Ga naar inhoud

Ik haat wachten!!

Gast Nan1980

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook al staan wij op de wachtlijst voor IVF, toch moest er vandaag een samenlevingstest gedaan worden en dan volgende maand een HSG.

Vol goede moed gisteravond aan de klus..en vanochtend dus het onderzoek.

Wat blijkt.... zijn we te laat... is de eisprong net geweest. En nu ? vroegen we? Nou..dan de volgende maand opnieuw zei de arts...

Dus als we het goed begrijpen zeiden we: weer een maand wachten en dan opnieuw op de gok blijkt nu een samenlevingstest en daarna een maand later de HSG? dus dan zijn we zowiezo al ruim twee maanden verder? Ja zo zit het zei de arts.

En wat als ik dan deze dagen de HSG laat doen? nee, dat kan niet want je mag niet zwanger zijn... dat snap ik..maar wij hebben dus naar nu blijkt sex gehad na de eisprong. En bovendien na 4 jaar oefenen is een zwangerschap uitgesloten en al helemaal met traag en weinig zaad. Nee zei de arts... je kunt zwanger zijn...

En de volgende maand moet je de samenlevingstest plannen op dag 10 van je cyclus en dan monitoren we je netzolang totdat de eisprong is geweest.

En wat is dat nu het nut van een samenlevingstest als IVF de enige mogelijkheid is? ... antwoord "daarmee kunnen we een kansberekening op zwangerschap maken" (na 4 jaar sexen op de klok........ weinig/traag zaad..... need I go on....)

Wij staan toch niet voor niets op de IVF wachtlijst?, voor de vorm moet er een samenlevingstest gedaan worden maar IUI gaat 'm zowiezo niet worden.

Nu haat ik wachten dus wel...en ik denk er eigenlijk sterk over om helemaal maar te stoppen. Heb me in tijden niet zo klote gevoeld.

Geplaatst

Lieve Sidney, wat een ongelofelijk herkenbaar verhaal en ja ik begrijp heel erg goed dat je er even helemaal door heen zit. Al die stomme onderzoeken die ook nog eens zo tijd afhankelijk zijn.. Als wij straks eindelijk een keer voor IVF in aanmerking komen dan zijn we al een jaar in het ziekenhuis alleen maar voor fertiliteits onderzoeken en de conclusie is steeds hetzelfde, maar denk wel... de volhouder wint. Hoe moeilijk het soms ook is en ik kan het soms makkelijker tegen een ander dan tegen mezelf zeggen, maar wat is een maand als je de kans hebt om een gezond kindje te krijgen. Probeer jezelf met iets leuks te troosten/oppeppen en anders gewoon lekker hier van je af schrijven. Sterkte!!

Geplaatst

wat een gedoe

ik zou es een ander ziekehuis bellen en vragen hoe zij er tegen aan kijken

want ik ga zelf nu naar eindhoven en daar hoeft geen samenlevings test

juist omdat wij met ivf icsi aan de gang gaan

en in denbosch waar ik eerst ben geweest stond deze test wel op de planning ook met ivf icsi

dus het scheeld nogal per ziekenhuis

ik zou es een rondje bellen

en dan bij een ander ziekehuis door gaan want hier voel je je niet serieus genomen toch

Geplaatst

Een hele doos chocoladekoekjes heeft wel wat geholpen Nan LOL

Het is voor mij zo frustrerend dat de arts schouderophalend zegt, "de volgende maand nog maar een keer" en geen greintje meeleeft...

Daar heb ik nog het meeste moeite mee...

enne..het is wel lekker om hier even van me af te zeuren :happy11:

Je reactie doet me ff goed... fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Geplaatst

@Pleun

Heb ik ook gedaan hoor...(na een flinke frustratie huilbui)

Heb me vanmiddag aangemeld bij het VU in Amsterdam en ga eens kijken wat ze daar voor ons kunnen betekenen.

Ik voelde me vanochtend echt heel vervelend en niet serieus genomen temeer ook dat niemand wil zeggen hoelang de wachtlijst is. Misschien is het over 3 maanden maar het zou ook zo maar een half jaar of langer kunnen zijn. Aangezien ik 40 ben wil ik (voor mijn gemoedsrust) weten waar ik aan toe ben.

Geplaatst

He sidney,

lees het topic ivf i het vu maar eens: allemaal positieve verhalen. Er is - naar mijn weten - geen wachtlijst. Wij konden in juli direct beginnen, maar zijn uiteindelijk in november echt begonnen. Hebben t ff laten rusten om er fris aan te beginnen. Succes in ieder geval!

Geplaatst

He Sidney,

Wat een vervelende vent! Helaas zijn er nogal wat horken onder artsen...

Wij hebben ook geen samenlevingstest hoeven doen, al snel bleek dat mijn vriend zeer slecht zaad heeft, dus ik begrijp het nut er ook niet van dan? Die test wordt toch gedaan als je onbegrepen onvruchtbaar bent en is bedoeld om te kijken of je bv geen vijandig baarmoederslijmvlies hebt? En bij jullie is de reden dat je niet zwanger wordt duidelijk: slecht zaad. Ik ben ook 40 en de gyn zei dat ik maar beter zsm aan ICSI kon beginnen omdat ik niet meer piepjong ben...

Sterkte in je traject!! En misschien ergens anders eens gaan kijken inderdaad.

Caroline

Geplaatst

Hai meiden,

De beslissing is genomen, wij stappen over naar het VU. Totdat we daar aan de beurt zijn laten we wel alle onderzoeken nog doen in het AMC in de hoop dat we alle uitslagen mee kunnen nemen naar het VU. Weet iemand of het VU dit accepteerd of dat we weer alle onderzoeken overnieuw moeten doen?

Het niet weten hoelang de wachtlijst is en dat het AMC dat ook niet wil vertellen is voor ons "killing" Het feit dat door verkeerde timing van het AMC een maand weggegooid is en ze daar dus totaal niet mee zitten was voor ons de druppel.

Geplaatst

Hey sidney, moet een opluchting voor je zijn om deze beslissing te kunnen nemen. Heel goed gedaan en hou ons op de hoogte!

Geplaatst
Hai meiden,

De beslissing is genomen, wij stappen over naar het VU. Totdat we daar aan de beurt zijn laten we wel alle onderzoeken nog doen in het AMC in de hoop dat we alle uitslagen mee kunnen nemen naar het VU. Weet iemand of het VU dit accepteerd of dat we weer alle onderzoeken overnieuw moeten doen?

Het niet weten hoelang de wachtlijst is en dat het AMC dat ook niet wil vertellen is voor ons "killing" Het feit dat door verkeerde timing van het AMC een maand weggegooid is en ze daar dus totaal niet mee zitten was voor ons de druppel.

Geen idee of het VU die uitslagen accepteert of dat ze liever zelf nog onderzoeken willen doen. Wat zegt het VU er zelf over?

De vraag kan ook zijn of het AMC die uitslagen wel mee wil geven ... ?

Wat ik van het VU wel weet is dat als je een bepaalde leeftijd hebt ze je enigszins voorrang geven op het moment dat jij jouw 1ste menstruatiedag doorgeeft.

Geplaatst

Ik ben van Voorburg naar het VU gegaan en ik heb geen test meer opnieuw hoeven doen! Alleen een inwendige echo en bloedafname.

Heel veel succes! Wij zijn heel erg tevreden over het VU (ook voor ik een positieve test had hoor ;)

Geplaatst

Wil je vertellen waarom je bent overgestapt van Voorburg naar het VU, Faye?

En nog van harte met je positieve test, wat geweldig joh!

Sidney, ik snap jullie keuze helemaal!

Geplaatst

Soms is wachten echt even zwaarder dan anders.. Kreeg vandaag een mailtje van een oud collega dat hij papa word. Heel erg leuk, maar als je weet dat ze net vier maanden samen zijn en dus nog korter dan dat wij in het ziekenhuis lopen of nu aan het wachten zijn op de volgende stap dan is het soms toch wel heel erg vervelend. Ik heb soms het idee dat ik hier altijd alleen maar loop te klagen, maar eigenlijk ging het me de laatste tijd wel goed af het wachten. Had een hoop leuke afleiding, maar nu ineens valt et me even zwaar en baal ik van alle zwangere mensen en baby's om me heen! Ik ben gewoon stront jaloers eigenlijk.....

Geplaatst

ja hoor en net staan de buren aan de deur... ze is zwanger, 9 weken

zonder te huilen netjes gefeliciteerd en blij gedaan, maar waarom heb ik dan nu toch zo pijn in mn buik??

Geplaatst

Ja, dat is gewoon klote.... om het maar even grof te zeggen.

De meeste tijd valt het allemaal heel goed te "handelen" maar soms heb je van die momenten dat het gewoon zwaar valt.... hoe herkenbaar.

Ik had laatst ook zo'n verschrikkelijke dip..wou bijna alles cancelen... gelukkig niet gedaan,

Meid... ff flink uitrazen en met vol goede moed weer neus (en t**ten vooruit) en gaan met die banaan...

Komt goed.

Liefs, Sidney

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden