Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo meiden,

vandaag de 1e echo gehad, en een kloppend hartje gezien, wat geweldig!

volgens de arts ben ik op 16 september uitgerekend.

dus zet iemand me in het rijtje erbij????

verder gaat het wel goed, behalve m'n nachtrust, ben s'nachts echt beroerd, dus probeer overdag wat te rusten.

hoop dat het met iedereen hier goed gaat!!?

liefs en tot snel weer XX

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

02 september: Coni

06 september: Luna

08 september: Sterremaud

09 september: Annie

09 september: Cjee

09 september :Bubblicious

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

29 september: Taurus71 (Manon) (datum nog niet officieel)

30 september: Carolina

september: Colinda

Eerstvolgende afspraak:

28-1 Annie 1e echo (8wk)

02-02 Femke 2e echo (8 weken 4 dagen)

08-02 Yasmine1974 2e echo

08-02 Bubblicious 2e echo

08-02 Nicole ( coni ) eerste controle in het ziekenhuis ( 3e echo ) ( +/-11 wk )

11-02 Peggy 2e echo

11-02 Annie 2e echo (10wk)

12-02 Cjee 3e echo (10 wkn)

16-02 Marretje 3e echo (9wk)

16-02 Taurus71(Manon) 1ste echo(8wk)

17-02 Claudiaatje 12 wkn echo

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

Poppie, geweldig nieuws! Fijn dat het hartje klopte!

Sterre, heerlijk dat het bijna over is. Hele geruststelling. Lekker meid, hopelijk kun je weer gaan genieten.

Geplaatst

Poppie..geweldig nieuws voor je..gefeliciteerd! Leuk moment zón eerste echo als dan t hartje klopt!

Femke..hoop dat jij ook vandaag iets moois in beeld krijgt...succes!

Groetjes Manon

Geplaatst

Goeiemorgen, tja al die enge dingen ik weet er alles van ik heb het allemaal zelf ook meegemaakt, van een mk zonder enig druppeltje bloedverlies tot een mk met oud bloedverlies en helder bloedverlies ... en dan ook nog een zwangerschap die we hebben afgebroken met 20 weken ... het valt dan ook niet mee om er nu vanuit te gaan dat nu wel alles goed zal gaan maar ja die ervaring heb ik gelukkig natuurlijk ook ... maar het is en blijft een wonder wanneer je na 9 maanden een gezond kindje in je armen mag houden ...

want wat dat oude bloed betreft .. ik denk dan ook maar zo dat dit bloed ook vers bloed is geweest en tis altijd maar een gok waar het vandaan komt .... bij mijn laatste mk ( 2007 ) had ik al vrij vroeg bloedverlies maar alles zat goed ... met 8 weken en 5 dagen nog een hele mooie echo gehad en met 10 weken was het einde verhaal ... je kunt er gewoon niets van zeggen ... en dan ben je blij dat je de 13 weken hebt gehaald en dan krijg je met 19 weken en 4 dagen slecht nieuws te horen ... bij ons zal de spanning dan ook zeker aanhouden t/m de 20 weken echo ... maar ze zullen me nu wel beter in de gaten houden ... bij Nikkie* heb ik wel 4 verschillende mensen gehad die echo's bij mij maakte en dat willen we nu absoluut niet we willen zoveel mogelijk dat er maar 1 de echo maakt ... ik hoop dat we dat voor elkaar krijgen ...

Over de tripletest .... het is en blijft maar een kans berekening en ik weet niet of ik hier weer aan mee wil werken .... als wij een kindje met down syndroom krijgen dan houden we het toch dus waarom dan dat onderzoek .... ik weet het nog niet ... aan de andere kant denk ik maar weer dat we er dan maar beter op voorbereidt kunnen zijn dus ik weet het echt nog niet ... bij Nikkie* was de nekplooi goed was niets bijzonders aan te zien en het bloed onderzoek was 1:4600 ... dus dat was ook goed en geen verhoogd risico op een kindje met down .... nu ben ik wel 2 jaar ouder weer dus een nog hogere vergrote kans maar ik weet het echt nog niet ... ik vind die 20 weken echo het belangrijkste ... we moeten er nog maar eens goed over na denken,

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi dames, hier weinig nieuws, behalve dan misselijkheid 24/7. Gelukkig niet met overgeven erbij, dat was maar 2 dagen in week 8.

Maar het is wel zwaar zo, misselijk en moe! Gisteren lag ik er weer in om 21.00 uur. Te gek, aangezien ik normaal zelden voor middernacht ga slapen. Maar ja, het hoort erbij en we nemen het er graag bij. Maar merk toch wel dat het mijn dagelijks leven begint te beinvloeden. Had in t weekend een dag van 11 uur werk, waar ik normaal mn hand niet voor omdraai, maar ik was bekaf!

Is bij jullie al het besef gekomen dat in september ergens zo'n kleine hummel in je armen ligt??? Het begint nu te komen bij mij...

Heerlijk gevoel moet ik zeggen.

Nou, dames, ik ga duimen voor iedereen, GEEN BLOED EN MOOIE ECHO'S!!!

Groetjes Sabke

Geplaatst

iedereen bedankt voor de felicitaties!!!

het is echt geweldig, joehoeeee.

kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n banner maak?

ik en computers, gaat niet echt samen, hahaha.

liefs XX

Geplaatst

Goedemorgen Meiden,

Gisteren een hele mooie echo gehad! De baby is 2cm groot, vorige keer zat ik qua mm onder het gemiddelde, en nu iets boven! :-)

Vandaag 8 weken en 5 dagen.....wat was het weer bijzonder gisteren! Joehoe, ik ben erg blij! 15e nog 1 echo en dan door naar de verloskundige!!

Sterre, hoe is het??

Geplaatst

Hey poppie: Wat geweldig nieuws dat de echo goed was. Nu een beetje gaan genieten he. Hoe je zo'n banner maakt. ik ben ook niet zo'n computer kenner maar ik ben bij iemand die iets geschreven had daar staat maak een ticker, heb ik er nu ook onder staan daar klik je op dan kom je op een site kun je de eerste dag van je laatste mensruatie invullen geeft ie de uitgerekende datum aan. Dan staat er onder aan een link, die kopieer je en zet je in je handtekening. Hoop dat je mijn uitleg een beetje snapt. Succes ermee.

Femke: Mooi dat de 2e echo ook goed was. Het blijft bij het begin gewoon spannend die echo's, hopen dat alles goed is iedere keer.

Ik heb zo intake gesprek bij verloskundige. Ook weer spannend.

fijne dag iedereen

groetjes

Geplaatst

Sabke...helemaal niet gek dat je na 11 werken dood op bent..doe je wel een beetje kalm aan daar?!! ;-)

Femke....fijn dat de echo goed was en dat de beeb nu zelfs voor ligt op groei schema.

Krijg jij standaard 3 keer een echo in jouw ziekenhuis? Bij welke weken precies?

Annie..hoe was je intake gesprek?

Hier nog weinig weet van dat ik zwanger ben...ik wacht nog steeds en houd mezelf ook steeds voor dat ik van onze zoon ook de eerste weken deze zelfde twijfel had van "ik voel niks..zou t dan wel echt?" Maar goed ik houd me ook maar vast dat menigeen dat hier ook heeft gehad en moet ik me maar misschien gelukkig prijzen dat ik niet misselijk ben;-)

Groetjes Manon.

Geplaatst

Coni...jij hebt ook al een hoop meegemaakt als ik t zo lees.

Tja de combinatietest...kan alle kanten uit he.

In 2005 heb ik m laten uitvoeren en de kans was toen 1:258....al vrij hoog dus (ik was toen 34). Ben erg benieuwd waar hij dit keer op uit komt nu ik 38 ben (bijna 39).

Blijf t heel moeilijk vinden om hier een keus in te maken van wat doe je dan???

Eerst maar eens afwachten wat de uitslag wordt..probeer me er nog maar niet druk over te maken...eerst de 1ste echo maar afwachten of er een hartje klopt en dan weer zorgen voor de volgende stap.Al wil je t niet ..die zorg blijft zeker aan de 20ste week bij die echo lijkt me..,....

Geplaatst

Wat goed Femke, dat je 2e echo ook weer goed was. Super!! Kon je echt al meer zien dan de eerste keer?

Krijg jij 3 echo s door de bloedingen die je hebt gehad? Ik krijg er namelijk 2....

Hier alles weer rustig. HET niet meer gezien. Eigenlijk maar ik me helemaal geen zorgen nu en heb ik heel erg het gevoel dat we in september een kindje krijgen. Niet meer dat panische gedoe van; oh, gaat het mis?!

Poppie; goed van je goeie echo, gefeliciteerd ook!

Annie; was je intake bij de vlk leuk?

Vrijdag ga ik een weekje skien, dus ben even niet hier. Dan weten jullie waar ik uithang.

Groetjes, Sterre

Geplaatst

Hoi!

Sterre, ik heb inderdaad een extra echo gehad door de heftige bloeding in week 6. Als alles volgens 'plan' was gegaan, had ik gisteren pas mijn eerste echo gehad! Dus 2 is volgens mij standaard! Je ziet echt een heel groot verschil, ontzettend bijzonder. Je ziet echt bewegingen, (heel klein, maar toch) en bij 6 weken zag ik na genoeg niks!

Lekker zeg, een weekje skien. heb je daar nog puff voor :-).

Ik ben al aardig aan het uitdijen, hoe is dat bij jullie?

Ik kan veel broeken al niet meer aan door een hele bolle buik (normaliter maat 38) heb het gisteren met de gynaecoloog besproken, omdat ik het best enorm vond zelf. Maar is waarschijnlijk ook nog een reactie op de punctie.....

1 leuk voordeel, heb mijn eerste zwangerschapsbroek moeten kopen :-)! Een hele mooie bij noppies (deze winkel is echt een aanrader).

Hoop dat een ieder wat meer kan genieten.....! Hier lukt het gelukkig wat beter!

En wat betreft de combinatietest. Wij hebben aangegeven het niet te doen, ook omdat ik zelf nog jong ben. Heb een goed gevoel bij onze keuze!!

Slaap lekker!

Geplaatst

@ Femke, je eerste zwangerschapsbroek! Wow, klinkt heel leuk. Ga daar zeker ook kijken als ik uit mijn rokjes ben gegroeid. Broeken passen niet meer al draag ik die zelden. Rokjes zitten iets hoger dan normaal nog prima ;-)

@ Sterre, bij ons is het 3 echo's om de drie weken. 6-9-12. Hangt dus blijkbaar beetje af van het ziekenhuis!

Verder erg rustig hier. Vanmorgen wel HET bij toiletgang. Schrok me wild, maar realiseerde me al snel dat het ws met de moeilijke stoelgang van de laatste tijd te maken heeft, dat gecombineerd met een beter doorbloede baarmoedermond en hup. Herinnerde me dat ik het wel eens vaker heb gehad in de periode dat ik pregnyl moest spuiten. Dit is de eerste keer (vergeten mijn zemelen te eten de laatste dagen). Ik lees er nooit iets over van anderen, alleen over contactbloedingen enzo. Maar ben ervan overtuigd dat dit het was. Daarna ook over.

Sterre veel plezier op vakantie!!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

08-02 Nicole ( coni ) eerste controle in het ziekenhuis ( 3e echo ) ( +/-11 wk )

11-02 Peggy 2e echo

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

Geplaatst
@ Femke, je eerste zwangerschapsbroek! Wow, klinkt heel leuk. Ga daar zeker ook kijken als ik uit mijn rokjes ben gegroeid. Broeken passen niet meer al draag ik die zelden. Rokjes zitten iets hoger dan normaal nog prima ;-)

@ Sterre, bij ons is het 3 echo's om de drie weken. 6-9-12. Hangt dus blijkbaar beetje af van het ziekenhuis!

Verder erg rustig hier. Vanmorgen wel HET bij toiletgang. Schrok me wild, maar realiseerde me al snel dat het ws met de moeilijke stoelgang van de laatste tijd te maken heeft, dat gecombineerd met een beter doorbloede baarmoedermond en hup. Herinnerde me dat ik het wel eens vaker heb gehad in de periode dat ik pregnyl moest spuiten. Dit is de eerste keer (vergeten mijn zemelen te eten de laatste dagen). Ik lees er nooit iets over van anderen, alleen over contactbloedingen enzo. Maar ben ervan overtuigd dat dit het was. Daarna ook over.

Sterre veel plezier op vakantie!!

Hoi Cjee, "het" bij een moeilijke stoelgang heb ik ook wel gehad hoor ... niet met deze zwangerschap maar wel met mijn vorige zwangerschap ... ondanks dat je weet waar het vandaan komt blijft het toch altijd een ongemakkelijk gevoel geven. Ik heb met deze zwangerschap 1x een contact bloeding gehad en ook ik wist dus waar het vandaan kwam maar toch vond ik het niet prettig ... Ik heb nu ook een trage stoelgang en raak soms niet alles in 1x kwijt en daar krijg je zo'n opgeblazen gevoel van .... maar vaak bij een volgende keer heb ik wel het gevoel dat ik leeg ben en gelukkig zonder bloedverlies ....

Vandaag de brief voor de gyn van het behandelcentrum binnen gekregen .... deze moet ik meenemen naar mijn gyn van mijn eigen ziekenhuis ... en daar gaan we dus maandag gelukkig heen ik ben zo benieuwd of ons Ukkie goed gegroeid is .... nog 4 nachtjes .... het aftellen is weer begonnen,

lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi Dames,

nou, ik ben al weer in week 10 aangekomen, een kwart is al voorbij!

Hoe snel gaat de tijd.

En, afkloppen natuurlijk, ik ben sinds 2 dagen minder tot bijna niet meer misselijk!

Het gaat de goede kant op volgens mij.

Zijn er al meer dames die zich al beter beginnen te voelen?

Bij mij was de piek van misselijkheid tussen de 7 en 10 weken.

Of zou het juist geen goed teken zijn.... twijfel de twijfel....

Nou, ik voel me prima dus vooralsnog beschouw ik het als positief!

Hoe gaat het met jullie dames?

Geplaatst

@Sabke, klinkt me heel bekent hoor ... ik ben nu ook 10 weken en 1 dag zwanger en mijn kwaaltjes nemen af of zijn niet meer aanwezig en ook hier "twijfel -- twijfel" ... maar ik denk dat het er gewoon bij hoort en dat we de piek inderdaad voorbij zijn. Dus eigenlijk zouden we nu moeten gaan genieten .... maar ja ik wil eerst eens zien hoe de echo maandag is ... hopelijk is het weekend snel voorbij en kunnen we naar het ziekenhuis om te kijken hoe het met ons Ukkie is .... Erg he die onzekerheid en twijfel .... maar ja als je 9 maanden beroerd bent is dat ook niet echt alles of wel dan ... wanneer heb jij je volgende controle ....

gr. Nicole

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

11-02 Peggy 2e echo

11-02 Sabke intake verloskundige praktijk

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

zo ik heb hem even aangepast, kwam erachter dat recht tegenover mijn huis vanaf as week een nieuwe verloskundige praktijk komt te zitten, en ik ben 1 van de eerste patienten. Zouden ze daar naar het hartje luisteren?

Echo zit er niet in vrees ik.... je weet maar nooit.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik heb afgelopen woensdag intake gesprek gehad bij verloskundige. Was een leuk/goed gesprek. Bloed laten prikken, suiker en ijzergehalte was goed. Bloeddruk was wat laag, maar hoefde me verder geen zorgen te maken. 1 maart gaan we op naar de eerste echte afspraak en ze zei dat ze dan ook naar het hartje konden gaan luisteren, spannend!!!

Verder begin ik me ook ietsje beter te voelen. De misselijkheid is er 's morgens nog heel erg maar zakt verder op de dag wat weg, voor de rest zijn mijn darmen sinds een dag of 2 wel erg van streek. Ik kijk weer uit naar volgende week donderdag, 2e echo, hopen dat alles goed is.

iedereen een heel fijn weekend. En voor degene die maandag echo hebben heel veel succes!!!

groetjes

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

11-02 Peggy 2e echo

11-02 Sabke intake verloskundige praktijk

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

01-03 Annie 1e afspraak bij verloskundige

Geplaatst

Coni...hoop voor jullie dat jullie een hele mooie echo hebben maandag. Vroeg naar bed t weekend dan is t snel maandag!

Sabke..lekker dat de VK praktijk zo vlak bij is...

Bij mijn vorige zwangerschap gingen ze elke keer naar t hartje luisteren maar of dat de eerste keer ook zo was weet ik niet meer. Volgens mij ook alleen intake..bloedprikken ed net als Annie beschrijft. Lekker knal kleurtje jouw banner ;-) !!

Annie...Krijg je de 2de echo nog in t ziekenhuis of doen ze dat bij de VK praktijk?

Hier weinig nieuws...voel nog steeds niks. Merk wel dat alles wat ik eet dat t 2 keer zo snel wordt opgeslagen...reserve vet aan t kweken..Vond dat ik zelf al genoeg reserve had ..maar ja..hoort er bij he. Ik kan volgende week ook al omkijken...gewoon wachten maar.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes Manon

Geplaatst

Hoi Taurus

ik heb de 2e echo nog in het ziekenhuis. Ik weet niet of ik dan bij 12 wkn nog een echo in ziekenhuis krijg of dat ze zeggen je hebt al afspraak bij vk ga daar maar heen. In ziekenhuis is zo leuk dat je ook echt wat kan zien, al kon ik bij 8 wkn er nog niet zoveel van maken haha!, maarja ik hoor het donderdag wel.

fijn weekend

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik voel me gelukkig ook prima. Moeheid is er nog wel en ik heb erg veel honger dus het ik wat meer eetmomenten ingelast. Heel spannend donderdag de 2de echo en intake verloskundige praktijk!

Fijn weekend!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder->2 september uitgerekend

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden