Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sabke...dit is 1 met een koptelefoon he?

Zoiets heb ik ook gehad maar kon er weinig mee...waarschijnlijk zijn ze nu wat beter van kwaliteit dan een paar jaar terug.

Peggy en Marretje..hoe was de 9maanden beurs?

Nog leuke ideeën opgedaan/spullen gekocht?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey dames,

wat een hel was die 9 maanden beurs, het was zo druk echt niet leuk meer. Op zich wel leuke dingen gezien maar het was te druk om op je gemakje te kijken. En als je daar dan misselijk en moe rond loopt dan heb je het jammer genoeg al snel gehad.

Wel mijn eerste potje babyeten gescoord. Beetje vroeg maar dat kreeg ik.

Groetjes allemaal!

Geplaatst

Ook wij hadden dezelfde ervaring op de negenmaandebeurs. Het was zo mega druk dat je inderdaad niet rustig kon kijken. De aanbiedingen vond ik ook wel wat tegenvallen. Maar het was uiteraard best leuk om daar nu eens te lopen als aanstaande ouders hihhihi.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

nu een wonder-->2 september uitgerekend

Geplaatst

Peggy en Marretje,

Jammer dat t dan meteen zo mega druk moet zijn he op zón beurs...

maar goed je hebt je eerste potje babyprut Marretje...YES!!!! ;-)

Sabke...succes morgen bij de trippeltest!

Geplaatst

hoi meiden

Wij zijn zaterdag naar de 9maandenbeurs geweest, was idd op een gegeven moment een hel, zo mega druk niet leuk meer

bijna weggegaan, maar volgehouden en een een rondje hhbeurs gedaan.

en toen net na 4 uur liepen we richting de uitgang langs de 9 maandenhal

toch nog maar even kijken, was het lekker rustig, heerlijk nog even op gemak kunnen kijken en rondneuzen!

En mijn vriend maar rijden met de boodschappenwagen vol met tassen, de lieverd!

Liefs Claudia

Geplaatst

@Claudia, super dat je gebleven bent en toch nog even lekker hebt kunnen kijken. Ik heb dat niet gered. Wij waren al vrij snel weer weg.

@Sabke, succes met je test vandaag!

Morgen mag ik voor het eerst naar de verloskundige, voor een intake, heb er helemaal zin in, toch weer een mijlpaal!

Geplaatst

Marretje..succes morgen bij de VK voor de intake.

Ik heb vanmorgen gebeld en mag volgende week komen voor intake en termijn echo.

(toch nog een echo tussen de 8 weken en de nekplooimeting bij 12 weken...mij hoor je niet klagen)

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

september: Colinda

Eerstvolgende afspraak:

17-02 Claudiaatje 12 wkn echo

22-02 Sabke Triple test

23-02 Marretje afspraak VK

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

26-02 Cjee gesprek gynaecoloog 12 weken

01-03 Annie afspraak VK

02-03 Taurus71(Manon) intake VK+ termijnecho (10 weken)

16-03 Peggy afspraak VK

16-03 Taurus71 (Manon) Combinatietest 12 weken

12-04 Annie 20 weken echo

26-04 Cjee 20 weken echo

Geplaatst

Spannend weer die echo's!!! Succes allemaal!

Ik kan ook niet wachten om weer te kijken hihhih. Ik wil met 15 of 16 weken een geslachtsbepalingsecho doen. Dat schiet gelukkig al op dit is alweer week 13.

Vandaag even lekker gesport en daar kwam de instructice naar me toe of ik soms zwanger ben... hihi je ziet dus al wat. Hoe is dat bij jullie???

En ook allemaal zo nieuwsgierig naar wat het wordt...

Liefs Peggy

6xiui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

24-02 Claudiaatje uitslag combitest

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Ik heb mijn afspraken weer ff geupdate!!

liefs Claudia

Geplaatst

Nou dames, ik blijf alles wel altijd lekker meelezen maar had tot dit moment weinig te melden. Heb alle bloedonderzoeken gehad en die worden dan volgende week 28 februari, tesamen met de nekplooimeting geanalyseerd.

Af en toe een vlaag van misselijkheid maar nog geen enkele keer echt gekotst, ook af en toe wat wagenziek, maar als ik genoeg eet dan lost het zichzelf op. Mannetje zei dat ie al een zwangerschapsbuikje ziet, maar ik was zwaar verontwaardigd want ik vind zelf van niet. En denk op 11 weken dat dat nog niet kan, dus kzal wel beetje zijn bijgekomen. Bij de laatste scan liep de groei van de kleine 4 dagen voor op gepland dus hopelijk wordt het geen reus.

Mijn borsten voel ik al 2 weken volledig niet meer, en heb buiten af en toe een irrationele woede uitbarsting of huilbui niet veel symptomen.

Ik had gehoord van vriendinnen dat ze een verhoogde zin hadden in sex toen ze zwanger waren, maar daar heb ik jammer genoeg geen last van. Eigenlijk een beetje het tegenovergestelde.

Groetjes en leve de septembermama's, hehe

Geplaatst

Wat fijn Manon! Een extra echo!!!!

En ik wil dat ook zo graag een echo om het geslacht te bepalen Peggy, ik zou het nu al willen weten.

Zo nieuwsgierig!!

Geplaatst

Yasmine

Ik heb ook geen/weinig behoefte aan sex sinds ik zwanger ben, maar schijnt echt wel normaal te zijn!

Boekjes/folders geven aan dat het wel terugkomt met een paar weken

Vooral de eerste maanden, bij mij komt het omdat ik zo moe ben en savonds vroeg gaat slapen!

Ik heb gewoon geen energie en fut ervoor!

Liefs claudia

Geplaatst

Ja......... 20 maart heb ik een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling. Ik ben dan 16 weken en 2 dagen!!! Ik hoop zo dat we het dan zullen weten. Als hij/zij er goed voor ligt uiteraard! Misschien kan iemand dat bij de afspraken zetten. Thanks!

Liefs Peggy

Geplaatst

Vanmiddag de nekplooimeting en bloedafname gehad.

Nekplooi is 1,7 mm, normaal volgens de echomevrouw.

Verder konden we de voetjes tenen en handen en vingers tellen, super dus!

Ons hummeltje ligt 2 dagen voor op groeischema, so far so good dus.

As vrijdag de uitslag van de bloedafname en dan de kansberekening.

Heb 2 hele mooie fotos gekregen dus ik ben weer een happy Mother to be!

Geplaatst

Jeetje Peggy, tijd vliegt weer he? Over een maandje kan het al!

Sabke hoe was je test? Heb je gelijk uitslag gehad? Ga zelf woensdag.

Gelukkig weinig klachten meer hier, misselijkheid is weg en de moeheid begint ook op te trekken lijkt het wel. Vandaag zelfs al wezen zwemmen. Was de eerste keer dta ik echt zin had om iets actiefs te gaan doen de afgelopen weken!

Van de verminderde zin in seks, zeker de eerste maanden hoor ik ook veel van mensen om me heen die zwanger zijn. Ze geven wel aan dat het beter wordt na 13 weken... dus dat helpt je misschien! Zelf heb ik er geen "last" van, ben wel nieuwsgierig of het waar is dat je je na 13 weken echt sexy gaat voelen.. voorlopig voel ik dat namelijk echt niet ;-))

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

22-02 Sabke Triple test

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

20-03 Peggy echo geslachtsbepaling

26-04 Cjee 20 weken echo

Bij deze Peggy....spannend!!

Geplaatst

Yasmine..leuk weer wat van je te lezen!

Marretje..jij ook al zo nieuwsgierig haha?!!

Sabke...1,7 is mooi laag! Hopelijk is de bloed uitslag ook goed. Altijd mooi weer een fototje mee!!

Cjee..fijn dat de klachten afnemen.Succes woensdag..ben benieuwd naar je uitslag ook.

Hier een paar dagen al hoofdpijn en slecht slapen s'nachts. Ben verkouden geweest en bijholten wat verstopt gehad..vandaar denk ik de hoofdpijn die niet weg wil. Zo maar weer een paracetamolletje en mijn bed in.

Fijne avond!

Geplaatst

Yasmine: leuk om weer even wat van je te horen. Je voelt je gelukkig ook beter. Bij mij gaat het ook steeds beter. 'S morgens nog wel wat misselijk, maar daarna valt het wel mee gelukkig. Ik krijg met name op mijn werk regelmatig nu te horen dat het al wel degelijk te zien is, mijn buikje, dus het zou best kunnen hoor. Ik weet niet waar dat dan aan ligt, maar heb zelf ook wel het idee. Dus je vriend zou best gelijk kunnen hebben.

Peggy: Wat ontzettend leuk dat je met 16 weken een geslachsbepaling hebt. Wij willen het ook graag weten, maar denk dat wij moeten wachten tot de 20 weken echo. Moet je dat trouwens zelf aanvragen? en wordt zo'n echo vergoed?

Sabke: mooi om te lezen dat alles goed was vandaag. Vond je het ook spannend? Je krijgt dus vrijdag de rest te horen, nou hopen dat alles goed is, vast en zeker. En weer fotootjes is ook schitterend. Je ziet zeker nu echt een miniemensje, prachtig!

Taurus: beterschap meid!

Ik ben vast en zeker weer een aantal vergeten, sorry daarvoor

Voor de meiden die deze week een echo hebben of naar VK moeten veel plezier en geniet ervan!! Cjee, Claudiaatje en Sabke succes met de test en of uitslag!! Spannend!!

fijne avond

Geplaatst

Goedemorgen,

Zo vandaag precies 12 weken!! YEAHHHH!!!

Merk wel dat ik wel weer toe ben aan een echo. Het is nu bijna 2 weken geleden en het mag van mij gauw 1 maart zijn dat we het hartje hopelijk bij de verloskundige gaan horen!!

Werkse vandaag

Geplaatst

Annie..fijn he de 12 weken grens bereikt. Heb je je omgeving t al verteld (buiten familie/goede vrienden om misschien)?

Hier weten alleen mijn ouders en zussen t en een paar vriendinnen...de rest krijgt t t horen als ik de neklpooimeting heb gehad (en eventueel uitslag vlokkentest) Dat wordt dus eind week 13 waarschijnlijk. Wel fijn dan als je er open over kunt zijn...

Op naar 1 maart Annie...is t ook maar zo..alleen lijkt de tijd nu iets langzamer te gaan he?!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

26-02 Sabke uitslag combinatietest

01-03 Annie afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

20-03 Peggy echo geslachtsbepaling

26-04 Cjee 20 weken echo

Fijn dat er de laatste tijd veel goed nieuws hier is....we gaan natuurlijk allemaal naar een beetje veiligere grens, heel tof!

Gisteren was inderdaad toch weer spannend, het hartje had ik al wel weer gehoord enzo, maar ik was heel opgelucht dat ik toch 2 armpjes en beentjes zag, alles erop en eraan zeg maar.

Ook fijn dat de meeste dames weer een beetje uit de misselijkheidsfase zijn, je kunt ook merken dat er hier weer meer wordt geschreven.

Succes allemaal weer!

Geplaatst

Ik hoop op allemaal goede berichten van de combinatietest! Spannend!

Manon vervelend dat je niet lekker bent. Ook ik lig met knallende hoofdpijn op de bank. Ik heb dit al meerdere keren gehad. De een is misselijk en ik heb dus hoofdpijn. Ik ga zo maar een warme douche nemen hopen dat het beter gaat. Gelukkig deze week een weekje vrij om bij te komen.

Annie die geslachtbepalingsecho moet je zelf betalen. Het is een extra echo. Kun je zelf bij een echobureau laten doen. Waar wij gaan kost het 25 euro. En je krijgt ook foto's mee. De prijs vind ik wel meevallen.

Succes allemaal weer!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend.

Geplaatst

Taurus: Op mijn werk weten al wel aardig wat mensen het. Mijn baas had in eerste instantie zijn mondje voorbij gepraat, maargoed nou begin ik ook al een klein buikje te krijgen dus daar krijg ik op mijn werk ook wel wat over te horen!. Voor de rest weten wat familieleden en goede vrienden het, verder nog niet. Na volgende week maandag mag van mij de hele wereld het wel weten, als alles goed is uiteraard hahaha!

Gelijk heb je dat je dat nog even afwacht nadat je de nekplooimeting ed hebt gehad zou ik idd ook doen!

Geplaatst

Peggy balen dat je niet lekker bent en hoofdpijn is ook zeker niet fijn. Hopelijk zakt dat straks ook een beetje af, want dat is niks.

Dat is zeker niet duur die extra echo. Ga toch eens op het internet neuzen of er ook zoiets bij ons in de buurt kan, want lijkt me toch wel erg mooi en voor het bedrag hoef je het niet te laten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden