Ga naar inhoud

testen in januari

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even het lijstje weer bovenaan gezet...Debsie erbij gezet (graag informatie zelf aanvullen/wijzigen) en mezelf ook weer toegevoegd.

Loulou, TP 18-12, 2 emmies, test 1-01 (zwanger, maar mk)

Sannie66, 20-12 IUI, test 06-01, ongi 03-01

Chablis, TP 26-12,1 cryo, test 07-01, ongi 31-12

Rachel, TP 27-12, 1 cryo, bloedtest 08-01, ongi 05-01

Renate75, TP 26-12, 2 emmies, testen 10-01, bloedtest te weinig HCG, 13 jan. mk

Marretje, TP 26-12, 1 emmy, bloedtest 11-01

Poppie145, IUI, testen 12-01

Albert(Corine), TP 31-12, 1 emmy(?), test 14-01, ongi 09-01

Schapenwolkje, TP 04-01, 1 cryo, testen 18-01, ongi 13-01

Nathalie28, Tp 08-01, 2 cryootjes, testen 19-01

Linda, TP 05-01, 2 emmies, bloedtest 20-01

Mart, TP 08-01, 1 cryo, testen 22-01, "ongi" 13-01

Taurus71(Manon), TP 10-01, 1 cryo, testen 24-01

Lisette, TP 13-01, 1 cryo, testen ?

Carolina, TP 14-01, 2 emmies, bloedtest 29-01

Maris, TP 15-01, 2 emmies, testen 28-01

HannekeLammers, TP 15-01, 1/2 ?, testen ?

Debsie, IUI 16-01, eigen cyclus, testen ?

Sannie66, escape-IUI 18-01, testen 04-02

• Reacties 544
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nathalie! Hoe staat het met jou? Jij had toch ook wat krampen deze week? En zag je ook in het vroegtesters topic... ben je obsessief aan het broekloeren?

Hier wat helderrode afscheiding sinds gisteravond. Heb zelfs het zh gebeld, omdat ik de Pregnyl nog moest zetten. Na overleg met de gyn mocht ik deze 'doen', maar HET is nog steeds niet gestopt. Het is niet veel, maar baart me zorgen...

Geplaatst
Nathalie! Hoe staat het met jou? Jij had toch ook wat krampen deze week? En zag je ook in het vroegtesters topic... ben je obsessief aan het broekloeren?

Hier wat helderrode afscheiding sinds gisteravond. Heb zelfs het zh gebeld, omdat ik de Pregnyl nog moest zetten. Na overleg met de gyn mocht ik deze 'doen', maar HET is nog steeds niet gestopt. Het is niet veel, maar baart me zorgen...

Hoi Sannie, kan me voorstellen dat dit je zorgen baart, maar als de arts zegt dat het kan, dan zal het wel zo zijn toch.

Kan je me vertellen hoe zo'n escape IUI werkt, heb er nml geen verstand van?

Ik ben zeker obsessief bezig ja, ws omdat ik nu toch wel erg duidelijk voor ogen heb dat we nog maar 1 kans hebben hierna. Ok, hoogstwaarschijnlijk 2 omdat we anders zelf een poging betalen maar toch. Het voelt aan als 1 kans.

Had gister weer wat bloed, dus denk dat m'n kansen nu toch echt verkeken zijn.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nou Nathalie, dat zou dan weer verschrikkelijk balen zijn zeg! Potverdorie...ik had het je zoooooooooooooooooo gegund meis...damn... Sterkte hiermee...

Een escape IUI is niets anders dan IUI ipv IVF, omdat mijn follikels niet willen groeien (ik heb nu 1 dominante die vrijdag jl. 18 mm was), gaat de IVF gewoon niet door. Dus in overleg voor een inseminatie gekozen om niet helemaal 'niets' aan deze poging te hebben. De IVF poging blijft staan in het boekje (omdat er geen punctie plaatsvindt), dus gisteren een lage dosis Pregnyl gespoten (1 ampul) en maandag dan de inseminatie.

Tenminste, als HET nu eens weggaat...ik ga eens neuzen op het forum hierover. Heb wel eens wat gelezen over tussentijds vloeien...

Geplaatst

Thanks Sannie, helemaal duidelijk! Gelukkig dat die poging blijft staan!

Ik hoop dat het bloeden snel stopt!

Ik ga me nu maar snel douchen want zie dat ik alweer veel te lang achter de pc zit en moet zo werken.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Lisette, TP 13-01, 1 cryo, testen ?

HannekeLammers, TP 15-01, 1/2 ?, testen ?

MarMira, TP 15-01, testen 30-01

Debsie, IUI 16-01, eigen cyclus, testen ?

Zo, ik heb mezelf er tussen gezet. Ik wilde dat vrijdag al doen maar toen was de sfeer hier wat gespannen en dat kon ik even niet handelen. Gelukkig is alles uitgesproken nu!! Cryootje is teruggeplaatst en nu maar weer twee weken leven tussen hoop en vrees... Succes allemaal!!

Geplaatst

O Mar, spannend weer he! Als het allemaal goed gaat, kom ik morgen gezellig naast je zitten hoor...met het kussentje dat ik al 2x mag lenen van Spaatje :laughing4:

Geplaatst

Hallo,

Ik zou me graag bij jullie willen toevoegen.

Heb 9 januari de terugplaatsing van 1 emmy gehad, helaas geen cryo's

Mag maandag 25 januari testen. Wat duurt dat wachten lang.

Groetjes Petra

Geplaatst

Hoi meiden,

ook ik mag nog in januari testen, al is het net op het randje.

Ik heb vrijdag 15-1 3e IUI gehad en mag 31-1 testen.

En dat wachten duurt inderdaad héééél lang:whistling_girl:

Fijne dag gewenst

Groetjes Bianca77

Geplaatst

Petra en Bianca, inderdaad...DE wachtweken zijn ook voor jullie aangebroken en voor Petra al even onderweg... heel veel suc6 hoor. Ik kom er straks ook bij....

Petra-, TP 09-01, 1 emmy, testen 25-01

Lisette, TP 13-01, 1 cryo, testen 28-01?

HannekeLammers, TP 15-01, 1/2 ?, testen 28-01?

MarMira, TP 15-01, testen 30-01

Bianca77, IUI 15-01, testen 31-01

Debsie, IUI 16-01, eigen cyclus, testen 31-01?

Geplaatst
Meiden,

Het is eigenlijk niet mogelijk met de medicatie progynova, maar om 12.00 uur vandaag, 6 dagen na tp, stroomt het bloed eruit inclusief een groot bloedstolsel (6 cm).

Vanmiddag meteen gebeld met het ziekenhuis en morgenochtend moet ik bloedprikken. Morgenmiddag krijg ik uitslag.

Waar het vandaan komt, geen idee, maar ik verdenk m'n miskraam in november er nog van. Het is voor mij dus weer over en uit:mad:.

Helaas kan ik jullie de uitslag morgenmiddag niet geven, want we zijn een "gezellige" weekendje weg.

Meiden hou je taai en bij deze kleur ik mezelf maar weer rood.

Zo, het lijstje is al weer lekker aangevuld zie ik. Heel veel succes meiden!

Afgelopen vrijdag heb ik bloedgeprikt, 's middags teruggebeld en m'n Hcg was 4.6.

Natuurlijk te weinig voor een zwangerschap, maar er was/is wel iets.

Helaas was er niemand meer aanwezig op de fertiliteitsafdeling, dus werd mij aangeraden toch maar door te gaan met de progynova en utrogestan.

Het bloeden was ook nagenoeg gestopt. Dus maar hoop houden, je weet het nooit.

We zijn het weekend weggeweest, maar ik was alles behalve fit.

Ik had behoorlijk last van m'n buik, en bij elke stap had ik pijn.

Gister heb ik zelf besloten te stoppen met de medicijnen, want je kan jezelf wel voor de gek houden, maar hier geloofde ik natuurlijk niet meer in.

Vanochtend weer gebeld met het ziekenhuis en ik moest direct weer komen om opnieuw bloed te prikken.

Onderweg daarnaartoe nam m'n buikpijn toe en daar aangekomen ging ik bijna uit de tijd van ellende. Het bloeden was weer begonnen (en niet zo'n beetje ook) .

Even rustig bij de verpleegkundige gezeten en ik moest maar in een rolstoel. Na wat tegenstribbelen heb ik dat toch maar gedaan (haha).

Na een tijdje zakte de meeste pijn gelukkig wat af en heb ik in tussentijd bloedgeprikt (HCG en IJzer).

Net de uitslag binnen en het Hcg is nu 4.8, maar ze verwachten dat het nu wel langzaam verdwijnt.

Zodra het bloeden stopt, moet ik naar de gyn. voor een echo en willen ze toch nog 's kijken of het er allemaal goed uit ziet.

Al met al een raar verloop na deze cryo tp, waar ze in het ziekenhuis ook geen verklaring voor hebben.

Zelf blijf ik erbij dat het vleugje hcg in m'n bloed toch nog te maken heeft gehad met m'n vroege miskraam, maar goed wie zal het zeggen.

Wat nu eerst belangrijk is dat m'n lichaam weer even tot rust komt voor we weer verder gaan.

Wat een dom verhaal hè....? Ook al voel ik me er behoorlijk ellendig bij.

In ieder geval wil ik nu wel wel meer groene regels zien, want het lijkt er nog niet echt op deze maand.

X, Martha.

Geplaatst
Meiden,

Het is eigenlijk niet mogelijk met de medicatie progynova, maar om 12.00 uur vandaag, 6 dagen na tp, stroomt het bloed eruit inclusief een groot bloedstolsel (6 cm).

Vanmiddag meteen gebeld met het ziekenhuis en morgenochtend moet ik bloedprikken. Morgenmiddag krijg ik uitslag.

Waar het vandaan komt, geen idee, maar ik verdenk m'n miskraam in november er nog van. Het is voor mij dus weer over en uit:mad:.

Helaas kan ik jullie de uitslag morgenmiddag niet geven, want we zijn een "gezellige" weekendje weg.

Meiden hou je taai en bij deze kleur ik mezelf maar weer rood.

Zo, het lijstje is al weer lekker aangevuld zie ik. Heel veel succes meiden!

Afgelopen vrijdag heb ik bloedgeprikt, 's middags teruggebeld en m'n Hcg was 4.6.

Natuurlijk te weinig voor een zwangerschap, maar er was/is wel iets.

Helaas was er niemand meer aanwezig op de fertiliteitsafdeling, dus werd mij aangeraden toch maar door te gaan met de progynova en utrogestan.

Het bloeden was ook nagenoeg gestopt. Dus maar hoop houden, je weet het nooit.

We zijn het weekend weggeweest, maar ik was alles behalve fit.

Ik had behoorlijk last van m'n buik, en bij elke stap had ik pijn.

Gister heb ik zelf besloten te stoppen met de medicijnen, want je kan jezelf wel voor de gek houden, maar hier geloofde ik natuurlijk niet meer in.

Vanochtend weer gebeld met het ziekenhuis en ik moest direct weer komen om opnieuw bloed te prikken.

Onderweg daarnaartoe nam m'n buikpijn toe en daar aangekomen ging ik bijna uit de tijd van ellende. Het bloeden was weer begonnen (en niet zo'n beetje ook) .

Even rustig bij de verpleegkundige gezeten en ik moest maar in een rolstoel. Na wat tegenstribbelen heb ik dat toch maar gedaan (haha).

Na een tijdje zakte de meeste pijn gelukkig wat af en heb ik in tussentijd bloedgeprikt (HCG en IJzer).

Net de uitslag binnen en het Hcg is nu 4.8, maar ze verwachten dat het nu wel langzaam verdwijnt.

Zodra het bloeden stopt, moet ik naar de gyn. voor een echo en willen ze toch nog 's kijken of het er allemaal goed uit ziet.

Al met al een raar verloop na deze cryo tp, waar ze in het ziekenhuis ook geen verklaring voor hebben.

Zelf blijf ik erbij dat het vleugje hcg in m'n bloed toch nog te maken heeft gehad met m'n vroege miskraam, maar goed wie zal het zeggen.

Wat nu eerst belangrijk is dat m'n lichaam weer even tot rust komt voor we weer verder gaan.

Wat een dom verhaal hè....? Ook al voel ik me er behoorlijk ellendig bij.

In ieder geval wil ik nu wel wel meer groene regels zien, want het lijkt er nog niet echt op deze maand.

X, Martha.

Geplaatst

Ach Martha, wat jammer nu weer... en ook dat je lichaam zo heen en weer gegooid wordt. En helemaal geen dom verhaal, HCG is HCG, dus je cryo heeft zich wel geprobeerd in te nestelen.

Neem inderdaad even rust... en ik begrijp dat je door gaat? Goed zo, doen!!

(ik ben er nog niet uit...)

Voor nu veel sterkte!!

Andere meiden op het wachtbankje, veel succes, sterkte en geduld...

Liefs, Nine

Geplaatst

Ach Martha, wat jammer nu weer... en ook dat je lichaam zo heen en weer gegooid wordt. En helemaal geen dom verhaal, HCG is HCG, dus je cryo heeft zich wel geprobeerd in te nestelen.

Neem inderdaad even rust... en ik begrijp dat je door gaat? Goed zo, doen!!

(ik ben er nog niet uit...)

Voor nu veel sterkte!!

Andere meiden op het wachtbankje, veel succes, sterkte en geduld...

Liefs, Nine

Geplaatst

Dank je Nine,

Hoe gaat het met je? Voel je je weer wat beter?

Wij gaan in ieder geval wel door.

We mogen nog 2 pogingen doen die vergoed worden, dus zolang ik het geestelijk en lichamelijk aankan, gaan we door.

We hebben het schema voor feb./maart al weer binnen, maar tijdens het echo-bezoekje vraag ik wel na of het wel verstandig is om zo snel weer verder te gaan.

Ben benieuwd wat ie zegt.

Geplaatst

Dank je Nine,

Hoe gaat het met je? Voel je je weer wat beter?

Wij gaan in ieder geval wel door.

We mogen nog 2 pogingen doen die vergoed worden, dus zolang ik het geestelijk en lichamelijk aankan, gaan we door.

We hebben het schema voor feb./maart al weer binnen, maar tijdens het echo-bezoekje vraag ik wel na of het wel verstandig is om zo snel weer verder te gaan.

Ben benieuwd wat ie zegt.

Geplaatst

Hoi Mart,

Het is geen dom verhaal, net als Nine zegt, maar een heel vervelend verhaal! Als het misgaat, waarom dan weer zo? Dat heen en weer geslingerd worden tussen hoop en vrees is zo erg...

Veel sterkte hoor!!

Caroline

Geplaatst

Hoi Mart,

Het is geen dom verhaal, net als Nine zegt, maar een heel vervelend verhaal! Als het misgaat, waarom dan weer zo? Dat heen en weer geslingerd worden tussen hoop en vrees is zo erg...

Veel sterkte hoor!!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden