Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu hebben wij zojuist te horen gekregen dat mijn vriend's sperma voorlopig ingevroren moet worden ivm het starten van een zeer agressieve medicatie voor een oogaandoening.

Wie heeft ervaring met het invriezen van sperma?

Hoe gaat het in z'n werk?

Evt. resultaten met ingevroren sperma?

Posted

Hoi Chablis,

Mijn man is 10 jaar geleden gesteriliseerd en de uroloog heeft zijn werk toen zeer goed uitgevoerd, kortom een hersteloperatie hadden wij niet zoveel vertrouwen in. Mijn man heeft een PESA ondergaan en zijn zaad is ingevroren.

Het zaad was goed bij het ontdooien en tot nu toe hebben we een hoog bevruchtingspercentage van de eitjes.. het zaad is dus goed.

Je hoort trouwens weinig verhalen waarbij het zaad achteruit is gegaan na invriezen.

Ik wens jullie heel veel sterkte!!

Groetjes Nathalie

Posted

He Chablis, jullie teffen het wel met eerst koorst bij jou en nu een oogding bij je man.

Volgens mij is invriezen een techniek die prima beheerst wordt hoor!

Veel sterkte ermee. Grtjs, -M

Posted

hallo,

hier een suc6 verhaal bij het invriezen.. ik ben 29 november bevallen van een gezonde zoon.

Mijn man zijn zaad is ingevroren in 2005. ze doen 2x een controle en dan vriezen ze het in rietjes in.

het gaat eigenlijk hetzelfde als bij verse sperma alleen de man hoeft dan niet persee aanwezig te zijn (om sperma te produceren).

wij hebben 3 volledige icsi pogingen gedaan en de laatste poging werd een suc6verhaal en die ligt nu heerlijk te slapen in de box.

Hoop dat het bij jullie ook zo goed mag gaan.

liefs

Desiree

Posted

He Chablis,

Bij ons is het zaad van mijn vriend ook ingevoren afgelopen november. voordat mijn vriend meerdere donaties mocht doen, werd 1 spermaproductie ingevoren en de volgende dag ontdooit. Ze kwamen er weer goed uit, wel een aantal die het niet gehaald hadden maar verder geen probleem volgens de arts. Daarna heeft hij nog meer mogen doneren.

Resultaat hebben wij nog niet helaas, kan ik je hopelijk volgend jaar meer over vertellen!

Succes!!

Posted
He Chablis, jullie teffen het wel met eerst koorst bij jou en nu een oogding bij je man.

Volgens mij is invriezen een techniek die prima beheerst wordt hoor!

Veel sterkte ermee. Grtjs, -M

Oh de koorts bij mij vond ik helemaal niet erg. Sterker nog! Ik was er blij mee, want ik wilde nog geen terugplaatsing :icon_pirat: Naar mijn mening hebben de hormonen toch invloed op mijn baarmoederslijmvlies waardoor het dan (nog) dunner is dan normaal. En de problemen met mijn vriend's oog....dat speelt helaas al 3 jaar. Alleen kunnen ze nog steeds niet echt ontdekken waar het vandaan komt (uniek geval in NL). Echter, in zijn ene oog is het sinds september verergert waardoor het zicht veel minder is geworden en ze WEER allerlei andere onderzoeken hebben gedaan en waaruit o.a. naar voren is gekomen dat hij een infectie heeft. Op dit moment wordt dat met prednison behandelt, maar hij moet dus zeer binnenkort (zodra het sperma is ingevroren) met andere medicatie beginnen. En dat heeft dus invloed op zijn sperma.

Posted

nou meid, zo te lezen hier kan het niet echt kwaad, gelukkig voor jullie!

maar wist niet dat door de hormonen ook je slijm dunner kan worden.

wij starten nu eerst zonder hormonen, gelukkig dan maar, want mijn slijmvlies is ook dun.

maare, jullie hadden toch ook nog cryo's ingevroren hé?

kunnen ze daar wel nog wat mee?

Posted

Dat het slijmvlies dunner wordt is mijn eigen conclusie. De artsen zeggen dat dat wel meevalt en dat dat niet door de spuiten komt, maar gezien de metingen die steeds gedaan is is het duidelijk dat dat bij mij wel degelijk het geval is.

Ja, sowieso zullen we eerst de cryo-behandelingen moeten doen voordat het ingevroren sperma uberhaupt gebruikt gaat worden. Dus we kunnen nog wel even uit de voeten.

Posted

Hey hoi!

Nou, mijn man heeft zo'n 15 jaar geleden sperma in laten vriezen. Ook omdat hij is gesterriliseerd vanwege medicatiegebruik (hij heeft MS).

Wij hebben ruim 5 jaar geleden een iui poging gedaan. Toen bleek dat de kwaliteit van het sperma toch terug was gelopen, en zo dat een nieuwe iui poging geen zin zou hebben. Ze waren er zelf ook verbaasd over dat de kwaliteit teruggelopen was en hadden er ook geen verklaring voor.

Het is uiteindelijk dus bij ons uitgelopen op ICSI, en bij de eerste poging ben ik zwanger geraakt. Onze mooie dochter is al weer 10 maanden!

Groetjessssssssssssss

Posted

Hi Chablis,

Ook mijn man heeft in september 2006 sperma laten invriezen ivm medicijngebruik. Bij het AMC in Amsterdam. Hij heeft 3 ladingen ingeleverd nadat de kwaliteit was bepaald. De kwaliteit was goed en volgens hn was er ook voldoende sperma.

Na sept 2008 hebben wij 3 iui pogingen gedaan, al bleek bij de eerste poging al dat de kwaliteit van het ontdooide sperma eigenlijk onvoldoende was voor iui. De kwaliteit bleek dus sterk minder geworden. Toen bleek ook dat er eigenlijk niet zo heel veel rietjes beschikbaar waren. Dat was een beoorlijke domper, helemaal omdat we daar toen niets meer aan konden doen. Het bleek dat er 45 rietjes beschikbaar waren waarvan er 15 net niet goed genoeg waren voor iui, 15 alleen voor ivf en 15 voor icsi. Voor een iui behandeling gebruiken ze 3 rietjes + 1 of 2 rietjes per keer om de kwaliteit te controleren. Voor ivf / icsi is het helemaal afhankelijk van de kwaliteit na het ontdooien.

In afwachting van de kijkoperatie bij mij is gekozen voor 3x iui poging (omdat wij samen al wel een kindje hebbem via een natuurlijke zwangerschap). Gezien de beperkte voorraad zijn we daarna overgestapt op IVF en ben ik van poging 1 zwanger geworden en 4 weken geleden bevallen van een gezonde zoon.

Mijn adviezen:

* lees het contract goed. Werkt het ziekenhuis in alle gevallen mee met ontdooien of wordt dat tzt bepaald?

* Vraag tussen de verschillende lozingen door om een kwaliteitscontrole

* Vraag per keer hoeveel rietjes er zijn ingevroren en hoeveel behandelingen daarmee gedaan kunnen worden

* informeer ook naar de kosten voor het invriezen en hoe lang ze het sperma max. invriezen

Heel veel succes met de behandeling!

Michelle

Posted
Werkt het ziekenhuis in alle gevallen mee met ontdooien of wordt dat tzt bepaald?

Hallo Michelle,

Wat bedoel je precies met `werkt het ziekenhuis in alle gevallen mee met ontdooien?"

En thx voor de adviezen! Dat zijn allemaal vragen waar we niet eens aan gedacht hebben. Die gaan we a.s. maandag dan mooi eens stellen :icon_bounce:

Posted

Hoi Chablis,

Ik heb in een ander topic ook al gereageerd over het invriezen. Wist niet dat dat voor jullie ook moest gaan gebeuren. Het nadeel ervan vind ik dat je dus wat meer afhankelijk bent van het ziekenhuis waar het ingevroren is. Als je wil overstappen is dat best lastig en in ons geval betekend dat dus dat we het zelf mee moeten nemen naar een ander ziekenhuis op de dag van de punctie. Ik heb wel eens gelezen dat de kwaliteit van het zaad iets minder wordt na verloop van tijd als het ingevroren is. Maar dat is volgens mij pas na een paar jaar en dat zal niet voor iedereen zo zijn. Het zal ook liggen aan de kwaliteit op het moment van invriezen, en die was bij mijn vriend al heel slecht. Toch hebben ze voor de 1e poging maar 2 rietjes hoeven ontdooien. Het zal voor hem misschien op de dag van de punctie prettiger zijn omdat hij dan niet het kamertje in hoeft en dan kan hij lekker bij jou blijven. Tenminste dat zag ik wel als voordeel. Succes in elk geval!

Posted

Bij mijn man hadden ze destijds 40 rietjes ingevroren. Bij de iui poging hebben ze er 4 gebruikt. Bij de ICSI 2.

Wij hebben ook in een ander ziekenhuis de ICSI gehad dan waar het sperma ligt opgeslagen. Wij hebben het sperma een dag voor de punctie mogen halen. Het heeft een nachtje bij ons overnacht.

Groetjessssssssssssssss