Ga naar inhoud

oud en nieuw....bah...word er verdrietig van!


Taurus71

Aanbevolen Berichten

Hallo dames,

 

 

 

Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen...heb maar gekozen voor wachtbankje...t is en blijft wachten...afgelopen jaren en misschien ook nog wel t komende jaar...

 

 

 

Herkenbaar voor iemand?

 

 

 

Elke jaar wisseling ben ik weer boos en verdrietig...

 

Ik poets me de hele dag al een slag in de ronte door t huis...ben aan t bekvechten met vriend en ga continu de strijd aan met onze zoon van 3,5 die momenteel een erg grote mond heeft en mij daar precies mee op de kast weet te jagen...trap er iedere keer weer in.

 

Altijd als t jaar weer om is dan denk ik terug en zie weer dat ik een jaar ouder ben geworden..nog een "aftakelingsjaar" wbt vruchtbaarheid ...weer een jaar voorbij van hopen, mmm en alle teleurstellingen, de embryo's die verloren zijn gegaan, een jaar waarin mijn libido nog verder gekelderd is, een jaar waarin ik nog veel meer met mezelf bezig ben geweest ipv met mijn relatie, een jaar waarin ik steeds minder de leuke dingen kan zien en steeds meer de negatieve...(dit klinkt er depressief dat weet ik..dat ben ik niet maar t voelt nu even zo!)

 

Over een aantal maanden ...zo tegen maart/april begin ik weer op te leven als de knopjes aan de bomen en struiken weer in zicht komen (lijkt wel een winterdepressie)....

 

Tuurlijk weet ik..ik moet kijken naar wat ik heb, ben gezond en heb een lieve zoon en verder gaat alles goed en daar moet ik erg dankbaar voor zijn en dat ben ik ook....

 

Alleen voor vandaag...ik blijf nog even door poetsen...(hoofd leeg maken...oud vuil er uit en een schoon begin van t nieuwe jaar)..en laat mijn vriend straks dit stukje lezen in de hoop dat hij een beetje mijn "korte lontje" kan begrijpen...

 

 

 

Wens een ieder een hele goede jaarwisseling,

 

voor degene die t gelukt is dit jaar...geniet er van...voor de anderen...

 

laat 2010 ons jaar zijn!

 

 

 

Een goed uit einde en een goed begin voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Manon lieverd

 

 

 

Ik kan me best inleven in wat je voelt op moment

 

Al heb ik makkelijk praten nu

 

 

 

Maar Ik heb het afgelopen jaren ook gehad die boosheid enverdriet, vreselijk is het!!

 

 

 

 

 

Maar ik wil voor jou en alle andere die nog hopen en vrezen toosten

 

 

 

op een waanzinnig goed 2010

 

 

 

 

 

Het is jou een vele andere zo gegund!!!

 

Het moet gewoon lukken in 2010!!!

 

 

 

Heel veel succes en veel geluk!!

 

 

 

Liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken je gevoelens ook, is niet gek hoor!

 

Bij mij begonnen ze al na 2e kerstdag (met de schoonfam terwijl mijn lieve kleine jonge schoonzusje mijn schoonouders 12 dagen daarvoor tot gelukkige grootouders heeft gemaakt). En op al die kerstkaarten weer dezelfde boodschap als vorig jaar: dat 2010 een vruchtbaar jaar mag worden voor ons... het is lief bedoeld maar het begint een betekenisloze kreet te worden voor me.

 

Alleen hoef ik mijn huis niet te poetsen voor de afleiding, ik zit om mijn werk. Helaas is de concentratie dus ver te zoeken en zap ik af en toe langs t forum om medestanders te zoeken!

 

 

 

Toch wens ik jou en eigenlijk iedereen veel geluk in 2010!

 

liefs,

 

PeggyD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manon,

 

 

 

Ook ik herken je gevoel heel erg goed. Ook wij hebben dit 3 jaar achtereen meegemaakt en het is moeilijk om positief vooruit te kijken. Ik sta nu aan de andere kant en ga er heel hard voor duimen dat 2010 ook jullie jaar gaat worden.

 

Veel liefs, Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik sta inmiddels aan de ''andere kant'' maar herken je gevoelens wel, het is ook de reden dat de mmm voor ons een afgesloten hoofdstuk blijft.

 

 

 

Ik wil je toch een heel fijn 2010 wensen, dat al je dromen maar uit mogen komen.

 

 

 

Liefs Dani.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik herken je gevoelens. Ik vind het ook vreselijk om dit jaar weer af te sluiten met lege handen en dit terwijl dit jaar er verleden jaar zo gunstig uit zag voor ons. Ik ben ook altijd in tranen om 00:00 uur. Zal vanavond ook wel weer gebeuren,heb op dit moment ook een meningsverschil met mijn moeder en dat maakt het ook niet makkelijk maar toch heb ik weer hoop en ben ik erg dankbaar voor wat ik wel heb. Een lieve man en stiefdochter. Hou je taai he meid..

 

 

 

Groetjes Debbie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat meerderen je gevoelens delen hoor... hier ook een beetje...

 

de boodschappen in huis, de hond gedrogeerd, huis aan kant, haar in de krul, maar toch een beetje in een soort van mineurstemming...

 

 

 

Mijn mannetje probeert heel positief te zijn en blijven, en zegt elke keer: 'Lieverd, als het nu niet lukt, hebben we nog 2 pogingen..'

 

Maar voor mijn gevoel tikt die klok zo hard!

 

 

 

Hopelijk ben ik vanavond (met de visite) in een wat beter humeur...en kan ik zeggen: 2010 ...here we come!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden...fijn te lezen dat ik niet de enige sikkeneur ban vandaag!:BangHead::crybaby2:

 

Heerlijk om even je hart te kunnen luchten bij anderen die je snappen.

 

Familie en vrienden die t weten...ze weten best dat dit soms slopend en moeilijk is...maar hier heb je toch t gevoel dat iedereen aan 1 woord genoeg heeft en weet wat je bedoelt...erg fijn!!!

 

Bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Manon,

 

 

 

Lieverd lieverd lieverd, ik weet hoe je je voelt. Heb 2e kerstdag te horen gekregen dat het hartje van ons kindje niet meer klopte en dat het al 2 weken niet meer klopt. Heel naar. Ik begrijp hoe je je voelt Je voelt je leeg en onbegrepen. Maar we zijn er allemaal voor je! Al het een luisterend oor het is heel prettig. En 2010 daar gaan we ons jaar van maken afgesproken!

 

 

 

Liefs en een hele dikke knuffel

 

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Manon e.a,

 

 

 

Herkenbaar hoor, helaas... aan de andere kant prettig om een plek te weten waar je 'gelijkgestemde', begripvolle mensen weet.

 

Had er persoonlijk met sinterklaas en kerst meer last van dat ik weinig/geen zin had in de feestdagen en me af liep te reageren en nog een huilbui kreeg.

 

 

 

Nu gaat het op zich wel. Al heb ik wel een paar keer gedacht de afgelopen weken: 'ga ik nu weer m'n man een betekenisvol kneepje in de hand geven, een dikke knuffel en een paar zoenen terwijl ik onderwijl de hoop over probeer te brengen met een stille blik dat 2010 éindelijk ook eens ons jaar wordt?!'

 

Tja, dat ga ik om 00.00 uur vannacht dus wéér doen. Hopelijk voor het laatst en hopelijk kijken we elkaar volgend jaar éindelijk wel vertederd en blij aan omdat er dan een kleine boven ligt te slapen... Zucht.

 

 

 

Succes meiden; 2009 bleek absoluut ons jaar NIET.

 

Op zich prettig om dit jaar achter ons te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lieve meiden,

 

 

 

Wat is dat fijn om te lezen dat er meer een K.T gevoel hebben over oud en nieuw ik loop ook al de hele dag te chagerijen en janken en iedereen probeert te doen alsof ze het begrijpen niet dus!!!!!!!!

 

Ik wens alle dames een super gelukkig, gezond en vruchtbaar 2010.

 

 

 

Groetjes Esther

 

 

 

kinderwens sinds jan. 2004

 

april 2007 spontaan zwanger

 

juni 2007 miskraam

 

13 iui`s

 

2 eigen icsi`s

 

1 ecd 18-12 negatief getest

 

29-12 gesprek zh advies stoppen met behandelingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

ik persoonlijk ben blij dat gisteravond voorbij is.

 

Volgens mijn man was ik erg vervelend en opstandig de afgelopen tijd, hoe zou dat nu komen....

 

Behalve de kerstboom in huis (zondag eruit) wordt alles nu weer "normaal".

 

 

 

Ik hoop dat 2010 het jaar wordt van de IVF Moeders.

 

 

 

Groetjes Sylvie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Silvie en anderen,

 

Je haalt me de woorden uit de mond..ook ik ben blij dat die avond weer voorbij is..

 

Uit pure chagrijnigheid ben ik om 18:00 uur mijn bed ingekropen er ben er om een uur of 9 even uit geweest om 2 oliebollen te eten en ben er toen weer ingegaan.

 

Had echt geen zin om leuk handjes te schudden met buren uit de straat en dan die smak,smak,smak...behhhh!!!

 

Om 12 uur even mijn ouders gebeld om hun een gelukkig nieuwjaar te wensen en verder weer t dekbed over mijn kop getrokken en heb ook geen telefoon meer aangenomen...phooe wat recalcitrant...kan er niks aan doen.

 

 

 

Vind t fijn te lezen dat ik hier in niet al te "afwijkend gedrag"toon ;-)

 

Dames we gaan gewoon door in t nieuwe jaar ..proberen onze wens in vervulling te laten gaan.

 

 

 

Veel liefs,

 

Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Manon,

 

 

 

Goed zo meis dat is een goeie en mooie instelling. Wij hebben 2009 gewoon ontzettend KUT KUT KUT afgesloten (sorry dat ik het zo zeg maar moest het ff kwijt) maar 2010 wordt gewoon ONS JAAR dat moet gewoon. Als we allemaal moed blijven houden en positief blijven denken komt het vast en zeker goed! En Manon goed dat je dit topic even hebt aangemaakt voelde me al een beetje verloren dat ik mijn verhaaltje en mijn moodswings nergens kwijt kon. Tja om nou bij een topic te blijven hangen waar je niks meer kan is het ook gauw over toch? Blijf de meiden uiteraard wel volgen maar dat is alles wat ik kan. Dus nogmaals bedankt voor dit topic.

 

 

 

Liefs,

 

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow meiden, wat herken ik het gevoel. Ieder jaar was ik weer in tranen en sprak ik mezelf moed in dat het volgend jaar weleens ons jaar zou worden en ieder jaar werd weer met lege handen afgesloten. Zoooo herkenbaar! Gelukkig heb ik doorgezet en is het dit jaar anders verlopen. Wij sluiten het nu -goed- af met een dochter in ons armen. Ik hoop zo dat jullie het volgend jaar mogen meemaken. Hou vol! Al lijkt dat nu makkelijk gezegd door mij.

 

 

 

Manon, ik hoop dat je man je begrijpt. Praat met elkaar en sluit je niet af. Ik ben gescheiden van mijn ex doordat ik me afsloot en niet met hem kon praten over mijn gevoelens. Ik gaf hem een beetje de schuld van alles, want ik had toch een zondebok nodig. Probeer je man te betrekken en blijf vooral al het goeds in je leventje zien. Heel veel succes meis! Kop op!

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Renee,

 

 

 

Thanx.

 

Heftig dat je vorige relatie (mede?)hierdoor op de klippen is gelopen.

 

Communiceren..tja... Niet altijd...soms heb je zelf er geen eens zin in omdat je denkt je snapt me toch wel..je kent me al zo lang.

 

Maar helaas komen mannen van mars en vrouwen van venus zeggen ze wel... ;-)

 

Heb me ook voorgenomen om me meer te richten op al t positieve hoor..goede voornemens.

 

Geniet van jullie dochter Maxe..je hebt er ook lang op moeten wachten en veel tegenslagen gehad de afgelopen jaren als ik je handtekening zo lees.

 

 

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manon,

 

 

 

Ook ik ben eigenlijk wel blij dat alles weer normaal is. Op zich wel een gezellige Oud en Nieuw gehad bij mijn beste vriendin, ('de klap' van de mislukkig was bij ons al met Kerst dus was alweer een beetje gewend) maar toch om 0.00 uur weer dat besef dat het weer niet gelukt is dit jaar... Al drie jaar zeg ik in mezelf (of hardop): komend jaar een baby... maar nee, weer niet gelukt. Ik kan niet anders dan positief blijven en hopen dat het cliché van '2010 wordt ons jaar' eindelijk waarheid wordt maar soms is het zo ... deprimerend.

 

 

 

Succes met alles!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

De jaarwisseling was zo emotioneel. Heb echt in de armen van mijn ventje staan janken. En ook in de armen van mijn 2 beste vrienden. Wat een geweldige mensen heb ik om me heen. Ze leven mee in goede maar ook in slechte tijden.

 

We zijn het 4e jaar ingegaan, hopelijk wordt onze droom dit jaar werkelijkheid!!!!!

 

Geef je verdriet de kans om eruit te komen, praat met je mannetje en vergeet ook de intimiteit niet. Ook al zitten we in de mmm, intimiteit is zo belangrijk en ontspannend. Kijk ook naar de dingen die we vooral wel hebben, dan voel ik me toch altijd een "beetje" gelukkig.

 

Meiden met zijn allen de ellende van 2009 achter ons laten en proberen optimitisch het nieuwe jaar beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Allemaal veel liefde en vooral succes gewenst dit jaar, dat het maar een topjaar mag worden voor ons allemaal......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben geneigd om mijn vrouw uit bed te halen en haar dit onderwerp te laten lezen. Zoooo herkenbaar!

 

 

 

Ook ik stond te brullen om 0.00 uur. En mijn vrouw dacht dat we elkaar romantisch een zoen zouden geven.

 

Nadat ik bij was getrokken, vroeg ze wel of dit ieder jaar zo zou gaan...

 

Mmm...zijn er nog meer planeten???

 

 

 

Of 2010 ons jaar wordt weten we nog niet...

 

We zijn in ieder geval gestart met pleegzorg.

 

 

 

Ik hoop voor een ieder in 2010 dat de wensen mogen uitkomen!

 

 

 

Liefs, Erika

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er bewondering voor dat jullie je emotie zo in bijzijn van anderen kunnen laten gaan.

 

 

 

Zelf heb ik me ingehouden, ook al voelde ik wel die dubbele laag. Maar als ik dit lees, merk ik dat ik mijn gevoel soms toch best weer negeer. Probeerde ik juist vanaf te komen. ;-)

 

 

 

Toch geeft het me al troost om op gezette momenten toe te geven aan het verdriet en de rouw. Maar op sommige andere momenten wil ik het niet laten overheersen.

 

 

 

Dan zeg ik tegen mezelf: kop op! Of onze droom nu uitkomt of niet... kijk eens wat we allemaal wel hebben! En dat werkt steeds beter wel. ;-)

 

 

 

Jaja -sorry- een doodoender, van notabene een 'lotgenoot'... Maar voor mij is dit inmiddels, samen met focussen op nieuwe passies, de enige manier om erdoor heen te komen. Dus wie weet ook voor jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline, Witje, Erika en Miki,

 

 

 

Fijn te lezen dat er veel dames zich in dit gevoel herkennen ..mn tijdens de jaarwisseling.

 

Miki...idd tegen jezelf zeggen kijk eens wat ik wel heb...dat doe ik ook vaak als t even weer tegen zit en dat werkt relativerend. Die instelling heb ik bijna t hele jaar...ehhh bijna 2 jaar en 9 maand alweer wel gehad. Alleen met oud en nieuw komt blijkbaar toch de spanning er even uit en ben ik denk ik even heel egoïstisch...

 

(ik heb in 2007 op 27 dec een positieve test gehad ..terwijl ik gewoon opoe was geweest die maand...op oudjaarsdag een echo gemaakt in t zh omdat ik vloeide en toen bleek idd een vruchtzakje maar te weinig gegroeid van binnen. Kort daarna een miskraam) Blijkbaar ligt die dag dan ook wat gevoeliger..heb t vruchtje in de wc gezien toen.

 

Normaal gesproken ben ik heel nuchter en lijkt de omgeving meer down te zijn van een mislukte poging dan ik. Ik kijk vaak meteen vooruit ..op naar de volgende poging.

 

Soms denk ik zelf wel eens..t lijkt wel of ik t hele ivf gebeuren er "even"naast doe.

 

Zo voelt dat wel eens en blijkbaar schakel je de hele handel onbewust even uit en ga je op de automatische piloot door. Nou weet ik dat ik iets makkelijker praten heb omdat wij t geluk al hebben gehad toch een zoontje te mogen krijgen.Heb daardoor iets meer afleiding. Als ik dan de handtekeningen van dames hier lees met hun geschiedenis dan denk ik wel eens wat zeur ik eigenlijk.Lees soms zeer trieste geschiedenissen....

 

Maar toch moet dat gevoel wat je normaliter blijkbaar lang weg kan stoppen er soms eens even uit.

 

 

 

Dames..dank voor jullie reacties..nogmaals fijn te lezen dat jullie je er in herkennen.

 

Hoop dat t nieuwe jaar jullie een hoop geluk en liefde gaat brengen.

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik zie dat het nieuwe jaar toch iets heeeeel moois (en spannends) in petto heeft voor jullie! Fantastisch!

 

Ook ik sta ondertussen aan de 'andere kant' met kindje in bedje tijdens de jaarwisseling (het allerbeste excuus om niet op visite te hoeven tijdens zulke dagen ;)) want ook ik ben meestal niet te genieten. En nee zelfs niet nu we dat wonder wel al hebben. Die ellendige jaarwisseling is nu eenmaal een tijd van terug en vooruit kijken. Het vooruit kijken is inmiddels iets makkelijker geworden maar dat terugkijken is zo 'eng' en emotioneel.

 

Dit jaar was er voor ons ook weer zo 1.....(hij is alweer even geleden :O) nog bezig met de miskraam, een rare afsluiting en een nog vreemder nieuw begin. En uiteindelijk besloot ik om het dan maar radicaal om te gooien. Ipv het jaarlijkse mokken achter de tv zijn we om 24.00 naar buiten gegaan met een flinke fles champie om met de buren te toosten. En nog een keer te toosten, en nog een keer :D en toen overgaan op de borrels omdat het zo koud was (goed excuus toch? :P) en toch best gezellig met het kampvuurtje aan in de vuurkorf.

 

Om eerlijk te zijn ging het me dit jaar dus beter af dan andere jaren met binnenzitten. Juist omdat ik met de buren geen heel intensieve band heb (ze weten wel onze geschiedenis maar ik hoef er niet met ze over te praten) is het dus meer ongedwongen. De afleiding heeft mij goed gedaan. En misschien ook de borreltjes wel.....Nu gaan we alleen wel weer hopen dat we komende jaarwisseling echt niet mogen drinken......

 

 

 

Weet je, ik begrijp helemaal de gevoelens rond die jaarwisseling. Wat zeg ik de ellende begint meestal al met kerst. En zelf denk ik erover (hmmm moet ik echt nog bespreken met manlief) om komende feestdagen (voor ons altijd ieder jaar al niet zo heel feestelijk) er eens voor te kiezen om niets te 'moeten' geen sociale verplichtingen maar lekker iets voor onszelf te doen! Misschien ook een idee voor jullie? Gek doen en rond die tijd (het is toch al achterlijk duur die maand) er tussenuit te piepen naar een luxe bungalowtje? Heeeerlijk egoistisch en heeeerlijk voor jullie zelf (en iedereen lekker jaloers laten zijn en als ze pissig worden dat je geen verplichtingen wilt jammer dan!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IVFmama; wij doen dat al jaren en het bevalt ons prima.

 

We gaan er moet z'n drietjes tussenuit of met vrienden die ook niets met de feestdagen van plan zijn! Zaalig!

 

En inderdaad; familie vond het in eerste instantie niet leuk en wist niet hoe ze hier mee om moesten gaan. Nu weten ze gewoon dat wij er niet zijn. En is het eigenlijk prima!

 

 

 

Gewoon doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dat is wel prettig om te lezen Kyra! Familie kan er dus aan wennen. :D Snap mijn ouders bv ook wel hoor, die willen graag hun kinderen en kleinkinderen aan tafel maar als ik rationeel nadenk kunnen ze het hele jaar ons aan tafel hebben. De overweging zit al een aantal jaren in mijn hoofd tijd om eens een flink overleg in te plannen hier thuis ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden