Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Trudy, wat een geweldig mannetje! Echt een schatje!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

nou eindelijk kan ik even de kracht verzamelen om jullie een idee van mijn bevalling te geven. Dinsdagochtend al om 07.15 in het ziekenhuis aangekomen, en om 08.30 begonnen met de inleidinggel. Na een uurtje had ik 1 cm ontsluiting, dus 4 uur later weer de 2e dossis inleidingsgel en toen liep het vast. 'S avonds om 21.00 had ik maar 2 cm dus was erg teleurgesteld. Ik mocht gaan slapen, wat dus helemaal niet lukt en de volgende ochtend zouden we verder gaan. Nou geen oog dicht gedaan natuurlijk maar om 08.30 had ik 3 cm ontsluiting. Toen hebben ze mn vruchtwater gebroken en bleek de kleine in het vruchtwater gepoept te hebben. Toen na 3 uur had ik 5 cm, en kreeg ik weeëopwekker via infuus. Toen werd het wel echt heftig. Binnen een uur had ik 7 cm en kort daarna kreeg ik al persdrang. Maar moest blijven wegpuffenb tot de volledige ontsluiting. En dan het verlossende woord PERSEN. Dat is een opluchting als dat mag. En na 25 minuten persen werd hij dan eindelijk om 17.45 geboren. Het was een hele hele lange bevalling en ik ben wel geknipt maar het was het zeker waard. Mijn mooie mannetje is lekker tevreden. Ik heb het nog wel moeilijk omdat ik heel veel bloed ben verloren, ook tijdens de nacht na de bevalling. Maar langzamerhand wordt het beter moet je maar denken maar ik heb een hele mooie jongen !!!!!!!!

Geplaatst

Goedemorgen,

dat is zeker een hele bevalling geweest, letterlijk en figuurlijk. Ben het even kwijt of je nog in het ziekenhuis bent of alweer thuis. Doe het in ieder geval rustig aan (zei ik dan, mevrouw ongeduld;))

Genieten van jullie prachtige zoon kost in ieder geval geen enkele moeite. laat de andere dingen maar aan anderen over.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Trudy wat een prachtig mannetje!! Wel een heftige bevalling maar gelukkig zo de moeite waard geweest, nu hopen dat je snel weer op kracht komt en ondertussen lekker genieten en tutten met Michiel.

Geplaatst

Trudy, klinkt heftig allemaal meissie!

Maar als ik zo eens de foto's op hyves bekijk is er een wereld wondertje voor teruggekomen...

Ziet er heerlijk uit!

xxxx

Geplaatst

Nou meiden, mijn mannetje doet het prima en is al op zijn geboortegewicht. Het is geweldig om mama te zijn ondanks dat mijn slaapuren niet zo veel zijn maar dat komt wel weer, hahah.

Foto-PXVWHODF-D.jpg

Geplaatst

Wat is het toch heerlijk om met dit weer lekker thuis op de bank te hangen met mn kleintje in mn armen. Echt waar, het is nog mooier dan ieder beweerd.

Geplaatst

Hey Trudy,

Wat fijn om te lezen dat het moederschap je goed bevalt, heerlijk om even op de bank te zitten en niets anders te hoeven doen dan te knuffelen en te genieten :-)

Liefs Dani.

Geplaatst

Ik las het ook op hyves.... ben benieuwd hoe het met jullie gaat! Sterkte!

Geplaatst

Ik hoop dat alles goed gaat met jouw manneke, heel veel beterschap voor hem!

Liefs Dani

Geplaatst

Nou we zijn thuis. Gister einde van de dag mochten we naar huis. Ze weten nog niet wat het is geweest maar gelukkig geen mexicaanse griep waar ze aan dachten.

Voor het uitgebreide verhaal kun je mn blog op hyves lezen, ga nu lekker slapen ben kapot na die nachten in het ziekenhuis, En vancht natuurlijk ook geen oog dicht gedaan want was veel te bang dat er iets met hem zou zijn en dat ik hem niet hoorde, onzin natuurlijk maar ja.

Geplaatst

Wat fijn, gewoon lekker thuis! Gelukkig dat dit achter de rug, nu lekker saampjes bijkomen. Geef jouw manneke maar een lekkere dikke knuffel van ons en vertel hem er maar bij dat hij zijn mama niet meer zo mag laten schrikken ;-)

Liefs Dani

Geplaatst

Trudy, wat fijn voor jullie dat Michiel weer lekker thuis is.Wat was er nu aan de hand?

Liefs,Jane

Geplaatst

Trudy, gelukkig zijn jullie lekker thuis met de feestdagen. Weten ze wat het was of is dat niet duidelijk geworden.

Geniet lekker van je kleine man en rust lekker uit. En maar lekkee veel knuffelen met hem.

Dikke knuf van ons.

Geplaatst

Hij was dinsdagavond ineens niet lekker, slap en sloom en had 38,8 koorts. Wij naar de huisartsenpost en die besloot na een kort onderzoek dat hij hem doorstuurde naar een kinderarts in het ziekenhuis om bijna 7 uur 's avonds. Daar aangekomen heel wat onderzoeken en vervelende testen. Ze hebben hem in beide handjes, linkerarmpje, linkervoetje en 4x in de hakjes geprikt voor bloed. Hij is bont en blauw.

Ze dachten vrij snel aan mexicaanse griep, ik schrok me dood. Maar toen uiteindelijk alle testuitslagen binnen waren wisten we nog niets. Geen mex.griep, geen rs virus, geen ontstekingen. Waarschijnlijk heeft hij wel één of ander virus maar welke weten ze niet. Gewoon een kwestie van uitzieken nu.

De koorts is nu onder controle, en het gaat iedere dag weer beter. Alleen hebben we nu wel wat problemen met zn voeding. Drinkt geen hele flesjes meer leeg , en komt dan weer eerder omdat hij nog honger heeft, maar valt dan toch halfverwege weer in slaap. En hij huilt veel meer. Van een heel tevreden mannetje is hij nu veranderd in een huilertje, dus hij is echt nog niet zichzelf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden