Jump to content

cyclus na eerste IVF poging

Recommended Posts

Posted

Normaal heb ik altijd een cyclus van 29 dagen en elke maand was ik altijd stipt op tijd...kon er bijna de klok op gelijk zetten. Nu heb ik een 1e IVF poging gehad en helaas is deze mislukt. Op 5 december werd ik helaas ongesteld. Nu zit ik te wachten op mijn menstruatie in eigen cyclus (zonder hormonen) maar hij wil maar niet komen...Is dit normaal??? Ik heb namelijk een bloedcyste in de eierstok van 7,5 cm en ik heb het idee dat deze mijn lichaam op de kop gooit. Mijn baarmoeder is namelijk ook al gekanteld...zou het kunnen dat dit de oorzaak is van het uitblijven van mijn menstruatie??

Posted

Ik zit nu ook in de cyclus na een ivf poging en hier ligt hij ook door de war.Denk dat het door de hormonen komt en alle stress en spanning.

Je hoort btw heel vaak dat de cyclus na ivf langer duurt dan normaal.

Posted

Hoi Mar,

Naar ik weet, en hoe het mij door meerdere artsen is uitgelegd, is bijna elke baarmoeder iets naar voren of naar achteren gekanteld. Bij mij ligt het naar achteren gekanteld en mij is echt verzekerd dat dit aanleg is en niet zomaar ontstaat. Met andere woorden je hebt het of niet en het heeft nergens enige invloed op.

Ik weet niet waarom je menstruatie ontregelt is maar ik had dat ook de eerste keer. Je hele cyclus is overhoop gehaald door de medicatie en misschien komt het daardoor?

Heel veel sterkt met het wachten op de operatie. Niet fijn als je toch al in zo'n spannend traject zit en ook dit nog moet ondergaan. Ik hoop dat het allemaal vlot zal lopen!

Liefs,

Faye

Posted

stom he...normaal kan ik de ongesteldheid wel wegkijken en nu zit ik er helemaal gefixeerd op te wachten haha...ben benieuwd hoe lang het nog duurt...ben bang dat ik straks ongesteld ben tijdens de operatie...dat lijkt me toch ook niet wat.

Gekke is dat het tijdens een uitstrijkje nooit is gezegd dat mijn baarmoeder gekanteld is en helemal gek vind ik dat ik altijd met mijn vinger mijn baarmoedermond heb kunnen voelen en nu voel ik helemaal niets meer....het is glad met aan de linkerkant een pijnlijke hobbel...dus erg vreemd.

Posted

Hoi,

Bij mij duurde het na de ivf 5 weken voor mijn ongi kwam. Ik heb endometriose en ook mijn baarmoeder is gekanteld hierdoor.

Het is normaal dat je even ontregeld bent dus daar hoef je je nog niet echt zorgen over te maken.

Groetjes Diana

Posted

Hallo Mar,

Weet niet of het werkt na een ivf maar toen ik 2 jaar geleden met de pil gestopt ben duurde het ook heel lang voordat ik ongi werdt voor de eerste keer. (53 dagen)

Wel veroorzaakt door hormonen dus... Heb toen gegoogled wat zou kunnen werken en heb toen gelezen dat ik slikken van compleed a tot z (voedingssupliment) zou werken.

Diezelfde dag daarmee begonnen en vrij snel ongi geworden. Toeval? Kwaat kan het in ieder geval nooit.

Hopelijk zijn de rode duivels er snel zodat je weer verder kunt.

Groetjes Sanne

Posted

mijn baarmoeder is ook iets naar achteren gekanteld, op zich is dit niet erg.

dit heeft ook geen invloed op de menstruatie

wel moest ik bij de iui altijd met volle blaas komen anders moest ik aangehaakt worden

is niet erg maar wel pijnlijk dat aanhaken

na hormoon gebruik is mijn menstruatie ook anders ben minder ongi

1 dag normaal 1 dag een beetje 1 dag niet en dan weer 1 dag een beetje

nu ik zit te wachten op mijn ongi komt ie niet op gang maar dit komt waarscijnlijk door de stress veel succes straks met je operatie

Posted

Ik was ook altijd wat later dan anders ongesteld hoor na een behandeling. Normaal heb ik een cyclus van 28 dagen maar de eerste cyclus na een mislukte behandeling duurde vaak een dag of vijf langer!

Posted
Normaal heb ik altijd een cyclus van 29 dagen en elke maand was ik altijd stipt op tijd...kon er bijna de klok op gelijk zetten. Nu heb ik een 1e IVF poging gehad en helaas is deze mislukt. Op 5 december werd ik helaas ongesteld. Nu zit ik te wachten op mijn menstruatie in eigen cyclus (zonder hormonen) maar hij wil maar niet komen...Is dit normaal???

Hoi Mar,

Ik heb hetzelfde hier...normaal 28 dagen, op 05-12 ongesteld na icsi en nu nog niets dus vandaag op CD 34.....zou moeten gaan beginnen met deca op dag 21 van de aankomende cyclus maar ivm de planning van het ZH moet ik nu beginnen zodra ik ga menstrueren en als het op 25-01 nog niet is begonnen moet ik testen jaaa daaag dat ga ik dan wél eerder doen natuurlijk...maar waneer. Helaas geen antwoord op je vraag maar ik wil het antwoord ook wel weten, in het ZH zeiden ze vandaag ja kan wel eens gebeuren hoor....

groetjes Spaatje

Posted

Ik ben ook super regelmatig, maar had na beide ivf pogingen dat de cyclus na de poging in de war was. Ook ervoor, toen ik eenmaal al op de Decapeptyl zat!

Om gek van te worden, maar de artsen gaven aan dat het veel gebeurd en de oorzaak hormonen in combi met spanning is!

Succes, -M

Posted

He Spaatje, mijn reactie was ook gericht aan de starter van deze topic mar2809. ;-)

Lees nu pas jouw situatie! Maar ehhh... die is toch JUIST vet spannend???

Guest Sannie66
Posted
.....ik heb geen spanning:nerves::sweat: ...

Nee, nu niet meer nee! :clap2:

Nee, zonder dollen. Ik ging al uit mijn plaat toen mijn NOD een dag later was voor mijn 1e IVF... it sucks, want je wilt zo graag weer beginnen...

Posted

hey Miki,

Ik doelde meer op de stress zelf zeg maar.....heb wel eens het idee dat het de oorzaak van veel dingen is...wat de verpleegkundige wel zei is dat het niet door de hormonen komt omdat die al uit je lichaam zijn.....ander ziekenhuis ander verhaal.

@ Sannie, nee hoor die stress die tik ik lekker weg.....

Groetjes Spaatje

Posted

He Mar,

Ik zag net nog een artikeltje dat toevallig over de gekantelde baarmoeder gaat:

Heeft een gekantelde baarmoeder invloed op de vruchtbaarheid, en hoe? Is hier onderzoek naar gedaan? Mw. H.C. van Os, IVF-arts te Voorburg, beantwoordt de vraag: Bij de meeste vrouwen ligt de baarmoeder voorover gekanteld, bij een minderheid van de vrouwen achterover gekanteld. De vooroverliggende baarmoeder wordt als 'normaal' beschouwd, terwijl de achteroverliggende baarmoeder een 'gekantelde baarmoeder'wordt genoemd. Zo'n 30 jaar geleden werd gedacht dat een achteroverliggende baarmoeder de zwangerschapkans zou verkleinen. Als paren een probleem hadden met zwanger worden en de vrouw bleek bij gynaecologisch onderzoek een achteroverliggende baarmoeder te hebben, dan werd de baarmoeder operatief naar voren gekanteld. Gynaecologen zijn echter al lang met deze operatie gestopt omdat de ligging van de baarmoeder geen invloed heeft op de kans op zwangerschap. Toch heeft de ligging van de baarmoeder wel een zekere invloed op de zwangerschapskans bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Vrouwen met een achteroverliggende baarmoeder hebben wat vaker pijn bij het vrijen dan vrouwen met een vooroverliggende baarmoeder. Als de vrouw 'opgewonden' raakt richt de baarmoeder zich als regel op, maar als de vrouw onvoldoende 'opgewonden' is tijdens het vrijen botst de penis bij dieper doorstoten tegen de top van de baarmoeder aan, wat pijn veroorzaakt. Pijn tijdens het vrijen kan de coïtusfrequentie negatief beïnvloeden, waardoor kansen gemist worden. Bij zowel intra-uteriene inseminatie (IUI) als het terugplaatsen van embryo's (ET) bij IVF wordt een dun slangetje door de baarmoederhals tot in de baarmoederholte gebracht. Tijdens IUI en ET ligt de vrouw in steensnedeligging (op haar rug op de gynaecologische stoel met de benen in de beensteunen). Afhankelijk van de gebruikte katheter en de ligging van de baarmoeder zijn meer of minder problemen te verwachten. Een vooroverliggende baarmoeder leunt tegen de blaas aan. Door bij een inseminatie of terugplaatsing te zorgen voor een halfvolle blaas, wordt de baarmoeder wat overeind geduwd, waardoor de weg die de katheter moet afleggen rechter wordt. Ook het op de rug liggen helpt mee. Bij een achteroverliggende baarmoeder (een gekantelde baarmoeder) is de bocht niet flauwer te maken door te zorgen voor een halfvolle blaas. Tevens helpt het liggen op de rug ook niet echt mee. Bij vrouwen met een achteroverliggende baarmoeder kunnen IUI of ET daardoor technisch wat lastiger zijn. Als een vrouw met een achteroverliggende baarmoeder zwanger raakt, moet er op worden gelet dat de baarmoeder zich aan het einde van het eerste trimester opricht. Als dit niet gebeurt, komt de alsmaar groeiende baarmoeder klem te zitten in het kleine bekken. Dit kan leiden tot het afklemmen van de plasbuis (niet meer kunnen plassen) en pijn. Voor zover mij bekend zijn er de laatste 15 jaar geen artikelen gepubliceerd, waarin de resultaten van onderzoeken naar de invloed van de ligging van de baarmoeder op de zwangerschapskans beschreven zijn. Freya Magazine

Posted

Spaatje: ben je inmiddels ongesteld geworden?? Ik wel...werd het uiteindelijk gisteren pas...was ook op 5 dec voor het laatst ongesteld geweest...

Faye: bedankt voor het artikel...heb al mogen ervaren dat een terugplaatsing met een gekantelde baarmoeder moeizaam gaat....

Miki: ik had ook geen spanning...dus het zullen indd de hormonen wel zijn....

Posted

Ik mag helaas nog niet door met de volgende poging...moet eerst geopereerd worden en zoals het er nu naar uit ziet gaat dat 12 febr. gebeuren...ben afgelopen maandag weer met enorme pijnklachten na het ziekenhuis geweest en de cyste is inmiddels 9 cm!! hij groeit dus erg hard!!..van mij mag hij er meteen wel uit, maar ja dat doen ze dus niet...krijg al bijna de neiging om hem er zelf uit te halen hahaha