Ga naar inhoud

testen februari

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja, 16 dagen na de tp. Dus dat was dan 28 februari!! En bij Catharina is dit gewoon met een thuistest, en geen bloedonderzoek.

En jij?? Al erover uit of je toch niet stiekum even een testje doet? Ik heb het ook aan mijn vriend beloofd om samen de testen te doen,..... maar op de een of andere manier doe ik de test toch liever helemaal alleen en verwerk ik de uitslag ook helemaal alleen. Succes!!! Hanneke

Dat stukje van alleen een test doen en het even alleen verwerken herken ik. Dat is ook iets wat ik het liefst alleen doe. In ieder geval slaap ik er nog een nachtje over of ik morgenochtend een testje doe.

• Reacties 830
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ allen:

heel heel hartelijk bedankt voor al jullie lieve reacties!!

doet deugd dat jullie zo meeleven, in goede èn minder goede tijden :)

Voor de meiden met minder nieuws, ik hoop ècht dat jullie snel weer met volle moed en 'goesting' aan een nieuwe ronde kunnen beginnen! Ik wens jullie uit het diepste van mijn hart heel veel sterkte!

Chablis, jij bent de volgende: meid zorg voor nog meer extra groen hè!

De duimen gaan nu al draaien voor jou! xxx

Ik doe mijn best!!!

Geplaatst
hey meiden,

vandaag bloeduitslag nummer 2. Het hcg is gestegen naar 338, dus het is hartstikke positief.

We mogen 12 maart voor de eerste echo komen

liefs diana

geweldig !!!

Geplaatst

Hoi Noa,

Inmiddels zijn wij Daan*'s tweede jaardag voorbij. Het eerste jaar hebben we gezorgd dat we samen op reis waren. Dat was toen erg fijn, weg te zijn van alles. Afgelopen jaar zijn we 's middags samen gaan wandelen en 's avonds hadden mijn ouders ons uitgenodigd om met de hele familie uit eten te gaan. Dat was erg bijzonder, samen veel gelachen, soms even stil geweest en een toast uitgebracht op onze kleine dappere man.

Ook de uitgetelde datum blijft bij ons (1 februari) hoewel ik nu merkte dat die dag "gemakkelijk" voorbij ging.

Het blijven bijzondere en soms ook moeilijke momenten. Het had allemaal zo anders moeten lopen... We koesteren de herinnering en kijken uit naar een brusje voor hem.

Voor jullie 3 bijzondere emotionele data. Allemaal weer uniek maar uiteindelijk horen ze bij jullie kleine meisje! Maar dat maakt het voor jullie niet gemakkelijker. En inderdaad, de tijd voor die ene datum is soms nog moeilijker dan de dag zelf. De film speelt in je hoofd en je kunt h'm maar niet stop zetten, ook al wil je dat nog zo graag! En dat kost allemaal zoveel energie.

Nogmaals sterkte en ik hoop dat jullie er samen een bijzondere dag van weten te maken, zowel op 8 maart als op 25 mei.

Liefs,

Geplaatst

gefeliciteerd Diana!!

Chablis, heb je 'symptomen' dat het goed zit?

of voel je nog niets?

het is wel eng om zelf test te doen, het is moeilijk om voor je te beslissen....

Als je alleen test en het zou negatief zijn, bel je dan je vriend/man? Voor hem is het dan een moeilijke dag op zn werk, misschien wil hij het daarom ook samen afwachten?

Sterkte en het best gewenst!

Geplaatst

@Lucy

Vooralsnog geen bloedingen of wat dan ook, steken, last van misselijkheid (voornamelijk 's nachts), steken in mijn zij wat dan doorstroomt naar mijn lies, rugpijn, buikpijn en moe (en als ik dit nu zo zit te lezen lijk ik wel een wandelende ziektebom hahaha). Maar dat is het dan ook wel een beetje.

Maar ja, deze klachten heb ik ook wel eens voordat ik ongesteld word muv de misselijkheid en steken in de lies.

Als het negatief zou zijn wacht ik tot hij thuis is om het te vertellen. Ik heb hem eens op het werk gebeld om te zeggen dat het negatief was en dat vond hij niet prettig, omdat hij er op dat moment niet bij mij kon zijn.

Als het positief is mag ik hem natuurlijk anytime bellen :)

Geplaatst

Chablis, kun je niet testen en er niks van zeggen (indien nega)? Of is dat iets dat bij jullie not done is?

Uiteindelijk zegt een negatieve test niet veel (zie mij). Dan kun je altijd nog wachten tot de bloedtest.

Ik heb net een thuistestje gedaan en zie nu voor het eerst een 2e streepje, wel nog heel licht! Blijkbaar toch niet zo''n gevoelige test (beweren nochtans van wel...tis van sensitest - dipstick). Zo zie je maar!!

En als het bij jou toch posi test, vetrel je het uiteraard DIRECT :)

Geplaatst
Chablis, kun je niet testen en er niks van zeggen (indien nega)? Of is dat iets dat bij jullie not done is?

Uiteindelijk zegt een negatieve test niet veel (zie mij). Dan kun je altijd nog wachten tot de bloedtest.

Ik heb net een thuistestje gedaan en zie nu voor het eerst een 2e streepje, wel nog heel licht! Blijkbaar toch niet zo''n gevoelige test (beweren nochtans van wel...tis van sensitest - dipstick). Zo zie je maar!!

En als het bij jou toch posi test, vetrel je het uiteraard DIRECT :)

Tuurlijk is dat ook een optie. Wat niet weet wat niet deert......:whatdidimiss:

Geplaatst

Chablis,

geen bloed is goed! Het blijft moeilijk...het is natuurlijk super als je met goed nieuws naar je vriend kan bellen.

Inderdaad wat bettyboopke zegt: negatief wil nog niets zeggen, maar positief wel!!

Veel sterkte!

Bettyboopke; Gefeliciteerd, super tof!!

Geplaatst

Bettyboopke vaaaaaaan harte proficiaat met dien zwangerschap !!!

Wat leuk dat hej nog iemand oet mestreech kömp:D

Iech woen auch in belsj , 4,5 jaor in Laoneke .

Boe woens diech urges??

Geneet lekker!!!

groetjes Arzu ;)

Geplaatst

hahahha ja idd dat is maastrichts hihih

Bettyboopke vaaaaaaan harte proficiaat met dien zwangerschap !!!

Niet moeilijk: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

Wat leuk dat hej nog iemand oet mestreech kömp:D

Wat leuk dat hier nog iemand uit maastricht komt.

Iech woen auch in belsj , 4,5 jaor in Laoneke .

Ik woon ook in belgië , 4,5 jaar in Lanaken.

Boe woens diech urges??

Waar woon jij ergens?

Geneet lekker!!!

Geniet lekker

Geplaatst

zit toch wel een groot verschil tussen maastrichtenaren en heerlenaren hihih , dat merken we zelfs bij ons op het werk.

En we zijn niet maf ;) het is gewoon leuk om dat eens te kunnen schrijven hier:D

Geplaatst

sorry ik kan goed mee komen met verstaan van betuws omdat ik nu hier al 8 jaar woon maar het spreken ho maar

ik ben een echte eindhovense die ivm mijn werk zich geleerd heeft normaal abn te spreken

wil alleen wel eens terug vallen op belgies maar das vooral na de vakanties omdat ik al 25 jaar op de zelfde camping sta in lommel en daar mijn meeste vrienden heb zitten

en na een week of meer daar lul ik met hun mee

maar betuws zit er helaas niet in

behalve hoie wao

Geplaatst

Haha Pleun, zelfs dat ken ik niet.

Ik ben ook geen officiele betuwenaar. Woon er al wel een tijd, maar weiger het dialect te leren. Verstaan lukt trouwens wel prima.

Geplaatst

@ Arzu..zie dat je afsluit met "bij de wil/gratie van Allah" Toch? dus arabisch limburgs en abn spreekt...sjonge over meertalig gesproken!

Geplaatst

Ik spreek eigenlijk geen arabisch behalve de zinnen van het gebed .

Ik ben zelf uhm een maastrichtenaar die in belgië woont , met een turkse man getrouwd is en bekeerd is na 4 jaar een zoektocht naar het geloof voor mij ...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden