Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bubblicious: Wat een mooie foto's zeg!Echt heel duidelijk een minimensje te zien. Schitterend! Super dat de nekplooimeting ook ruim binnen de norm zat, dus dat zit wel goed. Geniet ervan

fijn weekend

liefs

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooie foto's Bubblicious ! Erg duidelijk he!

Gefeliciteerd met de mooie uitslag.

Annie..morgen weer naar de VK he..altijd weer leuk he?!

Geplaatst

Vanmorgen de scan gedaan. Alles tip top in orde en volgens schema. Tot hier alles okay.

Daarna werd tesamen met mijn bloedonderzoek van de vorige keer een risico-analyse gemaakt op down syndroom en andere trisomies.

Volgens de scan was het 1 op 3852, wat goed was, volgens het bloed was het 1 op 11, wat heel slecht was.

Tesamen komen we op een kans van 1 op 159. Dat is dus lager dan de gemiddelde vrouw van 35.

De vroedvrouw heeft ons aangeraden om heel snel een genetische test te doen, via vlokkentest en ik ben ingeboekt op morgen.

Ik zat gewoon te huilen daar, en ze zei me dat het een slecht resultaat is maar dat er slechtere resultaten zijn, was niet echt een troost voor me. Zelfs mijn man die altijd zo positief en goedgehumeurd is was er volledig van aangedaan.

Geplaatst

Yasmine, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

En al is de kans minder dan 1 procent, je wilt gewoon goede cijfers krijgen, iedereen snapt dat hier!

En volgens mij telt de nekplooi voor 80 procent, en die was goed!

Heel veel sterkte en positief blijven, is heel belangrijk voor je hummel!

Sabke

Geplaatst

Yasmine, sterkte meid, hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Kan me voorstellen dat je even in de put zit. Wel raar dat het zover uiteen ligt. Als het inderdaad zo is dat de nekplooimeting voor 80% geld dan zou het uiteindelijk toch goed zijn. Duim voor je meid!

Geplaatst

Manon,

het is bijna dinsdag! Echo tijd! Het zit vast helemaal goed joh! Alvast veel plezier gewenst met het bewonderen van je kindje.

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

september: Colinda

Eerstvolgende afspraak:

01-03 Annie afspraak VK

02-03 Taurus71(Manon) intake VK+ termijnecho (10 weken)

04-03 Marretje 12 weken echo

16-03 Peggy afspraak VK

16-03 Taurus71 (Manon) Combinatietest 12 weken

18-03 mama27 (Marjon) 12 wkn echo + nekplooimeting

20-03 Peggy echo geslachtsbepaling

12-04 Annie 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Heb mezelf er ook maar even tussen gezet....

Geplaatst

Yasmine...even schrikken..toch verwacht je dat niet he?

Kon je op zondag een nekplooimeting doen trouwens?

Fijn dat je morgen al terecht kan voor een vlokkentest...en dan binnen 10 dagen uitslag?

Ik wist niet dat de echo voor 80% telt en bloed voor 20%...weer wat geleerd.

Marretje...ja kan de dagen nu echt om kijken...hoop echt flinke actie te zien.

Heb er steeds nog geen goed gevoel bij..omdat ik niks voel. Hoop dat de echo me idd flink t tegendeel gaat laten zien.

Fijne zondag nog..weekend is ook zomaar weer om .

Geplaatst

HI Yasmine,

Bij ons werd ons duidelijk gezegd dat bij IVF de bloedwaarden wel eens slechter uit kunnen komen dan in werkelijkheid het geval is omdat we gestimuleerd zijn met hormonen. Zij gaf duidelijk aan dat de nekplooimeting het belangrijkste is en dat "slechte bloedwaarden" de uitkomst negatief kunnen beinvloeden.

Hopelijk helpt dat iets in de periode die nu voor je ligt in afwachting van de uitslag van de punctie. Fijn dat je zo snel al terecht kan!

Hou je taai meid, de kans dat echt gewoon goed is is meer dan 99,5%!!

Geplaatst

@mama 27, gefeliciteerd en welkom! Wat een verrassing zal dat geweest zijn dat je uiteindelijk toch zwanger bleek na een miskraam! Geniet ervan!

Geplaatst

Sterkte Yasmin!

We duimen hier allemaal met je mee dat het toch goed is!!! Succes met de vlokkentest morgen!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Geplaatst

Yasmine: Kan me voorstellen dat je ontzettend schrikt. Hoop zo voor je dat het uiteindelijk niet zo is. Vandaag de vlokkentest. Wanneer krijg je daar de uitslag van?Ik hoop heel snel en dat je niet te lang hoeft te wachten. Ik zit niet zo in die testen sorry! Ik duim voor je meid dat alles goed is kop op!!!Sterkte!!

Beetje dubbel dan, maargoed wij hebben vanmorgen het hartje voor het eerst gehoord bij de vk. Ze moest wel even goed zoeken maar uiteindelijk was het daar dan. De tranen liepen over mijn gezicht, waarschijnlijk alle spanning en het is ook bijzonder om te horen natuurlijk!Ben dus erg blij. Mag over twee weken weer, gewoon even naar het hartje luisteren en over 4 weken de reguliere controle weer.

groetjes van een blije Annie

Geplaatst

Mama27 welkom en gefeliciteerd! Spannende tijd heb jij gehad.

Ik heb mijn afspraken er weer even tussengezet dus aangepast lijstje

Uitgerekend

september: Colinda

Eerstvolgende afspraak:

16-03 Peggy afspraak VK

17-03 Annie afspraak VK

29-03 Annie afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Geplaatst

Mama27> welkom!

Ik heb blijkbaar jouw verhaal gemist op t forum.Ik herken je profielfoto wel..die had ik al wel eerder gezien. Wat een verassing..toch zwanger!

Yasmine..hoop dat t goed gaat/is gegaan vandaag...

Annie..Fijn dat alles goed was bij de VK...en ook dat je over 2 weken nog even mag komen om t hartje te horen. Volgens mij doen ze dat hier niet..alleen om de 4./5 weken .

Mij belde ze net op of de afspraak van morgen ook of eerder of later kon verschuiven...eerder natuurlijk ;-)..kan nu om half 2 terecht ipv 3 uur.

Geplaatst

Nou dames, vannacht heb ik gedroomd dat ik aan het bevallen was...

Het was zo echt dat ik wakker werd en echt krampen voelde.

Vanochtend maar even geluisterd met de angelsound om me gerust te stellen, pfffffffffff.

Dromen jullie ook zo vaak en vreemd sinds je zwanger bent?

Ik heb gisteren mijn eerste positiebroek gekocht, puur omdat ik de rest niet meer dicht krijg en ik moet zeggen, heerlijk zitten die broeken!

Volgens de dame in de winkel krijgt ze veel dames vanaf 12 13 weken die hun broeken niet meer dicht kunnen krijgen en daarbij is het gezonder om geen strakke kleding te dragen op je buik, ivm zuurstof naar je hummel.

Groeien jullie ook? Geweldig he.!

Ik kan echt uren met mijn handen op mijn buik liggen in bed, zo super vind ik het!

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hi Manon,

Ik zag dat je ongeveer nu op weg bent voor een echo. Ik duim voor je dat alles goed is en kom straks ff kijken of er nieuws is.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Taurus: Succes bij de vk. Oh zie dat het al 14 uur is geweest dus je bent er al. We horen straks wel hoe het was.

Sabke:Wat zal dat een raar gevoel zijn geweest, dat je dacht dat je echt aan het bevallen was. Ik heb nog niet van die rare dromen. Afgelopen weekend wel wat, en dan droomde ik dat de vk het hartje niet kon vinden en dat ik vervolgens nog 1 of 2 week in spanning moest zitten, maar uiteindelijk was het niet waar. Dan kan ik me voorstellen dat je blij bent dat je de angelsound hebt, kun je jezelf even geruststellen.

Ik heb 2 week geleden al een positiebroek gekocht en rokje. Echt waar het zit heerlijk, wat een verademing.

Fijne middag allemaal

liefs

Geplaatst

Oh ik heb geen termijn echo hoor....vorige week al 12 wekenecho achter de rug, nu duurt het weer even voor ik weer mag, denk pas in april.

Iedereen succes weer!

Geplaatst

sorry Sabke ik bedoelde Taurus.

Ik zag in overzicht lijst dat zij vandaag afspraak bij vk en termijnecho had. Heb jullie even omgedraaid sorry!!

liefs

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ook ik heb gister mn eerste zwangerschapsbroeken gekocht. 2 voor mn werk (medische witte broeken) en een spijkerbroek voor gewoon en lekker 2 tuniekjes. Zit inderdaad heerlijk. En ze zijn tegenwoordig nog leuk ook. Ik heb nog wel meer nodig, maar dat komt nog wel..

Donderdag alweer 14 weken.. gaat snel!

Hoe gingen de echo's bij de meiden die vandaag moesten?

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2september uitgerekend

Geplaatst

Hey Dorine, Annie,Peggy en de rest (haha net ernst bobbie en de rest),

Hier nog geen vreemde dromen en ook nog geen zwangerschaps kleding aangeschaft...begint wel allemaal wat strakker te zitten dat wel.

Nou ik heb idd vanmiddag de intake gehad bij de vk praktijk en een termijn echo.

Best leuk weer om daar binnen te stappen...bracht fijne herinneringen terug aan mijn eerste zwangerschap (1ste keer is toch heel bijzonder).

Vrijwel meteen de echo eerst gemaakt nadat ik haar vertelde dus geen zwangerschaps kwalen te hebben en dat dat best onzeker maakt.Dat begreep ze heel goed dus mooi eerst een echo gemaakt.

En yes...wat een verschil al met 8 weken...armpjes,beentjes zwaaien zelfs voetjes en handjes duidelijk te zien.Navelstreng mooi te zien..ze zag al neus botje en kaakjes duidelijk. Geweldig om dat te zien spartelen..wat een geruststelling. Ook voor mijn vriend was t nu een stuk leuker om te zien..echt mini mensje he...veel leuker om te zien dan de babarapapa van vorige echo. Ben erg blij en gerustgesteld ! oja..beeb was 36,4 mm..en liep 2 dagen voor op schema..maar houden gewoon 28 sept. aan.

Groetjes van een blije Manon.

Moest er vandaag nog iemand voor een afspraak?..zal zo t lijstje even bekijken...

Geplaatst

Super Manon! Heerlijk he als je weer mag koekeloeren naar je kleine ukkie!

Zo bijzonder!! Dat vind ik ook als je hier ook alles leest in het topic. Ik vind het harstikke leuk dat we zn actief topicje hebben! En ook om alle ervaringen te lezen.. Jij bent bijv. eind september uitgerekend en ik dan weer begin september... Vandaar ook dat er sommige van ons al aan de zwangerschapskleren moeten hihihi erg leuk allemaal!:circle2:

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

16-03 Peggy afspraak VK

17-03 Annie afspraak VK

29-03 Annie afspraak VK

01-04 Taurus71 (Manon) afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Zo even weer een afspraak er in gezet. Ik heb Colinda onder aan de uitgerekende datum er even afgehaald..zij was inmiddels verhuisd naar t oktober bankje.

Peggy...idd leuk als er actief geschreven wordt in een topic uitgerekend in.

Ik kijk elke dag een paar keer of er nog nieuws is van t clubje..;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden