Ga naar inhoud

Tips van tweelingmoeders zijn welkom!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elena, hier slapen Eva en Finn ook in hun eigen bedje. Wel slapen ze bijelkaar op de kamer. In het ziekenhuis werd bijelkaar slapen afgeraden. Idd sneller kans op wiegedood. Wel Lagen Eva en Finn overdag bijelkaar in het wiegje van het ziekenhuis. Voor de nacht sliepen ze apart. Ook ik heb het tweelingenboek van Lenny Duivelaar. Ik heb zelf veel aan het boek gehad. Vindt het echt een aanrader!

Liefs, Jane

Geplaatst

Wat schattig 2 babietjes bij elkaar! Ik zie de lepeltje-lepeltje kindjes helemaal voor me...maar ik vermoed dat ik ze niet samen zou durven laten slapen.

Even nog een vraagje over de uitgerekende formele datum in verband met verlof e.d. Is de formele datum gewoon net als bij een eenling op 40 weken of valt deze op 37 weken? De tweede optie lijkt me logischer! Ik ben heel benieuwd.

Gr. Pien

Geplaatst

Je gaat gewoon uit van 40 weken. Ik ben met 29 weken de ziektewet ingegaan. En vanaf 34 weken zwangerschap ging mijn verlof in. Eigenlijk zou je ook dubbel zwangerschapverlof moeten hebben, hahaha!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi Tweelingmama's.

Ik ben van het weekend op zoek geweest voor een kinderwagen en ben helemaal gevallen voor de iCandy (in mijn geval uitvoering Peach).

Deze uitvoering is voor één kindje maar heel eenvoudig om te bouwen tot tweelingwagen. Er kunnen 2 reiswiegen op, 2 maxi-cosi's of 2 wandelwagens, wat je maar wilt.

Ik wilde dit even met jullie delen voor de tweelingmama's die nog een wagen moeten aanschaffen. De prijs is niet mis maar hij is wel heel gaaf!!!

Groetjes Dorine

• 3 maanden later...
Geplaatst

Weer even een tweetal vragen:

1. Wat voor voedingskussen moet ik aanschaffen? Is een normaal voedingskussen voldoende of is er specifiek iets voor tweelingen?

2. Welke borstpomp is praktisch? Ik neem aan een electrische? Kolf je aan 1 borst per keer? of 2 borsten tegelijk? Moet ik een enkele of dubbele pomp kopen?

Liefs Pien

Geplaatst

Hey Pieneke,

Ik ben dan wel geen tweelingmoeder maar ik heb bij mijn zoontje 6 weken lang 6 a 7 keer per dag gekolfd. Ik heb toen een elektrische kolf gehuurd bij de thuiszorg. Later kon ik via via een zelfde soort kolf lenen vna een kennis. Elektrische kolven zijn nogal duur, ik zou als ik jou was eerst een huren via de thuiszorg (de kolfsetjes moet je altijd wel zelf aanschaffen ivm hygiene) dan kun je 'm eerst uitproberen en als ie niet bevalt m zo weer terugbrengen. Als je wel 1 gaat kopen loont het zeker om eens op marktplaats te kijken.

Je kunt met een elektrische kolf trouwens beide borsten tegelijk kolven.

Een en ander hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel je gaat kolven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Snoeske

Ps. bedankt voor je lieve pb-tje.

Geplaatst

Pien., Als je vragen hebt over borstvoeding kun je bij mijn zijn he? Ik voed al vanaf juni 2006 met een tussenstop van 2 maanden. groet Joy1

Geplaatst

Pieneke,

het voedingskussen heb ik eigenlijk alleen als slaapkussen gebruikt voor in mijn eigen bed. Heerlijk als je op je zij ligt, kan je lekker tegen aan liggen.

ik heb de dubbele elektrische borstkolf bij de thuiszorg gehuurd. Ideaal en met het koffertje makkelijk overal mee naar toe te nemen (zo nodig).

Stéphanie

Geplaatst

Stephanie, Joy en Snoeske,

Hartelijk dank voor jullie reacties! Huren is idd een goede optie, heb zojuist gekeken wat die krengen kosten en dat is fors,vooral voor een duo! Ik zie er best tegenop om twee kindjes aan de borst te voeden. Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken en start met een goede voorlichting.

Liefs Pien

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden