Jump to content

Ik haat wachten!!

Recommended Posts

Guest Nan1980
Posted

Vorig jaar zomer begonnen de eerste ziekenhuis onderzoeken. Voor velen wellicht de bekende weg.. Bloedprikken, echo's, 'samensmelt' test, nog meer bloedprikken noem maar op. Alles draaide eigenlijk om mij. Wegen, meten wie is mn moeder, oma enz. Oja en of mn man ook nog even tussendoor een bakje wilde afgeven,maar dan wel na de test, dus graag op maandag sex en dan kun je donderdag wel een bakje komen inleveren, was de conclusie. Lekker dan.

We zijn weer in het ziekenhuis, uitslagen van mij zijn allemaal goed. Man lief vraagt of heel toevallig zijn uitslag er ook al is. Ja die was er. En toen viel heel langzaam de grond onder onze voeten weg.... Het was slecht, heel slecht, zo slecht dat alleen ICSI de oplossing zou zijn. Ze hadden het zelfs al over donoren en adoptie ???? Oh en of we wel weer wilden gaan want de volgende wachtte al. Sta je dan weer buiten, honderden dingen die door je hoofd gaan.

En toen begon het. Test na test en steeds weer ander bericht. Dan was het weer beter, toen weer slechter. Toen konden we voor inseminatie in aanmerking komen en zelfs nog op een natuurlijk manier zwanger worden, toen kon er in eens helemaal niks meer. Gek werden we er van, van die onzekerheid. Laatste conclusie.. IVF. Wachttijd, 3 maanden. Gaan we weer, weer wachten. Maar we willen ook graag nog een laatste inseminatie test over ruim drie maanden... dus, nog langer wachten.

De inseminatie test komt in april en is deze niet goed word ik in mei opgeroepen voor IVF. Ik word echt helemaal knettergek van dat wachten. Ondertussen heb ik me al helemaal gek gemaakt door te lezen hoe IVF in zijn werk gaat. Ik word er bloednerveus van. En wat duren vier/vijf maanden lang. We hebben niet de illusie dat de inseminatie test goed zal zijn dus moeten we tot mei wachten voor we voor IVF in aanmerking komen.

AAAHHHH ik haat wachten en helemaal als ik dan mensen hoor die het erg vonden dat ze er vier maanden over deden om zwanger te worden. VIER maanden jemig dat is mijn wachttijd nu voor de oproep!!! Waar hebben we het over??????????

Sorry, dit moest ik even kwijt

Posted

Hallo Nanne

Ik begrijp heel goed dat je het wachten een drama vind. Wij hebben het eerste traject van onderzoeken over kunnen slaan (tot op zekere hoogte) omdat er snel

duidelijkheid was dat het probleem bij mijn man lag, geen bruikbaar zaad: conclusie Tese.

Uiteindelijk toch nog geprobeerd of er verbetering kwam na het laten stilleggen van een spatader maar helaas..

Mei 2008 diagnose gesteld, nov-2008 doorverwijzing naar Nijmegen voor Tese, dec.2008 intake in Brussel, april 2009 1ste icsi poging, aansluitend cryo poging en in oktober 2008 2de icsi-poging.

de wachttijden zijn frustrerend maar ze zijn er toch niet in ieder ziekenhuis voor zover ik weet.

Ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk ind om te lezen hoe jullie buiten stonden met 1001 vragen!!

Ondanks dat het allemaal klote berichten zijn vind ik het toch positief dat men een kans ziet met inseminatie, van eigen zaad neem ik aan?

nan, wij hebben ook heel wat wachttijdn gehad maar ik moet zeggen dat dat maar goed was ook, ik had echt de tijd op deze manier om het eea. voor onszelf op een rijtje te zetten en om ons te kunnen orienteren op het eea.

Zodoende kwamen we in Brussel uit en ondanks het feit dat alles er in nov. 2008 zo slecht uitzag (waarschijnlijk aangewezen op donorzaad of adoptie) ben ik inmiddels zwanger van onze 2de icsi-poging.

Ik hoop dat je steun vind op dit forum en het is logisch dat je een hoop frustraties kwijt moet!

Heel veel succes in ieder geval met al jullie nog te ondernemen acties

groeten

Babeth

Posted

nogmaals mijn vraag welk ziekenhuis heb je?

wacht tijden zijn per ziekenhuis verschillend

en als ik hoor hoe ze tegen jullie doen gaan mijn nekharen overeind staan

ik had een soort gelijke botte reactie in den bosch

ben over gestapt naar eindhoven

daar super aardige mensen ,geen wachttijd , en een veilig gevoel dat ik met alle vragen aan kan komen en ook nog serieus genomen wordt

Guest Nan1980
Posted

@ Babeth, bedankt voor je lieve reactie. Als ik jullie verhaal zo lees dan schaam ik me bijna, maar soms is het zo vermoeiend. En ja misschien is het ook wel goed om alles rustig een plekje te geven. Wij vergaten soms nog te genieten van het leven en dan is het wel fijn om even te moeten wachten. Alleen als mensen gaan klagen terwijl ze na een paar maanden 'gewoon' zwanger zijn dan steekt dat zo.

@ Pleun, sorry wij lopen bij Meander ziekenhuis Amersfoort. Ja ik was toen ook echt heel boos en verdrietig. De keer erna had ik een schrift mee met al mn vragen en ik ben niet weg gegaan tot ik overal een antwoord bij had :-). Toen heeft ze ook wel haar excuus aangeboden, maar ja je hebt dan al wel een week in de rats gezeten..

Posted

als je je nu goed voelt bij het ziekenhuis moet je zeker daar blijven

als je nog steeds twijfeld zou ik gaan shoppen naar een ander bij je in de buurt , over de telefoon kun je al een hoop te weten komen

en wat het wachten betreft ik denk dat we daar allemaal wel wat stress bij onder vinden

ik had steeds het gevoel dat ik op een boemeltreintje zat die steeds overal heeeeel lang stil stond

maar sinds ik mijn start datum weet ben ik plots overgezet op de hsl

maar dan zonder het te merken

nu gaat het echt vlug maandag al beginnen met deca en dan gaan we los

Posted
@ Babeth, bedankt voor je lieve reactie. Als ik jullie verhaal zo lees dan schaam ik me bijna, maar soms is het zo vermoeiend. En ja misschien is het ook wel goed om alles rustig een plekje te geven. Wij vergaten soms nog te genieten van het leven en dan is het wel fijn om even te moeten wachten. Alleen als mensen gaan klagen terwijl ze na een paar maanden 'gewoon' zwanger zijn dan steekt dat zo.

Hallo Nan,

je hoeft je echt niet te schamen!! je gevoel is zo herkenbaar voor velen hier!Nu ervaar je gewoon alles op jou manier en vergeet niet, een grote droom wordt even helemaal omver geschopt en je bent ineens zo afhankelijk. Logisch ook dat he je steekt als anderen klagen dat het wel 3 maanden duurde voordat ze aangeteld was grrrr, ze moesten eens weten!meid, met ons verhaal wil ik je een hart onder de riem steken en echt probeer toch ondanks de onzekerheid nu te genieten van elkaar!!!

En het is wel wat Pleun zegt...in eerste instantie kan alles vooral gevoelsmatig traag gaan maar als je eenmaal kan starten dan gaat het rapido!

heel veel succes

groetjes

Babeth

Posted

Hey Nan,

Ohohoh wat herkenbaar...... mijn eerste deel van het traject liep ook in Meander, ben daar voor het eerst geopereerd en heb daar de eerste onderzoeken tot HSG gehad..... en ja, ze namen niet erg de tijd voor me en gingen echt super snel..... Maar toch wel leuke ervaringen. Wij hadden een mannelijke gyn, aardige vent.

Maar dat wachten is erg frustrerend en volgens mij is dat eigenlijk de hele IVF: wachten, wachten, spuiten, wachten, punctie, terugplaatsing, wachten, wachten en nog eens wachten.... Ik ben nu aan het wachten op de ongi die uit moet blijven tot vrijdag..... Ik ben het ook zat aan het worden maar we moeten er helaas door heen. Probeer inderdaad te genieten en je niet teveel aan te trekken van die andere mensen. Die belevingswereld is zo anders dan die van ons....

En oh ja, de moeilijkste: probeer niet teveel af te gaan op het forum. Het is een super mooie plek om je gevoelens te delen en om vragen te stellen maar weet dat iedereen zijn eigen verhaal en zijn eigen lichaam heeft.... daardoor loopt het voor iedereen weer anders, dat heb ik vandaag ook ondervonden....

Sterkte meis!

Guest Nan1980
Posted

@ Pleun en Babeth, bedankt! Ik ga maar extra genieten van de tijd tot mei ;-)

@ Nath, wat grappig dat jij ook bij Meander bent geweest! Ik heb idd ook gemerkt hoe anders de belevingswereld van mensen is. Juist daarom ben ik hier heen gegaan om mensen te ontmoeten die me wel begrijpen, maar daarnaast weet ik nog steeds niet precies wat me te wachten staat juist omdat ik door alles wat ik lees zo bang word dat ik heb besloten het maar gewoon op me af te laten komen. Iedereen ondergaat het idd anders. Wat was er vandaag?

Posted

Ach, had gesprek in ziekenhuis en ze hadden me aan de tel. verteld dat ik de punctie in maart zou hebben. Dus gezellig aan de klets in bijhorend topic en via linkjes data uitgerekend enzo.... totdat ik in het zh kwam en ze zeiden dat ik in april een punctie zou hebben. Maar ws heb ik alsnog geluk als ik niet voor volgende week vrijdag ongesteld wordt dan kan ik zeggen dat ik in febr. ongesteld ben geworden en dan kan ik punctie doen in maart... Dus liep goed af maar ik had me al helemaal voorbereid op maart enzo....

Guest Nan1980
Posted

Pff dat moet idd even schrikken zijn geweest! Weet nog niet precies wat het inhoud, maar ik snap als je je op maart richt je niet april wil horen!

Posted

Ja, dat was ff schrikken!! Voor mij scheelt het een maand wachten. Ik volg het lange protocol en mag bij de volgende menstruatie aan de pil. Officieel moet ik wachten op de menstruatie die start in februari en die komt bij mij pas eind februari en dan heb je dus de punctie in april.... sorry als dit een beetje een technisch verhaal is!

Kortom: geen bloed geeft moed komende week en dan starten met spuiten in februari!

Posted

Wij proberen heel bewust ons niet te druk te maken om de wachttijden(spreek ik stoer.....)

Bij sommige onderzoeken denk ik wel eens...valt dat niet te combineren..maar ik probeer die gedachte meteen te laten varen... Ik hou mezelf maar voor dat ik er geen verstand van heb..en de artsen natuurlijk wel LOL

Ons traject: (en we zitten er pas net in hoor..dus wie weet reageer ik later nog wel anders)

- september begonnen met accupunctuur plus chinese kruiden op aanraden huisarts

- oktober 2009 - 1e zaadonderzoek via huisarts. Schrikken: kwaliteit zaad slecht en veel te weinig.

- oktober 2009 man ook begonnen met accupunctuur en kruiden.

- december 2009 - Allereerste bezoek aan het AMC. hubbie en ik diverse onderzoeken in dec-jan. Zaad plus FSH meting, Antrale Folikkel meting.

21 januari 2010: uitslagen binnen. Het zaad is normaal! alleen nog wel te weinig, maar een verbetering t.o.v. oktober. Mijn FSH plus nog een hormoonwaarde is ook goed (weet ff niet meer welke nog meer)

en bij de antrale follikel meting waren 7 follikels te zien. Is niet veel, maar voor mijn leeftijd normaal schijnt?

Gisteren ben ik op de wachtlijst gezet voor IVF. Volgende week moet manlief nog 1 x zaad inleveren en dan gaan ze het bewerken zoals ze dat bij een IVF zouden doen en dan kijken of het daadwerkelijk goed genoeg zou zijn voor IVF. Ik over 1,5 week een baarmoederfoto en daarna nog een samenlevingstest.

Ik heb geen idee hoelang de wachtlijst is. De professor kon daar geen zinnig woord over zeggen..ik sta er in ieder geval op en dat al zo snel!

........ Go with the flow..............:happy3:

Zelf ga ik er maar vanuit dat ik tegen de zomer aan de beurt ben, dus mooi de tijd om wat kilo's kwijt te raken van te voren.

Groetjes,

Sidney

Posted

Kijk Sidney: dat is een positieve instelling. Die hebben wij ook gehad (niet altijd gemakkelijk) en dat heeft ons goed gedaan.... gewoon vrolijk blijven wachten....al worden wij het nu zat (we wachten dan ook al bijna 6 maanden..) de periode ervoor was heel rustig voor ons!

Heel veel succes met afvallen (er is ook een apart topic voor) en veel succes strakd met de IVF!!!

Guest Nan1980
Posted

@Nath, nou meis dan ga ik echt heeeeeel hard duimen voor je! de rest is idd nog een beetje te vaag voor me hahaha, maar ik geloof dat het me vanzelf allemaal heel duidelijk gaat worden ;-)

@Sidney, klinkt allemaal heel herkenbaar. Wij krijgen in april nog zo'n test maar dan voor inseminatie. Daar moeten we alleen drie maanden op wachten omdat manlief moest stoppen met roken en dan minstens drie maanden. Ik ben op aanraden van de arts ook begonnen met afvallen (inmiddels 7 kg kwijt) en ik ben gaan hardlopen. Wil in goede conditie zijn en het geeft me afleiding. Kan ik lekker mn hoofd leeg maken. Ik ga ervan uit dat we in mei het eerste gesprek krijgen over het hoe en wat verder voor IVF en we dus de hele zomer gezellig daar mee bezig zijn... Succes meid, met alles!

Posted

@Nath het is voor mij echt zelfbescherming hoor... proberen het "los" te laten en me vooral niet gek te laten maken. De kinderwens is er vanaf 1993.... in '99 uiteindelijk een gezonde zoon gekregen. Vanaf '99 tot nu eigenlijk "wacht" ik op een broertje of zusje. weliswaar in een andere relatie maar de talloze teleurstellingen..pfff...

heb ooit eens uitgerekend hoe vaak ik ongewenst ongesteld ben geworden in al die jaren....:happydance: Reken maar uit...vanaf 93 tot 2010. 17 jaar ...... Dankzij mij is clearblue groot geworden :happy2:

Dus ik wacht totdat ik een ons weeg.....met een glimlach:icon_flower:

Posted

@Nan, goh wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Ik moet er toch ook wel een stuk of 9 a 10 kwijt hoor..pffff. Mijn man is nog maar net gestopt met roken, ben reuze trots op hem hoor want hij vreet het behang zowat van de muur. Jij ook heel veel succes!!

Posted

ik haat ook het wachten

het wachten in de wachtkamer het wachten op de volgende icsi behandeling

maar het wachten in de wachtweken na een behandeling is het aller ergste wat er bij is

iedereen veel succes met wachten

Guest Nan1980
Posted

@Sidney, hey wat goed ook van jou man. heel herkenbaar de mijne eet ook behang ;-). hij moest echter stoppen voor de test dus je weet waar je het voor doet maar het valt niet mee. Ik doe afvallen door de weight watchers methode. Werkt voor mij heel goed met daarnaast sporten, maar gaat nooit snel genoeg haha

@sandra, jij ook heeeeeel veel succes straks weer en hopelijk is het nu het wachten waard!

Posted

@nan1980 en @nath82 Ook ik loop in het Meander... en ook bij ons duurt het maar... Maar ja, dat is van verschillende factoren afhankelijk.

Wij hebben nu eind februari een intake-gesprek voor ivf. Weten jullie of je de volgende cyclus na het gesprek dan meteen start met ivf?

Posted

Het eerste wat de huisarts tegen ons zei toen we de door verwezen werden: ik hoop dat je veel geduld hebt want het is een lang traject met veel wachten.

Eigenlijk moet ik zeggen dat het allemaal wel meeviel. Geen wachtlijsten in het zkh.

Alleen de wacht weken, dat vind ik vreselijk.

Uiteindelijk nu met het 5de jaar bezig waarvan 2 in het zkh.

Guest Nan1980
Posted

@ mob, ik heb geen idee hoe het verder gaat na het gesprek. wij hebben zo'n gesprek pas in mei en weet niet precies hoe het dan verder gaat. heb jij ook dokter vermeulen gehad? pf nog..

@sylvie, pff wat een verhaal van jou. ik hoop zo dat het voor jullie nog wel mag lukken!

Posted

Hoi Nan,

uiteindelijk hoop ik dat we klein frummeltje mogen ontvangen.

Je past jezelf aan de situatie, tenminste ik wel. Ben toch wel blij dat wij geen wachtlijsten hebben moeten doorstaan.

Mei lijkt nu nog ver weg, maar voordat je het gaat het allemaal beginnen.

Posted
@nan1980 en @nath82 Ook ik loop in het Meander... en ook bij ons duurt het maar... Maar ja, dat is van verschillende factoren afhankelijk.

Wij hebben nu eind februari een intake-gesprek voor ivf. Weten jullie of je de volgende cyclus na het gesprek dan meteen start met ivf?

Hey Mob,

Ik loop inmiddels niet meer in Meander hoor, ben verhuisd en loop nu in Zwolle. Toen ik de eerste intake had in Zwolle volgde daarna een wachtlijst van 5 maanden die ik nu bijna door ben. Na de 2e intake mag ik nu inderdaad met de volgende cyclus starten.... Dus even afhankelijk van welk gesprek je hebt en afhankelijk van de wachttijden in het ziekenhuis....

Guest Nan1980
Posted

Hey Nath, hoe gaat het..... al positief nieuws?

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de Huisarts voor vrijdag om te praten over de resultaten. Het ziekenhuis zou een maand geleden de resultaten al door sturen maar dit hadden ze nog niet gedaan :dev: Als het goed is nu wel.

Op 8 april moet man lief zaad inleveren en omdat de 9e er niemand is ???? krijgen we 13 april eind van de dag de uitslag.. pfff we blijven dus rustig aan wachten. Heb vandaag ook maar een dagje sauna geboekt om het wachten te doorbreken :-)

Posted

Hey Nan,

Nog niet ongesteld dus tot zover goed nieuws... nog 3 dagen volhouden en als ik dan niet ongesteld ben mag ik starten!!! Maar ben wel aan het zenuwen!!!

Spannend voor jou zeg!! Wel een lekker gevoel dat je wat kunt doen tijdens dat wachten zeg! Probeer maar een beetje te genieten van deze tijd. Heerlijk naar de sauna is zeker een goed idee!! Heel veel succes en sterkte!