Jump to content

Niet zo veel follikels

Recommended Posts

Posted

Ik zit een beetje in de put.... Vorige week bij mijn uitgangsecho had ik 7 follikels. Niet zo ontzettend veel op zich maar toch voldoende. Nu na 7 dagen Gonal (225) bij de 1e FM zaten er maar 2. Ik word vanmiddag teruggebeld over hoe en wat verder. Herkent iemand dit en weten jullie dan waar die andere 5 gebleven zijn die er vorige week wel zaten?

Voel me erg onzeker........

• Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hallo faye

Wat een naar bericht, een uitgangsecho met 7 stuks is heel erg mooi.

De kans bestaat helaas dat het ziekenhuis de poging wil afblazen omdat er nu maar 2 zichtbaar zijn Dit wil je natuurlijk niet horen, het is logisch!

Op zich lijkt het mij vrij uitzonderlijk dat er juist follikels wegvallen

Ik hoop voor je dat ze met goed bericht komen, mocht je nu wanneer dan ook starten met een nieuwe stimuatie dan is Menopur mogelijk een beter hormoon voor je.

Over het algemeen reageren dames die wat problemen hebben met de eicellen / rijping daar wat beter op.

Ik wens je heel veel succes!! en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Posted

Hoi Faye,

Die 7 stuks, zaten die bij 1 of twee eileiders?

Het kan misschien zijn dat 1 eileider bijvoorbeeld verstopt ligt en het daarom lijkt dat ze er niet meer zitten.

Ik heb dat zelf ook een keer gehad, ik had 7 follikels (5 bij de ene eileider en twee bij de andere) en toen ik voor de FM kwam en dacht een punctiedatum te horen, zaten er nog maar twee!

Ik moest echter twee dagen later terugkomen, en ja hoor, daar waren ze weer allemaal. Waarschijnlijk heeft die ene eileider achter mijn baarmoeder gelegen en daardoor niet zichtbaar.

Dit wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is, maar ik geef even een mogelijkheid.

Succes!

Posted

Bij mij lagen de 2e keer eierstokken achter de darmen (dit bleek tijdens de punctie pas) en was er bij elke FM veel moeite om de follikels te tellen. Ging echt heel vreemd. Hadden ze links geteld, ging ze rechts doen .. "oh nee ... DIT is links" ... En dan nog verder zoeken in de baarmoeder vonden ze ineens (na best lang kijken) alsnog de rechtereierstok ook.

Dus misschien kan je in ieder geval vragen om een extra FM, waarbij ze super goed checken?

Succes ermee joh.

Posted

Bij mijn IVF had ik maar 3 follikels zichtbaar op de echo (1 eierstok functioneerde bij mij niet vanwege een endocyste). En het duurde ontzettend lang voordat deze de goede grootte hadden. Ik heb geloof ik wel 19 (!) dagen met Gonal F gespoten (begonnen met 150 IE en geeindigd met 225 IE).

Tijdens de verschillende FM's varieerde het aantal ook wel 's van 2 naar 3 of andersom. Pas toen ze groter werden, werd het duidelijker. Op de dag van de punctie verwachtte de arts er "maar" 3 te kunnen puncteren (groot genoeg). Ik vond dat ook maar magertjes en zag het niet zo zitten. Tijdens de punctie zijn er uiteindelijk 5 eicellen gevonden.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen... zijn die 5 "verdwenen" of zijn ze nog niet groot genoeg? Als dat zo is, kan je gewoon nog even doorspuiten (je kan dat altijd voorstellen) als je arts dat wil.

En op de positieve noot: uiteindelijk had ik er 4 bevrucht, waren er 3 gestopt met groeien en die ene die overbleef is teruggeplaatst. En daar ben ik inmiddels ruim 19 weken zwanger van. Geef de moed dus niet meteen op!

Sterkte en succes!

Posted

Het lijkt me stug dat vijf follikels opeens verdwenen zijn. Ik heb zelf wel vaker gehad dat er maar een paar echt gaan groeien, de rest blijft dan klein.

Ben benieuwd wat het ziekenhuis voorstelt. Als ze willen stoppen, vraag dan of je een escape iui kunt krijgen! Niet geschoten is altijd mis tenslotte en als het echt maar twee follikels zijn, lijkt dat me ook geen punt (dat je niet opeens een achtling hebt straks ;-))

Posted

Hey,

Wacht nog een fm af ..bij mij was het de eerste x echt ook bagger ,1 groot ei en paar kleintjes.

Zat toen ook helemaal in de put. De tweede x was het ook maar zo zo .

Uiteindelijk dacht ik 5 eitjes te hebben bij de punctie na 12 dagen puregon en de pregnyl geeft ook nog een spurtje,bleek na de punctie 9 eitjes gevonden te zijn.Ik snapte er helemaal niets van. Van de 9 zijn er 5 bevrucht en nog 2 in de vriezer. Ik ben zwanger van deze ivf. Wat ik wil zeggen in het begin was ik radeloos en eindig zwanger nou ja!. Die eerste fm zegt dus niets uiteindelijk over aantal eitjes,dus laat je niet gek maken en ze kunnen waarschijnlijk ook aan je bloed zien of het nog wat wordt. succes

Guest Sannie66
Posted

Ben het met de anderen eens Faye, het kan zijn dat je eileider(s) verstopt zit(ten) en dat de follikels nu niet goed te zien waren. Ik heb er namelijk ook nog nooit van gehoord: een daling van follikels tussen de 1e en de 2e FM.

Uiteraard wel andersom, wat nu in mijn geval is gebeurd.., maar nog niet goed genoeg voor IVF...

Posted

Dat geeft me allemaal wel hoop hoor! Ben net gebeld dat ik toch nog mag doorgaan maar dat ze weinig hoop hebben dat het er meer worden dan deze twee. Ik ga gewoon ontzettend hopen dat er 2 eitjes in zitten en dat er 1 bevrucht wordt!

Ontzettend bedankt voor jullie reacties, dat had ik even nodig. Stom he dat je in al je optimisme van de afgelopen maanden dan weer hup op het nulpunt van vertrouwen zit. Het blijft toch pieken met die emoties. Ik blijf er voor gaan!

Posted

Hallo Faye

wat fijn dat je door mag gaan en je hebt inderdaad maar 1 mooie nodig! Ik hoop voor je dat deze poging gaat lukken, en die achtbaan van emoties is heel herkenbaar hoor!!

Heel veel succes!!!!

groetjes

Babeth

Posted

Heej Faye,

Ik had er ook maar 4 follikels, waarvan 3 eitjes en nu een prachtige dochter!! Er hoeft maar een plakkertje bij te zitten!

Liefs Elke

Posted

Echt Faye, het geloof en de hoop moet je zeker houden!

Aantallen zeggen niet altijd iets:Ik had bij de tweede icsi uiteindelijk 8 eicellen maar op het moment van de tp waren er maar 2 embryos: 1 goede en 1 matige (die ze een kleine kans gaven). de deling was bij ons met horten en stoten verlopen, waarschijnlijk door het volgen van het korte protocol, waardoor alle andere niet bruikbaar waren.

op de dag van de tp dat we dat hoorde zonk de moed mij even in de schoenen, daarna vol hoop en spanning uiteraard en wonder boven wonder is 1 van de emmies zich nog eens gaan doordelen...(ondanks alle medische hulp heeft toch nog de natuur ons enorm verrast)

ga ervoor!!!, veel succes

lieve groeten

Babeth

Posted

Hoi Faye,

Ik begon met 12 follikels, uiteindelijk waren er maar vier die een beetje groeiden..... Dat wilde het ziekenhuis wel proberen. Maar wel dosis verhogen. Uiteindelijk op 300 IE Gonal uitgekomen en 7 follikels en uiteindelijk 9 eitjes. Heb 27 dagen Gonal gespoten.... Dus het kan best nog goed komen!

Succes en laat je niet gek maken. Je kunt niet meer doen dan je al doet.

Moontje

Posted

Afgelopen maandag bij mijn 1e FM had ik aan allebei de kanten 1 groot ei en een paar kleine eitjes. Afgelopen donderdag de 2e FM toen had ik aan 1 kant 3 grotere eitjes en aan de andere kant 1 groot eitje en een iets kleiner eitje en nog wat kleinere eitjes. Vanochtend de punctie gehad en plotseling zaten er nog meer die aangeprikt konden worden, in totaal zijn er 11 eicellen gevonden:happydance: Ik heb me van de week echt druk gemaakt vanwege heel weinig eicellen, maar heb nu zelf ook wel gezien dat zo'n 1e FM nog niet zoveel zegt.

Posted

Hey Faye,

ik had deze week mijn eerste fm na 7 dagen Gonal-F spuiten (lang protocol) en ik had maar twee follikels! Ik baal dus ook als een stekker. Ik moet woensdag de 20e weer terug voor de 2e fm. Ik duim hard met je mee en ook voor mijzelf, natuurlijk.

De verhalen van alle meiden hierboven doen mij dan ook erg goed om de moed niet te verliezen, heel fijn!!!!!

Ik spoot al 225 EH en spuit nu vanaf vrijdag 300 EH. Best veel en een mager resultaat dus. Als het er eentje meer wordt doen ze wel een punctie.

Faye, heel veel succes dinsdag!

Groetjes Mia

Posted

Lieve allemaal,

Echt ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ik had zo maar ineens alle moed verloren. Niet de hoop maar wel het gevoel van: niet nog een teleurstelling......

Vooral als je al die succesverhalen hoort van 12 eitjes en cryo's. Maar: als ik dan jullie reacties lees dan krijg ik echt weer moed!

Vandaag gehoord dat de punctie toch doorgaat. Twee zijn mooi gegroeid en er is stiekem nog 1 follikel die er achteraan rent. Niet zo groot maar het is tenslotte nog geen vrijdag!

Mia, ik weet echt hoe je je moet voelen....... ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt! Ik had dezelfde opbrengst met dezelfde dosis Gonal. Vertelden ze jou hoe het komt? IK zie dat je 30 bent dus theoretisch een mooie leeftijd toch? Komt het door de fsh? Heb je dat gevraagd of kwamen ze daar zelf mee?

Ik duim echt heel hard voor je morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted

Lieve allemaal,

Echt ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ik had zo maar ineens alle moed verloren. Niet de hoop maar wel het gevoel van: niet nog een teleurstelling......

Vooral als je al die succesverhalen hoort van 12 eitjes en cryo's. Maar: als ik dan jullie reacties lees dan krijg ik echt weer moed!

Vandaag gehoord dat de punctie toch doorgaat. Twee zijn mooi gegroeid en er is stiekem nog 1 follikel die er achteraan rent. Niet zo groot maar het is tenslotte nog geen vrijdag!

Mia, ik weet echt hoe je je moet voelen....... ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt! Ik had dezelfde opbrengst met dezelfde dosis Gonal. Vertelden ze jou hoe het komt? IK zie dat je 30 bent dus theoretisch een mooie leeftijd toch? Komt het door de fsh? Heb je dat gevraagd of kwamen ze daar zelf mee?

Ik duim echt heel hard voor je morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted

He Faye,

bij mij komt het inderdaad door het verhoogde fsh, mijn moeder was ook vervroegd in de overgang, mijn oma ook, het is erfelijk. Toch had ik op meer gehoopt, ik heb namelijk elke maand nog eisprong. Bij een eerdere iui poging had ik bij 112,5 EH 2 follikels, ik had goede hoop.

Fijn voor je dat er toch nog eentje is bijgekomen, je weet nu ook door bovenstaande reacties dat het misschien wel voldoende is. Ik duim ook heel hard voor jou, dat er vrijdag maar een goede punctie mag plaatsvinden, je weet maar nooit!!!

Groetjes Mia

Posted

He Faye,

bij mij komt het inderdaad door het verhoogde fsh, mijn moeder was ook vervroegd in de overgang, mijn oma ook, het is erfelijk. Toch had ik op meer gehoopt, ik heb namelijk elke maand nog eisprong. Bij een eerdere iui poging had ik bij 112,5 EH 2 follikels, ik had goede hoop.

Fijn voor je dat er toch nog eentje is bijgekomen, je weet nu ook door bovenstaande reacties dat het misschien wel voldoende is. Ik duim ook heel hard voor jou, dat er vrijdag maar een goede punctie mag plaatsvinden, je weet maar nooit!!!

Groetjes Mia

Posted

Hoi Faye,

Ik ben op dit moment bezig met de 6e IVF poging. Bij de eerste pogingen spoot ik altijd boven de 200 eH en had ik tussen de 15 en 20 follikels. Altijd wel bevruchting maar nooit cryo's.

De poging hiervoor ben ik een stuk minder gaan spuiten. Ik wilde nl Pregnyl spuiten na de TP en met zoveel follikels mocht dat steeds niet. Dus ons motto werd; we gaan voor kwaliteit ipv kwaliteit. Die poging leverde 5 follikels op, 4 bevrucht, 1 tp én 2 cryo's !! Voor de 1e keer dus cryo's....

Nu heb ik 'maar' 3 ' follikels. En ik heb er een goed gevoel over.

Posted

Hoi Faye,

Ik ben op dit moment bezig met de 6e IVF poging. Bij de eerste pogingen spoot ik altijd boven de 200 eH en had ik tussen de 15 en 20 follikels. Altijd wel bevruchting maar nooit cryo's.

De poging hiervoor ben ik een stuk minder gaan spuiten. Ik wilde nl Pregnyl spuiten na de TP en met zoveel follikels mocht dat steeds niet. Dus ons motto werd; we gaan voor kwaliteit ipv kwaliteit. Die poging leverde 5 follikels op, 4 bevrucht, 1 tp én 2 cryo's !! Voor de 1e keer dus cryo's....

Nu heb ik 'maar' 3 ' follikels. En ik heb er een goed gevoel over.

Posted

Joh! En dat wist je ook al van te voren? Lijkt me best moeilijk! Ik heb wel gevraagd wat bij mij de reden is maar daar konden ze niet echt een antwoord op geven. Wel zeiden ze: de leeftijd he! Ik ben dan wel 35 maar ik dacht dat het wel meeviel qua afname follikels op die leeftijd. Als de poging niet lukt dan ga ik het toch eens vragen. Ik heb geen idee hoe laag of hoog mijn fsh is.

Moet je vroeg morgen? Spannend he..... Hadden ze al gezegd dat ze echt alleen doorgaan bij jullie als je er 3 hebt? Ik zit bij het VU en daar zeiden ze dat ze sowieso door zouden gaan, ook met die 2.