Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hello ladies,

ik ben weer terug van skivakantie. Hebben het heerlijk gehad!

Vanmiddag echo, en alles was goed. Ben echt zoooo blij!!

Jullie ook gefeliciteerd met de goede echo's.

Was bij jou ook alles goed, Femke? (leuk je even gesproken te hebben trouwens!)

Fijne avond!

Groetjes, Sterre

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En jahoor, ook hier alles helemaal goed :laughing4:!

Wat een overweldigend gevoel! We zijn ontzettend blij! We hebben het zelfs zien bewegen, heel bijzonder!

Sterre, vond het ook erg leuk om jullie even te spreken! En ik zie in je handtekening dat het toch 9-9-2010 is geworden :toppie:! Klinkt toch iets leuker dan 11-09-2010, haha!!

Lekker genieten nu!!

Fijne avond!

Geplaatst

Hallo dames,

Vanmiddag geweest voor mijn eerste echo.

Mooi hartje in beeld gezien en het hartje horen kloppen.:toppie:

Hij/zij was 13,8 mm en was precies 8 weken volgens berekening.

Toch een heerlijk gevoel...twijfel bleef omdat ik geen kwaaltjes heb..behalve af en toe wat gevoelige zwaardere borsten.

Ik mag over 4 weken weer komen voor nog een echo (12 weken dus)..ik zal me ook alvast gaan aanmelden bij de VK praktijk.

Marretje hoe is t bij jou gegaan vandaag...de 3de echo toch?

Groetjes Manon

Geplaatst

Manon super mooi nieuws!! Mooi gezicht he een kloppend hartje! Geniet ervan meid! Op naar de 12 weken echo:toppie:

Geplaatst

Hoi meiden,

ook hier goed nieuws. Echo was goed. Nog steeds een kloppend hartje en lig op schema qua groei. Volgende week afspraak met de verloskundige. Heb een praktijk gevonden op 5 minuten van mijn huis. Dus ben benieuwd!

Ondanks dat ik me ellendig voel (de hele dag misselijk en ontzettend moe) ben ik helemaal happy!

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

29 september: Taurus71 (Manon) (datum nog niet officieel)

30 september: Carolina

september: Colinda

Eerstvolgende afspraak:

17-02 Claudiaatje 12 wkn echo

22-02 Sabke Triple test

23-02 Marretje afspraak VK

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

26-02 Cjee gesprek gynaecoloog 12 weken

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Geplaatst

Uitgerekend

28 september: Taurus71 (Manon)

Eerstvolgende afspraak:

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

17-03 Taurus71 (Manon) 2de echo 12 weken

26-04 Cjee 20 weken echo

Zo ..ik heb t lijstje ook even aangepast.

Marretje goed nieuws..fijn dat alles nog goed gaat en volgens schema!

Claudia..jij morgen de 12 weken echo las ik...veel plezier !!

Geplaatst

Hi Marretje en Manon,

Gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Geniet ervan. Heerlijk gevoel he?

Claudia, jij veel succes vandaag!

Kreeg vanmorgen een brief op de mat van het ziekenhuis. Een zwangerschapsverklaring! Wow, dan is het wel heel echt opeens ;-)

Ik heb nog steeds helemaal niets gekocht zelf voor die kleine uk, ik durfde nog niet echt denk ik. Zometeen ga ik op kraamvisite bij mijn schoonzus. Dus nu een kadootje kopen. Loop toch heel anders door die winkel zometeen denk ik!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Marretje mooi te lezen dat je een mooie echo hebt gehad gister en dat het mooi volgens schema groeit!

Claudia vandaag 12 wkn echo spannend, hoop dat alles goed is gegaan. Laat je het ons even weten?

woensdags is mijn vrije dag! Ga even lekker in huis om keutelen, heb nu nog wat energie hahaha!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

17-03 Taurus71 (Manon) 2de echo 12 weken

12-04 Annie 20 weken echo

26-04 Cjee 20 weken echo

Geplaatst

Fijn dat het toch met een heleboel van ons goed gaat. Durf nu ook wat verder te denken. Heb al wat kleine kadootjes gehad van vriendinnen maar die liggen keurig opgeborgen. We hebben gisteren besloten om geen nekplooimeting te laten doen. Geeft me eerlijk gezegd ook wel weer wat rust. Ik denk toch dat ik me daar zorgen om zou maken. Hebben jullie al nagedacht over kinderopvang en waar je wil bevallen?

Ik vind het wel heel lastig dat je nu al over die dingen moet gaan beslissen. Zeker hier in amsterdam zijn er lange wachtlijsten.

Geplaatst

Dorine..dank je wel...wat ben je toch altijd attent..dat je zo mee leest en schrijft ook bij alle andere rubrieken !!:bravo:.

Claudia..ik las net in jouw eigen topic dat t goed was vandaag..hartstikke fijn..en morgen alweer een echo..al is dat wel voor wat een serieuze zaak..blijft leuk om die kleine op t scherm te zien spartelen!

Marretje...zeker als je in A'dam woont moet je je nu al bezig houden met dit soort zaken gezien de wachtlijsten. Wij hebben hier nog niet van die wachtlijsten ..maar wij hebben t geluk dat we elkaar aflossen hier thuis. Mijn vriend heeft vroege en late diensten en ik pas daar op aan en werk dus ook ook vroeg of laat. Een luxe positie zeg maar. En tja die nekplooimeting..kan me voorstellen dat t je rust geeft nu je hebt besloten het niet te doen. Het houd me ook erg bezig en ben er nog niet uit wat ik ga doen...

groetjes Manon

Geplaatst

Claudia, wat heerlijk! Fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Wat werk en bevalling betreft, bevallen ga ik in het ziekenhuis doen. Puur persoonlijke keuze hoor. Ik wil graag weten dat er hulp in de buurt is als ik hem nodig heb. Daarnaast heb ik er thuis het huis niet voor. Zou een apart bed moeten regelen omdat mijn waterbed niet voldoet. Na de bevalling gaan we naar het kraamhotel.

Voor de kinderopvang heb ik ons ingeschreven direct toen ik wist dat ik zwanger ben. Wachtlijsten hier zijn een jaar of langer voor de maandag en dinsdag. Dus weinig keus wat betreft kiezen. Hopelijk kunnen we terecht op 1 december of uiterlijk 1 januari!

Ben met jullie eens dat het zo onwerkelijk is om dat al zo vroeg te beslissen. Kreeg laatst de opmerking of ik ook de lagere school al had uitgezocht. Tot mijn schrik was dat geen grapje maar heel serieus! Nou ja!

Terwijl ik de hele tijd het idee heb dat ik het rustig op me in wil later werken!

Gaan jullie nog naar de 9 maanden beurs?

Geplaatst

Cjee...ja t is echt te gek voor woorden he tegenwoordig dat je al bij een prille zwangerschap je kind moet opgeven voor alles en nog wat!

Gelukkig is dat hier (oosten) nog niet zo. Nog even en je moet hem al opgeven voor zwemles bij de geboorte!

Ik heb t zelfde idee als jij...bevallen in t ziekenhuis.

Vorige keer had ik die keus ook op voorhand gemaakt en moest ik uiteindelijk ook op medicische indicatie (te hoge bloeddruk). Fijn idee alles bij de hand te hebben als er nood aan de man is. Alhoewel een thuisbevalling toch ook wel fijn is..kunt gaan en staan/lopen wat je wilt en dat is in t ziekenhuis toch anders.Toch kies ik voor de veiligheid van t ziekenhuis.

Kraamhotel joh...hoe lang blijf je daar..een week?

Ik heb net toch alvast een afspraak gemaakt voor de combinatietest.

Ben dan precies 12 weken. Ga volgende week (9 weken) alvast bloedprikken omdat dit in Groningen bekeken wordt. Dan heb je iig gelijk de uitslag op tijd en krijg je meteen uitslag na de nekplooimeting.

Ze hebben me op de dinsdag ingepland...dan is er ook een mogelijkheid dat als de inschatting een heel verhoogd risico geeft om meteen een vlokkentest te doen.

Kwam even op me af maar uiteindelijk vind ik dit een prima oplossing en hoef ik niet nog eens te wachten tot een week of 15/16 om een vruchtwaterpunctie te doen.

(bij de laatste kunnen ze wel op meer afwijkingen zoeken).

Ergens geeft t me nu ook rust dat de afspraak staat en dat als er een groot risico is dat ik gelijhk onderzocht kan worden met de uitslag na zón 10 dagen.

Dan kan ik de zwangerschap toch nog voor de omgeving even stil houden totdat ik weet dat alles goed is. Op de vruchtwaterpunctie wachten en dan ook nog bijna 3 weken wachten op de uitslag...dat lijkt me verschrikkelijk. Bovendien loop je met zón dikke buik tegen die tijd dat je t niet meer verborgen kan houden voor de omgeving ;-)

Gaat t goed met iedereen verder hier?

Groetjes Manon.

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

16-03 Taurus71 (Manon) Combinatietest 12 weken

12-04 Annie 20 weken echo

26-04 Cjee 20 weken echo

Zo ik heb de 12 weken echo in t ziekenhuis veranderd in Combinatietest 12 weken...

deze kwam 1 dag voor dat ik de 12 weken echo zou krijgen in t ziekenhuis.

Deze komt nu te vervallen want 2 dagen echoën achterelkaar was een beetje onzinnig.

Heb nog gevraagd of ik dan met 10 weken nog een echo mocht doen maar dat deden ze niet alleen bij 8 en 12 weken.

Nu ben ik dus ineens van t ziekenhuis verlost...vind t ergens ook jammer dat ik dat niet zo kan afsluiten met een echo daar. Via de telefoon hun bedankt voor alles...voelt raar. Ik ga er nog wel een keer heen met gebak als alle goed blijkt na testen.

Kan ik ze toch persoonlijk nog bedanken voor de afgelopen jaren weer...

Groetjes Manon.

Geplaatst

Onwerkelijk he om 'afscheid' te nemen van het ziekenhuis. Ik vond het ook erg raar. Je kent iedereen en bent er toch erg vaak. Wel is het heel fijn om nu bij de verloskundige te komen ipv het ziekenhuis.

Fijn om te lezen dat bij jullie de echo's ook goed zijn.

Wij hebben besloten om de combinatietest niet te doen. Helaas duurt het dan wel weer even voordat we weer een echo hebben, maar wij willen met 15/16 weken een geslachtsbepalingsecho doen. Daar kijk ik nu al naar uit.

Vandaag 12 weken.. En ik heb al 2 dagen erg hoofdpijn. Het kan ook komen door de drukte op mn werk. Gelukkig volgende week een weekje vrij.

Dit weekend inspiratie opdoen op de negenmaandebeurs. Daar dromen we al jaren van hahahahah.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend.

Geplaatst

Hoi dames,

ik ben blij te zien dat het met jullie allemaal prima gaat!

Ik kreeg een beetje kriebels van het idee dat nu al alles geregeld moet worden!

Gelukkig werd ik net gerustgesteld door de vriendelijke dame van CZ, dat ik tot 16 weken alle tijd had om over alles na te denken en dat het in het zuiden van het land echt niet zo hectisch is om vanalles te regelen, dus tijd genoeg!

Nou, 12 weekjes alweer....ineens vliegt de tijd!

Wat heb ik hier lang naar uitgekeken, die 12 weken mijlpaal.

En nu lijkt het de normaalste zaak van de wereld, terwijl het dat toch echt niet is voor mijn gevoel.

Mijn buik groeit een beetje, niet dat je het echt ziet, aangezien ik al niet zo slank ben, maar mijn maag is ineens super opgezet!

Beetje jammer dat het eerst mijn maag is en dan pas mijn buik waarschijnlijk. Maar och.....waar doe ik moeilijk over?!!!!

Ik voel me prima en gelukkig!

En daar gaat het om.

As maandag de combi test. Spannend maar ook blij dat ik weer naar onze hummel mag kijken. Ben benieuwd hoe bewegelijk hij of zij is!

Als ik nu met de Angelsound luister, hoor je steeds dat ie wegschiet en beweegt, een kosmisch geluid, heel vreemd en mooi.

Echt een aanrader dames!

Nou, veel succes met de echo's en andere afspraken!

Groetjes Sabke

Geplaatst

Heerlijk he! Ik ga zaterdag naar de 9 maanden beurs, echt helemaal zin in!!!

Ik denk dat ik ook voor een ziekenhuis bevalling ga, er is hier in de buurt geen kraamhotel anders zou ik daar voor gaan.

Inderdaad ook ivm veiligheid, vind het toch wel een prettig idee dat je alles in de buurt hebt.

Voor de rest van de dames die ook naar de 9 maanden beurs gaan heel veel plezier!!!

Geplaatst

Sabke en Peggy...fijn de 12 weken grens bereikt !!!

Sabke..welke angelsound type heb je? Ik heb net even gegoogled ...zijn verschillende types en verschillende prijsklasse. Ik heb toen eens van Marktplaats een overgenomen van iemand en dat was de goedkoopste versie denk ik...daar hoorde ik weinig van.

Peggy..doe je kalm aan met je hoofdpijn..fijn een weekje vrij!Dan gaat de tijd ook wat sneller en voordat je t weet mag je weer echoën en weet je of je een kereltje of een meisje krijgt.

Marretje veel plezier bij de 9maanden beurs!!

Geplaatst

Claudia mooi dat je echo goed was. Kijk zo nu en dan even op je eigen topic!

Ik zie dat de meesten in het ziekenhuis willen bevallen. Zelf heb ik dat ook. Geeft mij een iets rustiger gevoel. En hebben jullie al nagedacht over borstvoeding of fles? geloof dat je dat al moet doorgeven als je kraamhulp gaat aanvragen.

Bij ons kan dat geloof ik ook tot 16e week, maar in ziekenhuis gaf ze aan dat zo rond de 12 week een mooie tijd is. Dus zal het binnenkort ook maar even doen. Inderdaad erg gek dat je met dit soort dingen bezig moet zijn nu al?

En kinderopvang, ik zal eens vragen bij ons, denk dat de wachttijden nog wel meevallen maar wie weet.

Sabke jij hebt de 12 weken grens bereikt. Heerlijk gevoel zeker.

Voor de meiden die naar de negenmaandenbeurs, heel veel plezier en geniet ervan! Lijkt me ook wel wat, maar heb al plannen dit weekend en woon in het noorden dus ook niet naast de deur!

Ik heb net even op marktplaats geneusd naar zo'n angelsound. Staan niet zo veel op, maar wel erg goedkoop, zouden ze dan wel goed zijn, vraag ik me dan weer af. Aan de ene kant lijkt het me super leuk en aan de andere kant denk ik, en als ik nu niks hoor?

Voor de meiden die naar 9 maandenbeurs gaan nogmaals veel plezier

Geplaatst

fetal_doppler_fetal_detector_home_care_pregnant_healthcar-Angelsounds_Angelsound.jpg

deze ist dames, angelsound jumper.

Hij lijkt wel nep en plastic maar het werkt echt!

Ik denk alleen dat je goed in je achterhoofd moet houden dat het misschien niet meteen lukt, aangezien je beeb nog onder je schaambeen woont maar met wat zoeken is het mij dus met 10 weken en een paar dagen gelukt.

En als je hem gevonden hebt, dan weet je ook een beetje hoe hard je moet drukken en welke hoek je hem moet houden. Bij mij een beetje links van het midden naar onder het schaambeen geduwd.

Nou, succes er weer mee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden