Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik zal me eerst iets over ons vertellen.

Mijn vriend (36) en ik (35) hebben elkaar na lange tijd via hyves terug gevonden. Vroeger zaten we bij alkaar in de klas op de lagere school, en speelden we zo nu en dan met elkaar in de buurt.

De eerste keer dat we elkaar weer terug zagen sloeg de vlam over. Eigenlijk zijn we vanaf die dag niet ver uit elkaars buurt geweest. In 2007 hadden we nog het idee dat als er een kindje zou komen dat het prima was, maar zo niet, ook goed. We gingen losjes om met het idee dat we een kindje wilden. In 2008 werdt het gevoel toch wel serieuzer, en gingen we ook serieuzer proberen.

Eind 2008 waren we de teleurstellingen van elke maand al meer dan genoeg, en hebben we een eerste stap naar de huisarts gemaakt. Hij wilde nog twee cyclussen afwachten. Zo gezegd zo gedaan... inmiddels hadden we ook samen een prachtig huis gekocht en hadden het druk in het huis. In maart 2009 een tweede stap richting de huisarts, die ons meteen doorstuurde naar het ziekenhuis voor een zaadonderzoek.

Azo�rmie, dat was een behoorlijke schok... het tweede zaadonderzoek wijst hetzelfde uit.

Na 3 maanden wachten op de uitslag van het DNA en chromosomenonderzoek zijn we er achter dat doormiddel van een fout in het DNA van mijn vriend de zaadaanmaak ernstig is verstoord. Dit betekent dat wij geen 50% kans hebben op zaad na een TESE, maar 25% kans. Dat was weer een schok...maar nu zie ik het als een kans... een kleine kans welliswaar, maar ook kleine kansen bestaan!

12 januari zal de TESE plaats vinden... het is heel spannend voor ons. Als er zaad wordt gevonden kan ik beginnen met het traject, ICSI.

Ik hoop hier te kunnen steunen en steun te vinden. Als er vragen zijn, stel die gerust...

Groetjes Leve

Guest Sannie66
Posted

Hallo Leve,

Wat een mooi, maar ook heftig verhaal zeg. Hoop echt voor jullie dat er zaad te vinden is en dat jullie ICSI doorgang kan vinden. Wellicht heb je het al gevonden, maar er is een topic inzake TESE.

In ieder geval welkom hier en heel erg veel suc6!

Groetjes,

Sandra

Posted

Hi Leve,

Welkom op dit prachtige forum, je zult er veel aan hebben. Ik wens je heel veel succes toe met alle stappen die jullie gaan zetten om te gaan voor een kindje!!!

Posted

Hallo Leve,

Wat fijn dat jullie elkaar weer hebben gevonden via Hyves en wat ontzettend balen dat jullie grote wens zo moeilijk ingevuld moet worden.

Ook wij hebben een TESE gehad en tegen alle verwachtingen in een positief resultaat gekregen. Wij zitten inmiddels al volop in het ICSI-TESE traject.

Het is af en toe best zwaar, maar vergeet niet waarvoor jullie het doen!

Er zijn op dit forum ook een aantal topics die echt over tese gaan. Hier vind je dan ook de meeste lotgenoten.

Heel veel succes met alles en als je vragen hebt, schroom niet om ze te stellen.

Posted

Hallo Leve

jeetje, ingrijpend hoor jullie verhaal, het bericht krijgen is al behoorlijk moeilijk en dan nog het nieuws dat de kans weer wat kleiner is.. maar meid, er is nog 25% kans, dat is gelukkig iets.

Je mag de hoop inderdaad niet verliezen!!

mag ik vragen waar de behandeling uitgevoerd gaat worden, in NL of het buitenland?

Ik denk dat je echt wel steunen hier kunt vinden, helaas zijn er heel wat lotgenoten...

Heel veel succes de 12de en uiteraard met het vervolg!!!

groetjes

Babeth

Posted

Hallo allemaal, dank je voor jullie reacties!

@Babeth, wij lopen in het UMCN. Ten eerste voor jou van harte gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe het gekomen is dat je een eenei� tweeling krijgt? Hebben ze dan tweezaadjes in een eitje ge�ecteerd? Tenminste...ik begreep dat je ook ICSI hebt gehad?

Groetjs Leve

Posted

Hai Leve

bedankt voor de felicitatie, nee hoor, geen 2 zaadcellen in 1 eicel maar 1 eicel is bevrucht en dat embryo is zich na de tp veel verder gaan doordelen.

Een twee-eiige ontstaat door bv. twee bevruchte eicellen die als 2 emmies worden teruggeplaatst of op natuurlijke wijze: bij een vrouw komen 2 rijpe eicellen vrij en deze worden ieders door een aparte zaadcel bevrucht.

Daarom waren wij extra verrast: alles t/m de terugplaatsing ging met een hoop kunst-en vliegwerk en uiteindelijk heeft de natuur ons nog weten te verrassen...

Leve, heel veel succes!!

groetjes

Babeth

• 4 weeks later...
Posted

Leve wat leuk om je hier ook tegen te komen.. we vertroefen samen ook op clubs! fijn om te lezen dat het goed was nu een weekje wachten!

knuffel

Posted

Hoi Eslief,

Ja, dacht laat ik me hier ook maar eens aanmelden :-)

Gisteren werden we nog gebeld door dr. D'Hauwers, of ze ons wel vertelt heeft over alcoholgebruik en roken! :-S Maar gelukkig rookt mijn vriend niet, en drinken, dat hebben we samen al vanaf oktober niet meer gedaan in het kader van de onderzoeken.. Is weer eens wat anders h�. een nuchter oud e nieuw! haha :-D

Volgende week om deze tijd weten we meer!

Groetjes Leve

Posted

Spannend meis!

Toch fijn dat ze nog even bellen.. hier ook gene druppel meer:) ik drink al niet maar manlief is gek op een drankje en dat wil wel als je in de horeca werkt:) maar hij heeft zich netjes gehouden:D

knuffel en ff aftellen! ik moet zo over 2 uurtjes naar de verpleging.. knijp hem behoorlijk

Posted

Lieve meis!

Ik vind het zo erg voor je dat er niks gevonden is..Ik zou zo graag iets zeggen wat je nu kan helpen of steunen maar er zijn gewoon geen woorden voor..Als ik iets voor je kan doen geef je maar een gil.

Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen na dit moeilijke nieuws..Ik denk aan jullie lieverd:(:cry2::crybaby2:

Posted

Hoi Eslief,

Dank je voor je lieve berichtje. Waar ik vooral moeite mee heb is dat het zo verschrikkelijk oneerlijk is.. Dat maakt me boos! Dat niemand er iets aan kan doen, maakt me machteloos! Dat het zo is..maakt me verdrietig..

We zullen het moeten accepteren. Ik vrees dat dat misschien nooit helemaal lukt, maar het moet een plekje krijgen. Mijn vriend en ik praten erover, dat is nu heel belangrijk denk ik.

Overmorgen hebben we een afspraak bij de gyneacoloog... Ik vraag me af wat we daar nu moeten bespreken, maar goed.

Het zal allemaal wel tijd nodig hebben... al heb ik het gevoel ook nog dat de tijd een beetje dringt.

Groetjes ***Leve***

Posted

ach lieverd ik snap je wel voor zover ik dat kan natuurlijk! het is zo oneerlijk allemaal.. ik had het jullie gegund:( goed dat jullie praten! dat is denk ik heel belangrijk..

Wellicht gaat de gyn vragen of jullie wellicht een donor willen.. zou dat geen optie zijn voor jullie??

meis een hele dikke knuffeeel!1 ik denk aan je

Posted

Hoi Allemaal,

We zijn gisteren bij de gyneacoloog geweest in het ziekenhuis, en in het Radboud zijn we uitbehandeld. Zij kunnen niets meer voor ons betekenen, aangezien zij ook geen donorbank bezitten. Het advies is om te gaan shoppen naar een donor bij verschillende klinieken. Daar waar wij ons het prettigste voelen kunnen we dan mee in zee gaan.

Vandaag heb ik een afspraak geregeld in Rijnstate, en een afspraak bij Geertgen. Rijnstate heeft een donorbank, de wachtlijst is vanaf februari 8 maanden ongeveer. Geertgen werkt met een uitwisselingsmethode. Als ik mijn eiceellen af sta, krijgen wij een donor. Dus hoeft geen wachtlijst te zijn. We hebben ook bij Geertgen een gesprek begin februari om te kijken welke van de twee ons het meeste aan spreekt.

We hebben nog veel verdriet om het feit dat we uitbehandeld zijn. Er nooit een kindje van mijn vriend komt.. Maar we kijken verder, en willen ook verder. We hebben weer iets om naar uit te kijken. Een kindje van ons samen komt er hopelijk op deze manier toch.

Groetjes Leve

Posted

Hoi Allemaal,

We zijn gisteren bij de gyneacoloog geweest in het ziekenhuis, en in het Radboud zijn we uitbehandeld. Zij kunnen niets meer voor ons betekenen, aangezien zij ook geen donorbank bezitten. Het advies is om te gaan shoppen naar een donor bij verschillende klinieken. Daar waar wij ons het prettigste voelen kunnen we dan mee in zee gaan.

Vandaag heb ik een afspraak geregeld in Rijnstate, en een afspraak bij Geertgen. Rijnstate heeft een donorbank, de wachtlijst is vanaf februari 8 maanden ongeveer. Geertgen werkt met een uitwisselingsmethode. Als ik mijn eiceellen af sta, krijgen wij een donor. Dus hoeft geen wachtlijst te zijn. We hebben ook bij Geertgen een gesprek begin februari om te kijken welke van de twee ons het meeste aan spreekt.

We hebben nog veel verdriet om het feit dat we uitbehandeld zijn. Er nooit een kindje van mijn vriend komt.. Maar we kijken verder, en willen ook verder. We hebben weer iets om naar uit te kijken. Een kindje van ons samen komt er hopelijk op deze manier toch.

Groetjes Leve