Ga naar inhoud

Wie ook gestart met decapeptyl rond 29 januari?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden, ben net gebeld en zondag 9.00 u heb ik de punctie. Vind het heeeeel spannend. Zou blij zijn als het zondag 10 uur is :)

Iemand al iets gehoord van Judith en Linda??? HOe is het met jullie meiden???

• Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen woensdag gestart met de eerste ivf poging, ik heb nog niet zo heel veel last van de hormonen behalve dat ik me erg moe voel maar dat schijnt een van de bijwerkingen te zijn.

Heb wel een beetje een gevoelige buik aan de kant waar ik heb gespoten.

Ik heb van te voren wel erg op gezien tegen het idee van al die hormonen in je lijf maar het is voor het goede doel dus vooruit maar.

Ik dacht vannochtend nog het valt alllemaal best mee en nu denk ik ik hoop dat het snel voorbij is wie herkent dit?

Groetjes Sabine

Geplaatst

Tnx nichtje :) Komt helemaal goed!

Welkom Sabine en succes met je poging! Ik herken het gevoel wel hoor en het komt nu voor mij ook heel dichtbij, heb nl. zondag de punctie.

Ben je ook al met stimuleren begonnen? Of dat nog niet? Want ik lees dat je afgelopen woensdag begonnen bent?

Geplaatst

Haha, ja daar ben ik ook benieuwd naar. Je klinkt als de mevrouw die ik vanmiddag aan de lijn had. Zij zei:"Ik ben benieuwd naar je reactie na afloop."

Geplaatst

Hey Dames!

Zo, sorry dat het ff duurde, heb lekker liggen slapen op de bank... Dat roesje is echt aan te raden, je maakt het wel mee maar beseft niet helemaal wat er nou eigenlijk gebeurd... je bent een soort van onverschillig. Niet helemaal natuurlijk!

Het was ook zo gedaan: infuusnaaldje in mijn arm en 2 spuiten dr in, je voelt het gelijk. Is trouwens in het Reinier de Graaf, afdeling Voorburg. het voormalige diaconessen zh.Je krijgt daar gewoon keuze tussen alle mogelijkheden.

En het goeie nieuws: HET WAREN ER 19!!!! Mijn hubbie moest nog een potje gaan 'vullen' omdat ze bang waren dat ze niet genoeg hadden voor zoveel eitjes! Ze doen 11 st. ICSI en 8 st. IVF

Ben benieuwd, we worden morgen tussen 11:30 en 12:30 gebeld of er een bevruchting is.

Die punctie is mij alles mee gevallen, het doet alleen wel pijn maar niet onoverkomelijk. Ik had erger verwacht, maar misschien komt dat door dat infuusje. Ik vond die inwendige rontgenfoto pijnlijker. Het is sowieso heftig allemaal...

Sonja: Super dat je zondag de punctie hebt! Gewoon over je heen laten komen, je kan het van tevoren niet inschatten hoe je het gaat ervaren... Daarna jezelf lekker laten verwennen door je vent.

Ben benieuwd hoe het Linda vergaan is by the way!

Nu nog door spuiten met de pregnyl maar dan 1500 E.H. ipv 10.000,

hopelijk is er maandag iets terug te plaatsen!

Bye Girls, ik ga ff in de relax stand nu...

Geplaatst

Hallo ,meiden,

Sorry dat ik jullie heb laten wachten vandaag maar heb vanaf thuiskomst van de punctie tot nu op de bank doorgebracht. Ik ben echt ongelooflijk moe, waarschijnlijk door de hormonen en spanningen. De punctie viel op zich weer mee, alleen 1 follikel zat wat verderweg en die deed wat pijn. De opbrengst is 7 eitjes. Het eerste potje van manlief was niet geschikt voor OVF, het 2e potje wel. Dit was de vorige poging ook het geval, geeb idee hoe dit komt. Vanvaond weer beginnen met die lekkere bolletjes. Morgen worden we tussen 12 en 2 gebeld of er bevruchitng heeft plaatsgevonden en dan vertelt ze ons meteen hoelaat we maandag de terugplaatsing hebben.

@Pleun heb je goed gedaan het ziekenhuis bellen, zo weet meneer nooit hoe het moet en nu krijg jij tenmiinste iedere keer je eigen dokter.

@Sonja eindelijk komt ook jou punctie nu in de buurt. Krijg jij een roesje of een prik? Ik heb alleen een spuit in mijn bil gehad.

@Zjoediezz jij hebt wel een hele mooie score zeg! Ben stiekem een beetje jaloers op je. Hier moet toch zker wel een super embro bijzitten en misschien nog wel een paar cryo's. Heb jij ook maandag de terugplaatsing?

Ik ga weer lekker op de bank hangen, mijn buik is vanbinnen toch nog erg gevoelig.

Iedereen succes en bedankt voor jullie steun.

Groetjes Linda

Geplaatst

Net gebeld door het ziekenhuis: 13 bevruchtingen... hartstikke goed! nu nog maar allemaal goed doordelen. a.s. maandag 14:30 hebben we terugplaatsing, wrsch 1 emmy.

@ Linda: Hoe laat heb jij je afspraak? en wat was de uitslag??

@ Sonja: Ik zal aan je denken morgen!!

Geplaatst

Wauw Judith, dat is een hele mooie en geweldige opbrengst!! Spannend hoor, succes maandag.

Linda, ik krijg morgen ook een spuit in mijn bil en een beetje valium. Ik ben heel benieuwd, vannacht al vanaf 4.00 uur wakker gelegen, dus de zenuwen gieren onbewust razend door mijn lijf.

Werd jouw vaginawand ook nog verdoofd?

HOe is het verder met jullie meiden, laten jullie je al lekker vertroetelen door je partner? En wanneer krijg jij de uitslag Linda?

Ik ga zo ff afleiding zoeken, ff op bezoek bij vrienden. Is het alleen verstandig om een beetje alcohol te drinken, of kan ik dat beter niet doen?

Ennuh.... heb echt een gloeiende kop en mijn temp. is wat gestegen, zou dit door de Pregnyl komen? Ik hoop het maar, kan het me van de iui's niet meer zo herinneren eigenlijk.

Liefs

Geplaatst

Wij hebben vandaag een telefoontje gehad dat er beruchting heeft plaatsgevonden, maar als 1, maar hoeveel precies vertellen ze ons niet. Het ziekenhuis zegt dat er in de tussen tijd nog embryo's kunnen afvallen of bijkomen. Dus maandag horen we pas hoeveel embryo's we hebben en van welke kwaliteit. Om 8:30 zijn we al aan de beurt. Eerst van te voren super veel drinken totdat ik buikpijn krijg.

@Sonja ik had eigenlijk geen last van de pregnyl, alleen prikt het als je het inspuit.

Mijn vaginawand werd neit verdoofd, was ook neit nodig met de spuit in mijn bil, er zitten 3 stofjes in die spuit, dus de punctie viel weer mee.

Doe het rustig aan en veel succes morgen!!! Hopelijk slaap je vanavond beter.

@Zjoediezz wouw 13 bevruchtingen, is wel een mooi getal. Hoeplijk geeft hij jouw geluk. Wanneer krijg je te horen of je ook cryo's hebt?

Geplaatst

Nou , de punctie zit erop. Ik vond het heel erg meevallen. Links was zo klaar en aan de rechterkant moest ze dwars door mijn baarmoeder, omdat het anders niet zou lukken.

Dat was ff gemeen, maar heel goed te doen. Uiteindelijk zijn er 7 eitjes uitgekomen. En woensdag hoor ik of er een bevruchting is. Zo ja, dan krijg ik woensdag een emmy teruggeplaatst.

Heel spannend hoor!

Ze hebben trouwens ook nog mijn blaas moeten legen met een katheter en ik denk dat ik dat nog het minste vond haha.

Geplaatst

Sonja, Zjoediezz, Linda..

Spannend!!!!!!!! En wat een goede oogsten, meiden!

Volgende week wordt een spannende dus!

Geplaatst

Vanmorgen de TP gehad van een top-embryo!!!! Ik ben echt super blij, de vorig IVF poging hadden we nl alleen maar matige embryo's.

Nu waren er uiteindelijk 6 van de 7 eitjes bevrucht. Eind van de week kan ik bellen of de overgebleven 5 ingevroren kunnen worden. Hopelijk blijft dit toppertje 9 maanden plakken. 8 maart mag ik testen.

Geplaatst

OH wauw Linda, dat is een geweldige opbrengst. Ik duim voor je, dat dit hummeltje minimaal 9 maanden blijft plakken :)

En hopelijk houd je ook nog wat cryo's over, maar hopelijk zijn deze niet nodig!!!

Ik hoor het woensdag, ben zoooo benieuwd en als het goed is, heb ik dan 's middags de TP en kom ik je vergezellen op het wachtbankje maart.

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat een gezellige boel hier, begin echt te denken dat ik al die tijd op een verkeerde plek heb gezeten. Hier zitten we allemaal een beetje op hetzelfde punt. Ik heb afgelopen zaterdag de punctie gehad en voor het eerst was het echt een beetje te doen. Was wel de hele dag in slaap, maar dat was heerlijk. De opbrengst was ook nog nooit zo goed, 8 eicellen. Pas morgen mogen we bellen of en hoeveel embryo's er zijn en dan moeten we daarna meteen naar het Amc om ze te plaatsen. Ik hoop dat het er in ieder geval 3 zijn. Want dat is wat ze maximaal terugplaatsen. Meer is altijd beter, als ze kunnen worden ingevroren.

Ik wens iedereen heel veel sterkte met deze ontzettend spannende dagen en succes voor de dames die nog voor punctie gaan.

Groetjes,

Maartje

Geplaatst

Spannend Maartje.... hopen op een goed telefoontje morgen. Wachten duurt lang hè, ik mag woensdag naar het amc bellen en hopelijk hebben wij dan 's middags ook een tp. We blijven duimen met z'n allen. Succes!

Geplaatst

He Sonja,

Wat leuk dat we allebei in het Amc zitten, en dan ook nog een dag na elkaar. Pffft duurt lang he dat wachten. Ik zie het maar als een training voor de komende 2 weken. Daar zie ik zo tegenop!

Ik ga ook zeker duimen, voor ons allemaal. Had jij ook iedere keer een andere arts? Het leek wel een soort kwartetten, heel weinig dubbele. Gelukkig kunnen ze goed puncteren.

Maartje

Geplaatst

Hai Linda,

Wat een goed nieuws! Nu je embryo goed toespreken om lekker te blijven zitten.Ik hoop dat de andere ingevroren kunnen worden. Dat is bij ons nog nooit gebeurd, maar heb deze keer goede hoop.

Wanneer weet je het precies? Ik hoor morgen of er embryo's zijn en hoeveel en krijg er dan meteen 3 terug

Groetjes,

Maartje

Geplaatst

Ik heb alleen de punctie en de tp in het AMC.

De FM's enz. heb ik in ons eigen ziekenhuis. De punctie is me gisteren erg meegevallen, ondanks dat ze dwars door mijn baarmoeder moest. Het ging heel goed!

Had jij ook dokter Loendersloot? Vond ik een hele fijne arts.

Geplaatst

Hai Sabine,

Welke hormonen spuit je? Ik heb zelf voor het eerst decapeptyl gekregen en werd daar bloedje link van. Mijn arme man, gelukkig werd het een stuk beter toen ik er menopur bij mocht spuiten. Ik werd er wel erg moe van en nogal emotioneel, onvoorspelbaar, humeurig. Kortom, niet echt lekker spul. Maar na een weekje werd het wat stabieler. Volgens mij verschilt het ook per persoon hoor, dus ik hoop dat je bij de groep weinig bijwerkingen hoort. In ieder geval is het voor een goed doel:yah:. Sterkte ermee, het heeft mij geholpen om na het prikken goed te wrijven over de injectieplaats. Daardoor verspreid je het spul goed tussen je cellen.

Groetjes,

Maartje

Geplaatst

He Sonja,

Nee, had ene Laura van huppelepup. Was zo stoned als een garnaal en heb geen idee van namen. Lekker spul hoor die diazepam. Maar van mij krijgt ze een dikke 10:woohoo:Ik kreeg zelfs injecties in mijn vaginawand. Nou, dat heb ik echt nog nooit gekregen. Het is zo maf dat mijn 3e poging zo ontzettend anders is. Kan er met mijn verstand niet bij. Ik zie het ook als een goed teken, die andere pogingen waren niet zo succesvol als deze.

Wat luxe dat je in je eigen ziekenhuis voor metingen mocht. Was bij ons geen sprake van. Was dus 2 a 3 keer in de week van Hengelo naar Amsterdam karren. Gelukkig woont mijn zus daar en kon ik daar pitten.

Wat zou het toch mooi zijn als het allemaal lukt he!!!!

Geplaatst

Dan hadden we toch dezelfde hoor ;) Ik had ook Laura!!!

Nou duim, duim, duim. Hopelijk kom je morgen naar het wachtbankje maart en ik woensdag haha!!!

Geplaatst

Wat ontzetten grappig! Fascinerend dat je elkaar zo tegenkomt. Ik ga lekker mijn duimen eraf draaien en doe dat ook meteen voor jou, ik ben tenslotte toch bezig.

Ik laat morgen weten hoe het is........... het is zooooo spannend! Hoop dat ik kan slapen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden