Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Sabke, heerlijk, Jij bent weer gerustgesteld!

@ Taurus: Ik denk dat het per verzekering scheelt hoeveel je zelf nog moet betalen. Voor mij valt het bijna helemaal binnen mijn pakket en het idee dat je 24 uur per dag kraamzorg paraat hebt staan lijkt me geweldig. Iets anders wat ik geweldig vind is dat dit hotel naast een hotel zit. Helemaal perfect! Willen opa's en oma's langskomen of bezoek langer blijven, dan kan er uitstekend gebruik gemaakt worden van het hotel en de bar daar! Wat een rust zal me dat geven ;-) Ook voor mijn hubbie wel zo gezellig, kan ie lekker daar verder kletsen met iedereen als ik uitgeput wil slapen...

Bevallen doe ik er trouwens niet, dat doe ik in het ziekenhuis. Bij dit kraamhotel neem je je eigen verloskundige mee, dus het is vergelijkbaar met een thuisbevalling eigenlijk. Bij complicaties ga ja alsnog naar het ziekenhuis.

Vanmorgen bij de dietiste geweest voor alle voedingsvoorschriften en menuvoorbeelden. Wil niet al teveel aankomen deze zwangerschap, vandaar ;-))

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

08 september: Sterremaud

09 september: Annie

09 september: Cjee

09 september :Bubblicious

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

29 september: Taurus71 (Manon) (datum nog niet officieel)

30 september: Carolina

september: Colinda

Eerstvolgende afspraak:

11-02 Peggy 2e echo

11-02 Annie 2e echo (10wk)

12-02 Cjee 3e echo (10 wkn)

16-02 Marretje 3e echo (9wk)

16-02 Taurus71(Manon) 1ste echo(8wk)

17-02 Claudiaatje 12 wkn echo

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

De laatste lijst, Yasmina en Bubblicious hoe verging jullie echo??

Geplaatst

Hey Meiden,

Morgen heb ik de echo.. Erg spannend. We kijken er enorm naar uit. Ik laat het jullie weten.

Maar ik heb even een vraag. Eigenlijk gaat het bij mij allemaal goed. Niet echt misselijk, maar ik kan heel moeilijk naar het toilet. Ook erg vervelend. Want je krijgt toch wat last in je buik daarvan. Nu weet ik dat het bij de zwangerschap hoort en ik eet bruin brood en genoeg fruit. Hebben jullie nog tips? Ik lust geen optimel/yakult drankjes..

Ik hoor het graag!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder>2 september uitgerekend.

11 februari 2de echo

Gast estrhalita
Geplaatst

Peggy roosvicee Laxo werd mij bij Jens en Robbie aangeraden en pruimen eten. Succes meid veel voorkomend probleem. Ik had ook enorme trossen aambeien hangen niet echt smakelijk sorry.

Geplaatst

Roosvicee kan ik wel proberen. En ik was net in de supermarkt opzoek naar pruimen, maar die waren niet te koop. Misschien de tijd er niet voor???

Groetjes peggy

Geplaatst

Je kunt ook gedroogde proberen, daarnaast natuurlijk linzaad of lijnzaadolie (die laatste zit ook nog eens boordevol omega 3-6 vetten dus nog gezond ook ;-)

Bij mij helpt een kiwi op de nuchtere maag net zo goed als bij anderen koffie en een sigaret ;-))

Geplaatst

Peggy: Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel last van het niet naar het toilet moeten. Dus kan je daar ook niet zoveel tips in geven. Wat Cjee zegt, heb ik ook wel eens gehoord dat kiwi's kunnen helpen. Heel veel succes morgen met de echo!

Ik heb morgen ook mijn 2e echo erg spannend!

fijne avond

Geplaatst

Kiwi's heb ik nog wel in huis. Ga ik morgen meteen proberen:happy3:

Jij ook veel succes morgen an bij de 2de echo!

Fijne avond!

Peggy

Geplaatst

Peggy en Annie..veel succes en plezier morgen bij de echo!!!

Peggy>lauw/warm water op nuchtere maag ...maar ja moet je lekker vinden...

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik zie dat een aantal van jullie alweer een echo hebben vandaag. Heel veel plezier hierbij.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Even een update van onze bijzondere week. We zitten in week 10 en hebben afgelopen maandag een prachtig kleintje gezien. Hij/zij was erg goed te zien en alles was oke! Het hartje hebben we nu ook gehoord, wat een prachtig geluid is dat.

bubblicious|650958814.jpg

Straks om 13.00u gaan we voor de 1e keer naar de verloskundige. We gaan er elke dag nog meer van genieten.....

Geplaatst

Hoi meiden,

Bubblicious: Wat een mooie echo, super dat alles goed is.

Wij hebben vanmorgen ook weer een echo gehad. Alles was ook prima. Ik kon er nu ook echt een klein hummeltje van maken met beentjes en armpjes. Hij/zij was lekker druk aan het schoppen en boksen, mooi gezicht.

Bij de vorige echo zei de gyn al dat zij uitkwam op mijn uitgerekende datum van 7 september, ik dacht toen dat ik dat verkeerd had verstaan en was gewoon nog van 9 sept uitgegaan. Vandaag had ze het weer over 7 sept, dus ik zei dat ik dacht dat het 9 was. Maar aan de hand van de groote enzo kunnen ze dat zien en komt ze echt op 7 sept uit. Nu maken die 2 dagen niet zoveel uit maargoed. Ik zal dus in het uitgerekend lijstje mij even 2 dagen naar voren halen en ik zal vanavond thuis even een nieuwe banner aanmaken, want ben nu aan het werk!

Nou moeten we even weer teren op deze mooie echo. Over 2 en halve week mijn eerste echte afspraak bij de verloskundige.

Peggy hoe was jou echo?

groetjes

Geplaatst

Bubblicious..wat een mooi plaatje..duidelijk he de contouren !

Veel plezier vanmiddag bij je eerste afspraak bij de VK.

Annie wat fijn dat alles er weer goed uit zag..mooi actief dus.

7 september..ook een mooie datum.

Peggy idd ben ook nieuwsgierig naar jouw echo...

Geplaatst

Wow, wat een mooie echo's allemaal! Geweldig.

Mooie foto ook. Het worden echt al mensjes he? Geniet ervan dames!

Kan me daarzelf nog maar moeilijk een voorstelling van maken dat dat echt in mijn buik gebeurt! Kijk erg uit naar onze echo morgen.

Gisteren sprak ik iemand die vertelde dat ze zwanger is, (spontaan 9 weken) en dat ze over twee en halve week de eerste echo pas heeft. Dat het vooral voor haar echtgenoot zo onwerkelijk en raar is en ook voor haarzelf af en toe is dat ze de neiging heeft om weer een test te doen omdat er niets lijkt te gebeuren. Hij heeft in het hele traject alleen een positieve zwangerschapstest gezien weken geleden en daarmee is voor hem alles wat tastbaar is geweest. Toen realiseerde ik me wat een luxe het is om zoveel echo's te hebben. Vind het echt heel fijn dat die geruststelling er elke keer is en vind het ook zo fijn dat mijn hubbie vanaf de allereerste dag erg nauw bij de zwangerschap betrokken is. We doen het echt samen!

Geplaatst

Nou, net terug van mijn eerste afspraak bij de verloskundige praktijk.

Alles was prima, ze wilde eerst niet naar het hartje gaan luisteren omdat het vaak nog niet te vinden is maar toen ik haar vertelde van mijn angelsound ging ze het toch proberen en ja hoor, binnen 10 tellen had ze m al te pakken, heel mooi, dat geluid zo op de luidspreker!

Blijkbaar ligt mijn baarmoeder vrij hoog en is al aan de grote kant.

Groetjes van een Blije Sabke:happydance:

Geplaatst

De echo was helemaal goed. hij/zij zwaaide zelfs naar ons hahahaha. Het was goed gegroeid. De uitgerekende datum blijft staan op 2 september. Ben nu dus precies 11 weken. We hebben ook het hartje gehoord. Wat is dat bijzonder zeg. Mn man en ik kregen tranen in onze ogen.

Ik heb nu de volgende afspraak voor 16 maart.

Nu genieten:happydance:

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder->2 september uitgerekend

Geplaatst

Sabke super dat je het hartje hebt kunnen beluisteren bij VK. Lijkt me super om te horen, hebben wij nog niet gehad.

Peggy: JIj ook een super mooie echo. Heerlijk gevoel is dat he. Dus die van jullie was ook druk aan het zwaaien, die van ons aan het boksen heel mooi gezicht!

Ik zal het lijstje even aanpassen:

Uitgerekend

07 september: Annie

09 september: Cjee

09 september :Bubblicious

Eerstvolgende afspraak:

12-02 Cjee 3e echo (10 wkn)

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

Geplaatst

Geweldige echo gehad! Hartje gehoord en uitgebreide uitleg over wat nu aan het groeien is enzo. Die kleine uk is al 3.5 cm! Jeetje dat is een verdubbeling per twee weken! Ongelofelijk. Dat verklaart wel waarom ik zo moe ben ;-))

Was erg leuk om te zien hoe bewegelijk ie al was. De gynaecoloog wilde graag iets laten zien en hup, weer een buiteling en dus buiten beeld ;-)

Ik ga van het weekend genieten. Valentijnsdag kan niet mooier zijn dan dit jaar met een gezonde mooie ukkepuk in mijn buik en mijn hubbie naast me.

Jullie ook genieten dit weekend!

Liefs van een hele blije Cjee

Geplaatst

Cjee..wat heerlijk om zo t weekend in te gaan !

Kan me voorstellen dat je lekker met je hoofd in de wolken loopt nu ;-)

Fijn weekend!

Geplaatst

Wat fijn Cjee! Kijk dit zijn berichten waar we ons weer even aan vast kunnen houden!

Niets meer gehoord van Yasmine?? Hoop dat haar echo ook goed was.

Geplaatst

Uitgerekend

07 september: Annie

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

Eerstvolgende afspraak:

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

26-02 Cjee gesprek gynaecoloog 12 weken

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden