Jump to content

medicijnen en alcohol

Recommended Posts

Posted

hallo

ik heb een vraag over medicijnen en alcohol

in februari/maart hebben wij de 3e icsi behandeling

ik moet daarvoor 30 januari beginnen met de pil

ongeveer 25 februari beginnen met deca en een week later ongeveer starten met gonalf

wij vieren altijd carnaval en dat zit er weer aan te komen in februari

zou ik gewoon een borrel kunnen drinken omdat ik dan alleen nog maar de pil gebruik of zou het beter zijn om aan de fris te gaan omdat ik ongeveer anderhalve week later moet beginnen met prikken

ik zou niet willen dat ik de invloed van mijn eicellen hierdoor negatief beinvloed

dan liever aan de cola

weet iemand hier iets van???

groetjes sandra

Posted

Hoi Sandra,

Ik zou het eigenlijk ook niet weten.. Ik ben afgelopen maandag begonnen met de deca, er staat niets van in de gebruiksaanwijzing dat het niet zou mogen en er is niets over verteld in het ziekenhuis. Met de kerstdagen en oud en nieuw dacht ik eigenlijk gewoon iets te drinken (een beetje dan) Volgens mij kan het geen kwaad, pas na de terugplaatsing denk ik pas dat je er allert op moet zijn.

Maar goed weet natuurlijk niet hoe heftig bij jullie de carnaval gevierd wordt! (...als je moet braken zal de werking misschien minder zijn, de pil werkt dan ook niet goed toch?)

Zal morgen even bellen hoe het zit, ben ook wel benieuwd. Ik zal het je laten weten als ik antwoord gekregen heb.

Groetjes Sanne

Posted

Hallo Sandra

wat ik begrepen heb kan het helemaal geen kwaad, toen wij bij onze behandelend arts zaten en hij hoorde dat ik al ruim 1.5 jaar geen druppel meer dronk zeij hij dat het gewoon mag, alleen raadde hij het af vanaf het moment van de terugplaatsing.

Theoretisch zou het dan ook nog geen kwaad kunnen omdat de emmy op dat moment nog niets binnen krijgt.

meid, ga ervoor, want wie weet zit je carnaval 2011 in je kraambed

heel veel succes alvast!

groetjes

Babeth

Posted

goed plan van je babeth maar hoop iets eerder in het kraambed te zijn nov/dec 2010 als de volgende poging lukt

ben normaal niet zo'n zuiplap hoor sanne hahaha

drink een glaasje met de feestdagen verjaardag vakantie en carnaval

de rest van het jaar dus eigenlijk nooit

na 2 á 3 glaasjes draait het bij mij ook al dus zo erg zou het niet zijn met de carnaval

prettige feestdagen liefs sandra

Posted

Ik persoonlijk zie alcohol net als roken en ik ben zelf gestopt met roken bij de eerste hormoonprik.Alcohol heb ik helemaal niet meer gedronken vanaf het moment dat ik een datum had voor mijn behandeling.Maar als je nog geen hormonen gebruikt en alleen de pil kan het denk ik niet heel veel kwaad. Als je het echt zeker wilt weten moet je het je behandeld arts vragen.

Posted
Hoi Sandra

Ik zou het eigenlijk ook niet weten.. Ik ben afgelopen maandag begonnen met de deca, er staat niets van in de gebruiksaanwijzing dat het niet zou mogen en er is niets over verteld in het ziekenhuis. Met de kerstdagen en oud en nieuw dacht ik eigenlijk gewoon iets te drinken (een beetje dan) Volgens mij kan het geen kwaad, pas na de terugplaatsing denk ik pas dat je er allert op moet zijn.

Maar goed weet natuurlijk niet hoe heftig bij jullie de carnaval gevierd wordt! (...als je moet braken zal de werking misschien minder zijn, de pil werkt dan ook niet goed toch?)

Zal morgen even bellen hoe het zit, ben ook wel benieuwd. Ik zal het je laten weten als ik antwoord gekregen heb.

Groetjes Sanne

heb je nog iets gehoord van het ziekenhuis sanne??

Posted

Hoi

Heb het e.e.a. gevonden.

Groetjes

Noor

Alcohol doodt ook in-vitrobevruchting

IMG000010.jpgAlcoholgebruik is, zowel bij de vrouw als bij de man, een belangrijk obstakel voor een geslaagde in-vitrofertilisatie (IVF). Elk glas telt!

Ik geraak niet zwanger: wat zijn de oplossingen?

Stress, IVF en zwangerschap: een driehoeksverhouding

In-vitrobevruchting en medisch begeleide voortplanting moeten onvruchtbaarheid tegengaan

Lager alcoholgebruik verlaagt de bloeddruk

Alcoholisme

Zwangerschap/Alcohol

Van nicotinevergiftiging is allang geweten dat het de slaagkansen van een IVF vermindert. Een team van onderzoekers heeft onlangs de effecten onderzocht van alcoholgebruik, zowel door de vader als door de moeder, op de efficiëntie van deze techniek van geassisteerde voortplanting.

Er werden meer dan 220 koppels gevolgd die zich kandidaat hadden gesteld voor een IVF, allemaal omwille van onvruchtbaarheid bij de vrouw.

Bij de vrouw

• Alcohol heeft een invloed op het aantal afgenomen eicellen. Elk extra glas per dag vermindert de hoeveelheid afgenomen eicellen met 13%.

• Elk extra glas per dag tijdens de maand of de week vóór de behandeling vermenigvuldigt het risico om niet zwanger te raken na de overplanting van embryo's of kiemcellen, met respectievelijk drie en vier.

• Elk extra glas een week vóór de inseminatie verdubbelt het risico van een miskraam.

Bij de man

Toegegeven, alcoholgebruik heeft geen invloed op de klassiek bestudeerde factoren (aantal zaadcellen, beweegbaarheid, vorm, aantal bevruchte en overgeplante eicellen) of het zwanger raken. Andere niet te verwaarlozen parameters zijn daarentegen veranderd.

• Het risico van een niet-levensvatbare geboorte wordt vermenigvuldigd met 2 en 8 voor elk extra glas dat respectievelijk wordt genuttigd in de maand en de week die aan de behandeling voorafgaan.

• Op dezelfde manier wordt het risico van een miskraam vermenigvuldigd met 3 of 4 naargelang de geabsorbeerde hoeveelheid alcohol tijdens de voorbije maand of week. Dat cijfer gaat tot 6 in de eerste week van de behandeling en 38 in de week vóór de zaadcellen worden afgenomen.

Samengevat kunnen we zeggen dat alcoholgebruik door zowel de moeder als de vader zware gevolgen heeft voor het voortplantingsproces. Terwijl alcohol bij de vrouw het aantal eicellen en de kansen op zwangerschap vermindert en het risico van miskramen laat stijgen, verhoogt het ook bij de man de risico's van miskramen, maar eveneens het aantal niet-levensvatbare geboorten.

Een aantal goede redenen dus om er af te blijven.

Posted

Deze ook nog gevonden;

Alcohol Consumption and IVF Success:

Why Does it Matter

In a study (February 2003) published in Fertility and Sterility, researchers evaluated alcohol consumption in 221 couples undergoing IVF or GIFT between 1993 and 1997. A prior report showed that 25% of women and 55% of men drank before an IVF cycle. In this study, the % of drinkers ranged from 20-40% for women, and 40-60% for men among the different centers taking care in the study. The results show that female alcohol consumption (as little as one additional glass of wine daily) results in a 13% decrease in the number of eggs aspirated at retrieval even up to one year before the IVF cycle. There was also a 2.86 x increase in the risk of not achieving a pregnancy if women had more than one drink 1 month before the IVF cycle, and a 2.2 x higher risk of miscarriage if women were drinking one week before the egg retrieval. Previous studies in mice showed that exposure to alcohol affected the meiotic spindle in the egg resulting in chromosomal segregation errors, which leads to aneuploid eggs (having more than one set of a particular chromosome).

This also is true if men were drinking: one additional drink per day increased the risk of not achieving a live birth (mainly secondary to increased miscarriages) by 2.28 to 8.32 x depending on how close men drank before the IVF cycle (the closer to the cycle the higher the chances of a miscarriage). Previous studies in mice showed that alcohol resulted in higher miscarriage rates.

It seems from this new data that the month and week before the attempt may be critical times, and therefore in an attempt to optimize your chances at getting pregnant, ANY drinking should be avoided AT LEAST one month before an IVF cycle

Groetjes

Noor

Posted

hey noor

dank je voor de uitleg

zal dus vanavond nog extra genieten van mijn glaasje smirnoff ice

zal hem met carnaval dus laten staan wil geen risico nemen en daardoor de kans op zwangerschap te verkleinen

het is de 3e icsi

bij de vorige behandelingen heb ik ook niets gedronken, rookte toen wel nu niet meer

groetjes sandra

Posted
goed plan van je babeth maar hoop iets eerder in het kraambed te zijn nov/dec 2010 als de volgende poging lukt

hai Sandra

that's the spirit!!!! heel veel succes!

groetjes en op naar een mooi nieuw jaar

liefs

Babeth

Posted

Wow Noor, ik schrik van deze info. Mag ik vragen waar je het vandaan hebt? AMC zei altijd, 1 glas per dag mag (ook al is het een mening die ter discussie staat, gaven ze toe).

Ik drink toch wel wekelijks 4 à 5 glazen, maar rondom de behandeling niet tot minimaal. Maar als ik dit dan weer lees "Elk extra glas een week vóór de inseminatie verdubbelt het risico van een miskraam."... schrik ik wel! Tussen de behandelingen ben ik namelijk wel een stuk vrijer met alcohol...

Posted

Heeys

Ik heb het gewoon gegoogled... Het schijnt een recent afgesloten onderzoek (okt 09) te zijn.

Ik heb voor de zekerheid toch maar acuut niets meer gedronken. Kan elk procentpuntje gebruiken :-)

Groeten,

Noor

Posted

Het valt mij op dat er in beide onderzoeken gerefereerd wordt aan een extra glas/additional glass. Extra boven wat? Boven dat 'ene glas' dat mag? Hmmm.

Posted

Hoi Sandra,

Heb het nagevraagd en een wat alcohol kan helemaal geen kwaat.

Na de terugplaatsing moet je er wel voorzichtiger mee zijn tot onthouden ervan.

Groetjes Sanne

Posted

Hoi Sanne

wat een tegenstrijdige berichten dan

dacht dat ze bij mij in het ziekenhuis ook vertelden dat je voor de behandeling wel alcohol micht nuttigen

ga nu twijfelen wat ik moet doen

zal er nog een poosje over blijven twijfelen wil geen risico nemen omdat het de 3e icsi is

maar in ieder geval bedankt voor je antwoord

liefs sandra

Posted

Ik heb dit bij de vorige behandeling na gevraagd omdat ik op de dag dat ik begon met de deca spuiten een feest had en dat was geen probleem om een wijntje te drinken zolang ik de puregon nog niet spoot vanaf dan moch het niet meer. Nou drink ik bijna nooit dus ik heb het maar gelaten maar ze zeiden dat het geen kwaad kon.

Anders zou ik het gewoon even in het ziekenhuis navragen.

Succes.

Groetjes Maris