Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Ik hoorde van een collega dat osteopathie ook nog wel eens wil helpen bij het innestelen van embryo's. Nu wilde ik dat eigenlijk proberen bij de volgende poging. Maar ik was wel benieuwd of iemand hier ervaring ermee heeft...

Posted

Hoi,

Ik hoorde van een collega dat osteopathie ook nog wel eens wil helpen bij het innestelen van embryo's. Nu wilde ik dat eigenlijk proberen bij de volgende poging. Maar ik was wel benieuwd of iemand hier ervaring ermee heeft...

Posted

Ik heb zeer goede ervaring met osteopathie vanwege andere klachten (rug, darmen). Ik weet van mijn osteopaat dat hij bij klachten als pcso of onbegrepen subfertiliteit nog wel eens successen kan boeken. Maar de innesteling bevorderen, dat zou ik echt niet weten. Ik ga er toevallig morgen weer heen, dus als ik eraan denk zal ik het eens vragen!

Henne

Posted

Ik heb zeer goede ervaring met osteopathie vanwege andere klachten (rug, darmen). Ik weet van mijn osteopaat dat hij bij klachten als pcso of onbegrepen subfertiliteit nog wel eens successen kan boeken. Maar de innesteling bevorderen, dat zou ik echt niet weten. Ik ga er toevallig morgen weer heen, dus als ik eraan denk zal ik het eens vragen!

Henne

Posted

Hee meiden,

ik heb daar ook wel aan gedacht. Een vriend van me die fysiotherapeut is, is al een paar jaar bezig met zijn studie voor osteopathie. Ik geloof in dat principe. Ik geloof ook dat osteopathie in principe absoluut geen vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen voorkomen, maar wel dat het bij kan dragen aan een grotere slagingskans. Met de nadruk op KAN.

Ik keek net even op google, en zag onderstaande link. Het geeft best een duidelijke uitleg over osteopathie en zwanger worden.

http://www.osteopathie-movere.com/zwangerschapsproblemen.htm

groetjes!

IVFSH

Posted

Hee meiden,

ik heb daar ook wel aan gedacht. Een vriend van me die fysiotherapeut is, is al een paar jaar bezig met zijn studie voor osteopathie. Ik geloof in dat principe. Ik geloof ook dat osteopathie in principe absoluut geen vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen voorkomen, maar wel dat het bij kan dragen aan een grotere slagingskans. Met de nadruk op KAN.

Ik keek net even op google, en zag onderstaande link. Het geeft best een duidelijke uitleg over osteopathie en zwanger worden.

http://www.osteopathie-movere.com/zwangerschapsproblemen.htm

groetjes!

IVFSH

Posted

Hallo Schapenwolkje,

Net twee weken voordat ik met deze poging begon ben ik bij de ostheopaat terecht gekomen. Hij heeft de eerste keer mijn eierstokken/eileiders heel zachtjes gemasseerd want ze waren verkleefd. Hij merkte dat de linker erger was dan de rechter en dat klopt wel want daar heb ik altijd erge krampen tijdens mijn cyclus. De tweede week heeft hij mij middenrif en schedel gemasseerd aangezien hij daar veel spanning voelde. Of dit of de acupunctuur die ik ook doe er nu toe heeft bijgedragen weet ik niet, maar ik heb nu 4 follikels (ik ben al 40+ dus het aantal eitjes is veel minder dan dat je jonger bent) ipv de 3 van de afgelopen keer en de groei gaat ook prima mijn leeftijd meegerekend. Morgen krijg ik de punctie, dus dan zal ik ook weten of het ook 4 eitjes zijn. De ostheopaat zei totdat de ivf poging klaar is en ik zeker weet dat ik wel of niet zwanger zou zijn hij niets kan en mag doen. Dit omdat hij het zelfgenezend vermogen van het lichaam in werking stelt en hij niet iets wil doen wat deze poging negatief zou kunnen beinvloeden. Hij kan dat wel vóór de start van een ivf poging. Veel succes!

Groetjes

Manouk

Posted

Hee meiden,

Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik het toch maar ga proberen. Dan heb ik in ieder geval het idee dat ik alles geprobeert heb...

En bedankt voor de link, is idd wel duidelijk.

En Henne, bedankt dat je het wil vragen!

Ik zal jullie in ieder geval een beetje op de hoogte houden!

Posted

Hai,

Ik heb vandaag aan mijn osteopaat gevraagd wat hij voor een behandeling zou geven als ondersteuning bij ivf (kom er zelf voor m'n rug). Hij gaf aan dat vooral de doorbloeding van je baarmoeder belangrijk is voor een innesteling. Maar ook goed functioneren van alle onderliggende systemen: hormoonhuishouding, hart, bloedsuiker etc. Osteopathie wordt (door hem) in principe niet ingezet ná een terugplaatsing. Dan moet je lichaam het zelf doen. Maar vóór een tp zag hij zeker heel veel mogelijkheden.

Groetjes,

Henne

Posted

Hey

dat een osteopaat kan bijdragen aan innesteling weet ik niet. Maar dat hij zeker iets kan ben ik van overtuigd. Wij hebben altijd slecht zaad gehad, tot op het dieptepunt 20.000. Mijn vriend gaat er sinds een half jaar heen. Bij onze 3e poging dit najaar had hij opeens 13mln. Wij zijn hertest en hadden vorige week uitslag en het bleek 16mln nu! Het ziekenhuis kan het niet verklaren, is een wonder! Maakt mij niet uit, wij zijn er blij mee!!

Ik loop zelf ook bij osteopaat, maar ik mag van hem nog niet beginnen met volgende poging, mijn lichaam is niet in voldoende rust ofzo en mijn eierstokken staan veel te strak voor een goede innesteling zei hij, mijn onderliggende systeem functioneert niet optimaal. Hopelijk draagt het bij! Mijn osteopaat is van mening dat hij de kansen optimaal maakt door het lichaam te laten herstellen en dat dit helemaal goed moet werken, anders heb je er geen baat bij...

groetjes,

Ingrid

Posted

Bedankt dat je het gevraagd hebt Henne, dit is wat ik ook gehoord had. Heb zelf volgende week een afspraak bij een osteopaat in de buurt hier, hoop dat ie iets voor me kan doen.

Ingrid, wat fijn dat het bij jullie zo positief is geweest. En ik hoop voor je dat als je er klaar voor bent, jullie een mooie beloning krijgen voor alle moeite en verdriet!

Dat zou toch alles goed maken, maar als ik het zo lees, zijn jullie zeker op de goede weg. Heel veel succes!!!

Posted

Wauw Ingrid! Ik probeer mijn vriend al langer over te halen naar de osteoapaat te gaan om te kijken of de zaadkwaliteit verbeterd kan worden. Mijn behandelaar denkt namelijk ook dat ie wel wat kan doen, door de hormoonsystemen en doorbloeding te beinvloeden. Helaas is mijn vriend niet zo van het 'alternatief'. Maar na jullie verhaal ga ik het zeker nog eens opnieuw voorstellen. :toppie:

Posted

Hey!

@Henne, mijn vriend was er helemaal niet zo van, hij was meer gegaan omdat ik het graag wilde en stond er nogal sceptisch tegenover. Hij had beetje de insteek van als het niet verbeterd is na een tijdje behandelen stop ik meteen. En gelijk na 3 behandelingen werden we getest en was het zover. Baat het niet, schaadt het ook niet, heb je het in ieder geval geprobeerd. Ben benieuwd!

@Wendy ben erg benieuwd hoe je osteopaat bevalt. Ze kunnen behoorlijk anders werken volgens mij. Die van mij/ons lijkt soms echt alsof hij niks doet, hij drukt vooral zacht bij mijn slapen (en dan heb ik het heel snel bloedheet) of bij mijn rug ergens, alles heel zacht. Maar na de 1e keer had ik een hoofdpijn niet normaal en was ik megamoe, dus het doet wel iets. Vind het soms ook wel beetje vaag, maar ik voel me er goed bij en dat is wel belangrijk...

@Manouk, hoe ging je punctie? Hopelijk viel ie mee!

groetjes,

Ingrid

• 3 weeks later...
Posted

Volgende week vrijdag gaat mijn vriend naar de osteopaat! Heb heel erg gelachen toen hij de afspraak maakte. Er zijn daar een man (waar ik onder behandeling ben) en sinds kort ook een vrouwelijke osteopaat in de praktijk. Hij had haar aan de telefoon en zij vroeg (logisch) wat de klachten waren. Hangt ie een heel vaag verhaal op over algemene gezondheid, goed voor de doorbloeding enzo :happydance: Maar ja, hij zal vrijdag toch echt moeten zeggen waar ie voor komt hihi. Toevallig moet ik donderdag, dus ik zal ze vast inlichten :laugh: Ben wel heel erg benieuwd of we resultaat gaan merken.

Posted

Hoi hoi, ik hoor ook veel goed over een osteopaat voor uiteenlopende klachten.

Zelf dik (!) 2 jaar onder behandeling geweest om o.a. mijn eierstokken los te houden in mijn cyclus en mijn schedel / hypofyse (aanmaak hormonen) soepel te houden. Het voelde fijn, maar was wel zonder enig effect. Ze merkte overigens dat mijn rechter eierstok iets vast zat, die leek ook minder doorgankelijk tijdens de laparascopie. Gek genoeg gaf een soort helderziende dat ook ooit uit zichzelf aan, rechts.

Maar ik weet het even niet zo goed meer, wat te doen. Heb al zoveel geprobeerd, ook acupunctuur bijv. Ik ben er een beetje moe van.

Succes, hopelijk hebben jullie meer resultaat!

Posted

Dat gevoel heb ik soms ook wel hoor Miki, dat ik het allemaal een beetje zat ben al die dingen. Ik bedoel, zoveel vrouwen worden zwanger zonder al dat hypergezonde eten, allerlei aanvullingen, acupunctuur, osteopathie etc. Waarom zou dan bij mij alles picobello moeten functioneren?

Het is dat ik me verder echt duidelijk beter voel door zowel de osteopathie als acupunctuur. Maar specifiek voor zwanger worden was ik er denk ik ook allang mee gestopt. Ben door de verhalen hier wel benieuwd of het iets voro m'n vriend doet. Want dáár ligt tenslotte wel ons grootste probleem. Kan ik wel van alles laten doen, maar zonder zaad schiet dat ook niet op :happy4: