er afval en m'n been breek, dus pijn krijg.. ik weet alleen niet wanneer....

Dat is, denk ik, ook m'n grootste angst: dat ik in m'n hoofd blijf.. alles blijf analyseren en overdenken en dus niet los kan laten en naar de pijn toe ofzo.. (alleen al door dit te denken blijkt hoe erg ik in m'n hoofd zit hahaha)

Maar goed, ik hoop Niek (en Jeegeetje!!???) dat we morgen alledrie geen tijd/puf/ energie en zin hebben om ons hier te melden..................... De rest ook sterkte natuurlijk!!!!

Goeie nacht gewenst!!! ;-)

Liefs Nanne

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk weer eens een berichtje van mij! Het is een hectische week geweest en ik heb nauweijks tijd gehad om eerder een berichtje te maken. Ik zal jullie even bijpraten over hoe het allemaal gelopen is.

Vorige week donderdag zou ik ingeleid worden. Om 6.30 kon ik bellen naar de verloskamers of de planning nog steeds stond dat ik me om 7.30 kon melden. Wat bleek: Alle verloskamers lagen vol!!! Of ik om 9.30 nog een keer wilde bellen. ARGHH zenuwslopend dus. Uiteindelijk mocht ik me om 10.30 komen melden. CTg gekregen en inwendig onderzoek. Ik bleek nog geen ontsluiting te hebben, maar de baarmoedermond was al wel wat week. Ik kreeg vervolgens een gel ingebracht die het verder week moest maken en voor ontsluiting moest zorgen. Hiervan kreg ik (bovenop mijn rugpijn) rugweeën, beenweeën en natuurlijk buikweeën. Alleen geen ontsluiting. Ze konden mij ook geen pijnstilling geven omdat ik nog geen ontsluiting had en ik heb echt veel pijn gehad. 's Avonds om 19.00 uur had ik nog steeds geen ontsluiting en werd er besloten om mij een injectie te geven (rond 22.00 uur) zodat ik wat kon slapen en dan zouden ze het de dag daarop opnieuw gaan proberen. Ik was de wanhoop toen al enigzins nabij. Ik ben toen nog even in een rolstoel naar buiten geweest om wat te ontspannen (met 2 kruiken op mijn buik en rug). Rond 22.15 kwam de verloskundige om de injectie toe te dienen. Ik kon toen nog nauwelijks omhoog komen van de krampen. Voor haar idee was het toch wel wat veranderd ten opzichte van eerdere situatie en ze besloot toch nog een keer een inwendig onderzoek te doen. Tot ieders verbazing bleek ik toen 3 cm ontsluiting te hebben. Direct gooide ze het plan om en ging een ruggenprik aanvragen, die andere injectie kreeg ik niet meer. Om middernacht heb ik uiteindelijk de ruggenprik gekregen. Voor het eerst in weken (!) had ik even geen pijn meer in mijn rug. Wat een verademing was dat. Om 0.30 uur controleerde ze nogmaals mijn ontsluiting en die bleek precies 3 cm te zijn. Via een infuus kreeg ik weeënopwekkers toegediend en idere half uur kwam ze even controleren. Zo tegen 02.00 uur kwam ze weer langs en ik gaf aan dat ik het gevoel had dat ik naar het toilet toe moest. Ze maakte nog de opmerking dat ik dan misschien al wel 8 cm of zo zou hebben, omdat je dan ook persdrang kan hebben. Ze zou mij om 02.30 nog een keer komen onderzoeken. Uiteindelijk werd dat 03.15 omdat er een spoedgeval tussendoor was gekomen. Ze voerde wederom een inwendig onderzoek uit en ik bleek al volledige ontsluiting te hebben!! Ze wilde de CTG nogeven aankijken en uiteindelijk (het was echt heel druk, die nacht zijn nog 5 vrouwen binnengebracht) kon ik om 4.20 beginnen met persen. Dat ging echt super. Door de ruggenprik had ik nieuwe energie gekregen en kon het heel goed volhouden. Om 04.52 uur is Stijn toen geboren! Ze heeft wel een knip moeten zetten, maar voor de rest ging het echt heel soepel.

Inmiddels is Stijn al weer een week oud en hij is alles wat we ons maar wensen mochten. Hij is heel tevreden, slaapt goed en lacht heel veel. De eerste dagen wilde hij nog niet echt eten, hij had blijkbaar veel vruchtwater binnengekregen. Hierna is het steeds beter gegaan. Inmiddels zit hij op 90-100 cc per voeding en dat blijft zo tot dat we naar het consultatieburo toe gaan. Vannacht heeft hij van 0.00 uur tot 05.00 uur doorgeslapen. Toch al heel knap voor zo'n kleine man! En vervolgens kwam hij pas weer om 8 uur.

Hoe is het verder met de dames in de wachtrij?

@ Niek, wat spannend!! Ik hoop voor jou dat het gerommel doorzet en je je hatseflats snel kan omarmen.

@ Louke, voor jou komt de datum nu ook al dichtbij, spannend!!

@ Nanne, ik zie dat de 40wekengrens echt op de loer ligt. Een zondagskind misschien?

Ik hoop dat jullie allemaal geen tijd hebben om te posten omdat de bevalling begonnen is. Ben erg benieuwd naar jullie aanwinsten!

En hoe is het met de nieuwbakken mama's? Kirsten, gaat alles goed met Leia? En hoe is het met de twins Pien? Ik vind 1 baby al behoorlijk aanpoten, laat staan 2!

@ Chantal, hoe was het wandelen? Ik ga duimen dat Tygo echt heel snel naar huis toe mag en dat hij in zijn eigen wiegje kan slapen.

Liefs,

Amber

Geplaatst

Hee meiden,

Spannend hoor allemaal, elke keer verwacht ik weer dat iemand zich meldt. Niek , bij jou rommelt het al dus... Dan wordt jij vast de volgende! Prachtige metafoor Nanne, zo is het wel natuurlijk... alleen krijg je na je val wel heel lief en dankbaar gips voor de rest van je leven aan je been hahahaha. Ik verheug me er op!

Louke, jij kan de kasten dus goed vullen! Altijd wel handig toch, kan je nog een beetje selecteren. 't komt vast wel van pas, dat weet ik zeker!

Hahaha Chantal, ja dat kan ik me goed voorstellen, even kijken of hij zijn kamer leuk vindt! Maar je hebt gelijk, je bent mama van onze stoere Tygo en neemt intuitief de juiste beslissing!

Donderdagavond kreeg ik erge steken en mijn man vroeg: Heb je nu een wee? Waarop ik heel spontaan reageerde met: Nou, ik mag hopen van niet zeg! Hahahaha, onzin natuurlijk, want het had zo kunnen zijn!

Dames, veel succes, hoop dat het lekker blijft rommelen.

Fijne nacht!

Liefs

Jeegeetje

Geplaatst

Hallo allemaal.

@Nanne: oh zo herkenbaar allemaal wat je schrijft hihihi

Ergens kijk ik er zo naar uit maar ergens ben ik het steeds aan het uitstellen. Ik wil nog niet :( Ik ben gewoon een schijtluis.

Het rommelen is hier na de ochtend overgegaan. Ietsje rugpijn in de middag gehad maar na even wat gedruk van vriendlief was dit zo weer vertrokken.

Vriendlief weet trouwens te vertellen dat het vanacht rond een uur of 04.00 gaat beginnen en dat Hatseflats morgenmiddag rond 15.00 geboren gaat worden. Ik word er gewoon bang van.

Heb :binkybaby: gelijk maar even verteld dat hij gerust nog even mag blijven zitten. (als excuus voor mezelf gebruik ik dat ik nog moet stofzuigen boven en de badkamer nog moet opruimen en ik eerst nog voldoende moet rusten...wat me niet echt lukt op deze manier.) Slaat natuurlijk nergens op.

Verder is :binkybaby: flink bewegelijk vandaag dus volgens mij is hij zelf ook nog niet van plan om te komen. Wel heeft er de hele dag een sfeertje in huis gehangen dat er wat ging gebeuren, komt gewoon door de onrustige nacht en ochtend. Ben benieuwd of ik vanacht nog wakker ga worden met krampen.

@Amber: Stijn alweer een week jong...wat gaat dat snel zeg!! Ben blij dat het zo goed gaat met jullie en met Stijn. Hij drinkt al goed en slapen kan hij ook al als de beste lees ik. Lekker tevreden mannetje dus...(mede dankzij zijn ouders)

Ben zo benieuwd hoe onze :binkybaby: eruit ziet en hoe het straks met hem zal gaan. En vooral hoe ik en mijn vriend het allemaal gaan ervaren.

We fantaseren er wat op los!

Ik ben een typje die snel bang is voor het onbekende en dus ook heel onzeker kan zijn en negatief kan denken. Ik probeer het allemaal maar over me heen te laten komen.

Nou meiden...op een rustige nacht dan maar??? Alhoewel een zondagskindje zou toch ook wel leuk zijn.

Ik ga slapen want het is al weer veel te laat...en wat als mijn vriendlief gelijk heeft???? WHAAAAA

Lfs Niek

Geplaatst

Jeegeetje, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hoest?? En Niek, doorgezet hoop ik??

Ik meld me braaf, na een onrustige avond en bijna zeker weten dat 't was begonnen heb ik een heerlijke nacht geslapen!! Kan me niet meer herinneren dat ik uberhaupt langer dan een uur sliep, maar nu viel ik met gemak steeds weer weg... Fijn en rustig (uitgerust) idee.. Het is wel ook weer rustig aan het front, das dan weer jammer...

Kreeg er gisteravond ook rugpijn bij, hoop toch niet dat dat voortekens van tzt rugweeen zijn! Ach we'll see... merk wel dat ik er steeds meer naar toe groei, het mag nu dan ook wel doorzetten!!! En ze mag wel wat actie vertonen vandaag, ookal zit ze misschien krap. De enorme golven zijn wat minder, maar ben ook pas net op.

Ik ga weer effe lekker terug naar bed, ben benieuwd naar jullie!!

Liefs Nanne

Geplaatst

Hatsieflatsie zit nog in mijn buik!!!!

Heb heerlijk geslapen vanacht

Vanmorgen was hij ook heel lang heel rustig, normaal zit er gelijk beweging in als ik wakker word. Heb de doptone er na maanden maar weer eens bijgepakt. Na het eten van 2 boterhammen met Nutella werd hij helemaal druk!!!! En nu zit hij nog steeds te drukken en te schuifelen. :)

Mijn buik kan soms de spanning bijna niet meer aan, zo voelt het.

Net boven mijn navel staat het constant zoooo enorm strak. Mijn huid glimt helemaal. Heb daar ook wat striae gekregen (horizontale streepjes) en het lijkt er een beetje blauweplekkerig uit te zien. (alsof de huid ook heel dun is daar) En het jeukt...heel vervelend...kan me zo goed voorstellen hoe dat voor Kirsten/Iza is geweest want dat wat ik heb stelt dan nog heeeeel weinig voor. Ik durf niet te krabben want ben bang dat daardoor de huid nog meer gaat scheuren.

Morgen gaan we weer naar de verloskundige.

Fijne dag allemaal.

Lfs Niek

Geplaatst

nog steeds niks ??? Jullie maken het wel enorm spannend!

Zo benieuwd elke dag of er iets geboren is.

Amber; wat fijn dat het zo goed gaat met Stijn. Inderdaad alweer een week oud, gaat snel. Lekker dat jullie zo genieten.

Ik geniet enorm van jullie buikverhalen, ik vind het zo spannend allemaal.

Hier is het in buik zeer rustig qua die pijntjes die jullie voelen maar ze beweegt er enorm op los. Het wordt steeds meer alien buik. Die jeuk herken ik wel, je merkt dat je buik steeds meer op spanning komt en dat lichtelijk jeukt. Ik moet er niet aan denken wat Isa gevoeld heeft.

Vriendlief had dingetjes op marktplaats gekocht en heeft gister van al dat geld een nieuwe foto-camera gekocht waar je ook mee kunt filmen. Dus hij is al van gisteravond alles aan het uitzoeken zodat hij klaar is voor het moment-surpreme.

Vanmiddag gaan we uiteten met beide ouders. Zij wilden perse nog samenkomen voor de bevalling. Alleen maar fijn dat wederzijdse ouders het goed kunnen vinden. Vraag me wel af waarom wij daar steeds bij moeten zijn als ze willen afspreken. Ze kunnen het vast ook wel zonder ons af haha.

Maar goed, zal wel weer gezellig zijn. Hoop dat ze mosselen hebben, daar heb ik vandaag zin in!

Zal vanavond nog eens checken of er ergens echt beweging in zit.

Dames laat het maar komen, jullie zijn er klaar voor en kunnen het !!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier een positief bevallingsverhaal...........

Afgelopen vrijdag is om 12:04 onze Tirza geboren!! Ze is 5 daagjes te vroeg gekomen en dat vond deze mama helemaal niet erg. Het rommelde al een tijdje en na een (laten we kijken of het echt werkt) ingelaste vrijpartij, kwam de boel idd op gang :)!!!

's Morgens om half 9 had ik iets weeen en toen ik om 9:45 wat bloed verloor en fiks moest ontlasten, wist ik genoeg. De weeen waren kort en zeker nietal te heftig. Dat ik om 11.30 uur dan ook al 10 cm had, had ik niet verwacht. De vliezen hebben ze doorgeprikt en toen kwam na 4 persweeen Tirza ter wereld. Met een Apgar van 9 en 10 een super gezond meisje. Zelf gelukkig geen hechtingen of scheurtjes, dus dubbel zo happy. Al met al een super snelle bevalling waar ik weinig tot niks van geleden heb. De vk gaf al aan dat ze zo'n relaxte bevalling zelden mee maakt. Ik kon gedurende de persweeen zelfs nog praten en geintjes maken. Was gewoon een bevallingsverhaal als uit een boekje. Maar zo kan het dus ook in het echt!!

Moet wel zeggen dat ik er ook absoluut niet tegenop zag. Tuurlijk voelt een perswee tegennatuurlijk en doet het pijn. Maar met de juiste aanwijzingen van een vk boks je je daar zo doorheen en geeft het een voldoening waar niet veel tegenop kan!!

Ons meiske weegt 3420 gram en is 49 cm lang. Vandaag gewogen en afgevallen naar 3140. De borstvoeding komt goed op gang (borsten als nooit tevoren!!),maar ze plast en poept zoveel dat er weinig gewicht overblijft.....!

Gr. Heleen

PS Iedereen die nog aan het wachten is: Veel succes!!!

Geplaatst

Heleeeeen van harte met jullie meisje Thirza!!!!

En wat super om zo'n mooi bevallingsverhaal te lezen.

Daar teken ik voor!!! hahahaha.

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan. Echt super!!!!!

Geniet er lekker van meis.

Lfs Niek

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met jullie meisje!!! Ongelooflijk, wat een verhaal!! Dus dát is de truc; gewoon niet tegenop zien? ;-) Echt fijn dat ze er is, en jij er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen! Nu lekker genieten........

Ik ben er nu toch wel totally klaar mee! Dat wachten vind ik 10x niks.. nergens zin in; lezen oid wil niet meer, ben wat futloos maar tegelijkertijd verveel ik me ook. Tis trouwens in m'n buik nu rustiger dan gisteravond. :-(

Ik moet morgen voor controle naar gyn, en als er al iets actie te zien is gaan ze ws donderdag of vrijdag inleiden.. dit omdat m'n vriendinnetje die er bij zal zijn maandag de 16e geopereerd wordt. Zij zou er dan bij standaard inleid-datum van 41 wk niet bij kunnen zijn.. Nu komt natuurlijk m'n andere vriendinnetje uit Groningen ook, maar die moet van haar werk weg kunnen en een heel eind rijden.. (met Heleens verhaal in achterhoofd iets te spannend!) Dus stel dat er morgenmiddag iets gaande is gaan ze me een handje op weg helpen.. (tja, zei de gyn, als een partner weg had gemoeten naar bv Afghanistan passen ze ook de datum wat aan.. toch schattig van ze in dit geval)

Even een onnozele vraag: waarom zet niet iedereen de naam van haar kleine hier/op internet? Niemand van buitenaf weet toch een achternaam? Ik wil ook niet dat m'n kleine te googlen is, maar met alleen een voornaam kom je toch niet ver? Of zie ik iets over het hoofd?

Nou, ik ga slapen.. Benieuwd of Jeegeetje hier nog langswaait.... of?

truste!

Geplaatst

Heleen: Proficiat met de geboorte van jullie dochter Thirza!

Wat een genot jouw bevallingsverhaal. Het was wel je 2e dus kan me niet indenken dat wij met onze 1e zoiets geweldigs "makkelijks" meemaken.

Maar het is goed te horen dat het mogelijk is.

Je kunt nu dubbel zo genieten als je zelf er beter aan toe bent denk ik. Super!

Goh nanne wat geweldig dat ze jouw inleidingdata aanpassen aan je vriendin, echt lief van die artsen. Hoop toch dat het nog spontaan gebeurt deze week.

Heb laatst ook heel verhaal hier ergens gelezen over babynaam hier niet vermelden omdat je het kon googelen. Ik heb geprobeerd met een aantal babynamen van hier maar ik kwam toch echt niet op dit forum terecht, ook niet met mijn naam louke. Dus weet ook niet precies hoe dat zit.

Ben benieuwd wie de volgende is; Colle of Nanne of toch gewoon Moortje?

Ik blijf ervan uitgaan dat ik de laatste ben.

Geplaatst

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

15 juli 2010 Pieneke van zoon en dochter

28 juli 2010 Iza van dochter Leia Jolie

30 juli 2010 Amber van zoon Stijn

06 augustus 2010 Heleen van dochter Thirza

Geplaatst
V

Even een onnozele vraag: waarom zet niet iedereen de naam van haar kleine hier/op internet? Niemand van buitenaf weet toch een achternaam? Ik wil ook niet dat m'n kleine te googlen is, maar met alleen een voornaam kom je toch niet ver? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik had er eerder ook nooit over nagedacht en met alleen een voornaam kom je er inderdaad waarschijnlijk niet maar mogelijk met een (bijzondere) dubbele naam wel?? Daarom heb ik uiteindelijk toch alleen zijn eerste naam hier vermeld.

Nic

Geplaatst

Heleen, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! wat een super bevalling, daar teken ik ook voor haha!

Hier nog steeds rustig, ben het ook zat hoor, maar ja wat doe je eraan, WACHTEN!!! haha

Ik zou de naam ook bekend maken hoor, mij interreseert dat helemaal niet haha.....

Maar goed, ik ga mijn vriendje maar ff bellen, gaan we ook zo'n vrijpartij inlassen haha!!!

x Yvon

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier alles nog rustig (Hatseflats zelf ook)

Vandaag bij de verloskundige geweest en we zijn weer goedgekeurd.

a.s donderdag (bij 41 weken en 1 dag) heb ik een stripafspraak (als het dan nog nodig is)

Lijkt me best eng en pijnlijk.

Lfs Niek

Geplaatst

:waiting: HATSEFLATS :waiting:

We wachten op je !!!! Kom er maar uit, het mag !!! Laat je maar zien aan de wereld. Je bent zo welkom kleintje.

Morgen de uitgerekende datum van Nanne. Hoe was het vandaag bij de controle?

Misschien Jeegeetje dan die nu wel bezig is ????

Ik mag morgen op controle. Zo benieuwd naar hoe het hoofdje nu ligt (vorige keer sterrekijker) en hoe zwaar ze haar nu schatten. En ook heel benieuwd of ze al ingedaald is want heb het idee dat buik ietsje lager zit.

Eindelijk dan eindelijk hebben wij een afspraak gemaakt bij de notaris om nog snel een testament en eventueel samenlevingscontract te regelen. Mooi op tijd he? :-( , tja , normaal ben ik niet zo langzaam in die belangrijke dingen, maarja. We kunnen nu vrijdag de 13e terecht. Nu maar hopen dat babylief niet al eerder komt en nog niets geregeld is. En aan de andere kant als ze wel komt is ze ook heel welkom en dan helaas pindakaas dan maar wat later regelen. Ik vind vrijdag de 13e namelijk wel een leuke datum om te bevallen, dat heeft wel iets hihi.

Geplaatst

Zo, daar was ik... eh wij..

vanmiddag bij gyn geweest; bij inwendig onderzoek bleek dat ik 1 cm ontsluiting heb, waardoor ze me kon strippen... :sad1: Ik word aanstaande donderdag ingeleid! Kon kiezen tussen donderdag of vrijdag, dus dan maar donderdag... ben ik er vrijdag al van af, en de 13e.. ik weet 't niet.

Wou net uitgebreid gaan vertellen wat ik van het strippen vond, maar gezien bericht van Colle stel ik dat maar uit.. ;-) En na donderdag is dat vást niet 't ergste!!

Er was dus al wel sprake van 1 á 2 cm ontsluiting, maar ook nog een baarmoedermond, dus weinig verweking.. Komt vanzelf, ben toch blij met die eerste cm! Wie weet hoe dat donderdag is?!

En het kan ook gewoon nog eerder komen; mijn eigen theorie is dat het altijd 2 dagen voor het inleiden komt, zo bleek steeds bij mijn vriendinnetjes.. dus dan komt ze alsnog morgen!

Heb wel sinds het overeind komen uit de stoel last van m'n rug, dus vrees in de verte de rugweeen.. heb er ws niet genoeg ontspannen gelegen, en er gebeurt nu natuurlijk van alles wb harde buiken en wat kramperig. Hoort er bij...

Nou, succes iedereen; met wachten, puffen of persen!!!

lfs Nanne

Geplaatst

Lieve allemaal,

Heleen, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Nee, ben niet bezig hoor. Heb vandaag lekker een dagje gevaren en vanavond visite gehad dus druk bezig geweest. Vanmorgen werd ik wel een beetje met een vreemd gevoel in mijn buik wakker, maar na een douche en toiletbezoek werd alles weer rustig. Merk wel dat het knullletje 's morgens minder beweegt, maar vooral 's avonds van zich laat horen. Ik heb ook in mijn hoofd zitten dat de kleine 's nachts geboren gaat worden, maar ik kan er gigantisch naast zitten natuurlijk!!

Louke, jij veel succes morgen! Hoop dat ze nog verder is ingedaald.

Colle, jij veel succes donderdag

Nanne, jij zet dus in op morgen, in dat geval wens ik je een onrustige nacht hahahaha. You go girl!

Welterusten

Liefs

Jolanda

Geplaatst

Vooralsnog klopt mijn eigen schema: volgens mij is het begonnen......... met heftige rugweeen helaas... vriendinntje komt nu deze kant op, zijn ongeveer om de 8 min. Verlies wat bloed (vh strippen?) en veel slijm.... zal wel echt zijn nu!?

Maar stiekem toch nog twijfelen, he?! Terwijl ik een pijnscheut in rug al weg moet puffen... klotezooi in rug, hoopte zó dat ik dat niet zou hebben...

maar goed, we'll see, hopelijk gauw goed bericht, nu onder douche...

liefs van hier..

Geplaatst

@ Nanne: Spannend!!!!!!

Zou je nu nog bezig zijn of zal je al bevallen zijn? Hopelijk hoefde je niet te lang te wachten op je vriendin en heeft de warme douche je goed gedaan.

Rugweeën verschikkelijk...hopelijk hielp masseren/tegendruk geven je wat.

Maaruh...ben wel benieuwd wat je van het strippen vond hoor. Ook van andere dames die ooit al eens gestript zijn.

Ik weet dat het geen pretje is en lees dan toch liever wat ik kan verwachten dan dat ik het plaatje zelf in moet vullen (die er bij mij altijd dramatisch uitzien)

Hier ben ik opgestaan vanmorgen met wat zeurende pijntjes in onderrug en bovenbenen. Hatsie is duidelijk de laatste 2 a 3 dagen wat rustiger. Savonds word hij dan wat actiever. Ik hoop zo dat het hele strippen niet nodig blijkt te zijn. En mocht ik gestript worden dan hoop ik dat de weeën net zo snel komen als van Nanne, zodat een 2e keer strippen niet nodig is.

Vriendlief moet vandaag van 14.30 tot 23.00 werken en dan heeft hij gelukkig 3 hele weken vakantie.

Hoe gaat het met de rest van de meiden hier???

Ooooooh ben zo benieuwd naar Nannnnnnneeeee!!!!!

Lfs Niek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden