Ga naar inhoud

meldkamertje uitgerekend februari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag 39 weken en 3 dagen....tic tac tic tac.....verders geen nieuws of gevoel van dat het gaat gebeuren. Ga vanmiddag maar weer ff het dorp in om een beetje te shoppen, tja je moet lopen zeggen ze! Morgen weer naar het ziekenhuis voor controle en riemen voor de hartslag en inwendig onderzoek kijken of de baby al meer is ingedaald.....we zien wel.

Dinky

• Reacties 136
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi

@Dinky wat duurt wachten lang he ik hoop voor je dat jullie meisje nu wel is ingedaalt en dat het zich snel zal melden.

@Neel ben je inmiddels bevallen we hebben al zolang niets van je gehoord nou ja komt vanzelf wel

@Urs hoe was het vandaag bij de vk (hebben ze je nog kunnen porren voor het strippen)

@Danja nog gefeliciteerd met je verjaardag het heeft niet geholpen om opo zo'n mooie datum te bevallen (een vriendin van mij isook jarig op die dag)

Verder gaat het hier redelijk ben er sinds vanmddag helemaal klaar mee die kleine mag nu wel komen.

De kleine ligt nou zo diep dat ik moeite heb met lopen en alles me pijn doet.

Ga donderdag echt vragen om te strippen (hoe pijnlijk ook)

Nou we zien wel, ik hoor de meest uiteenlopende data's voorbij komen met bevallen.

Ik laat snel weer van mij horen

Geplaatst

Hoi meiden,

Alles nog rustig hier? Inderdaad al lang niks van Neel gehoord, spannend hoor.

@Lonki, succes morgen, ik hoop dat ze kunnen strippen, dat helpt vaak wel om de bevalling op gang te helpen. Dan kan je nog voor het weekend jullie kleine wondertje in jullie armen sluiten.

@Dinky, succes vandaag bij de controle, misschien zet het wel door als ze een inwendig onderzoek hebben gedaan. Laten ze je in Spanje ook gewoon lopen tot ongeveer 42 weken of gaan ze daar eerder inleiden?

@Ursela, vandaag jou dag, de dag waar je al 9 maanden naar uitkijk. Hebben ze gisteren nog gestript? Dan beval je misschien wel vandaag op de uitgerekende datum.

Nou meiden, heel veel succes en ben super benieuwd wie de eerste zal zijn van jullie.

Zet hem op hé.

Liefs Mandy

Geplaatst

Hallo,

Meld me maar weer eens

Het rommelt hier een beetje maar het wil maar niet doorzetten de kleine is erg druk maar heeft nog geen zin om de grote sprong te wagen haha.

We zullen zien, gisteren dachten we ook dat het zou gaan beginnen maar ja toen ik 1 keer in bed lag was ik ook zo vertrokken naar dromenland en nergens meer last van gehad.

We wachten geduldig af

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest zoals elke woensdag en getoucheerd en alles zat nog gewoon op z'n plek dus volgende week weer terug als ik dat nog red! Vanavond veel gerommel in mijn buik maar we zien wel. De gyne vroeg of ik al weeen had gehad en ik zei dat ik dacht van niet omdat ik verders geen pijn heb gehad ofzo dus...wachten we weer geduldig. Zaterdag komt mijn moeder vanuit Hollland over dus ik hoop de baby dan niet te lang op zich laat wachten want "oma" komt om te helpen in de kraamtijd omdat hier de kraamhulp niet bestaat. Ze is zo zenuwachtig want had nooit meer durven hopen dat er vanaf mijn kant nog een kleinkind zou komen..hahahh!!! Alles verders goed hier, morgen weer snel lezen of er al een nieuwtje van iemand is....Lonki ik hoop voor jou dat het toch opschiet tenslotte ben jij diegene die overtijd is. Succes...

Dinky

Geplaatst

Hoi hoi

Vandaag weer naar de vk geweest.

moeder en kind zijn weer helemaal goed gekeurd.

Ze hebben een poging gedaan tot strippen alleen was mijn baarmoedermond nog niet verstreken zit pas op 1/4 deel dus een kleine tegenslag mag dinsdag weer komen om te kijken hoe het er dan voor staat.

Verder gaat het eigenlijk wel goed vandaag ben wel moe maar heb niet zo'n rare dag als dinsdag gehad.

Zo nog ff een wandelingetje maken met de honden van de buren en dan lekker vroeg mijn bedje in.

Geplaatst

Hallo,

Ook hier verders geen nieuws, vandaag maar eens goed boodschappen gedaan want dan heb ik dat allemaal ik huis mocht ons meisje zich dit weekend aanmelden. Voor de rest kattebak, konijnenhok schoon gemaakt en bed verschoont, en er toch maar voor de zekerheid een plastic hoes ook opgegedaan, ik kreeg het opeens vandaag weer op mijn heupen en dacht werken in huis helpt mischien ook wel voor de weeen op te wekken!!

Lonki inderdaad balen dat jij weer tot dinsdag moet wachten want dan ben je al 8 dagen overtijd tegen die tijd! Mischien dit weekend maar met de sneeuw die in Holland is gevallen zal hij/zij wel geen haast hebben!!!

Tot morgen...

Dinky

Geplaatst

he dames

jullie geduld wordt weer getest hier.

dinky; verschoon jij de kattenbak ik hoop wel dat je wist dat dat niet mag als je zwanger bent.

of gebruik je handschoenen en een mondkapje.

ik denk dat neel wel aan het genieten is van haar kleine en zal lekker aan het bijkomen zijn in het ziekenhuis.

liefs

Geplaatst

Hallo allemaal!

Maandag 8 februari is onze dochter Jasmijn geboren om 10.34 uur met een keizersnee. Ze woog 3385 gram en alles gaat goed! Gisterenmiddag zijn we thuisgekomen na 4 dagen ziekenhuis. Heerlijk om thuis te zijn met z'n 3-tjes!!!

Ik heb nog niet alle berichtjes gelezen, maar is er verder nog niemand bevallen hier?

Ik ga de kleine weer een flesje geven...

Groeten,

Neel

Geplaatst

Hey meiden

zal me weer eens melden vandaag want tja bevallen zit er ook niet in vandaag dus dan maar ff wat schrijven hiero.

weinig verandering hier ben intussen wel de slijmprop verloren maar ja dat wil nog niets zeggen.

@Dinky

de kattenbak verschonen zou ik toch echt aan een ander overlaten in deze periode.

Morgen is jouw grote dag DE DAG hopelijk duurt het allemaal niet meer te lang voor je.

@Neel

Ik ga er vanuit dat je intussen al bevallen bent dus gefeliciteerd

@Urs

Waar ben je??? Is alles goed of heb jij inmiddels ook je kleintje al in je armen

Geplaatst

Neel, heel erg gefeliciteerd met jullie dochter. Het beste vriendinnetje van mijn dochter heet Jasmijn: mooie naam!

Geniet ervan!

Caroline

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zo alles is nu lekker schoon en de baby kan komen, uiteraard kattebak met handschoenen!! Morgen komt mijn moeder over dus hoef ik me voor de volgende 2 weken niet meer druk te maken over het soppen!!! Voor de rest geen voorgevoel van komende bevalling ofzo dus weer wachten.

Lonki...als je de prop verliest is dat dan geen teken dat de baby snel geboren word? Tja ik als nieuweling ben zo nieuwsgierig naar alles, had ook al opgezocht wat "strippen" was? Ik hoop voor je dat jij de tweede ben van februarie, tenslotte ben jij al overtijd. Veel succes...

Ik ga maar weer het dorp in kijken of er nog wat te beleven is met de carnavals optochten, toch dicht bij huis voor het geval...

Groetjes van Dinky

Geplaatst

he dinky

over het algemeen is het verliezen van de slijmprop een teken dat de weeen gaan beginnen alleen dat hoeft niet. ik kreeg met 35 weken weeen en verloor ook de prop toen ik ben uiteindelijk met 38 weken ingeleid

liefs

Geplaatst

Hoi Svenja,

Bedankt voor de uitleg, het is ook allemaal zo nieuw voor me en ben dan ook ongeduldig aan het wachten voor enig teken van een beginnende bevalling, morgen is de uitgerekende datum. Voor ons doen is het nu heel koud in Spanje (1 graad) dus ons meisje zal voorloping wel lekker warm in mijn buik willen blijven zitten...hahahahah!!!

Ik hou je op de hoogte, morgen weer snel lezen kijken of Lonki al een nieuwtje heb...

Dinky

Geplaatst

he hallo dames

NEEL: gefeliciteerd met je dochter Jasmijn.

volgens mij hebben de andere twee dames er een beetje overheen gelezen haha laten we het maar op zwangerschapsdementie houden. Ben blij dat jullie alweer lekker thuis zijn.

Hoe is het je vergaan? een keizersnee, viel dit mee en nu?

Met mij gaat alles goed. Ziet er nog niet naar uit dat er hier ook maar iets staat te gebeuren, tja afwachten dus maar. Misschien een valentijnskindje???? zou ook leuk zijn.

succes jullie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En neel: geniet ervan.

Geplaatst

Hoi Dinky

Weer een berichtje van mij met nog steeds geen baby'tje in mijn armen.

Ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dit weekend.

Dus je zal nog even geduld moeten hebben met mij en wie weet ben jij wel eerder.

Tis vandaag je uitgerekende datum.

Tot hoe ver laten ze je doorlopen in Spanje???

Ik verwacht dat ik uiterlijk vrijdag een kleintje heb ze wouden me niet zover laten door lopen zoals bij mijn zoontje (41+6).

Dus we zullen zien.

Doe rustig aan en geniet ervan dat je hulp krijgt vanuit Nederland.

P.S. +1 graad is ook wel koud voor in Spanje maar niet veel warmer dan hier wij zitten net iets onder het vriespunt.

@Urs

Fijn dat je nog even wat van je hebt laten horen.

Maar dat je kleintje er nog niet is das jammer maar nu kun je nog wel even naar de carnavals optocht gaan.

En het berichtje van Neel heb ik idd overheen gelezen omdat ik toen zelf ook aan het typen was.

We horen van elkaar

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zo, ik ben bij de uitgerekende datum, nu wachten op het grote moment! Als ze niet uit zichzelf komt word 22 Februarie de weeen opgewekt maar ik hoop van niet en dat ze uit zichzelf eerder komt. Ze hebben jou (Lonki) wel lekker door laten lopen met je eerste baby hé? Ik hoop voor je dat ze het nu niet zover laten komen.....

Neel had ik al gefeliciteerd op een andere topic die ze speciaal voor haar hadden aangemaakt, maar mocht ze het niet gelezen hebben bij deze Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jasmijn...

Dinky

Geplaatst

Hallo allemaal!!!

Weet iemand hoe ik de ticker kan stopzetten??? Die telt namelijk nog door, terwijl de kleine al geboren is.

En Urs, de keizersnee is me goed 'bevallen'. In no time is de kleine er en het herstel verloopt tot nu toe ook goed. Ik heb aan het idee van een geplande keizersnee moeten wennen, maar achteraf gezien ben ik blij dat ik niet voor de stuitbevalling heb gekozen. Helemaal nu bleek dat de navelstreng om haar heen verstrengeld zat!! Dat was nooit goed gegaan en alsnog een keizersnee geworden.

Succes allemaal met de laatste loodjes! Ik ga nu de speciale topic opzoeken.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Ik ging net ff plassen en zag dat ik bruine afscheiding had....naar het ziekenhuis gebeld wat dat was en bleek dus de slijmprop te zijn die aan het loslaten is. Nou dat word dus wachten hoe dat gaat aflopen want ook dan kan het nog wel even duren voordat alles gaat beginnen!! Maar iniedergeval een begin....

Groetjes van Dinky

Geplaatst

Hai Lonki en Dinky

nog even volhouden meiden!!!! jeetje Lonki, jij morgen al 41 weken....

Ik hoop dat jullie bevalling nu snel gaat doorzetten!!

succes en een voorspoedige bevalling gebwenst!

groetjes

Babeth

Geplaatst

En daar zijn we weer met nog steeds geen baby

het wachten duurt nou wel erg lang.

Vandaag 41 weken nog een paar dagen te gaan.

Gelukkig heb ik genoeg afleiding op een dag dus de dagen vliegen hier voorbij.

Vanmiddag kindercarnaval bij mijn zoontje op school tis zijn eerste keer zelf heb ik er helemaal niets mee maar ja hij verheugd zich erop.

En hoe is het met Dinky en Urs

Zijn de weeen al begonnen.

We horen snel van elkaar met of zonder baby.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden