Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi allemaal,

Even korte toelichting....Ik ben vandaag 39,3 weken zwanger en sinds 2/12 is bij toucheren gebleken dat mijn baarmoedermond al verweekt en verstreken is en ik sindsdien al 2 cm ontsluiting heb.

Al sinds week 29 weken roept het ziekenhuis af en aan rekening te houden met een vroeggeboorte of dat ze vroegtijdig wilden gaan inleiden...van beide geen sprake meer, dus ik ga het uitzingen, totdat onze kleine man uit zichzelf wil komen!

Nu een vraagje (hoop dat ik het goed uit kan leggen):

Sinds gisteren heb ik stekende pijnscheuten achter mijn schaambeen, vanbinnenuit voelt het of de pijn vanuit de opening van mijn baarmoeder komt. Wie herkent dit? En is dit misschien een voorteken dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten?

Ik ben benieuwd en hoor het graag!

Liefs,

Britt

Posted

he brit

steken bij je schaambeen zijn over het algemeen tekenen van indalen. ik weet niet of die van jou al is ingedaald.

verder kun je alleen maar wachten tot je een golfbeweging van harde buiken gaat krijgen of meteen al pijn tegelijk met harde buiken dat is dan teken van weeen.

bij twijfel moet je ook gewoon meteen je verloskundige/gyn bellen mischien is het wel ontsluiting en dan zouden ze even weer kunnnen toucheren om te kijken of je al meer ontluiting hebt.

sterkte.

liefs

Posted

Hey Britt,

Ik wil je niet depressief maken hoor, maar ik had ook van die stekende pijnscheuten bij een week of 39. Zoals je weet is Finn pas bij 42 weken geboren.

Ze zijn echt heel vervelend.

Dit is ook de reden geweest, dat ik niet in de gaten had dat mijn weeen waren begonnen, want ik dacht dat het weer van de pijnscheuten waren.

Bij de 36,5 week had mijn VK ook gezegd dat de baby snel zou komen. Finn lag al een paar weken helemaal startklaar. Ik was dus ook voorbereid op een vroeggeboorte!!

Meid, heel veel succes!! Nog even en jullie hebben jullie mannetje ook in jullie handen.

Posted

Thanks ladies,

Gelukkig ben ik niet de enige met die pijnscheuten. De kleinde ligt bij mij inderdaad ook al vanaf week 36 ingedaald en wel klaar voor de bevalling.

Die golfbewegingen van harde buiken/voorweeen heb ik al sinds 16/11 en worden iedere keer op de ctg ook weer duidelijk zichtbaar, alleen die pijnscheuten zijn nieuw.

Ik weet dat ik het moet afwachten en dat ik vanzelf weet dat het gaat gebeuren. Het is net als na de tp tot de test. Je lijf/hoofd neemt echt een loopje met je, net als toen. Bij ieder dingetje, denk ik, nu gaat het gebeuren....maar helaas het blijft uit!

Langer dan de 28ste kan het iig niet duren, dus nog even wachten op m'n kereltje!

@Champietal, hoe gaat het met Finn meid! Genieten zeker?

Thanks nogmaals!

Liefs,

Britt

Posted

Nog even Britt en je hebt je zoon in je handen. Al die pijntjes e.d. ben je dan vergeten!!

Met Finn gaat het heel erg goed. Hij is vandaag alweer zes weken oud.

Hij is zo onwijs lief. Hij huilt alleen maar als hij eten wilt of een vieze luier heeft en soms als hij even aandacht wilt.

Afgelopen dinsdag naar het CB geweest en daar waren ze ook dik tevreden over hem.

Het is echt een heel lief en vredig mannetje.

Ik hoop voor je dat jullie zoon ook zo zal zijn, want zo kun je er nog 10 hebben!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use