Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sabke..fijn dat alles weer ok was met de beeb!

Al flink inkopen aan t doen dus..leuk hoor!

Gym heb ik gedaan bij de eerste zwangerschap. Erg leuk. We hebben nu nog contact met elkaar en gaan iig 1 keer per jaar als de kids weer een jaar ouder zijn geworden met t clubje ergens naar toe....erg leuk!

Peggy..vervelend die kwaaltjes. Last van de billen..euhh ook niet fijn! Hoop dat je VK kan informeren...en dat er wat aan je hoofdpijn gedaan kan worden. Misschien gewoon wat ijzer te kort?

Annie...Ik denk dat je je geen zorgen moet maken om de val ..bedoel de gevolgen voor de kleine ...die zit heel veilig omringt met vruchtwater. Dat vangt de klap wel op.

Maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.Vervelend nog een buikgriepje er achter aan. Blijkbaar heerst t toch nog. Vandaag onze zoon hier ook aan t spugen en koortsig. Een paar weken geleden hoorde je iedereen er over maar blijkbaar is t dan toch nog niet uit de lucht.

OeH lekker een weekendje naar Texel..gezellig met vriendinnen op stap.

Goed vooruitzicht Annie!!!! Heel veel plezier!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lief van jullie berichtjes. Wat leven wij toch met elkaar mee :):CYBER_HUGS:

Ik ga het dinsdag allemaal vragen aan de verloskundige.

De pijn in mn bil is voornamelijk rechts. En het ergste met opstaan.

Ben benieuwd. Ik sprak een vriendin en zei vertelde dat mocht het een beginnende bekkeninstabiliteit zijn dat het dan alleen maar beter is dat je er snel bij bent. Fysio schijnt goed te helpen en een speciale buikband. Maar ik wil eerst de VK afwachten.

Annie veel plezier op texel. Hoop dat je weer wat beter voelt!

Manon wat leuk dat jullie nog contact hebben van de zwangerschapsgym. Ik ga dat ook een navragen bij de vk dinsdag waar die gym precies is. Kan het niet echt vinden op internet.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Geplaatst

@ Annie, ik sluit me aan bij Peggy! Die kleine uk is veilig hoor daar lekker midden in je buik in je baarmoeder. Geen zorgen! Geniet lekker van je weekendje Texel! Heeerlijk!!

@ Peggy, ben benieuwd wat de VK zegt, heb ook af en toe een soort spierpijn in bijn bil. Dacht eigenlijk dat ik dan gewoon teveel had gedaan. Zal er eens op letten wanneer het is. Hopelijk kunnen ze je nu ook van die hoofdpijn afhelpen!

@ Manon, dank voor je tip met het elastiekje! Helpt prima

@ Mama27, die 5 kilo zijn er zo bij de komende tijd denk ik. Gelukkig is het zo dat je baby eerst eet en dan jij ;-) Dat maakt het weer wat dragelijker...

@ Sabke, heerlijk dat je VK bezoek zo goed was! Ga je toch weer lekker het weekend mee in. Ben zelf een beetje aan het afkicken. Na de 12 weken echo is de volgende afspraak pas voor de 20 weken echo. Na de zes echo's in de eerste twaalf weken is dat echt even wennen. Moet nu echt leren vertrouwen op mijn lichaam ;-))

Ben heel benieuwd ook naar je kinderkamer..... kun je een foto plaatsen??

Gisteren voor het eerst een paar kleertjes gekocht. Wat schattig zijn die toch! De kinderkamer, boxen en wandelwagens heb ik me nog helemaal niet mee bezig gehouden. Mijn schoonmoeder staat erop om een kinderwagen kado te geven. Ik vind het alleen zo zonde om een nieuwe te kopen of ben ik nu echt een zwangere muts??

Fijn weekend allemaal!

Liefs

Cjee

Geplaatst

hallo meiden,

eindelijk weer eens een berichtje van mij!!!

ik kon het ff niet aan om hier aanwezig te zijn, las toch ook wel veel negatieve berichten.

en dat is niet goed voor mij.

ik heb gister weer een echo gehad, en gelukkig is alles goed.

nu gaan we het ook aan iedereen bekend maken, de 13 weken gepasseerd, dus nu kan het wel.

hoop dat bij iedereen alles goed verloopt, ondanks de kwaaltjes, bah bah.

verder iedereen die ik nog niet gefeliciteerd heb, alsnog van harte!

iedereen veel succes en liefs van mij X

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

Eerstvolgende afspraak:

16-03 Peggy afspraak VK

16-03 Taurus71 (Manon) Combinatietest 12 weken

17-03 Annie afspraak VK

18-03 mama27 (Marjon) 12 wkn echo + nekplooimeting

20-03 Peggy echo geslachtsbepaling

29-03 Annie afspraak VK

01-04 Taurus71 (Manon) afspraak VK

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Annie 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Hoi dames,

ik zou wel een foto van de babykamer willen toevoegen, alleen ik heb geen flauw idee hoe dat moet....url toevoegen staat er????

Babykamer_nick_g.gif

Oh, ineens heb ik hem.....puur geluk, geen wijsheid!!!! Ha ha.

Nou, ik heb gister echt een superdagje gehad vriendinnen. We hebben een clubje van 5 vriendinnen waarvan 1 in haar laatste fase is van kanker, uitgezaaid overal van long tot nier tot darm, uitbehandeld en wachtend om te sterven. En omdat de andere 3, naast mij dus, het zo jammer vonden dat dat toch wel mijn zwangerschap aan het overschaduwen is, hadden ze een lieve kaart gemaakt en een hele mand met cadeautjes gegeven. Nou, super! Was natuurlijk niet nodig, maar wel lief.

Even over de akelige berichten die je hier af en toe op het forum leest, ook ik trek me daar heel veel van aan. Het zou niet goed zijn als het je koud zou laten! Maar er is zoveel ellende overal, niet alleen met zwangerschappen. En hoe meer er om je heen gebeurt, hoe minder jij er zelf kans op hebt, statistisch gezien. Wel hard maar wel waarheid.

Dus genieten van NU!

Groetjes Sabke

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

Eerstvolgende afspraak:

16-03 Peggy afspraak VK

16-03 Taurus71 (Manon) Combinatietest 12 weken

17-03 Annie afspraak VK

17-03 Claudiaatje controle afspraak (16 weken)

18-03 mama27 (Marjon) 12 wkn echo + nekplooimeting

20-03 Peggy echo geslachtsbepaling

29-03 Annie afspraak VK

01-04 Taurus71 (Manon) afspraak VK

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Annie 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Hoi

Even mijn afspraak er tussen gezet!

Liefs claudia

Geplaatst

Cjee...wat betreft de kinderwagen...als je moeder er op staat..gewoon aannemen! ;-)

Wij hadden ook via Marktplaats een wagen gekocht maar viel toch in t echt wat tegen..beetje verkleuring in t stof e.d.

Mijn ouders zeiden ook..wij kopen de kinderwagen..dat hadden ze bij mijn beide zussen ook gedaan. Denk dat t een traditie is van vorige generaties...gewoon aannemen dus..altijd fijn nieuw en als er wat mee is heb je garantie. Die andere meteen doorverkocht voor t zelfde geld op Marktplaats.

Popie.. snap wat je bedoelt..die negatieve berichten kunnen er soms best in hakken.

Maar fijn dat alles goed was en dat de onzekere periode van 3 maanden achter je ligt nu.

Heerlijk om nu t iedereen te "mogen" vertellen!

Sabke...wat heftig dat verhaal van jullie vriendin. Wel lief van de andere meiden dat ze een kado mand voor je hebben gemaakt en jou op die manier even in t zonnetje zetten.

Leuke babykamer hoor!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

hier even niet zo veel nieuws behalve dat de misselijkheid begint te zakken!!!!:happydance:

Sabke wat een ontzettend mooie kamer heb je!!!

Wij hebben vandaag de kamer gehaald, we hebben een 2e hands kamer op marktplaats gekocht.

Hebben de rest van de meiden al een beetje idee van de kamertjes of eventueel in welke kleur jullie het willen?

Geplaatst

Ook wij hebben al een kamertje gekocht (via marktplaats) Ik ga er zelf nog mn eigen smaak aantoevoegen. Wat verven enzo.

Manon succes morgen met de combinatietest.

Ik moet pas 's avonds naar de verloskundige dus ik laat jullie denk ik woensdag weten hoe het was. Misschien 's avonds nog.

En dan zaterdag de geslachtbepalingsecho.. Ben zo benieuwd.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2september uitgerekend

Geplaatst

Hoi,

Ik heb een heerlijk weekendje Texel gehad met een aantal vriendinnen! Erg gezellig. Voor de rest hier ook niet zoveel nieuws.

Wij hebben nog geen kamertje gekocht alleen al wel een gezien een aantal weken geleden bij een winkel. Dus waarschijnlijk wordt dat hem. Zullen we binnenkort even gaan doen. Woensdag weer naar VK...zin in!!!!!...

Peggy wat leuk zaterdag de geslachtsbepalingsecho...ben heel benieuwd, wil het zelf ook heel graag weten, maar wij wachten even tot de 20 weken echo!

Nou succes iedereen die deze week een echo hebben

liefs

Geplaatst

Peggy...hier wordt t ook schilderen. We hebben een strand stijl kamertje in white wash ..alleen dat is zo langzamerhand wat vaal/gelig geworden. Moet dus ook een nieuw verfje op.

Bedankt voor je succes wenzen voor morgen..zal t nodig hebben..best spannend wat de uitslag zal zijn.

Jij ook veel plezier bij de VK..hopelijk heeft ze antwoord op je hoofdpijn/bilpijn.

Op naar zaterdag...de dagen kunnen je nu vast niet snel genoeg gaan!

Annie...Fijn dat je weekendje met vriendinnen op Texel geslaagd was. Eigenlijk had je wat later moeten gaan..wordt over 2 dagen mooi weer! ;-)

groetjes Manon

Geplaatst

Peggy en Manon succes morgen!

En ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot zaterdag Peggy. Als je het weet ga je het dan ook aan je omgeving vertellen of houden jullie het voor jezelf?

Ik wil het ook zo graag weten maar denk ook dat wij wachten tot de 20 weken echo.

Geplaatst

Thanks allemaal!

Jij mag ook bijna annie!

Zodra we weten wat het wordt gaan we het denk ik ook wel tegen onze omgeving vertellen. Zoiezo de mensen die dichtbij ons staan. Het is ook leuk/makkelijk om te weten!

Maar jullie horen het uiteraard!!!

Wel knap dat jullie hier kunnen wachten tot de 20weken echo hoor. Of ben ik gewoon zelf heeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig hahahaha!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2september uitgerekend

Geplaatst

Thanx Marretje...begin nu wel wat zenuwachtig te worden wat betreft de uitslag zal zijn.

Ik hoop niet zón randgevalletje..net iets boven de 200 ofzo....agrrr...eng!

Verheug me er wel op de beeb straks te zien! Half 9 ben ik aan de beurt...ik mag eerder komen omdat ze t apparaat nodig hadden voor een spoedecho.

Jullie horen t nog wel later vandaag.....

bye bye

Geplaatst

Dames, veel succes met alle afspraken en echo's!

Ik denk....dat ik af en toe de hummel voel!

Ik dacht eerst dat ik gewoon jeuk had aan mijn buik, maar die kriebel is echt aan de binnenkant! Ik kan er iig niet bij om te kriebelen.

Steeds als ik druk ben geweest en dan even ga zitten, dan komt de kriebel.

Zou het al kunnen zijn?

Geplaatst

Goed nieuws!!!!

Even in t kort >

leeftijd 38 (risico op die leeftijd wb bloed>1:90) ik had 1:610

leeftijd 38 (risico voor 38 jarig 1:105) ik had 1:2085

De nekplooi was 1,77 mm afgerond 1,8 dus was mooi laag.

Oeh wat ben ik blij en opgelucht!! Ga nu pas echt genieten!!

Beeb was vanmorgen nog aan t slapen. Moest even lopen en bewegen om m wakker te schudden. Daarna ging ze met echoapparaat heen en weer en schudden en toen kwam er weer leven in de brouwerij. Alles mooi te zien..ook bovenaanzicht van schedeltje zag je heel mooi een vlindertje..de linker en rechter hersenhelft .

Hij/zij was bijna 6 cm..kwam weer op 2 dagen extra.

Peggy hoe was jouw VK bezoek.

Antwoorden op je vragen?

groetjes van een blije Manon!!

Geplaatst

Hee dames, is het misschien leuk, nu we het nog niet weten, om een voorspelling te doen wat het gaat worden, jongen of meisje?

Kijken of we een beetje goed gevoel hebben....

Ik denk......MEISJE.

Geplaatst

Taurus: Wat ontzettend goed bericht. Mooie uitslagen. Kan me voorstellen dat je toch even in spanning zit, je weet maar nooit. Nu lekker genieten.

Sabke: Wauw wat lijkt me dat bijzonder om je kindje te voelen. Volgens mij kan dat al best hoor bij 15 weken. Bij de een voel je het gewoon sneller. Kan niet wachten totdat ik dat gevoel zal krijgen. Denk idd dat je het eerst niet zo goed kunt plaatsen, totdat je het vaker voelt en denkt wie weet voel ik het kindje wel. heel bijzonder en leuk!!

En ik denk..............jongetje

Geplaatst

Hi Manon,

Wat fijn dat je zulke goeie uitslagen hebt gekregen. Van harte en geniet ervan!

Liefs, Dorine

Geplaatst

Dank jullie wel dames...ga zeker genieten nu!

Dorine...wat lief dat jij toch altijd zo attent "inbreekt"!!

Sabke..zou best kunnen..dan ben je er vroeg bij.

Ik voelde t de vorige zwangerschap zo rond de 18de week...als een soort plopjes.

Eerst kan je t niet plaatsen en later komen ze frequenter en herken je ze.

Ik heb nog geen sterk voorgevoel over een jongen ef een meid.

Niet zo sterk als met onze zoon. Toen was ik meteen vanaf t begin overtuigt van een jongen. NU denk ik een meid...maar niet gebaseerd op dat zelfde sterke voorgevoel.

Denk dat we ook een pretecho laten maken binnenkort...

Geplaatst

ik kan het eigenlijk ook nergens op baseren dat ik denk dat het een jongetje is. Maar heb gewoon van begin het gevoel. Gek eigenlijk want ik heb natuurlijk geen idee. Ben benieuwd met 20 weken echo of ik gelijk had hahaha!

Geplaatst

Manon, wat fijn voor jullie, het genieten kan nu zeker beginnen!

Echt super!!!!!!

Annie veel plezier morgen!

Ik ben ook echt zo nieuwsgierig maar wil het toch volhouden tot de 20 weken. Nog 6 weken geduld!

Ik heb echt geen idee wat het word maar als ik een gok moet wagen dan ga ik voor een jongen.

Ben benieuwd wie het allemaal goed hebben!

Hoop zo voor je dat het duidelijk te zien is Peggy!

Geplaatst

Manon helemaal goed!! Genieten nu he!!

Vanavond naar de verloskunde geweest. Alles was goed. Hartje gehoord. En ik was met de vorige keer 2 kilo aangekomen. Dus dat valt mee. (totaal nu ongeveer een kilo of 4 denk ik) En ze zei ook dat als je slank bent je meer aan komt. Het is alleen een beetje vreemd voor mij. Ik kom nooit aan hahaha. Mn bloeddruk was goed. Wel iets verlaagd, maar dat hoort bij de zwangerschapsduur vertelde ze. Over mn hoofdpijn zei ze nou niet zo heel veel. Paracetemol kan ik slikken en ze zei de een heeft daar last van de ander daar van. Daar kan ik dus niet zo veel mee. Over mn bekken. Zei ze goed in de gaten houden en evt sneller naar fysio. Kijk het nu nog even aan. Gelukkig gaat het wat beter. Ik kreeg ook nog een folder mee over een cursus in de verloskundige praktijk soort gym/yoga combinatie. Misschien ga ik dat wel doen even nog wat informatie inwinnen.

Ik heb nu weer een controle afspraak voor 13 april. En dan 19 april de 20weken echo. Kan iemand dit in het schem zetten.. Thanks!

Enne ik denk dat we een jongen krijgen.... Hopenlijk ligt hij/zij er zaterdag goed voor...

Weltrusten!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden