Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey dames, hoe is het hier?

daantje, heb je al een eerste echo gehad? Hoop zo dat de zwangerschap goed heeft doorgezet.

Viola. Valt het spuiten weer mee? Inmiddels al weer een weekje op weg is het niet?

Guusje: hoe gaat het nu met je? Hoop dat de klachten van de operatie inmiddels een stuk minder / verdwenen zijn.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey JNR,

Hier gaat het de goede kant op. Geen pijn klachten meer. Net ook het zkh aan de tel gehad, in november gaan we voor de cryo's, zo spannend weer!

Ik ben nu aan de pil, om evt cystes te voorkomen. 22 okt de laatste innemen en dan ongi afwachten.

Hoe is het met jou jnr?

En ik ben ook erg benieuwd of Daantje d'r echo al heeft gehad. Hoop zo dat alles goed is!

Geplaatst

Wat fijn om te horen. Fijn dat de klachten weg zijn en dat jullie weer verder kunnen met de cryo's.

Hier gaat alles goed. Ben bijna 20 weken zwanger. Volgende week de 20 weken echo dus dat is wel even spannend!

Fijne avond

Geplaatst

hoi meiden,

was even ondergedoken. Was niet zo lekker! Vandaag echo gehad en alles goed. Kloppend hartje gezien en goed op maat! Moet nog heel erg wennen aan het idee dat het na zo'n lange weg eindelijk gelukt is. Kan het bijna niet geloven!

Jrn, wat spannend die 20 weken. Hou je het allemaal een beetje vol?

Guusje, fijn dat de pijn minder is. Ik ben ook na de operatie met de pil begonnen. Ik vond het wel een fijn idee dat het dan iig rustig bleef!

Doei dames,

daantje

Geplaatst

Hoi meiden, morgen mag ik beginnen met de menopur. Maandag 1e fm. Vanochtend gaan menstrueren en daar zat toch een dikke klodder (lekker verhaal :-) bij, dacht dat het een bloedstolsel was maar het was echt weefsel. Eerst beetje geschrokken maar ik heb me er nu bij neergelegd,mijn lichaam zal het niet voor niets afstoten. Zou het een stukje vleesboom kunnen zijn? Herkenbaar?

Geplaatst

Het is rustig hier, hoe is het met jullie?

Ik heb de 1e fm gehad in NL, de arts kon het verschil tussen endo en follikels niet goed zien, dus wil mijn arts in Duitsland dat ik morgen voor de 2e fm daar heen kom, dus dat gaan we doen, ben benieuwd naar haar bevindingen. Veel succes iedereen.

Geplaatst

Hallo dames,

Nou eindelijk uislag van het blaasonderzoek. Het is ingegroeid endometriose. Ter zijner tijd toch een operatie als de eierstokken e.d. er uit gaan. Maar wil niet zeggen dat ik van alle klachten af ben dan. We moeten eerst nog de uitslag van het bloed, AMH krijgen. 29 november afspraak gyneacoloog en dan spijkers met koppen slaan. En de knoop doorhakken.

Succes allemaal.

Geplaatst

Hey Viola,

Wat jammer dat ze het verschil niet goed kon zien en dat je nu naar DD moet. Hoe voel je je verder?

Geplaatst
Hallo dames,

Nou eindelijk uislag van het blaasonderzoek. Het is ingegroeid endometriose. Ter zijner tijd toch een operatie als de eierstokken e.d. er uit gaan. Maar wil niet zeggen dat ik van alle klachten af ben dan. We moeten eerst nog de uitslag van het bloed, AMH krijgen. 29 november afspraak gyneacoloog en dan spijkers met koppen slaan. En de knoop doorhakken.

Succes allemaal.

Dat is vervelend (zacht uitgedrukt)! Ik wens je het allerbeste met je beslissing, zal niet makkelijk zijn. Sterkte!

Geplaatst
Hey Viola,

Wat jammer dat ze het verschil niet goed kon zien en dat je nu naar DD moet. Hoe voel je je verder?

Ja, aan de ene kant vindt ik het ook jammer want het scheelt ons enorm veel reistijd. Maar uiteindelijk gaat het om een goed resultaat, dus dan vind ik het prima. Ik ga nog wel overleggen

want precies de beweegredenen zijn om me toch in DD te zien. Verder voel ik me al wat beter, veel pijn gehad, nog steeds moeite met de stoelgang. Maar we gaan ervoor :-)

Hoe is het met jou? Voel je je al beter?xxx

Geplaatst

Hoi meiden het is rustig hier!

Ik ga me klaar maken voor de punctie, morgen (donderdag) om 10.30 ben ik in aan de beurt in Dusseldorf. De pregnyl zit erin en ook de antibiotica ben ik al aan het slikken.

Ik wens iedereen veel succes en liefs van mij.

Geplaatst

hoi meiden,

ik had mij hier liever niet gemeld! en jullie snappen vast waarom!

er is bij mij twee maanden geleden endometriose vastgesteld tijdens een punctie! ze hadden namenlijk een endo follikel/kiester aangeprikt?

nu is dit alles erg nieuw voor mij, en ik heb dan ook geen idee wat de endo allemaal voor mij betekend?

heb wel een vraagje voor jullie?

ik ben dus nu gestart met een kort protocol ivf, en vanmorgen een startecho gehad ! op deze echo waren dus twee endo follikels/kiesters te zien? dit is dus voor het eerst voor ons! en ik vroeg me dus af wat dit voor mij kan betekenen? moet ik rekening houden met meer pijn tijdens het stimmuleren, meer pijn na of tijdens de punctie ? of zijn er nog andere dingen die ik misschien kan verwachten ??

ik zou het super vinden als jullie antwoord kunnen geven op al mijn vragen !!

ik merk namenlijk dat ik bezorgder ben dan de vorige keren !!

alvast bedankt!

monika

Geplaatst

Hoi Monika,

Wat enorm balen allemaal zeg! En logisch dat je veel vragen hebt.

Ik heb in aug ook gestimuleerd met 3 cystes in mijn eierstokken. Ik vond het wel pijnlijker dan de 1e keer zonder cystes. Maar dat kwam ook omdat er totaal 12 eicellen waren. Dat was wel erg veel, want ik kreeg de info mee dat ik er rekening mee moest houden dat er minder follikkels konden gaan groeien.

De punctie heb ik uiteindelijk onder narcose gedaan, omdat het TE gevoelig was. Dus de punctie niet meegemaakt :-)

Mag ik vragen hoe groot je cystes zijn?

Het is natuurlijk wel zo dat het bij iedereen anders is, en anders voelt, maar ik snap je bezorgdheid.

Geplaatst

bedankt guusje!

ik heb geen idee hoe groot de cystes zijn ? hebben ze niet gezegt ! ik vond de punctie's onder een roesje ook al erg pijnlijk, maar weet en realiseer me dat dit iedere keer weer anders kan zijn!!

hebben inmiddels al zoveel meegemaakt, ben wel wat gewent! vraag me alleen wel af hoe het allemaal gaat verlopen met cystes?

ik lees dat jij ook al heel wat achter de kiezen hebt ! hoe is je controle gegaan?

monika

Geplaatst

Kan ik me voorstellen dat je wilt weten hoe het gaat verlopen. Heb je anders niet de mogelijkheid om eens te overleggen met het zkh?

Ik ben net terug van de controle, en de linker eierstok is schoon!!! Alleen zag ze achter mijn baarmoeder een kleine cyste van 2,5 cm zitten, maar kan geen kwaad. Ik menstrueer nu ook, dan is het altijd wat groter.

8 nov ga ik weer voor een echo ivm de cryo TP. Spannend weer allemaal!

Geplaatst

Hoi Koekka,

Wat balen dat er cystes zijn ontdekt tijdens de echo. Ikzelf heb ook een IVF poging gehad waarbij een cyste aanwezig was. De andere cyste (5 cm) is operatief verwijderd voordat ik met de poging begon. Wat ik weet is dat als er een risico is dat ze de cyste aanprikken, dat je dan een antibiotica kuur krijgt (ik dacht na afloop van de punctie) om het gevaar voor infecties te verkleinen. Ik had er zelf geen extra pijn van tijdens de punctie.

Guusje, wat een goed bericht van je linker eierstok. Ben je ook pijn vrij? Lekker dat er weer wat actie komt, 8 november is al bijna!

Hier alles goed. Maandag weer een echo. Ben erg benieuwd!

Daantje

Geplaatst

guusje, wat fijn dat het er goed uitziet!! en zeker spannend en ook lekker snel dat je weer begint!

ik denk dat ik zeker al mijn vragen ook bij het zhk terecht kan en ik zal ze zeker ook daar in de groep gooien !!

daantje, helaas heb ik de ervaring van het aanprikken van een cyste al gehad! dit is ook hoe ze erachter zijn gekomen dat ik endometriose heb, bij de laatste ivf hebben ze dus een cyste aangeprikt ! ik krijg daarom deze keer bij voorbaad al antibiotica! moet ik op de dag van de punctie al mee beginnen !!

jij ook veel succes maandag met de echo !

thanks lady's

monika

Geplaatst

Monika, ik kreeg ook AB voor de punctie, er is toch meer infectiegevaar.

Daantje, maandag weer een echo!!!! Spannend hoor! Hoe voel je je verder? Laat je nog weten hoe de echo was? Ben zo benieuwd!

En ja, ik ben volledig pijn vrij!!! Jeetje, wat een opluchting zeg. Ondanks alles ben ik er zo blij mee dat de eierstok er uit is. Nu op naar 8 nov :-)

Geplaatst

@Daantje: heel veel succes morgen. En geniet er natuurlijk ook lekker van. 10 weken of niet? Dan kan ja al best wel een mini mensje zien.

@Guusje: fijn dat je andere eierstok helemaal schoon is en dat de menstruatie op gang is gekomen. En pijn vrij. Dat klinkt goed.

@Monika: ik heb geen ervaring met cystes maar ik wens je veel succes met de komende punctie. Ook zonder cystes vond ik de punctie pijnlijk. Dormicum was een verademing.

Geplaatst

Hey JNR, hoe is het met je?

Monika, en hoe gaat het met jou nu?

En Daantje, ben zo benieuwd hoe de echo was!

Geplaatst

He Jrn, hoe gaat het met jou inderdaad? Lijkt me best pittig zo'n tweeling- zwangerschap! Hoe ver ben je nu?

Guusje, wat een verademing dat je pijnvrij bent zeg. Je hebt er een zware weg voor af moeten leggen, maar gelukkig met resultaat. Uit je bericht straalt een hoop energie voor de cryo terugplaatsing, klopt dat? Gaat gewoon lukken nu!!!!!

Ik heb gister een echo gehad. Ben nu 10 weken en 3 dagen. Ik liep zelfs twee dagen voor op schema en het zag er allemaal goed uit. Beentjes, armpjes, kloppend hart, ik moet er nog even van bij komen hoor...

Ik heb er de hele nacht over gedroomd, het is zo gek! Wel heel opgelucht, alhoewel ik er gelukkig wel een goed gevoel over had.

Geplaatst

hoi dames,

helaas niet zo'n goed resultaat, zeg maar gerust een slecht resultaat! slechts 1 follikel ! ik moet donderdag terug komen en tegen beter weten in hoop ik toch dat er nog iets bijgekomen is !! ik ben wel heel erg bang dat het afgelopen is! ben vandaag erg verdrietig en teleurgesteld!!

x monika

Geplaatst

Monika, wat erg zeg! Ik zie in je handtekening dat je wel vaker zo weinig follikkels hebt? Is daar een oorzaak voor? Ik vind het zo klote voor jullie!

Geplaatst

Wat geweldig!!!! Het lijkt me zo bijzonder om te zien! En ja, ik ben wel wat positiever, al vind ik het wel erg spannend, anders dan de andere keren. Misschien omdat ik weet dat dit onze laatste 6 cryo's zijn. Maar we blijvben hoop houden.

He Jrn, hoe gaat het met jou inderdaad? Lijkt me best pittig zo'n tweeling- zwangerschap! Hoe ver ben je nu?

Guusje, wat een verademing dat je pijnvrij bent zeg. Je hebt er een zware weg voor af moeten leggen, maar gelukkig met resultaat. Uit je bericht straalt een hoop energie voor de cryo terugplaatsing, klopt dat? Gaat gewoon lukken nu!!!!!

Ik heb gister een echo gehad. Ben nu 10 weken en 3 dagen. Ik liep zelfs twee dagen voor op schema en het zag er allemaal goed uit. Beentjes, armpjes, kloppend hart, ik moet er nog even van bij komen hoor...

Ik heb er de hele nacht over gedroomd, het is zo gek! Wel heel opgelucht, alhoewel ik er gelukkig wel een goed gevoel over had.

Geplaatst

@monika: wat k**** zeg. Heb je een idee waarom het er zo weinig zijn? En spuit je al de maximale hoeveelheid. Veel sterkte. Ik hoop dat er de komende dagen toch nog wat bijgroeien. Ik ga voor je duimen.

@Daantje, wat een geweldig nieuws. Fijn dat alles helemaal goed is. Echt bijzonder he. Ik liep in het begin ook 3 dgn voor maar rond 15 weken weer precies op schema.

@guus: succes met de cryo terugplaatsing. Weet je al voor hoeveel je er gaat. En hoe zijn ze ingevroren?

Hier gaat het goed. Zit nu op ruim 23 weken. Voel ze de hele dag trappelen, erg bijzonder. Ze zitten nog altijd precies op groei, dus dat is erg fijn. Ook is mn baarmoedermond nog mooi lang, dus ben redelijk gerust. En we krijgen een jongen en een meisje. Zo leuk! Zit wel al volledig in de ziektewet. Moet heel rustig aan doen om harde buiken tegen te gaan de de kids de ruimte te geven. Dat gaat goed. Voel me er ook beter door.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden