Ga naar inhoud

testen in januari

Aanbevolen Berichten

• Reacties 544
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wendy,

Wat een 'grappig' bericht.

Het is niet grappig maar zoals jij het omschrijft moest ik toch wel lachen.

Maare ik heb 'm niet gezien.

Nou, ben benieuwd naar de vorderingen. Anders jij wel neem ik aan.

Vrijdag weer terug, succes!

Groetjes Wish

Geplaatst
Even in een Rabobank achter internet.

Man en kind in bungalow pannenkoekenbeslag maken en ik snel 3 km verder op in een dorp op zoek naar een computer...rabobank dus ;-) (hoezo forumverslaafd?!)

Hee Taurus, een tip... een smartphone met toegang tot internet. Hoef je niet meer op zoek :happy7:

Geplaatst

Hey allemaal,

ben vandaag thuis, werd gisteren niet lekker en lag al om half 9 te slapen.

Voelde me grieperig, maar moest ineens ook huilen, waarom? Nou ik wist natuurlijk ook al dat er wat ging gebeuren en dat hou je niet tegen, ben vanochtend dus WÉÉR ongesteld geworden.

Die droom komt deze maand WÉÉR niet uit, word er gek van:happydance:!!!!!!!!!!!!!!

We moeten nu 2 feb. naar de gyneacoloog voor een peptalk, maar ben momenteel niet echt op te peppen, ga vanmiddag maar weer eens bellen voor een afspraak kan ik vanmiddag ook meteen voor de echo en zaterdag weer beginnen met puregon en op naar nr. 4

Hoe gaat het met de andere testers van januari, nog goed nieuws???

Hoe ziet het lijstje er nu uit....

Denk aan jullie.

Groetjes en een fijne dag gewenst.:icon_flower:

Geplaatst

Loulou, TP 18-12, 2 emmies, test 1-01 (zwanger, maar mk)

Sannie66, 20-12 IUI, test 06-01, ongi 03-01

Chablis, TP 26-12,1 cryo, test 07-01, ongi 31-12

Rachel, TP 27-12, 1 cryo, bloedtest 08-01, ongi 05-01

Renate75, TP 26-12, 2 emmies, testen 10-01, bloedtest te weinig HCG, 13 jan. mk

Marretje, TP 26-12, 1 emmy, bloedtest 11-01

Poppie145, IUI, testen 12-01

Albert(Corine), TP 31-12, 1 emmy(?), test 14-01, ongi 09-01

Schapenwolkje, TP 04-01, 1 cryo, testen 18-01, ongi 13-01

Nathalie28, Tp 08-01, 2 cryootjes, testen 19-01

Linda, TP 05-01, 2 emmies, bloedtest 20-01

Mart, TP 08-01, 1 cryo, testen 22-01, "ongi" 13-01

Noor, TP 08-01-2010, 3 emmy's, bloedtest op 22-01

Taurus71(Manon) TP 10-01, 1 cryo , bloedtest op 25-01

Petra-, TP 09-01, 1 emmy, testen 25-01

Lisette, TP 13-01, 1 cryo, testen 28-01?

Carolina, TP 14-01, 2 emmies, bloedtest 29-01

Maris, TP 15-01, 2 emmies, testen 28-01

HannekeLammers, TP 15-01, 1/2 ?, testen 28-01?

MarMira, TP 15-01, testen 30-01

Bianca77, IUI 15-01, testen 31-01

Debsie, IUI 16-01, eigen cyclus, testen 31-01?

Audrey, TP 19-02, 1 cryo, testen 02-02

Zoë, TP 20-1, 2 emmies, testen 03-02

Rachel, TP 22-1, 1 cryo, testen 03-02

Sannie66, escape-IUI 18-01, testen 04-02

Geplaatst

Hallo allemaal,

voor iedereen bij wie het niet gelukt is, deze maand: hou vol. En die nog mogen testen: hou vol.

En zwangeren natuurlijk gefeliciteerd!

@Schapenwolkje: ik had deze maand bij jullie op het wachtbankje moeten zitten, maar ook mijn eicel was pleite. Er was alleen een hele grote lege follikel over!

Ik was stom verbaasd. Keurig de ovulatietesten gedaan en 4 echo's laten maken. Een vager teststreepje dan de controlestreep is een negatieve test. Dus geen ovulatie! Dachten we.

De komende cyclus moet ik de dure testen van Clearblue gaan gebruiken en gaan we vanaf dag 12 om de dag de echo doen.

Nog 2 cryo's en in februari op het nwe wachtbankje.

Iedereen heel veel succes en geluk!

Geplaatst
De komende cyclus moet ik de dure testen van Clearblue gaan gebruiken en gaan we vanaf dag 12 om de dag de echo doen.

Moet je de testen gaan gebruiken voor een cryobehandeling?

Geplaatst

Om je eisproing te bepalen moet je inderdaad ovulatie testen doen en naar het ziekenhuis voor echo's om je follikelgroei in de gaten te houden.

Sommige krijgen ook bloedonderzoeken.

Ik heb ovulady gebruikt, dit adviseerde het ziekenhuis. (andere testen zullen ook goed werken maar met Ovulady hebben hun de beste ervaring)

Succes!

Geplaatst

Oh ok. In welk ziekenhuis wordt je behandeld? Krijg je die testen dan wel vergoed eigenlijk?

Ik in het VU en daar werken ze niet met ovulatietesten. Alleen met echo's.

Geplaatst

Ben bij het Catharina in Eindhoven.

De testen moet je zelf betalen en worden dat ik weet niet vergoed.

Maar alles voor het goede doel toch!

Geplaatst

Weet je wat ik altijd doe als ik niet weet of iets vergoed wordt? Ik stuur het gewoon op. En tot nu toe heb ik het steeds vergoed gekregen ook al stond het niet in het vergoedingenoverzicht vermeld :happy9:

Geplaatst

Hi dames,

Ik zag jullie discussie over het wel of niet vergoed krijgen van de ovulatietesten. Wellicht nog een tip voor jullie. Indien jullie deze kosten ook in 2009 hebben gemaakt zijn ze via de belastingdienst terug te vorderen. Alle kosten verbonden aan IVF/ICSI mogen teruggevraagd worden, zelfs al je km's naar het ziekenhuis.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Km wist ik wel, maar dat de andere onkosten ook opgegeven kunnen worden?

Dank je, daar gaan we zeker werk van maken!

Lfs

Geplaatst

Loulou, TP 18-12, 2 emmies, test 1-01(zwanger, maar mk)

Sannie66, 20-12 IUI, test 06-01, ongi 03-01

Chablis, TP 26-12,1 cryo, test 07-01, ongi 31-12

Rachel, TP 27-12, 1 cryo, bloedtest 08-01, ongi 05-01

Renate75, TP 26-12, 2 emmies, testen 10-01, bloedtest te weinig HCG, 13 jan. mk

Marretje, TP 26-12, 1 emmy, bloedtest 11-01

Poppie145, IUI, testen 12-01

Albert(Corine), TP 31-12, 1 emmy(?), test 14-01, ongi 09-01

Schapenwolkje, TP 04-01, 1 cryo, testen 18-01, ongi 13-01

Nathalie28, Tp 08-01, 2 cryootjes, testen 19-01

Linda, TP 05-01, 2 emmies, bloedtest 20-01

Mart, TP 08-01, 1 cryo, testen 22-01, "ongi" 13-01

Noor, TP 08-01-2010, 3 emmy's, bloedtest op 22-01

Taurus71(Manon)TP 10-01, 1 cryo , bloedtest op 25-01

Petra-, TP 09-01, 1 emmy,testen 25-01

Lisette, TP 13-01, 1 cryo, testen 28-01?

Carolina, TP 14-01, 2 emmies, bloedtest 28-01

Maris, TP 15-01, 2 emmies, testen 28-01

HannekeLammers, TP 15-01, 1/2 ?, testen 28-01?

MarMira, TP 15-01, testen 30-01

Bianca77, IUI 15-01, testen 31-01

Debsie, IUI 16-01, eigen cyclus, testen 31-01?

Audrey, TP 19-02, 1 cryo, testen 02-02

Zoë, TP 20-1, 2 emmies, testen 03-02

Rachel, TP 22-1, 1 cryo, testen 03-02

Sannie66, escape-IUI 18-01, testen 04-02

Hoi Allemaal,

Ik heb mezelf groen gekleurd, vandaag bloedtest gehad=> ZWANGER!!!

Alle andere meiden die vandaag, of binnenkort moeten testen...veel succes!!!

Geplaatst

Wauw, gefeliciteerd Carollina!! Geweldig nieuws zeg! Voor mij wordt het nu ook heel spannend; ik zit je op de hielen want mijn terugplaatsing was de 15e....

Geplaatst

Carolina en Noor van harte meiden!

Marmira..voor jou zie ik het gunstig in (vooral als je nu geen bolletjes gebruikt???). Je eisprong was op 9 januari (?)en als je een cryo TP hebt in je natuurlijke cyclus dan had je al de 23ste ongesteld moeten worden.....

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi Dames jullie mogen mij rood maken. Deze poging is namelijk mislukt.

Iedereen heel veel succes de komende tijd.

Voor degene wie zwanger zijn gefeliciteerd.

Geplaatst

lieve, lieve meiden,

ontzettend bedankt voor jullie lieve woorden.

Ik ben echt even ingestort.

Ik durf geen eens aan de gevolgen te denken, nooit zal ik mama genoemd worden, etc. Het lijkt nog steeds of het iemand anders overkomt, maar als ik dan naar bed ga komt de waarheid in alle heftigheid op me af. Je houdt er best rekening mee dat het wel eens niet zou kunnen lukken, maar als het dan toch zo ver is, dan weet je dat je die waarheid toch steeds weer heel snel hebt weggestopt. En dat is nog steeds mn eerste reactie... nee..daar wil ik niet aan denken. Maar goed, het verdriet moet er toch uit. Het is in ieder geval fijn om begrepen te worden hier, al zal ik wel wat minder langs komen. Moet echt ff aan mezelf denken....

Manon: WAUW zeg, wat een mooie uitslag. Zoals ik van de week al schreef: dit wordt 'em gewoon, die gedroomde en zo welkome mooie zwangerschap: geniet er van meis.

Lisette, Maris: klote meoden. Veel sterkte. Hopelijk brengen de volgende pogingen jullie wel hartstikke mooi nieuws...

Veel liefs,

Daan

Geplaatst

Even vanuit een zwaar door sneeuw geteisterd Tsjechie een hart onder de riem van de meiden die negatief hebben getest of hun menstruatie hebben gekregen... het is en blijft KL*TE... heel erg veel sterkte...

En zie ook 2 nieuwe groene regels! Meiden gefeliciteerd...nu het wachten op jullie 1e echo..

Geplaatst

Maris, veel sterkte....

Lieve Pieneke, ik heb op 10 januari Pregnyl gespoten, dus 12 januari de eisprong (dat klopt toch?). Ik had dus volgens mijn eigen berekening afgelopen dinsdag de 26e) ongesteld moeten worden. Maar tot mijn onnoemelijk grote verdriet had ik vanochtend keihard een negatieve test.... Als ik morgen nóg niet ongesteld ben, doe ik in een ultieme wanhoopspoging nog één keer een test, maar ik vrees dat ik me er bij neer moet leggen dat het gewoon weer hartstikke mis is...

Geplaatst

Hey Meiden...weer teug bij mijn eigen pctje ipv bij een Rabobank ;-)

Chablis> smartphone...ehh ja..zou ook wat zijn. Zit er toch aan te denken een klein laptopje een keer aan te schaffen..lijkt me wel makkelijk ;-)

Schapenwolkje> wat een verhaal..ei zoek..moest wel lachen om je manier van schrijven..maar t is wel mooi balen!

Bianca77> Heel herkenbaar voor iedereen hier denk ik..bahhh zón dip dat je t ff niet meer ziet zitten en er geen geloof meer in hebt.Sterkte ..hoop dat je snel de moed weer hebt verder te gaan.

Carolina> WAUW !!! Gefeliciteerd hoor! Super voor je!!!

Marmira> Nog even volhouden he?!

Maris83> Bah wat balen weer! Heel veel sterkte.

Daan> Meisie wat heb ik t met jou te doen. Vind t zo lief van je dat je nog zo belangstellend en opbeurend kun zijn naar anderen toe terwijl t nu zo zwaar voor jou moet zijn. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen om jou op te beuren..ik denk dat dit ook niet mogelijk is ...kan alleen zeggen dat ik je heel veel sterkte wens...

Geplaatst

Helaas, ik begin nu ongesteld te worden... dus het is inderdaad helemaal mis. Als iemand mijn regeltje rood wil maken? Kan het zelf effe niet opbrengen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden