Ga naar inhoud

We beginnen weer van voren af aan...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Henne,

Fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad gisteren. Ik zelf zit ook in Voorburg en kan me geen beter ZH, artsen en verpleegkundigen wensen! Onze behandeling is ook zeker geen "standaard" pakket en ondanks complicaties en mijn leeftijd (41) kan ik je melden dat ik zwanger ben na ICSI in Voorburg!

Dus laat je niet gek maken door verhalen. Ik ben zeer blij en dankbaar met ze en onder de indruk van de strakke planningen die ze altijd weer weten te halen!

Veel succes met deze poging en ik duim voor je

Liefs

Cjee

Geplaatst

Zooooo wat een positieve 'wave' hier, heerlijk zeg. Het voelt voor ons ook echt goed. Zelfs al kan het alsnog stuklopen op de resultaten van de analyses.

@Ursela, ik was de 2e icsi heel even 'zwanger', een superlicht streepje. Dat was in februari, dus dat gaan we zeker niet halen. Maar op zich maakt dat me niet zoveel uit. Ik wacht het nu gewoon rustig af en dan zien we wel. Mijn cyclus zit de laatste maanden ook op 29 dagen ipv 32, dus alles is sowieso anders.

@Miki, ik vind mezelf ook nog niet zo oud. Maar omdat mijn eitjes dus niet goed lijken te rijpen gaat leeftijd opeens een grotere rol spelen. Uit de testen moet blijken of dit idd zo is. Zelf denk ik nog steeds van niet, omdat we wel altijd één goed embryo hebben.

@Cjee, fijn om een positief verhaal te horen over Voorburg. We zullen gaan zien hoe het ons gaat bevallen. En supergefeliciteerd met je zwangerschap!

Geplaatst

Henne wat een fijn nieuws!!

Hoop voor jullie dat de onderzoeken en testen goed zullen zijn en dat ze in Voorburg voor een klein wondertje kunnen zorgen..

Heel veel succes!!

Geplaatst

Wat een goed nieuws. Het helpt als je er zelf een goed gevoel bij hebt (heb ik nl. gemerkt bij onze laatste poging). De artsen, de persoonlijke aandacht, het scheelt allemaal. Heel heel heel veel succes voor jullie beiden.

Dikke kus

Natas

Geplaatst
Hoi Henne,

Fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad gisteren. Ik zelf zit ook in Voorburg en kan me geen beter ZH, artsen en verpleegkundigen wensen! Onze behandeling is ook zeker geen "standaard" pakket en ondanks complicaties en mijn leeftijd (41) kan ik je melden dat ik zwanger ben na ICSI in Voorburg!

Dus laat je niet gek maken door verhalen. Ik ben zeer blij en dankbaar met ze en onder de indruk van de strakke planningen die ze altijd weer weten te halen!

Veel succes met deze poging en ik duim voor je

Liefs

Cjee

ik denk niet dat het hier iemand's bedoeling is om Henne gek te maken met verhalen.. de mijne in ieder geval zeker niet. Ik vertel slechts mijn ervaring met Voorburg! en ja als het lukt is men natuurlijk altijd positief...

Geplaatst

Hai meiden, ik laat me niet zo snel gek maken hoor. Ik vind het juist fijn om zowel positieve als minder positieve verhalen te lezen, dat geeft tenminste een compleet beeld. En uiteindelijk zullen we het toch zelf moeten ondervinden.

Geplaatst

Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad Henne! Wat de uitslag ook gaat worden (het is natuurlijk goed om realistisch te zijn maar dit biedt wel hoop!!) dit klinkt erg positief allemaal.

Ik ga je volgen en keihard voor je meeduimen!!

Gast Butterfly
Geplaatst

Supergoed om je verhaal te lezen ... the only way is up, zullen we maar zeggen.

Hoelang moet neemt die cyclusregistratie (zo heet dat ?) in beslag ? Wanneer kunnen ze daar een conclusie uit trekken ?

Heel veel succes samen en wat je zegt; ik hoop dat het je goed gaat 'bevallen' ;).

Geplaatst

:-D Die is mooi Butterfly!!

De analyse neemt een hele cyclus in beslag en ik kan pas beginnen als ik weer ongesteld word en da's pas over twee weken. We hebben de eerste week van maart een afspraak voor een echo en de uitslagen van bloedprikken en semenanalyse. Als ik het goed heb begrepen volgen er dan nog twee onderzoeken, maar ik weet niet wat precies.

Gast Butterfly
Geplaatst

Oh ! 1 maand is gelukkig niet zo lang, ik begon al te denken; ben je straks mss weeeeer 3 maanden verder alvorens ze een beetje zicht hebben op je cyclus. Want hoe gaan ze nou zien of je eitjes goed zijn eigenlijk ?

Je moet bloedprikken ofzo ? Of echo ?

Poeh, ik ben echt zo benieuwd voor jullie !!!

Geplaatst

Ik moet bloed prikken op dag 3 en dan als mijn temp 5 dagen hoog is en na 8 dagen hoog. Dat vind ik op zich al een verbetering, want in het vorige ziekenhuis (streeksziekenhuis) was het dag 3 en als ik me goed herinner dag 19 en dag 21. Daarmee gingen ze dus uit van een cyclus van 28 dagen en die heb ik niet! In combinatie met het tempen meten ze echt in mijn persoonlijke cyclus.

Op dag 3 wordt FSH, AMH en oestradiol gemeten. Dit geeft volgens het infoformulier een indruk van de gevoeligheid van de eiblaaasjes en je relatieve vruchtbaarheid.

De metingen na je temperatuurstijging zijn voor progesteron, dit moet de kwaliteit van de eisprong aangeven.

Daarnaast krijg ik dan nog een echo in de eerste cyclushelft om de eicelreserve te bepalen.

Op zich wijkt het niet af van wat ik twee jaar geleden in het streekziekenhuis heb gehad hoor. Maar we zijn wel weer twee jaar verder en ik ben wel benieuwd hoe het ervoor staat. AMH is toen geloof ik ook niet gemeten.

Oh en wat hier ook anders is: als één van de bloedprikdagen in het weekend valt moet je naar Delft om te laten prikken. Eerder moest ik dan altijd op vrijdag of maandag komen. Al met al dus net iets nauwkeuriger voor mijn gevoel.

Ergens ben ik wel bang dat m'n FSH enzo toch echt te hoog is. Maar aan de andere kant kan ik me dat ook weer niet voorstellen. Want ik héb wel eitjes, ze worden alleen niet rijp. Uiteindelijk neig ik zelf nog steeds het meeste naar Menopur. De arts vertelde dat bij 5% van de vrouwen die cetrotide gebruiken (wat ik heb gedaan), de cetrotide de LH aanmaak te veel onderdrukt. In dat geval kan menopur dus helpen omdat daar LH in zit. Hoe en of ze dat na kunnen / willen kijken weet ik niet. Misschien hangt dat ook wel van alle uitslagen af.

Geplaatst

hai henne,

heel mooi dat jullie zon goed en duidelijk gesprek hebben gehad.

hopen dat alles nu goed verloopt en vooral dat je straks ook mag rondlopen met een mooie dikke buik!

liefs

Desiree

Gast Butterfly
Geplaatst

Mooi, dat klinkt erg nauwkeurig ! Dus in ieder geval krijg je al een hoop meer informatie alvorens te beginnen aan poging 4. Gaan ze op basis van die informatie dan adviseren voor een nieuwe poging ?

Jullie hadden toch bij elke poging wel een embryo ? Dan zou je bijna denken dat je eitjes toch nog goed zijn hé ?!

Hebben de artsen iets gezegd over mogelijk andere oorzaken waarom de innesteling dan niet goed gaat ? Want als ik jou verhalen zo heb gevolgd is dat het punt waar het mis is gegaan steeds toch ?

Nou nog twee weekjes, dan kan je weer iets 'doen' ... :toppie:

Geplaatst

Hoi Henne,

Fijn dat jullie zo'n positief gesprek hebben gehad!

Wij hebben 4 jaar in het EMC gelopen met een onpersoonlijk gevoel.

Nu zitten wij inmiddels al weer ruim 2 jaar in Voorburg bij dr. Jansen en ik heb zelden zo'n goede arts meegemaakt! (je zou hem eens moeten googlen).

Ik heb ook geen verkeerd woord over voor deze arts. Ik had namelijk ook een ovuralieel syndroom (geen cyclus) hij kreeg het zelfs voor elkaar met methformine (is voor mensen met diabetes 2 of extreem overgewicht ook al ben ik 56 kilo). en heb ineens weer een normale cyclus met eisprong. Helaas lukten het hem toch niet op de natuurlijke manier en zijn wij wederom gestart met ivf (helaas vandaag mislukt).

Maar binnenkort weer een eveluatie gesprek met dr. Jansen. Ik ben heel benieuwd of hij weer iets nieuws heeft bedacht waar hijons mee kan helpen.

Dus geloof mij vertouw dr. Jansen en reageer positief op zijn ideeen, dan doet hij alles voor jullie.

Veel succes

Liefs Renate

PS als je vragen hebt over Voorburg stel ze gerust.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden