Ga naar inhoud

Maxe geboren dochter van Renee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Renee en man,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Maxe. Wat heftig dat je barmoeder er toch uit moest en wat een wonder dat jullie Maxe ondanks dat toch is kunnen groeien.

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

gelukkig, goed bericht van Renee..

Gefeliciteerd met jullie dochter Maxe!!

fijne kraamtijd, geniet van jullie meid!

Geplaatst

Daar is ze dan! Eindelijk is onze dochter Maxe geboren en we zijn zooo gelukkig.

De bevalling:

Op 17 december om 8 uur werd ik naar OK gereden. Ik had natuurlijk heel de nacht niet geslapen van de spanning. Na een vervelende ruggerpik begonnen de artsen eraan. Manlief zat bij mijn hoofd en praatte me wat moed in. Het is een gekke ervaring, want je voelt dat ze rommelen en snijden, maar het doet absoluut GEEN pijn. Na een kwartier raakt de gyn lichtelijk in paniek en ik weet niet wat er gebeurt. Alles moest heel snel gaan en de gyn riep dan ook snel...snel... Ik werd heen en weer geschud en mijn man maakte zich grote zorgen om mij. Ons meisje is er echt uitgetrokken en de kinderarts stond paraat en nam haar direct mee. Mijn man zag alleen haar voetjes voorbij 'zoeven'. Ze hebben haar niet aan ons laten zien. Ik hoorde ook geen gehuil en ik maakte me ontzettend zorgen. Mijn man werd weggeroepen en daarna hoorde ik een baby krijsen. Ik was opgelucht...Mijn eerste gedachte was; het leeft nog. Terwijl ik daar nog half verdoofd lag, hoorde ik de artsen praten en ze maakte zich blijkbaar zorgen. Ik vroeg wat er aan de hand was en ze vertelden mij dat mijn baarmoeder vol met myomen zat en dat ze eruit moets worden gehaald. Er was niets meer van te maken. Ik zei maar dat het dan maar moest gebeuren. Ik bleef gewoon bij en ik moet zeker 1,5 uur daar nog gelegen hebben. Het duurde eeuwen. Ik maakte me zorgen om mijn kindje en ik wilde maar 1 ding en dat was naar haar toe. Na de operatie ben ik mnet bed en al naar haar toe gebracht. Ze lag op prematurenafdeling, omdat ik insuline spoot en omdat ze een slechte start had gemaakt.

Na 3 dagen, zondag, mocht ze bij mij op de kamer. Ik was helemaal gelukkig! Helaas was het van korte duur. Ze zag geel en moest onder de blauwe lanp slapen. Ik vond het zo zielig om te zien. Haar ogen werden afgedekt met een verband. Ze krijstte wanneer ze dat deden en dat ging door merg en been. Eindelijk mocht ze maandagavond onder de lamp vandaan. Woensdag mochten we naar huis. De gyn is nog wel even langs geweest. Hij kon niet begrijpen dat er een kind in mijn baarmoeder heeft kunnen groeien. Mijn baarmoeder woog 1,8kg!!! Het was een brok beton en het kind zat ingemetseld. Ze was ook helemaal paars/zwart aan 1 kant van lichaampje wat overigens goed weggetrokken is. Ook haar gezichtje was wat scheef maar ook dat is goed aan het weg trekken. Mijn gyn vond het een wonder! Ik ben een wondervouw, aldus mijn gyn. Hij vond het wel erg dat ik zowel een verticale als een horizontale snee heb gekregen, maar dat maakt mij niet uit hoor. Ik ben blij met ons kindje. Al hadden ze een ster op mijn buik gemaakt.

Inmiddels doet ze het heel goed. Ze woog bij de geboorte 2952 gram. Ze is even 2765 gram geweest maar nu weegt ze alweer 2840 gram, dus ze is weer aan het bijkomen. Ik heb borstvoeding geprobeerd, maar ik ben vanaf vandaag overgestapt naar de fles. Ze heeft niet de zuigkracht om van mijn te drinken. Ik heb 1,5 week om de 3 uur gekolft in de hoop dat ik ze nu wel zou kunnen aanleggen, maar het lukt niet. Ik ben KAPOT, dus ik ben er mee gestopt. Ze heeft in ieder geval 1,5 week gehad. Ik baal hier wel van, maar het is beter zo.

Dit was mijn verhaal. Gelukkig heeft het een happy end gekregen en zijn we nu trotse ouders. Nooit gedacht dat dit me zou overkomen. Ik de gelukkigste vrouw ter wereld. Gelukkig wist ik vantevoren dat de kans erin zat dat mijn baarmoeder eruit moest en was de schok niet zo heel groot alhoewel ik het wel nog moet verwerken. Ik ben aan de ene kant wel opgelucht dat ik niet meer de 'keuze' heb om opnieuw HET traject in te gaan, want ik vond mijn zwangerschap wel een hele beproeving. Ik moet nog vaak huilen van opluchting dat het allemaal voorbij is. Wat een 9 maanden van zorgen hebben wij achter de rug.... En dan nu kunnen we eindelijk genieten. We hebben het verdiend al zeg ik het zelf.............

Liefs

Geplaatst

Lieve Renee,

Wat hebben jullie een hoop moeten meemaken. Maar nu is er de tijd van jullie mooie meisje te genieten! Heel veel plezier en geluk met elkaar.

Groetjes, Emma

Geplaatst

Hallo Renee

ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen, ik vind het zooooo heftig.

Fijn dat je nu kan genieten omdat alles goed gaat, zowel met je dochter als met jou!

geniet ervan

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hey Renee,

Wondermama, een goede naam voor jou en een wonderbaby. Ik ben zo enorm blij voor jullie dat jullie allemaal (ja je mannetje met de stress bedoel ik dn ook erbij) goed uit de strijd gekomen zijn! Fijn dat Maxe het nu goed doet, fijn dat je voor jezelf de keuze kan maken over de flesvoedig, het moet tenslotte geen beproeving worden en fijn dat jullie het fijn hebben met zijn drietjes. Ik ben echt blij voor jullie. Zaten hier wel ff in de rats toen we niets hoorde, maar das verleden tijd!!! Zo en nu ons suporteren!!! We zijn er bijna, maar nog niet allemaal hahahahaha.

Geplaatst

Renee, wat een verhaal!! Super gefeliciteerd met je kleine meid!! Geniet ervan.

Geplaatst

Renee

Wat een verhaal zeg pff jeetje

Maar gelukkig is ze toch goed kunnen groeien in je baarmoeder en is ze gezond te wereld gekomen, wat een geluk!!

Hopelijk gaat het met jou ook steeds beter en knap je snel op, laat je maar goed verzorgen ook en verwennen, het was allemaal niet niks wat je meegemaakt hebt pfff

heftig verhaal!

geniet maar lekker van je wondertje Maxe

en rustig aan

Liefs Claudia

Geplaatst

he renee

nou jij hebt de dagen in het ziekenhuis een hoop meegemaakt. dat dit een wonderkind is had ik je al verteld tijdens de zwangerschap. ik vind het fijn dat je je al een stukje beter voelt al moet je het nog heel lang rustig aan doen je hebt niet alleen een bevalling gehad maar je baarmoeder is ook nog verwijderd en dat moet je je wel goed gaan realiseren het is toch je stukje vrouwlijkheid wat voor je gevoel is afgenomen. na alles wat jij hebt mee gemaakt is het helemaal niet zo gek dat de borstvoeding niet lukt dus het is helemaal geen schande dat je over gaat op de fles. ik vind het een goede keuze zo kan je ook lekker snachts blijven liggen enkan je man het in z'n eentje af. borstvoeding moet leuk zijn en geen stressfactor. mijn twee kids hebben de eerste dagen ook borstvoeding gehad en toen ben ik overgegaan op de kunstvoeding en ze zijn allebei erg slim en ze zijn er groot mee geworden.

geniet van je kleine.

liefs

Geplaatst

Ja, ik geloof wel dat het beter is om flesvoeding te geven. Ik ben wel blij dat ze de eerste moedermelk gehad heeft, want dat schijnt boordevol antistoffen te zitten wat heel goed is voor je kindje.

Ik voel me eigenlijk heel goed. Afentoe hebben we weer een emotioneel moment en ook mijn man heeft hier last van. We zijn zo, maar dan ook ZO opgelucht dat alles goed is gegaan en de zwangerschap achter de rug is. Tranen van geluk en blijdschap. Ik ben gelukkig wel heel vrolijk en ik heb geen moment op de dag dat ik wil rusten. 's nachts word ons meisje 1x wakker en dan vallen we weer lekker met 3 in slaap. Manlief neemt zoveel zorg uit mijn handen. We hebben lekker tot 9.30 liggen slapen en de kleine slaapt nu nog. Ze heeft flesje gekregen om 8 uur dus om ca. 12.00uur is ze weer aan de beurt.

Ik heb de plakkers ook al van mijn wond gehaald en de littekens vallen mij zeer mee. Ik geloof niet dat we er over een paar jaar nog veel van gaan zien. En dan nog....Maxe is hieruit gekomen en een aandenken aan dit spannende verhaal is niet erg. Ik wil nog wel het hele verhaal opschrijven voor Maxe.

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Liefs

Geplaatst

Renee,

Wat ben ik blij voor je dat je Maxe eindelijk in je armen mag houden. Heel veel geluk met je gezin en dat je de ellende maar snel vergeten kan!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Ow Renee, wat is jouw verhaal heftig.

ik ben zo ontzettend blij voor jullie dat het allemaal goed gaat. Zelfs zoals je nu over je geluk schrijft zorgt bij mij voor tranen... (hoezo emotioneel.. haha)

Geniet met volle teugen maar zo te lezen doen jullie dit op en top.

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

Hey Meid,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Maxe.

Wat een heftige bevalling heb je gehad.

Wat een verschrikkelijk nieuws dat ze je baarmoeder hebben moeten verwijderen. Ik hoop dat je dit een plekje kan gaan geven.

Ga nu genieten van jullie dochter!!

Geplaatst

Renee meid wat hebben jullie veel achter de kiezen zeg. Wat een verhaal over je bevalling! Heftig.

Heel veel geluk gewenst samen met z'n drietjes! Geniet, geniet, geniet hoor!

Geplaatst

Hoi Renee en man,

Wat een heftig verhaal is het geworden. Het gevoel wat je omschrijft tijdens de ks dat ze aan je staan te trekken etc ken ik wel, heel apart is dat idd. En dan het geluid dat ze gaat huilen is echt super, het eerste teken dat er leven is.

Hopelijk kunnen jullie samen lekker genieten van Maxe en het ook allemaal een plaatsje geven, want het is nog al wat het hele verhaal. Ik heb ook een dag beschrijving gemaakt voor later. Voor mezelf heeft het geholpen en mss voor Kaylen ook leuk voor later.

Ik heb van een vriendin een tube van Biodermal (zoiets) gekregen, voor littekens. Het heeft bij haar heel erg geholpen na een andere operatie. Bij mij is het allemaal heel goed aan het genezen.

Voor nu geniet lekker van jullie kleine wondertje en doe vooral rustig aan.

Dikke knuf van ons.

Geplaatst

Wat een bevallingsverhaal zeg...

Zo te lezen heeft je gyn gelijk; ben je echt een wondervrouw met een wonderkind...

Nog gefeliciteerd met jullie dochter Maxe!

Heeeeele speciale dochters hoor...dochters die geboren zijn op 17 december :wink:

Geplaatst

Jaja Renee, ik sluit me aan bij Svenja, waar blijven de plaatjes van het mooie wonderkind!!!! Verder alles goed. Lekker aan het genieten en opknappen?

Geplaatst

Lieve meiden, ik zal vandaag even wat foto's op het internet zetten. Het is ook zo druk met visite en feestdagen. Amper een moment voor mezelf, maar hier komt nu verandering in. Ik heb even geen zin meer in visite. Ik wil even tot rust komen.

Tot zo!

Geplaatst

he renee

wat een perfect, lief, mooi, schattig (en zo zijn er nog veel meer woorden) kindje.

ze heeft duidelijk jouw mond

liefs

Geplaatst

Oke ik neem term wonderkind terug, dit is een heel mooi wonderkind!! Een wonderbeauty!!!! Geniet van de rust. Je hebt het verdiend!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden