Ga naar inhoud

Niet zo veel follikels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sen: Jee......je hebt al behoorlijk wat moeten verstouwen zeg! Wel goed dat jullie een eigen keuze hebben gemaakt voor Duitsland. Enne.....ik hoor daar wel hele goede berichten over!

Wel heftig zeker met pendelen?

@Klappie: ja je hebt gelijk, dat klinkt mij ook logisch in de oren. Ik was ook een beetje huiverig dat ze bij mij wel door wilden gaan. Bang om een poging te verliezen!

• Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, Henk en Harry zijn aan boord. Terugplaatsing prima gegaan. Nu kan het lange wachten beginnen. Volle blaas was iets te vol, oeps....

Sen wij gaan voor kwaliteit ipv kwantiteit. Toen ik nog een hogere dosering spoot had ik meestal zo'n 15 tot 20 follikels en dito embryo's maar nooit was er eentje geschikt om in te vriezen. Ik ben toen bewust veel minder gaan spuiten (125 eH) waardoor ik minder follikels had maar wél van betere kwaliteit. Nu was het weliswaar op het randje maar da's het risico.

Faye succes morgen!!

Geplaatst

He meiden,

Manoah wat fijn! Toch 2 terug laten plaatsen, goed hoor. Nu inderdaad het lange wachten.

Faye, vandaag de terugplaatsing en dan ook het lange wachten meid!!

Mijn opbrengst was gisteren 5 eicellen, ben dus heel tevreden. Ik vond het niet bepaald een pretje. Ik hoor woensdag pas of er een bevruchting heeft plaats gevonden en dan in de middag eventueel de terugplaatsing.

Spannende tijd meiden!

Kus Mia

Geplaatst

Mooie score Mia! Nu maar duimen dat ze zich ook netjes laten bevruchten!

Vervelend hè dat je pas woensdag iets hoort?

Faye hoe is het gegaan?

Geplaatst

manoah: Goed nieuws! Wanneer mag je testen?

Mia: Wauw 5! Wat een mooie score zeg! Kom maar lekker rustig bij van de punctie en duimen draaien voor een goede bevruchting!

Bij mij zijn er ook 2 aan boord! Ze waren alle drie bevrucht en gedeeld dat had niemand verwacht. En ik maar lopen piekeren over maar 3 follikels..........Het kan dus ook goed komen zoals jullie al schreven!

Geplaatst

Hey Faye,

dat is mooi! Nu maar lekker gaan wachten, spannend hoor!!! Ik hoop dat ze bij ons ook aan het spelen zijn in het schaaltje!!!

Kissie Mia

Geplaatst

Faye wat een goed nieuws!!

Ik mocht testen op 08.02 maar omdat ik dan moet werken test ik een dag later. Als het niet gelukt is word ik altijd ruim voor de testdatum al ongi hoor.

Ik gebruik nu nog 3x Pregnyl en jij?

Geplaatst

@Manoah: ik heb van die bolletjes 3 maal daags 2 stuks. De vorige keer was ik ook al een week na TP ongi. Maar toen had ik geen Utrogestan en ik begreep dat deze je ongi kunnen uitstellen. Doet de Pregnyl dat ook?

Geplaatst

Sterkte met wachten nu!...

Ikzelf ben zwanger geraakt terwijl ik maar 1 rijpe eicel had en 1 onrijpe eicel en die ene is dus een embryo geworden en daar ben ik nu al ruim 4 maanden zwanger van! Je ziet: het kan wel...

Ik hoop voor jou hetzelfde!

Lfs, Marieke

Geplaatst

Faye bij mij houden de bolletjes de ongi wel tegen. De vorige keer ben ik op woensdag gestopt met de bolletjes en donderdag was ik ongi.

Ik hoop nu natuurlijk dat de ongi de komende 8 maanden helemaal niet meer komt maar dat is nog even af wachten.

Ik ben in elk geval heel blij voor je dat je er nu 2 lekker warm bij je draagt.

Geplaatst

Krijg toch weer een beetje hoop nu ik jullie verhalen zo lees... heb vanochtend punctie gehad en 'maar' 2 eicellen. Dat was schrikken.

Nu hopen dat ze beiden bevrucht raken... Zaterdagochtend weten we hoe/wat.

Jullie succes in je wachtweken!!!

Geplaatst

Hey meiden,

onze Emmy zit er in. Er waren 2 eicellen bevrucht waarvan 1 topembryo. Die ander was helaas was die ander niet goed genoeg om in te vriezen. Toch zonde, maar ik mag er maar 1 terug omdat ik onder de 36 ben.

Dus nu afwachten maar! weet niet goed wat ik voor gevoel erbij heb, ik moet het nu loslaten.

Hoe gaat het met jullie meiden, hebben jullie een beetje rust in je kont?

Hebben jullie hier een bepaald gevoel bij?

Groetjes Mia

Geplaatst

@Mia: Wat een heerlijk gevoel he!!! En ook nog een toppertje!

Tja, wat voor gevoel heb ik erbij? Het is zo raar want je voelt helemaal niets en zit elke dag te denken: "Nu is het misschien wel een 16-cellige, nu is het misschien wel een 32-cellige, morgen gaat het misschien wel innestelen etc hahahahaha! Maar zonder gekheid, voor mij is dit het meest dichtbij een "bijna-zwangerschap" en dat voelt wel heel erg goed en bijzonder! Ik weet, ik mag ook niet te positief zijn maar heb wel een goed gevoel over de kansen. En jullie?

En Moon, ik schreef het net ook in het andere topic: hou moed he? Je leest zoveel goede verhalen over successen, ook met 1 of 2 eitjes!

Geplaatst

De allerverschrikkelijkste 2e wachtweek is inderdaad aangebroken......

Nu zou ik graag een dutje gaan doen tot volgend weekend.

Hoe is het met jou dan Faye?

Geplaatst

Hey meiden,

ik maf de 11e testen. Ik weet het niet hoor, ik hoop dat ik dat red. Ik durf er bijna niet op te hopen, het lijkt te mooi. Deze eerste week is nog wel makkelijk, maar de 2e week ga ik vast op van alles letten.

Manoah jij mag de 8e testen en wanneer jij Faye?

Kissie Mia

Geplaatst

Ik mag op 5 februari testen. Er gebeurt van alles met mijn lichaam. Maar het zijn allemaal dingen die ook passen als bijwerking van de utrogestan bolletjes, dus er is echt geen zinnig woord over te zeggen!

Je gaat inderdaad overal op letten pfff.......:laugh:

Is jullie testdatum 14 dagen na punctie of na TP? Bij mij is het 14 dagen na punctie.

Hebben jullie wel eens eerder getest dan de meegekregen datum?

Geplaatst

Bij mij is de testdatum 14 dagen na de TP. Omdat dat op een zondag valt is het een dag later. En dan moet ik werken dus heb het zelf nog een dag later gezet.

Heel veel eerder zelf testen kan ik niet omdat ik Pregnyl heb gespoten.

Op z'n vroegst wil ik zaterdag a.s. testen, als ik het haal.....

Bij onze zoon heb ik ook 1 dag voor de bloedtest van het z'huis getest.

Geplaatst

Oh Manoah wat moet je dan nog lang wachten! Maar ja met de pregnyl heb je inderdaad geen andere optie!

@Mia: ga je stiekem eerder testen of weet je dat nog niet?

Geplaatst

Ja hier hetzelfde! Maar ik gebruik wel Utrogestan en het schijnt dat deze je ongi uit kan stellen, dus dan weet ik nog niets.

Bovendien is mijn vriend een anti-vroeg-tester. Hij wil het echt niet en ik riskeer het maar niet om huisvredebreuk te plegen hahaha!

Nu heb ik ook wel mazzel dat ik al 14 dagen na punctie een test krijg dus eigenlijk hoef ik niet eens zo lang te wachten. Hoewel ik de klok wel vooruit kan kijken hoor! :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden