Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

De bekende vraag over een "onbekende" kliniek. Ik zie heel veel ziekenhuizen staan maar ben Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp nog niet tegengekomen.

Aangezien wij daar onder behandeling zijn sinds kort, ben ik benieuwd naar ervaringen met namen over ivf/icsi.

Bedankt alvast!

Groetjes, MamaRee

Posted

Hoi MamaRee,

wij hebben onze 2de behandeling daar gedaan omdat SFG/EMC zo tegenviel voor ons.

Onze ervaring bij MCK is perfect, alles is bespreekbaar, veel informatie, zelf meebeslissen. 2de poging 13 eicellen gevonden hun advies 8 met Icsi en 5 met Ivf bevruchten, wij hebben uiteindelijk besloten wat we wilden.

Geen negatieve ervaring met MCK, goede persoonlijke begleiding.

Groet Sylvie

Posted

Hoi Mama-Ree,

Wij zijn alleen bij MC Kinderwens geweest voor een kennismaking.

Helaas vonden wij het erg tegenvallen. Na een paar slechte ervaringen bij een Academisch ziekenhuis (AMC) wilden wij graag naar een omgeving, waar je meer gehoord zou worden en die verder wilde kijken dan de standaard.

Bij MC Kinderwens vonden wij dat niet. De dame (een van de hoofden) in kwestie kwam heel warrig over, kon de juiste dosis Menopur maar niet onthouden. Ook kwam ze met het korte protocol aan, waarvan wij later in het VU begrepen, en van een vriendin hoorde, dat die nog minder eitjes op kan leveren. Wat in ons geval geen risico is dat we kunnen nemen.

Ze gaf verder aan dat ze ooit apart zijn gegaan van een groot ziekenhuis, dat dit voordelen heeft (zoals meer persoonlijke contact en geen confrontatie met verloskunde voor patienten) maar ook dat ze pas nieuwe technieken gaan gebruiken als die bij andere ziekenhuizen al lang en breed in gebruik zijn genomen. Doen geen eigen onderzoek ook en baseren zich dus op kennis van anderen. Ook al hebben ze uiteraard wel de nodige eigen ervaringen opgebouwd.

Maar omdat mijn man en ik graag vooruitstrevend bezig zijn, ook in ons eigen werk, vonden wij die aanpak wat te safe en gezapig. In het VU vonden we uiteindelijk wat meer drive, doortastendheid en ook meer 'vlieguren', wat ons daarom meer vertrouwen gaf.

Maar, dat is voor iedereen weer anders. Ik lees ook wel positieve verhalen over hun (dacht op Freya.nl?) En wij hebben daar in ieder geval nooit een cyclus doorlopen, dus wat kan ik er eigenlijk echt over zeggen? ;-)

Veel succes!

Groetjes, M

Posted

Hoi Mama- Ree,

Ook mijn man en ik zijn in Leiderdorp onder behandeling.

Ik heb alleen maar goede ervaringen, het is kleinschalig en er heerst een prettige sfeer. Het is niet zo klinisch als een ziekenhuis. Ik heb een vrouwelijke

fertiliteitsarts, vind ik toch ook wel prettig.

Afgelopen woensdag gestart met Decapeptyl en vrijdag gestart met Puregon 150 IE.

We hebben dezelfde dosering zag ik.

Heel veel succes!

Groetjes,

Chantal.

Posted

Hoi meiden,

Ook wij onder behandeling geweest bij MCK, wij vonden iedereen erg aardig en er heerst een fijne sfeer. Stoppen nu wel daar na uiteindelijk 3 mislukte behandelingen....

Posted

Hallo,

Ook ik ben er samen met mijn vriendin onder behandeling.

Ik onderga daar geen IVF maar IUI.

Ze zijn altijd bereikbaar, gisteravond een mailtje gestuurd met

een vraag en krijg nog diezelfde avond antwoord terug.

Ze zijn vriendelijk en je ziet daar geen zwangere mensen rondlopen.

Wat ik persoonlijk erg prettig vind.

Groetjes Silvana

Posted

Hallo allemaal

Wij komen nu voor het 2e jaar bij mck ,

Gewoon super anders kan ik niet zeggen het enige nadeel is de parkeer gelegenheid.

Alle medewerkers zijn meer dan correct. Alles kan besproken worden , alle dagen kan er contact worden opgemomen.

Het humane aspect staat erg hoog.

Wij hebben nu 6 iui behandelingen gehad en en helaas zonder resultaat dit heeft echter geen seconde gelegen aan Mck.

Ben gisteren begonnen met Puregon en de 18 echo maken en hopelijk zullen we deze maand meer geluk hebben.

Groeten mika

Posted

Hoi allemaal, wat een boel reacties :happy7: super!

En ook wat verschillende reacties.. Ik had op één of andere manier geen notificatie van reacties aangezet dus ik wist niet dat er al iemand gereageerd had.. nu zie ik het pas.

Chantal, dan lopen we een paar dagen achter elkaar aan. Ik ben zaterdag begonnen met Deca, vanavond de Puregon erbij. Nog even een keer bekijken hoe het moet ;-)

Ons zkh werkt samen met MC Kinderwens, vandaar dat we er terecht kwamen. Tot nu toe idd prettige ervaringen met gesprek en zaadonderzoek. Secretaresses aan de tel ook altijd heel vriendelijk en geduldig. Kreeg wel een verpleegk. aan de tel die beetje star was maar ja... als dat het enige is.

Nathalie spannend, nog even geduld met testen... moeilijk zeker hihi

Marion, jammer joh.. sterkte en missch 4e poging raak???

Vaantje, dat vind ik ook wel een klein plusje, dat je geen dikke buiken ziet..stom missch maar ja hopelijk lopen we zelf met dikke buik over paar maanden he? ;-))

Mika, gaan jullie dan nog keer over op ivf of icsi? Hoe lang blijven jullie IUI proberen?

Silvie.. jammer joh, is het bekend waarom het niet gelukt is tot nu toe? Sterkte..

Misschien horen de reacties niet thuis in dit topic over de ervaringen in MC Kinderwens... maar ja..

Succes allemaal, groetjes Mama-Ree

Posted

Hoi,

Alhoewel er al vele reacties zijn gekomen op je vraag, wilde ik toch ook nog even reageren op MCK.

Ook wij hebben positieve ervaringen met deze ivf kliniek! Er is een persoonlijke benadering en als je vragen oid hebt, dan zijn zij bijna altijd bereikbaar. Enne...inderdaad geen ziekenhuisgevoel.

In november 2007 hebben wij daar onze eerste icsi behandeling gehad, met als resultaat een mooie zoon van inmiddels al weer bijna 17 maanden!

Afgelopen december 2009 zijn wij weer voor het eerst begonnen met een icsi behandeling voor een brusje. Deze icsi behandeling is helaas niet gelukt, maar wij blijven goede hoop houden!.

Aankomende week hebben wij weer een afspraakbij MCK. Er ligt nog 1 cryo in de vriezer en anders gaan wij hopelijk snel weer voor een verse poging.

Iedereen in ieder geval: Heel veel succes met jullie behandelingen en hopend op een positief resultaat.

Posted

Hallo Mama Ree

Wij zijn net terug vandaag uit Mck en zijn zeer positief op huis aangegaan.

Ik was op dag 8 en heb genoeg eitjes die groeien en woensdag weer een echo en afwachten hoe het zich ontwikkeld.

Wij gaan dus verder deze maand wij weten nog niet of het ivf of icsi word.

Gespannen gaan wij door wij hopen natuurlijk op een goed verloop maar dat zal de tijd ons leren.

Nu nog gewoon kalm door

Geen last van de hormonen nu afwachten hoe het zal verlopen met de punctie.

Mika

Groetjes

Posted

Hallo Mama Ree

Wij zijn net terug vandaag uit Mck en zijn zeer positief op huis aangegaan.

Ik was op dag 8 en heb genoeg eitjes die groeien en woensdag weer een echo en afwachten hoe het zich ontwikkeld.

Wij gaan dus verder deze maand wij weten nog niet of het ivf of icsi word.

Gespannen gaan wij door wij hopen natuurlijk op een goed verloop maar dat zal de tijd ons leren.

Nu nog gewoon kalm door

Geen last van de hormonen nu afwachten hoe het zal verlopen met de punctie.

Mika

Groetjes

Posted

Nathalie, ik ben nu 10 dagen bezig met Deca en 7 dagen met Puregon. afgelopen zondag echo gehad, ca. 10 fol. maar niet volledig zichtbaar omdat de ene eierstok zich verstopte ;0

Ze moeten nog wel wat groeien, ze waren net 10mm. Morgen volgende echo dus wellicht eind deze punctie..

Mika, fijn te horen dat het bij jou ook goed verloopt. Bij moeten ze ook nog groeien maar hopelijk zien we dus morgen dat ze weer wat groter zijn. Ik doe echo's in het zkh, punctie en tp is in MCK.

Ik zit op het topic onder ICSI "Wie starten er nog meer in januari.." dus als jullie zin hebben, kom gezellig meekletsen.

Succes allemaal!

Posted

Nathalie, ik ben nu 10 dagen bezig met Deca en 7 dagen met Puregon. afgelopen zondag echo gehad, ca. 10 fol. maar niet volledig zichtbaar omdat de ene eierstok zich verstopte ;0

Ze moeten nog wel wat groeien, ze waren net 10mm. Morgen volgende echo dus wellicht eind deze punctie..

Mika, fijn te horen dat het bij jou ook goed verloopt. Bij moeten ze ook nog groeien maar hopelijk zien we dus morgen dat ze weer wat groter zijn. Ik doe echo's in het zkh, punctie en tp is in MCK.

Ik zit op het topic onder ICSI "Wie starten er nog meer in januari.." dus als jullie zin hebben, kom gezellig meekletsen.

Succes allemaal!

Posted

Hoi mame-Ree,

waarom het nog niet gelukt is. Geen idee, ik heb ooit ergens gelezen dat je hele baarmoeder milieu verstoort kan zijn waardoor het geen prettige omgeving is voor een embryo om in te nestelen. Heeft ook te maken met verschillen eiwitten.

Met andere woorden ze blijven niet plakken.

Laten we hopen dat dit bij jou wel het geval is.

Succes verder.

Posted

Hoi mame-Ree,

waarom het nog niet gelukt is. Geen idee, ik heb ooit ergens gelezen dat je hele baarmoeder milieu verstoort kan zijn waardoor het geen prettige omgeving is voor een embryo om in te nestelen. Heeft ook te maken met verschillen eiwitten.

Met andere woorden ze blijven niet plakken.

Laten we hopen dat dit bij jou wel het geval is.

Succes verder.

• 2 months later...
Posted

Ook ik zit/zat hier. Maar niets dan lovende woorden. Ben zo goed geholpen daar, alles op zijn tijd geen stress.

Vragen konden we alles, nee heb het als zeer prettig ervaren!

Posted

Pand is heel mooi geworden! Ziet er allemaal strak en netjes uit.

Het vreemde is alleen dat je op de 3e moet melden en dan weer terug moet naar de 2e.

Zit nu recht tegenover het ziekenhuis he!

Posted

Ik zeg net tegen mijn man, onze frigo is ook goed meeverhuisd anders hadden ze wel gebeld.

Hoe doen ze dat als er een stroomstoring is, hebben ze dan een back-up systeem.

Deze week over gedroomd dat dit gebeurde.

Ik denk toch dat ik binnenkort frigo ga ophalen.