Ga naar inhoud

Percentage zwanger icsi


Carolina

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Omdat ik erg nieuwsgierig ben naar percentages zou ik jullie graag willen vragen om mij hierbij te helpen. Wie zijn er zwanger geworden na icsi, en na hoeveel pogingen? Ikzelf ben bezig met poging 3, poging 2 was er niks bevrucht omdat het zaad van mijn man niet goed uit de vriezer kwam dus dit telt voor mij niet echt mee, maar voor de verzekering wel :mad:. In ieder geval alvast bedankt voor de reactie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met de eerste ICSI zwanger geworden, na een mislukte IVF. Eerste IVF leverde uit 7 eicellen 3 terugplaatsbare embryo's op, geen cryo's. Toen deze poging mislukte besloten alles in te zetten, extra LH en ICSI, weer drie embryo's teruggeplaatst (uit 12 eicellen) waarvan er dus 1 is blijven zitten! Later bleek ook deze keer geen embryo's, dus dit moest hem (of haar) gewoon zijn. Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat veel van de eerste poging zeg!!! Maar dat wordt ook vaak gezegd van icsi he, omdat de vrouw meestal normaal vruchtbaar is...

 

 

 

In ieder geval: wij hebben drie mislukte icsi's achter de rug, ik ben dus (nog) niet zwanger. Elke keer maar één bevruchting ongeacht het aantal eitjes. Het probleem ligt nu dus meer bij mij dan bij mijn vriend. Maar we gaan 'vrolijk' door voor poging vier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer super bedankt voor jullie reacties, ik wordt er helemaal vrolijk van als ik het zo lees!! En Henne waar ben jij verzekerd dat je het voor een 4e keer kan proberen? In ieder geval heel veel succes en geluk met jullie 4e poging hopelijk is het nu wel raak!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carolina,

 

 

 

Ik ben zwanger geworden van de 3e ICSI. Helaas loopt het nu toch na 9 weken verkeerd af...

 

Ondanks dat ik 43 ben denkt de gyn toch dat het het grootste probleem in de zaadkwaliteit van mijn man ligt, ook het feit dat deze foetus het nu niet redt, zou volgens haar daar mee te maken hebben.

 

 

 

Bij mijn man komt het door een hormoonstoornis van de hypofyse (hypogonatodroop hypogonadisme), bij jullie is er weer een andere factor.

 

 

 

Dus heb hoop op een goede afloop van jullie 3e ICSI!!!

 

 

 

Liefs, Nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carolina, wij krijgen het niet meer vergoed maar vinden dat geen reden om te stoppen. Gelukkig kunnen we het financieel ook opbrengen om door te gaan. Want volgens mij kan een vierde of vijfde icsi nog net zo goed slagen hoor :happy7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben zwanger geworden van de 1e ICSI. Wel was het de 2e cryo poging van de eerste ICSI.

 

 

 

Ik had 22 eitjes, 15 bevrucht, 1 verse teruggeplaatst, 7 in de vriezer verdeeld over 2 rietjes en uit rietje 2 is mijn dochtertje geboren.

 

 

 

Heel veel succes met je 3e poging!

 

 

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

ik ben zwanger geworden na 2e ICSI. Eerst poging IVF, maar geen bevruchting vanwege tekenbeet bij mijn man. Dus daarna ICSI. Bij de eerste poging had ik 3 tp's in totaal. Bij de 2e ICSI was het bij de verse tp raak!

 

 

 

Succes!

 

 

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik ben ook zwanger geworden met de 2 icsi-poging. De eerst icsi had ik maar 1 rijp eitje en daar is geen bevruchting bij ontstaan. De tweede poging had ik 4 rijpe eitjes, waarvan er 2 bevrucht zijn en 1 goed is gaan delen en de andere niet. En dat ene kleine wondertje groeit nu heerlijk in mijn buik en hopen we over ongeveer een week of 9 in onze armen te houden.

 

Ik wens je heel veel succes.

 

 

 

@ hoi Henne, hoe is het met jou meid, ik zie dat jullie overgestapt zijn naar Voorburg, ik hoop dat ze je daar wat meer vertrouwen kunnen geven. En op naar poging 4, ik ga super hard voor je hopen en duimen dat het dit keer wel succesvol is.

 

Sterkte en heel veel succes meid.

 

Toi,toi,toi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ook ik ben zwanger geraakt van mijn 1e icsi-poging.

 

Bij punctie 9 eicellen , 7 bevrucht, 2 teruggeplaatst, 1 cryo.

 

Vandaag 1e echo gehad en zwanger van één baby!

 

 

 

groetjes, en heel veel succes met de 3e poging!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, superrrr dat er zo wordt gereageerd op mijn topic!! Ben echt heel blij met jullie verhalen! Alleen Nine wat afschuwelijk voor je zeg!! Ik wens je heel veel sterkte meid!! En toch bedankt dat je dit heb willen delen met ons. Hopelijk komt jullie droom toch nog uit!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Nou even een overzichtstatus tot nu toe lijkt me wel leuk;

 

 

 

Zwanger na 1e icsi poging: 15

 

 

Zwanger na 2e icsi poging: 5

 

 

Zwanger na 3e icsi poging: 3

 

 

Hardstikke leuk hoor, en vooral blijven reageren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden