Jump to content

Wie ook gestart met decapeptyl rond 29 januari?

Recommended Posts

Posted

Hoi iedereen,

Er zijn al verschillende topic's waarbij ik me heb aangesloten, maar ik houd het allemaal niet meer bij. Ligt aan mij, weet ik... vandaar deze nieuwe topic voor meiden die op dit moment in precies hetzelfde schuitje zitten.

Ik ben 29 januari gestart met mijn 2e IVF-poging, wie nog meer? Inmiddels zit ik nu op de 3e spuitdag van decapeptyl.

Dan kunnen we de komende weken onze ervaringen delen wat betreft de spuiten, punctie, TP enz. Lijkt me hartstikke gezellig!!!

Groetjes Sonja:icon_flower:

• Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey Pleun,

Dan lopen we aardig gelijk op inderdaad. Jij bent ook op CD 21 of 23 begonnen? Of slik je de pil nog?

Het is voor jou de 1e ICSI lees ik, spannend hoor!! Nou we houden elkaar op de hoogte ;) Alvast heel veel succes met alles:)

Posted

Dan lopen we wel aardig gelijk Pleun, één dezer dagen word ik ( als het goed is) ook ongesteld. En dan vanaf dag 5 komt de Puregon er weer bij en beginnen de FM's weer.

In welk ziekenhuis loop jij trouwens?

Hopelijk sluiten nog meer meiden zich aan bij dit topic, wel zo leuk :)

Posted

ik loop in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven

en ik begin de 8e met gonal-f en vanaf daar dan ook fm's

ik heb het lange protocol jij volgens mij het korte dus dat scheelt wel wat

Posted

Hoi allemaal,

Ik ben 23 januari begonnen met decapeptyl, maar er is nog steeds geen bloeding. Mijn cyclus is altijd 28 / 29 dagen maar nu dus erg laat. Bij de vorige poging kwam de bloeding precies een week na de start. Het ziekenhuis zei de eerste keer toen ik op dag 6 belde dat wanneer er geen bloeding kwam op dag 7 ik naar het ziekenhuis moest komen. Nu zeggen ze dat je eerst 2 weken decapeptyl moet spuiten voordat je naar het ziekenhuis moet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet!

Posted

@ Angel, jij ook heel veel succes met deze poging. Als het goed is, zit je 1e spuit er nu wel in :)

@ Mexico, dat is inderdaad balen, als je wacht op je ongi en het komt niet!

Bij mijn vorige poging werd ik het iets later dan normaal.

Maar doordat mijn poging werd afgeblazen halverwege moest ik evengoed doorgaan met de decapeptyl. Toen heeft de ongesteldheid bijna 5 weken op zich laten wachten. Bij de laatste controle hadden ze gezegd dat als ik na 4 weken nog niet ongesteld was, dan moest ik contact opnemen en een afspraak maken. Zo gezegd, zo gedaan en prompt kwamen toen de duivels zo ongeveer.

Maar goed, het is niet helemaal te vergelijken met jou denk ik. Ik heb toen al met al zo'n 6 weken deca. gespoten. Ik werd toen ongesteld eind oktober en toen pas in januari weer door de deca., omdat alles plat lag.

Jemig, heel verhaal, hopelijk begrijp je het nog haha... Maar goed, als je twijfelt zou ik toch even het ziekenhuis bellen. Want ieder ziekenhuis volgt een ander protocol en dan heb je ook zekerheid.

Nee heb je, ja kun je krijgen. Succes meid!!

Posted

Hey allemaal,

Ik zou mij graag aan willen sluiten bij jullie!

Ik ben 30 januari begonnen met decapeptyl spuiten, ik moest alleen op mijn eerste CD beginnen. Misschien omdat wij IVF met ICSi vangnet als traject hebben?

Wij zijn blij dat we eindelijk mogen beginnen, wat hebben we lang moeten wachten!

Afgelopen maandag had ik mijn 1e echo en daar waren rechts 9 eitjes te zien en links een stuk of 5. Dat was alleen niet helemaal goed zichtbaar omdat de eiblaas van mijn vorige cyclus zich aan die kant had hersteld door de decapeptyl. Volgens mij is dat dan een cyste.

Nu heb ik a.s. vrijdag mijn 2e echo en dan wordt er bekeken of die kleiner is geworden. als dat zo is dan mag ik met de menopur beginnen! Anders moeten we denk ik toch weer wachten... :mad:

Ik hoop dat het allemaal doorgaat! Het zwaarste van de afgelopen jaren vind ik toch wel het wachten tot we nu eindelijk eens mogen gaan beginnen...

Iemand ervaringen met een herstelde eiblaas/cyste?

Groetjes, Judith

Posted

Hoi Judith,

Welkom!!! Ik heb geen ervaring met een herstelde eiblaas/cyste. Hopelijk heb je vrijdag een positieve echo en mag je 'lekker' doorgaan :D

Dat jij op dag 1 bent begonnen met deca. is volgens mij het lange protocol. Alhoewel mij is verteld dat ik ook het lange protocol volg. Maar elk ziekenhuis verschilt helaas en iedereen heeft weer z'n eigen manier.

Veel succes!!

Posted

Dank voor je welkom!

Ik ben erg benieuwd ook naar jullie ervaringen en data v.w.b. de komende punctie, heb je al enig idee wanneer die van jou gaat plaatsvinden?

Volgens mij heb ik niet het lange traject, ik zou (als die eiblaas geen roet in het eten gooit) al op de 10e of 12e dag de punctie moeten krijgen.

En in welk ziekenhuis lopen jullie? Iemand toevallig ook in het Reinier de Graaf groep, locatie Voorburg?

Ik had trouwens wel eens op een van deze fora zitten lezen, maar nooit ingeschreven. Nu merk ik toch wel dat ik behoefte heb aan zoveel mogelijk ervaringen van anderen... :happy3:

Succes allemaal!

Posted

Dan zit je hier helemaal goed!! Het lange protocol houdt in dat je eerst aan de pil gaat en dan aan de deca. Ik ben begonnen op CD23 met de deca. en wacht nu op mijn ongesteldheid. Dan begin ik vanaf dag 5 met de Puregon en zal dan ook zo rond de 14e CD de punctie hebben. Dat hangt altijd van de groeiende follikels af.

Ook het onderdeel waar ik het meest tegenaan hik. Bij de vorige poging is het net niet zover gekomen ivm afblazen van de poging.

Maar er valt op dit forum genoeg te lezen over ervaringen mbt de punctie.

Maar vraag maar raak :) We slaan ons er met elkaar doorheen :) Wel fijn om ook met lotgenoten te praten hoor die je gewoon volledig begrijpen en in hetzelfde schuitje zitten.

Posted

Halle Dames,

Ik ben 21 Januari begonnen met Decapeptyl, Vanmorgen heb ik de uitgangsecho gehad. Eigenlijk zou ik morgen mogen beginnen met Puregon maar vanwege de carnaval moet ik 2 dagen later starten. Ik ga 100 eenheden spuiten net zoals de vorige poging. Het spuiten gaat met goed af, heb gelukkig ook veel minder bijwerkingen dan de vorige keer. Volgende week vrijdag heb ik de 1e fm, spannend weer.

Doen jullie nog iets extra of juist niet tijdens de poging?

Veel succes met spuiten allemaal.

Groetjes Linda

Posted

ik doe er accupuctuur bij

in het kader van baat het niet dan schaad het niet

en al is het maar omdat ik niets merk van het spuiten en geen bijwerkingen heb

ik vindt het prima zo

Posted

Hey meiden,

@ Linda, volgens mij 'ken' ik jou van het vorige topic 'starten met deca. rond 24 oktober'??? Lopen we alweer gelijk op!! Hopelijk liggen er volgende week vrijdag een aantal mooie follikels te wachten.

Veel succes deze poging, hopelijk een groene regel eind deze maand :)

Voor de rest ... doe ik er niet iets bijzonders naast. Ik laat het gewoon over me heen komen, net als de vorige keer.

De ene dag voel ik me beter dan de andere, maar het is voor een goed doel!

Het enige waar ik tegenop zie, is de punctie :yikes:

Posted

Tegen die punctie zie ik niet heel erg op, ik laat het maar over me heen komen. Misschien komt dat doordat ik er niet over kan oordelen doordat ik er geen ervaring mee heb?

Ik krijg wel de keuze v.w.b. de vorm van sedatie. Ik kan kiezen tussen een tabletje, een prik of een roesje via een infuus. Een ex-collegatje van mij heeft 2 IVF kindjes en die raadde mij aan om voor dat infuusje te gaan, dan herinner je je dr niet te veel van en dan voel je ook nagenoeg niets.

Ik denk niet dat ik onnodig stoer ga lopen doen en dus maar gewoon daar voor zal kiezen! Het is al heel wat wat 'wij dames' zo allemaal moeten ondergaan voordat er wellicht eens een babytje zal komen!!

Posted

Zo is't Zjoediezzz, als ik de keuze had, zou ik er ook voor kiezen. Alleen ( weet het niet zeker) krijg je niet zomaar een roesje in NL, dan moet er toch een medische reden voor zijn of zo?

In Duitsland doen ze het standaard, dat weet ik wel. Nog 2 nachtjes, dan weet je meer :) Duim, duim :)

Posted

In het Diaconessenhuis in voorburg is die optie er wel gelukkig! Het is de grootste IVF klinkiek van NL volgens mij. Er is daar in het verleden erg veel baanbrekend onderzoek gedaan voor behandeltechnieken. Ik ben benieuwd, ik zal het morgen nog even navragen voor de zekerheid.

Mjin duimen draaien overuren!! (voor ons allemaal hier...!!)

Ik zal vrijdag ff laten weten hoe het verder gaat.

Groetjes, Judith

Posted

Hallo allemaal.

Sonja, ja ik was ook bezig in Oktober. Komen we elkaar nu (helaas ) hier weer tegen. Nu moeten we toch wel groen worden. 2010 is HET jaar voor ons allemaal. Waar zit jij nu in het schema? Warschijnlijk lopen we een beetje gelijk op. Ik moet morgen beginnen met de Puregon. Voor mijn gevoel eindelijk weer, t duurde lang voordat we weer konden starten.

Het is goed dat je alles over je heen laat komen Zjoediezzz. Denk dat iedereen het toch op zijn/haar manier meemaakt/ervaart. Het is altijd goed om te lezen en te praten met anderen ,maar dat wil niet zeggen dat jij veel last zult hebben. Ikzelf vond de punctie eigenlijk wel meevallen. Hoeplijk kan ik dat na de komende punctie ook zeggen. Veel succes met de echo morgen, hopelijk is de cyste dan weg of kleiner.

Angel hoe is het met spuiten gegaan? Mijn man en ik zijn ook in Maastricht in behandeling. We hebben tot nu toe alleen positieve ervaringen, jullie ook?

Iedereen veel succes met spuiten.

Groetjes Linda

Posted

Hey meiden,

@ Linda, wat 'fijn' dat je vandaag weer mag gaan starten met de Puregon. Weer een stapje dichterbij en zo komt alles weer wat meer in zicht. Succes vanavond :)

@ Judith, hoe is het vandaag gegaan meid?

Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus vanaf dinsdag komt de Puregon erbij en ook voor mij komt nu alles ook weer in een stroomversnelling.

Dinsdag eerst nog een echo! Hopelijk slaat de Puregon deze keer beter aan! Maar ja dat weet ik pas de 10e CD. NOg even wachten dus.

Iedereen maar weer succes voor deze dag.

Posted

Bedankt allemaal voor het duimen... Het heeft namelijk geholpen! :happy:

De cyste is weg en er waren nu ongeveer 16 eitjes te zien die klaar liggen!! Ik heb vanmorgen gelijk de eerste dosis menopur gehad, vanavond de volgende. Het gaat dus allemaal gewoon door!!! (ben zoooo blij! :toppie:)

Ik ben ook erg benieuwd wanneer de punctie gaat plaatsvinden, wrsch volgende week vrijdag of de maandag daarop.

Gek dat dit hele gedoe (want dat is het nou eenmaal) je zo blij kan maken he? Ik zeg: Jammer dat het nodig is, maar wat een godsgeschenk dat het uitgevonden is!!

Nu die duimen maar draaiend houden voor ons allemaal... Ik wacht met smart op de verhalen van jullie over het verloop van de behandelingen. Ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben dat ik dit topic heb gevonden, allemaal bedankt daarvoor...

xx, Judith