Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kom net terug van de gynaecoloog. Ik ben weer voor een week goedgekeurd. Ze hebben nog eens de ligging van ons babylief bekeken en het ligt nog steeds lekker verkeerd.

We hebben uitgebreid dingetjes over de bevalling besproken en ze hebben me beloofd laagdrempelig te zijn met keizersnede dus dat we het eerst zo gaan proberen en kijken hoever we komen, maar dat ze niet alles erop los gaan gooien om het te koste van alles eruit te krijgen maar echt goed te kijken wat het beste is op dat moment om het tot een goed einde te brengen.

Dus ze hebben me beloofd om niet en knippen en vaccuumpomp en dan alsnog keizersnede. Dus alleen knippen en vaccuum als het ook echt dan gaat lukken.

En nu maar vertrouwen hebben .... hoop dat ze zich snel aandient, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze het wel lekker vindt bij mama in de buik en nog wel eventjes gaat wachten.

Ben benieuwd hoe het bij Moortje is gegaan afgelopen dagen. Daar zal toch ook wel wat geboren zijn :-)

en Jeegeetje; jij nog op controle geweest en plannen gemaakt?

Ik ga nu lekker naar bed, mijn slaap inhalen wat ik snachts niet voor elkaar krijg.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Net zoals Nanne is die wolk hier ook aanwezig. Maandag 16 augustus om 16.55 is onze zoon Maikel geboren!!!

We moesten die dag om 7 uur in het ziekenhuis zijn, aan het infuus, weeenopwekkers gekregen, gebeurde niks.. ophogen die dosis, nou om 12.00 uur zat ik nog in mijn boekje te bladeren..... dus die dosis nog omhoog, en dat heb ik geweten, lekkere rugweeen....(Nanne, die had jij toch ook?) en om 2 uur had ik al 7 cm ontsluiting, ( normaal een cm per uur) dus het waren echt heftige weeen. Infuus eruit getrokken, ecg, en weeen meters, niks was meer veilig haha.... Ik kon niet meer zitten, staan, dat was echt heftig. Om 16.00 uur volledige ontsluiting, dus persen...dat is dan echt een verademing....en een klein uurtje later was ons menneke er!!

En echt het is zo'n schatje, ben helemaal verliefd!! Hij weegt 3445 gram.

Nanne, jij ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter Noortje!!

En Louke, ik leef met je mee, het komt goed meid!!

x Yvon

Geplaatst

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

15 juli 2010 Pieneke van zoon en dochter

28 juli 2010 Iza van dochter Leia Jolie

30 juli 2010 Amber van zoon Stijn

06 augustus 2010 Heleen van dochter Thirza

10 augustus 2010 Nanne van dochter Noortje

12 augustus 2010 Colle van zoon

16 augustus 2010 Moortje van zoon Maikel

Geplaatst

Moortje; proficiat met de geboorte van jullie zoon Maikel !!

Klinkt als zeer heftige weeën maar wel lekker vlot gegaan geloof ik.

Nu lekker genieten als gezinnetje.

Voel je je goed? Geef je borstvoeding, zoja hoe gaat het?

Ben je al veel vocht kwijt? en heb je weer mooie poezelige voetjes en handjes?

Wat een vragen hihi.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan eindelijk.

Sorry voor het lange wachten.

Ik heb al eerder een poging gedaan om hier mijn verhaal neer te zetten. Ik was al een heel eind met typen toen ik toch behoorlijk pijn aan mijn onderkantje kreeg dus even een pauze in had gelast. Mijn vriend heeft toen de pc uit gezet omdat ik moest slapen van hem (het was al laat) hahaha. WEG VERHAAL!!!

Heb toen geen puf meer gevonden om opnieuw te beginnen.

Ik wil graag mijn hele bevallingsverhaal hier met jullie delen. Ik heb namelijk een heel partusverslag (bevallingsverslag) incl. alle tijden etc.

Als Louke en Jeegeetje het goed vinden dat ik het hier neerzet dan zal ik dat doen. Als ze liever willen dat ik daar mee wacht tot hun bevallen zijn dan heb ik daar begrip voor. Het is al spannend zat en misschien zitten ze niet te wachten op nog spannendere bevallingsverhalen.

Dus Louke en Jeegeetje...het is aan jullie. (met alle begrip!!!!)

Hier dus voor nu even een kort verslagje zonder enge dingen.

12 augustus om 09.44 ben ik in het ziekenhuis bevallen van een gezond en heel mooi zoontje. Zijn naam is KIAN. (voor ons is het blijft het ook wel een beetje onze Hatseflats :) )

Kian woog bij zijn geboorte 3565 gram en is 50 cm lang.

Om 03.00 werd ik wakker en braken ineens mijn vliezen. Als snel kreeg ik rug, buik en been weeën...dus van slapen kwam het niet meer. En dat terwijl we pas om 00.30 naar bed gingen.

Ik wilde eigenlijk thuis bevallen, dit had ook gekund maar ik wou toch al heel snel toen de verloskundige kwam naar het ziekenhuis.

Ik heb dus voor de eerste best een snelle bevalling gehad.

De rest volgt nog in het bevallingsverslag die de verloskundige en verpleegkundige geschreven hebben.

Kian zit inmiddels al weer boven zijn geboorte gewicht (binnen 5 dagen al)

Het gaat zooooo ontzettend goed hier. We zijn wel moe maar thats it!!!

Wel wat last van mijn onderkantje, maar met paracetamol en op tijd rusten is dat goed te doen.

Kian drinkt SUPER!!!! Mijn borsten doen het dan ook wel errug goed. Als ik de ene borst geef dan begint de ander al flink te lekken. Als ik Kian alleen al bij me heb liggen dan voel ik dat mijn borsten al toeschieten...enige nadeel is dan dat ik, Kian en of het bed al vrij snel doorweekt zijn hahaha. Zelfs de zoogkompressen kunnen het dan niet aan.

In 10 jaar heeft de kraamverzorgende nog niet eerder meegemaakt dat het zo goed gaat allemaal. Ik ben daarom ook super trots.

Vandaag was de kraamverzorgende voor het laatst...wat jammer zeg!!

Het is zo'n leuk mens en ze heeft me zo goed begeleid met het geven van borstvoeding. In mijn kraamweek kregen we zelfs kijkers voor ons huis...dit hebben we mede dankzij haar toch gewoon door laten gaan. Ik lag gewoon in bed dus ze konden het hele huis door en toch ook nog even snel in de slaapkamer kijken. Ze heeft het hele huis van boven tot onder gesopt zodat alles er spik en span uitzag.

Vanuit onze slaapkamer kunnen we de flat zien waar ze woont, hier vlak om de hoek. Ik kende haar nog van de korte periode dat ik zelf in de kraam heb gewerkt. (goed kende ik haar niet echt)

Ze heeft ons echt een super kraamweek gegeven om nooit te vergeten.

Ik mag haar altijd bellen, mailen of langskomen. Als het niet ging met de borstvoeding dan mocht ik haar zelfs savonds of snachts bellen zodat ze langs zou komen om te helpen. Dat deed ze liever dan dat ze me sochtends gestrest en met kappotte tepels aan zou treffen.

Gelukkig is dat allemaal niet nodig geweest.

Nu heeft ze aangeboden dat als we ooit verlegen zitten met oppas dat ze graag op onze Kian wil passen. En ze heeft gevraagt of we af en toe eens met hem op bezoek willen komen.

De weegschaal mogen we nog een paar dagen van haar lenen, ze is nu 3 dagen vrij.

Als ik het over haar heb dan schiet ik al vol....mede dankzij de hormonen. Ik ga haar zo missen...maar ik weet ook dat er nu weer een nieuwe spannende en leuke periode gaat aanbreken met z'n drietjes..ook al vind ik het spannend en ook wel een beetje een eng idee dat ze morgenvroeg hier niet meer naar binnen loopt en dat we het nu helemaal zelf moeten doen.

Het zal vast wel goedkomen.

We hebben haar een mooi afscheidscadeau gegeven...dat had ze zeker verdiend!!!

Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een kraamverzorgende...ik zag er zelfs tegenop toen ik zwanger was.

Mijn vriend is helemaal in de wolken, hij doet het zooo ontzettend goed. Hij heeft nog meer luiers verschoont dan ik en weet echt van aanpakken.

We vormen een super sterk en goed team samen.

Hij verschoont terwijl ik me alvast instaleer om te gaan voeden. Hij neemt Kian van me over voor een boertje en geeft hem weer aan als hij weer wil drinken. Hopelijk blijft het allemaal zo goed gaan als dat het nu gaat.

Ik zal snel een foto plaatsen van ons kleine kaboutertje...want echt hij ziet er ook echt uit als een kaboutertje, alleen zijn baardje mist nog.

Kian heeft ook al zijn hielprikje gehad....zooooo zeilig!!! Ik kon het nog net drooghouden.

Louke en Jeegeetje: TOI TOI TOI!!!!

Nanne en Moortje: VAN HARTE! ik kan maar één ding zeggen: GENIET GENIET EN GENIET (dat zijn er inmiddels 3)

Ik hoop dat we met zijn allen lekker contact blijven houden want ik vind het echt geweldig. Als iedereen bevallen is dan moeten we maar een nieuw topic aanmaken en daar gezellig verder kletsen over onze schatjes...met hopelijk ook een hele hoop foto's.

Als de dames van juli het ook leuk vinden dan kunnen we wel een juli/augustus topic aanmaken aangezien sommige in juli al zijn bevallen en sommige in augustus. En natuurlijk hoort Chantal met Tygo ook gewoon bij ons!

Nou dames, tot snel. Mijn kraamweek zit erop dus ik zal weer wat vaker online zijn.

Heel veel liefs,

Colle

ps: 12 augustus om 03.00 braken mijn vliezen. 11 augustus in middag heb ik een ananas verslonden. De volgende dag zou ik namelijk gestript worden en daar zag ik tegenop. Ik dacht dus...nou laat ik het dan maar proberen want heel veel mensen hadden het over die stomme ananas hihi.

Toeval of niet...Louke, Jeegeetje en andere die nog bevallen moeten. Het is het proberen waard. Het hart van de ananas heb ik niet opgegeten maar wel op gekouwd en leeggezogen.

De volgende dag om 09.45 zou ik gestript worden en uiteindelijk is op die dag om 09.44 ons zoontje geboren...toevallig en grappig he. :)

Geplaatst

Colle,

Van harte gefeliciteerd met Kian, fijn dat alles zo goed gaat! Nu lekker genieten van je heerlijke ventje.

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Colle; nogmaals proficiat met jullie zoon Kian !

Fijn wat van je te horen en wat een positief verhaal over je kraamtijd. Heerlijk meid dat het zo goed is gegaan allemaal.

Je bevallingsverhaal mag je gewoon neerknallen hoor. Bij iedereen gaat het anders dus zal er geen "last" van hebben. Jeegeetje is morgen 42 weken dus daar hebben ze vast wel wat actie ondernomen dus wie weet is zij vandaag ofzo wel bevallen :-)

Heerlijk jullie verhalen allemaal over jullie baby's. Dan krijg ik er echt zin in. Zeg ook elke dag tegen mijn buik: kom dan ! maar ik denk dat ik nog wel een weekje in de wacht wordt gezet, de natuur dwingt zich niet. Ben wel nu bachbloesems aan het nemen om rustiger van binnen te worden, dat ik de controle kan loslaten en minder pieker. Was even vergeten dat ik natuurlijk door mijn studie alles in huis heb, doe er dan ook iets mee !!! Achja beter laat dan nooit hihi.

Natuurlijk horen wel allemaal bij elkaar : chantal, de juli en augustus bevallingen. Wie weet word ik wel een september bevalling.

dus samen een topic openen: goed plan !

Geniet nog allemaal, geniet ik nog van de rust hahahaha.

Geplaatst

Moortje, hij is er! Van harte gefeliciteerd met Maikel! Genieten vrouw!! Dikke knuffel ben benieuwd naar foto's enzo!

Louke en Jeegeetje, meiden! Nog even volhouden!! Jullie zijn er bijna..

Colle, lieve Colle! Wat fijn dat het zo heerlijk gaat allemaal! Valt nog wel even tegen he, de last van je onderkant de eerste dagen ;) haha, had ik me op verkeken! Inmiddels nergens meer last van :) ik rammel zelfs alweer, vandaag precies 3 weken na dato! Hoe erg is dat?

Ik ben wel heel erg benieuwd naar je hele verhaal, kun je hem eventueel in PM zetten? Of op de mail?

Ik merk dat alles hier weer wat makkelijker loopt en ik weer wat meer tijd heb voor internet als Leia slaapt (zelfs mijn huishouden loopt gewoon op rolletjes, we hebben zelfs al sort of een ritme! Bizar!!) de weegschaal zei vanmorgen dat ik nog 'maar' 7 kilo van startgewicht afzit, dat was 2,5 week geleden nog 12 :-o lang leve borstvoeding!

Leia kwam eerst niet lekker aan door het ge-emmer met de borstvoeding de eerste week (ze was ruim 300 gram afgevallen) en ineens hebben we de smaak te pakken, afgelopen maandag zat ze boven geboortegewicht.. In nog geen 5 dagen 250 gram aangekomen!

Geplaatst

Colle; ik lees nu dat er nog wat onder je liefs staat namelijk over die ananas. Weet je dat dat stofje juist in het hart van de ananas zit! Maar als ik in de winkel kom zal ik een ananas halen en het proberen. Net zoals mijn moeder thee voor me heeft gekocht, maar die durf ik niet zo goed te proberen omdat ik niet zo'n zin heb in heftige buikkrampen want volgens mij is het gewoon ontlasting-thee, en ik heb daar niet zo'n problemen mee dus dat gaat echt krampen. Misschien morgenvroeg proberen.

Geplaatst

Mooie naam hoor Colle... in het topic dat Pleun in het 'geboren' subforum heeft gezet staat er dus gewoon 'zoon'... hihihi.. we waren allemaal zoooo benieuwd...

Nogmaals van harte!

Geplaatst

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

15 juli 2010 Pieneke van zoon en dochter

28 juli 2010 Iza van dochter Leia Jolie

30 juli 2010 Amber van zoon Stijn

06 augustus 2010 Heleen van dochter Thirza

10 augustus 2010 Nanne van dochter Noortje

12 augustus 2010 Colle van zoon Kian

16 augustus 2010 Moortje van zoon Maikel

Geplaatst

Colle,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Kian!!!

Geniet ervan!!

Hier gaat ook alles goed, eet goed, huilt goed, poept en plast goed, nou wat willen we nog meer haha

Hij krijgt flesvoeding, omdat mijn tepels niet je van het zijn om het maar even zo te noemen.....en nou weet ik zeker dat ie genoeg binnen krijgt....

Ik zal manlief straks ff vragen of ie een foto wil plaatsen, ik ben daar heel slecht in haha, en moet volgens mijn mijn ticker nog aanpassen, maar ook dat doe ik straks, ga ff slaapje doen haha.

x Yvon

Geplaatst

hoi Dames,

als het goed is is mijn ticker nu ook weg, want Maikel is er al, hihi

en hierbij ook nog ff twee foto'tjes van onze kanjer !!

gr. Yvon

Foto-7CQK3YJY-D.jpg

Foto-7IOILGBO-D.jpg

Geplaatst

Voor het eerst onder de douche met mama:

Foto-M3IP7FQ4-D.jpg

Hoi

Foto-MLAOHX6Q-D.jpg

Kian

Foto-DVYV3766-D.jpg

Kian = tegen zinloos geweld

Foto-QMIRUNX6-D.jpg

Ohhhhh

Foto-NDDIQ8WO-D.jpg

Geplaatst

Wat een heerlijke foto´s Yvon en Niek.... ow, ik kan nie wachten tot december... ik wil ook!!!!!

Geplaatst

Hey Yvon:

Wat een kanjer van een zoon heb je.

We zitten gewoon tegelijk foto's te posten van onze schatjes :)

Lekker genieten van jullie Maikel.

Lfs Niek

Geplaatst

Wat een prachtig mannetje colle!!!!

Zeer zeker trots op zijn:D

Moortje jullie ook maikel is een pracht mannetje!!

Geplaatst

ha Colle,

die van jou mag er ook zijn hoor, haha

wat een kanjers zijn het, he !!

Iza ... en welke jongen mag jouw dochter over 18 jaar komen op halen ;-)

Geplaatst

Wauw meiden wat hebben jullie toch een prachtige kindjes op deze wereld gezet!

Ook ik kan al bijna niet meer wachten tot de onze er is hihhi nog een paar maandjes en dan is het hier ook zo ver.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden