Ga naar inhoud

Ik stel mezelf voor....


denise1979

Aanbevolen Berichten

Hoi hoi Dames

 

 

 

Ik ben Denise, bijna 31 jaar, en heb al weer een paar jaar een relatie met mijn vriend. Voor deze relatie ben ik getrouwd geweest en in 2002 heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. HIerna altijd geprobeerd om zwanger te worden, maar dat is helaas nooit meer gelukt. Ik heb toentertijd nog wel alle onderzoeken ed gehad en we mochten door voor ivf. We hadden besloten om daar nog een paar jaartjes mee te wachten aangezien ik pas 22 was. Nu wilde ik echt doorgaan met ivf en dus nam ik begin december kontakt op met Stichting Geertgen. Nou daar op gesprek en we mochten idd door met ivf. Kom ik daar begin deze maand, met alle ingevulde papieren ed en de verwachting om meteen te mogen starten...krijgen we te horen dat dr. ruijs toch liever eerst 4 tot 6 x iui wil doen, hij verwacht dat ik daar gewoon zwanger van word.

 

Op zich een prima beslissing, maar toch was ik een beetje teleurgesteld. Nu ben ik daar inmiddels overheen en as vrijdag moeten we dus om te kijken hoe groot het eicelletje is. Volgende week word de bewerkte sperma dan hoog ingespoten. Ik ben benieuwd!!!

 

Wie is er deze maand ook gestart of gaat er starten met iui?

 

 

 

xxxxx

 

Denise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Denise,

 

 

 

Welkom!

 

Ik heb geen ervaring met iui. Wel met Dr Ruijs, hij heeft erorm veel ervaring en persoonlijk heb ik heel veel vertrouwen in deze man. Ik zit nu in een icsi traject. Tot op heden gaat dat goed, wij hadden geen mogelijkheid voor iui omdat bij mijn vriend de zaadleiders ontbreken en het zaad er via tese is uitgehaald.

 

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ivf/icsi tot nu toe goed gaat maar dat iui minder zwaar zal zijn en je dus eigenlijk blij (...als we dat kunnen zijn tenminste) moet zijn dat hij iui wil proberen. Als dr ruijs hier geen vertrouwen in had zou hij dat jou nooit geadviseerd hebben denk ik.

 

 

 

Succes met het traject!

 

 

 

Groetjes Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Denise,

 

 

 

Eerst een welkom op dit fantastische forum..

 

 

 

Wellicht dat je je licht eens op kunt steken in het topic IUI-hangplek. Ik weet dat een aantal dames daar nu bezig zijn met een IUI of op het punt staan om te gaan beginnen. Staan veel ervaringsverhalen. Heb er zelf even in december wat postings gedaan i.v.m. een IUI die ik nog tussen de IVF pogingen mocht doen.

 

 

 

Veel suc6 iig met je traject..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi denise

 

ik snap wel dat de arts eerst iui wil proberen het is natuurlijk op de 1e plaats goedkoper en het is ook een minder zware aanslag op je lichaam en de arts zal er wel rekening mee gehouden hebben dat je een andere partner hebt

 

hoop dat je veel succes hebt met de iui behandeling en dat ifv niet nodig blijkt te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook erg blij met de iui en ook zeker met dr. ruijs.

 

Weet je hoe ik het uitlegde hoe ik me voelde? je moet het vergelijken met een appel en een peer waar je allebei ontzettend gek op bent. Ik beloof jou al jaren dat ik vandaag een peer zou geven, maar het blijkt een appel te zijn. Ook erg lekker, maar je had je op die peer ingesteld.

 

Zo voelde ik me dus.

 

 

 

Ik ben een zeer positief mens en ik ga er ook voor de volle 100% voor.

 

Komt allemaal wel goed, wil alleen zo graag...

 

 

 

Dikke kus,

 

Denise

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook erg blij met de iui en ook zeker met dr. ruijs.

 

Weet je hoe ik het uitlegde hoe ik me voelde? je moet het vergelijken met een appel en een peer waar je allebei ontzettend gek op bent. Ik beloof jou al jaren dat ik vandaag een peer zou geven, maar het blijkt een appel te zijn. Ook erg lekker, maar je had je op die peer ingesteld.

 

Zo voelde ik me dus.

 

 

 

Ik ben een zeer positief mens en ik ga er ook voor de volle 100% voor.

 

Komt allemaal wel goed, wil alleen zo graag...

 

 

 

Dikke kus,

 

Denise

 

snap je wel hoor

 

wij hebben zelf 12 iui gehad en hadden toen ook liever direkt ivf/icsi gehad

 

je bent wel blij maar ook tegelijk wat teleurgesteld

 

maar zoals je zegt je bent erg positief

 

heel veel geluk

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey allemaal

 

voor ons deze maand 2de keer IUI.

 

 

 

Ook ik heb er dubbele gevoelens bij, de kans op slagen bij IUI is (althans bij ons) niet bijzonder hoog, maar anderzijds is IVF meteen een zeer veeleisende behandeling.

 

Ik probeer ook steeds hoopvol te zijn, maar wordt voortdurend geconfronteerd met vragen uit mijn omgeving en zwangerschappen van vrienden en kenissen.

 

laat ons maar hopen dat het voor ons allemaal snel goed komt!

 

 

 

katelijne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

Welkom hier en heel veel succes!! Het lijkt mij inderdaad heel erg fijn om IUI te mogen proberen, zijn toch weer meer kansen. Bij ons is dit helaas niet mogelijk (maar ben heel blij met ICSI hoor!). Ik snap je gevoel echter wel.... leuke vergelijking trouwens (met die appel en die peer)!! :clap2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden